1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614824 inlägg · 6214 ämnen
« · 2673938 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
vonDöbeln: Länka till den infon tack.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Jaja. Vi behöver iaf inte spekulera i att vi skulle mött den eller den ist, vi hade varit chanslösa i vilket fall. Och en kvartsfinal mot fbk? Herregud....

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
{297}: Jadu. När Ante fortfarande stod och pratatde process efter förra matchen mot Rögle, så gick den sista musten ur en. Han har gett upp den här säsongen för längesedan.
Innebär processen att kedjorna till slut skall börja klaffa efter 250 matcher ihop utan leverans? Innebär processen att PP formationerna skall börja leverera efter 400 försök ihop? Innebär processen att Eronen för en gång skull skall börja spela som en breddback i SHL åtmindstonde, efter förtroende mest hela säsongen?
Process, process process.

Kräks om jag hör det där ordet igen.


Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
sargad: ja, Rögle går ut och spelar av den här matchen ganska bekvämt. Ingen som utmanar. Passningstempot är så lågt att det är skitenkelt att försvara mot.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
{469}: Om det är så att ekonomin i klubben är sämre än vad man förväntat sig så är det hemvändarnas förbannade ansvar att bryta kontraktet. Inte alla så klart men det finns en och annan som kostat den här klubben enormt mycket pengar denna säsong. Vissa har åkt räkmacka hela säsongen, dom kan ta räkningen i efterskott.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Var det nån som sa ovärdigt?

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
{469}:
En sak är ju säker i alla fall. Klubben har budgeterat för MINST 2st hemmamatcher i ett slutspel - det har man ju även gått ut offentligt med.

Så oavsett vad så är ju publikintäkterna långt under vad man har förväntat sig helt oaktat eventuella misslyckanden med att spara pengar/generera mer pengar.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Costanza: Svårt att kötta på när centern man lirar med har taggat för säsongen.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Zäta75: Laget har nog tagit semester och väntar på bättre tider. Tycker ändå att Jonte ska vara mer galen och vinnartyp när han ser vad klubben betalar. Jag blir lite irriterad över sånt där. Jag hade faan köttat som fan med den lönen,

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
bar mofftak: Det är l f#€ att Boyce/OJ/EA är en och två klasser bättre än ävriga kedjor och forwards Hållander undantagen.
Hållander skulle kanske få lira med några av Boyce/OJ/EA?
Lander o Wedin ser också ut som avslagna läskedryck nu.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
{469}:

Det blir värre innan det blir bättre

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Bragd-Birger: Är Eronen bänkad nu?

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Woody Jokinen: Och jag tror fan inte att ett enda skott har gått förbi täcket. Sjukt svagt

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Kulltorp: Jag fasar bara för massa negativa nyheter om dålig ekeonomi etc under våren.
Inte för att jag vet nått, utan bara magkänslan.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
lincoln: ja men varför är Rifalk omöjlig? Därför att Timrå inte har utmanat honom en enda gång. Varje skott är plockpotatis och han har koll på alla skott för att Timråspelarna är för veka för att kötta sig in framför mål. Ante förberedde aldrig det här laget för slutspel, han har coachat det som om det gällde träningsmatcher hela säsongen. I slutänden var fansens drömmar och ambitioner klart större än klubbens.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
The great one: Det som verkligen sätter fingret på misären är ju att fjärdelinan skapar även utifrån sina rätt begränsade förmågor som spelförande kedja, och de gör det bara för att de kämpar på andrapuckar och att EA åker skridskor i anfallszon.

Det är i arbetsinsatsen det sitter, även för övriga kedjor.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Dubbeld: det är väl precis så här det ser ut när man "spelar för Ante". Närmast mobbing.

Det enda intressanta nu är om Timrå lyckas spräcka nollan. Vete faen om det räcker för att få mig att kolla sistaperren dock.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Tack alla fantastiska Timråvänner för denna säsong!

Jag beklagar allt lidande ni fått utstå i år!
Men det som inte dödar härdar.
Drakar lyfter i motvind.
Det som bryts, läker och blir starkare.
Jag önskar av hela mitt hjärta att vi tillsammans får njuta av en Timråstorm utav helvete nästa säsong!!!!

Vi måste tro på det!!

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
vonDöbeln: TIMRÅ IKS VARUMÄRKE SJUNKER OCH GÅR TOTALT NER I SKITEN AV DETTA TYVÄRR

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Herminator: Hur fan har ni mage att gnälla på publiksiffrorna?
Åt helvete med spelare, ledare, kansli, lars backlund far åt h..

