1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600083 inlägg · 6212 ämnen

« · 2239920 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Greven: Freddan är inte ensam huvudtränare kanske felet sitter där ,Freddan sköter det offensiva ante det defensiva,när funkade det defensiva bäst ifjol, jo när ulf dahlen skötte det ,kanske ante är problemet glömmer aldrig när lander jr spelade i tid o otid vem var backcoach då jo en viss pappa ante

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Olli Nomadinen : Torines är ingen som jobbar med truppen det är nubben och viss mån Freddan. Jag tror på en utifrån gärna med gedigen erfarenhet typ Ulf Dahlen detta måste vändas även om det känns som finladsfärja i för smal passage

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Nisse på Mon or: Ge oss en kommentar Nubben? Tips till ST, han träffas säkrast på spelbutiken på Storgatan.

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Nisse på Mon or: noga räknat 09.01 i ST...Freddan...de ska fundera på om de ska sära på Laleggia och Zacic, eller göra något annat. Inget revolutionerande med andra ord...

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
för dåliga tränare?
för dåliga spelare?
vilka ska bort??
kanske både och

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Blir intressant och se hur det ageras nu, självklart så sitter ju inte Timrå still med armarna i kors, man försöker nog vända o vrida på allt man kan med det befintliga manskap man besitter, men törs man ta till de jobbiga åtgärder som ksk behövs?.
Tror inte Didriks medverkan kommer ändra speciellt mkt på hur det ser ut.
Det är fundamentala grundpelare i spelsystemet som inte fungerar Det ändras inte av några nya spelare.
Rullar det bara på vidare nu så är vägen spikrak ner i AS.
Det behöver nog städas i både trupp och i ledarstaben om detta skall vändas.
Utan att nämna namn så bort med 2 backar och 3 forwards, ersätt dessa och fundera över tränare och spelsystem.

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Greven: jaa, bara en sån sak..snacka om att nonchalera..ett hån,!

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
{9386}: Om man nu pratar om importernas misstro. Undrar hur stor betydelse det är att Freddan vägrat hålla träningarna annat än på svenska? Väldigt oprofessionellt, jävligt bonnigt och helt idiotiskt imo.

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Olli Nomadinen : Det finns väl en styrelse i klubben. Där det kommer fattas beslut. Torines ensam tror jag inte kan göra nåt. Nubben är en klok man och om han inte agerar nu så vet jag ärligt inte hur det här ska gå? Det är tydligt att tränarna inte har lagets förtroende. Det är infekterat på nåt vis. Obalans och oharmoniskt läge. Man såg en desperation och förtvivlan i Liljans ögon igår i intervjun. Jag tror att våra importer inte kommer överens med tränarna. Nån form av härdsmälta. I HA kan man lajja runt med kompis kontrakt hit och dit. Molinder får bli psykolog.. Olofsson ska få spela.bla bla..Klart är det att Freddan är inget utan Jonte. Och va fan har mittbenan Ante gjort.? Tränat ett själv spelande piano i FBK. Men han är ju Landers pappa och från regionen. Klart han ska ha ett 5 års kontrakt.
Det håller inte i världens 3e bästa liga.
Avgå alla.!!

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Labban: Hehe är man lite taskig så kan man säga att spelarna kanske lyssnar för mycket på Molinders tips...

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Olli Nomadinen : undrar hur länge det dröjer innan fredant och nubben kommenterar matchen?

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
{9386}: Jag tror det kommer krävas att Torines sätter ner foten om något ska hända, jag tror absolut inte att Nubben ens överväger att röra i ledarskapet. I dagens ST intervjuas en (1) person efter matchen, Per Svensson. Känslan efter den intervjun är att det här är ett vilset lag där spelarna enskilt famlar och utifrån sina perspektiv försöker hitta lösningar. Nä jag håller med, det är sällan det är så här tydligt att detta är ett ledarproblem främst

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Hassan: gnuggare hit och lirare dit och procenthalvor där och här..Så här satans dåliga är vi inte. Med rätt ledarskap kan man göra underverk, nåja..mycket allafall. ! Du såg väl hur mycket spelarna lyssnade på Freddan vid timeouten? Var dom tre stycken? Det är kaos i laget..och ledarna måste bort. En general i krig som misslyckas byts ut!

Sv: Apropå nånting...
KniveN:

Spelar med Meier och Couture i första kedjan

Roligt 😀

Sv: Apropå nånting...
Nu har Dahlén gjort sitt första byte i Sharks
Uppladdat:

500x0-20211017041433.jpg


Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Villervalla: gillade hur Barry inte kunde hålla sig…

Modano måste ha suttit och nickat i ett tempo som låg i det röda inom risk för whiplash!

Vinna duellerna! Man mot man!

Haha!

Det är därför P Svensson är det enda man ser som någorlunda lyckat än så länge…

Utöver att de flesta är mjuka muffins (tror fan det eftersom avstängningarna haglar) så bygger man inget självförtroende alls. Lööke Rattie Hartman visa lite försök till dragningar och utmanade lite ikväll. Det var fint mer av den varan tack! Som ett komplement till dumpnchase det rör om lite!

Det är svårt nu att utvecklas som spelare i Timrå men vi får se.

Lite förändringar kommer krävas iaf!

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
KulltorpsOlli: Lööke är inget utan J, pinsamt att se honom på isen

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Hassan: Om det ska finnas ngt hopp, så måste det ageras nästa vecka. Anser jag.
Just nu finns inget hopp i laget. Det är uppenbart.
Sen kan Nubben raljera hur mycket han vill att vi vill sparka spelare och tränare hit och dit, nu är goda råd dyra.
Jag vet inte vad som finns att sätta in istället för Freddan, eller vilka spelare som finns att värva istället för Madsen, Olofsson, Liljevall, Blomqvist, Walli, Lööke mm. Men snälla gör ngt.

Vi är om än sämre än förra SHL sejouren, med vetskap att SHL är bättre nu, mkt bättre.

Detta är pinsamt att följa.

OCH tiden rinner iväg.

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Hassan: det finns två kategorier av spelare i Timrå just nu. Dom som inte kan sköta försvarsspelet och dom som inte bryr sig om att sköta försvarsspelet. Albin Carlson, Bohm osv. klarar inte av nivån. Irriterande gällande Bohm, mer ledsamt gällande AC då han hade en så otroligt fin säsong ifjol. Sen har vi Zajac, Laleggia, Lööke, Lodin osv. som verkar fullkomligt skita i riktlinjerna och bara kör. Och det faktum att dom låter hållas med den skit dom bidrar med i försvaret är nog för att byta tränare. Freddan är en fåraherde utan hund, han talar för döva öron.

Vi behöver inga 3-4 nya spelare. Kanske en till back och möjligtvis en till offensiv forward. Men jag tror vi klarar detta med det material vi har om bara spelarna har en ledare dom kan följa.

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Någon som såg presskonferens med Freddan? Redan nu är han inne på att dela på 11 och 21, typ kommer att hända om tio matcher.

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Hassan: 3 nyförvärv ser jag som realistiskt, ja. Samtidigt som man ömsesidigt kommer överens med 1-2 spelare att bryta kontraktet. Minst.

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
{7043}: Fast är det ekonomiskt realistiskt?

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Sputnik: det måste hända nått väldigt snart, men tror du att det gör de?

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Sputnik: Hörni slänger in nått mer glädjande. Sture fortsatte tydligen sitt maratontal ikväll. Är tillbaks i tiden om hans släktingar som emigrerade till Amerikat nu. To be continued..

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
{7043}: Tror inte ens det kan bli sämre om man kastar tärning om alla formationer. Just nu är det parodi..

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Sputnik: Molinder är väl lite svår att avläsa då han sköter den individuella coachingen. Men hur pass mycket gör han egentligen? Har han kunskap och förtroende från spelarna? Under matcherna ser han ju iaf inte ut att göra många knop, kanske annat på träning?

Är väl tanke att han ska ge snabb feedback till spelarna men tycker mig inte se mycket av det under match.