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Söderöver: Ante förtjänar fan inte ett bättre avslut. Det hade varit en annan femma om han faktiskt hade visat något jävla intresse för att göra förändringar.nn

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Gör Rögle 2 självmål inom 2 min kan de bli spännande , kanske

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
bar mofftak: Timrå är verkligen fullständigt, FULLSTÄNDIGT, ofarliga. Det är verkligen helt omspännande. Tack och hej.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
The great one: vI Är Så FrAMtUnGA!1!1!1!1!1?

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Herminator: Skojar du med mig nu? Det är ju fantastiskt med tanke på produkten

Jag förväntar mig att ansvariga tar bladet från munnen nu efter säsongen och förklarar varför det sett ut som det gör

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
pingvin: Ja en pinsamt dålig avslutning på säsongen!😈

Ska bli intressant med en ny tränare och förhoppningsvis är Jokinen en bra matchcoach. 👍 Nu har vi ju inte haft nån...

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
33 minuter har gått av en match vi MÅSTE vinna och vi har inte ens börjat försöka ännu.

Behöver de ens duscha efter matchen eller tar man på hårgele redan i andra pausen för att spara tid inför lagfesten?

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
pingvin: ja tänk om Juel var på isen… då hade Rögle haft 8mål på 7 skott…
Haha surt.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Vi har ingenting, vi kan inte skapa något. Härlig säsong det blev…

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Vi ska vara jävligt glada att vi inte spelar play out iaf, nya tag nästa säsong.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Söderöver: jag lider inte ett dugg med Ante. Han är en stor del i detta totala misslyckande.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Antes "få ner pucken" är kanske planen, ner med pucken bakom mål och kämpa in den därifrån? Rätt svårt i 5-5 mot ett försvarsinriktat lag.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
lincoln: Publik 5049, klart underkänt med tanke på vad matchen gällde. :/

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Zäta75: Ante är handlingsförlamad och redan checkat in på annan ort.

Samma med resten av "vårt" lag.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
lincoln: Han har väl knappt behövt rädda pucken? Har vi ens skapat en ynka målchans?

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
EXPLORERSMÅLAND: Byt målvakt för att ge energi. Gör något!

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
pingvin: Ja tur vi inte körde Juel som bara hållit nollan mot Rögle denna säsong

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Söderöver: och JJ klarar 4 skott av 7. Vilken tur att vi inte chansade på Tim Juel…

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
erathoo: Fina minnen man har av kombon Timrå IK och Rifalk….

Han är omöjlig precis som det kändes med Oink

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Tv-puckslaget krockar med varandra i mittzon.

Jag orkar inte.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Huring : Med tanke på hur Wikegård snackat upp Ante positivt inför match och är väääldigt diplomatisk om att förändra under match? Kanske tränar DIF under Wikegård nästa säsong?

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Johansson har 57% i räddningsprocent efter halva matchen. 57%.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Huring : vi har hittat ett sätt att ligga under med 0-3 i en 0-0 match.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Om man blickar större än bara att vi missar vår målsättning och sedan toppar av med detta fiasko i åttondelen så är detta så in i helvete dåligt för vårt varumärke.

Laget visar inget intresse, och med deras obefintliga intresse så sjunker även publikens. Vi är tamejfan inte ens i närheten att sälja ut hallen när det kan vara sista matchen för säsongen.

Nästa år måste vi spara ytterligare lite till jämfört med i år.
Jokinen behöver vara en mirakelman annars så spelar vi i Allsvenskan relativt snart.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
{469}: Det är ovärdigt för Ante att avsluta sin tid i Timrå på det här viset.

Men det är väldigt tydligt att hans OCH övriga ledare inte har någon strategisk medicin att ta till.

Efter januari har gruset i maskineriet inte kunnat bemötas.

Man minns nu en säsong med skador, svagt specialteams, svaga backar, svaga målvakter.

Jag lider med Ante. Han förtjänar ett bättre avslut.

Men det är som det är! Man är där man förtjänar.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
{469}: känns som om 4e kedjan iallafall spelar för kontrakt nästa säsong

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
{297}: Nej det här är ett skolboksexempel på att man inte kan tro att man kan ha ett självspelande piano bara för att man har bra spelare. Man måste ha en dirigent som kan styra skutan rätt.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
7 skott å 3 mål!!
Varför i helvete fick int Juel chansen??
SNÄLLA GE OSS ETT MIRAKEL IKVÄLL 🙏🙏🙏

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Hur kan 4e linan vara bäst en sån här match? Undra vart Ante hamnar nästa säsong, NSK eller Kovland?

« · 2673938 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.