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Alla lag har en 1.a femma
vad har vi??
ett gäng nötter
skicka bort 50% av kontors folk
molinder oxå..
där spar dom mkt pengar

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Sputnik:

Rattie - Ny - Ny
LaLeggia - Hanzl - Lodin
Lööke - Lundin - Hartmann
Johansson - Blomqvist - Andersson
Walli

Resten är överflödiga. Skeppa/Låna ut/Läktaren

Strömberg - Ny
Svensson - Westerlund
Erixon - Zajac
Bohm

Tycker detta är någorlunda realistiskt iaf. Om man nu vill göra ett försök att rädda denna säsong.

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Sputnik: Sen som vi nämnt, vad hade man för tanke med Molinder egentligen? Tycker dessutom man blr nyttja Jimmy Hamrin som en resurs med den kunskap och driv han besitter.

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
om vi inte tar poäng mot bottenlag
vilka ska vi då ta poäng emot?
detta lag är sämre än ifjol... HA

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Bragd-Birger: Eller så gör man som övriga lag gör. Vi har en bred trupp, så det är "bara" att låta Olofsson, Liljewall och Liljegren vara på läktarn så tröttnar de och bryter själva, så slipper vi kontraktkostnaden som bonus..
Vad gäller backsidan så är det ju i dagsläget svårt att ställa över Bohm om Erixon och Didde är borta. Men framöver så lär han nöta bänk..

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Bragd-Birger: Håller med om att något måste göras, absolut. En given och lätt grej är ju som ”alla” tycker, att splittra på LaLeggia-Zajac.

Jag har dock svårt för att man ska se hockeyspelare som en skock får som inte kan tänka själva. Ska man verkligen behöva ha en Border Collie som nafsar #38 i röven för att han ska förstå att man måste gå på puckföraren och inte lämna hela sidan öppen mot eget mål? Är det så jävla illa?

I så fall bör man ha en utbildad förskolepedagog i båset, de kan förklara så att alla förstår.

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
{8179}: Ok, nog för att Alvarez blandat och gett, men får ändå känslan det är nått som hämmar honom.

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Sputnik: Rattie spelade hela matchen! Alvarez satt längst ut på bänken bredvid Olofsson som inte heller spelade när vi gick ner på 3 kedjor under 3e perioden.

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Sputnik: Erixon vill inte ett skit tror jag. Lojare spelare svårt att hitta. Rätt talande att han ville hoppa över försäsongen. Är nog nöjd att lyfta lön och spela lite på alibi resten av säsongen om inget görs.

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Hassan: fast, det ser ju ut som om Freddanz tappat spelarna helt. Timeout-parodin var ett övertydligt tecken på det, men även spelmässigt ser det ju milt sagt ut som att inte alla spelare "är med på tåget". Dom verkar ju inte veta vad medspelarna kommer att göra där ute.

Man spelar helt i osynk i spelet utan puck, har grava problem med att sortera, och hamnar på valhänt mellanhand gång på gång på gång.
Det enda laget som sett - nästan - lika överjävligt osynkade ut är Djurgården. Men dom lyckades vi hitta ett sätt att förlora mot.

Nubben kommer att antingen få a) sparka en jävla massa spelare, eller b) kicka tränarna. Någon annan lösning på det här haveriet ser jag inte.
Jag förespråkar en dubbellösning: byt tränare, och plocka bort 3, 4 spelare. Få in åtminstone två spetsspelare, och lägg av hål-i-huvudet-tramset på baksidan. In med Lalle i 1a-kedjan.

Gör någon-fucking-ting!

Edit: och ta bort kaptensbindeln från Liljewall och sätt den på Svensson!

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
sargad: White alltså

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Villervalla: Absolut så kämpar han, så i en bättre uppsättning så Om man får önska en laguppställning som hade hållt på denna nivå.
Lodin-ny-ny
Hartmann-Hanzl-Rattie
Alvarez-Lundin-Lööke
Walli-Madsen-Andersson
Boyce

Liljewall, Liljegren, Olofsson ombytta och får bryta själva..

Backsidan in med en 2vägsback som är hyffsad på grillorna men också rejäl i egen zon och LaLeggia testas med stabilare backpartner, Bohm tack och hej.

LaLeggia- ny back(gärna högerskytt)
Zajac-Didde(när han är frisk)
Svensson-Fille
Erixon får visa att han vill det här först.

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
cloon: Nä, tomten vill bara vara tränare i samma liga som Mora spelar i. Detta för att få hämnd på Peter Hermodsson.

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
{7043}: Självklart. Alla är en del av problemet. Det jag menar är att jag inte tror att sparkandet av tränare kommer att lösa problemet. Även hockeyspelare måste väl kunna vara tänkande individer.

Återigen, kolla Djurgårdens 3-2 mål. OM det är så man har tänkt utöva försvarsspel och det är vad man har lärt spelarna, ja då bör man ställa mig i båset. Såklart vill man inte spela sådant försvarsspel. Det är för dåliga individuella prestationer just nu. Över hela banan.

Att Svensson dumpar puck och själv jagar efter säger en del om hur vi presterar just nu. Då är det inte kritik mot Svensson utan mot resten.

Svensson och Hartmann är de enda som får godkänt ikväll.

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
The great one: Förslag på ny röst i Båset inspirerat av Djyrgårn: Barry

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Jag har inget emot att man förlängde med Boyce och Madsen. Boyce är väl mer eller mindre självskriven, Madsen är hårt jobbande och gör en hel del bra grejer på isen. Men annars var det för många chansningar i min mening. Walli har potential absolut, men var inte direkt superhet ens i hockeyallsvenskan. Då är det förbryllande att man förlänger enligt mig. Olofsson, vad i helskotta? Lööke, Lundin, Hartmann. Okej dom borde få en chans, det köper jag. Lodin likaså, då han väl är den med mest potential och skills. Liljewall och Blomqvist har jag varit tveksamma till redan i hockeyallsvenskan. Blomqvist tycker jag kan vara nyttig, men Liljewall tycker jag är för långsam och dålig ärligt talat.

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
EXPLORERSMÅLAND:

Harald L är nog sugen …

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Olli Nomadinen : Vet inte, spelade då jag tittade även om jag kollade sporadiskt. däremot så spelade ju inte Alvarez på slutet, kanske inte handlade om bänkning utan känning som gjort han missat matcher innan?

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Hassan: Det har varit min ståndpunkt ända sedan förlängningarna började dimpa in. Vilket annat SHL-lag skulle ha Alvarez i en första? Vilket annat SHL-lag har tre fulla fjärdeformationer? Vilket annat SHL-lag sätter igång och värvar mer bredd och fler gnuggare när man redan har tio sånna spelare?!

Men ledarna har så klart sin del. Det är ju helt sinnesslött och idiotiskt att fortsätta med backparen som dom är. Det är ju uppenbart att det inte fungerar, ändå så fortsätter man. Nått är ju skumt med det där.

Äh, det mesta är ju - så här i affekt - klappkasst och så långt ifrån SHL-klass: spelare, tränare och sportchef. Allihop klappkassa.

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Missade jag nåt, är Rattie skadad?
Uppladdat:

500x0-screenshot20211016-221406aftonbladet.jpg


Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
PER SVENSSON 👍
...dom andra...titta o LÄR

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
The great one: Tror han var naiv i hur många hockeyallsvenska spelare skulle "ta klivet" och växa in i SHL. Som det ser ut nu är det mest Per Svensson och Hartmann som gjort det. Räcker med att jämföra när vi spelade i fjol med random SHL match så ser man att det är stora skillnader i tempo och skicklighet mellan de två ligorna.

Sådana som man hoppats på som t.ex Lööke och Lundin är för trubbiga i sitt spel och blir lätt utmanövrerade, de skulle behöva spela mer avigt.

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Jåkkinen: Ingen kritik mot dig dock..bara det att när skribenter som du och Knylan inte har nått positivt och upplyftande att komma med, som faktiskt brukar vara vettiga och bra åsikter som balanserar upp negativiteten. Så känner man inte mycket hopp som sagt.

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
loosar 6...vinner 1
loosar 7 vinner 1
kommer aldrig funka
topplagen..gör tvärtom

« · 2239920 · »