« Föregående · 2341308 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Apropå nånting...
Kongo: Rött, vitt och blått är Timrås färger, samma som Medelpad. Kollar du på bilder från 70, 80-tal så ser du mycket blått, örnjäveln hade blått i loggan. Ledarna på 80-talet hade blåa ledarjackor t ex.
Mycket blåa detaljer genom åren på tröjor, i bland blå hjälmar, damasker och/eller byxor.
Rött och vitt har varit dominanta färger med blått som en tydig tredjefärg. Det är bara fakta, sen får man tycka vad man vill om det, men jag gillar det.
Mycket blåa detaljer genom åren på tröjor, i bland blå hjälmar, damasker och/eller byxor.
Rött och vitt har varit dominanta färger med blått som en tydig tredjefärg. Det är bara fakta, sen får man tycka vad man vill om det, men jag gillar det.
+ 6
Sv: Silly Season 2022-2023
{297}: Tänker att Björklund är FBK:s JP. Chans på bra bang for the bucks, ingen ekonomisk chansning men bra chans på schysst breddkompetens
Sv: Silly Season 2022-2023
{297}: Helt klart värd en ny chans i SHL. Vad han ska göra i SHL? Förmodligen lira runt 12 minuter per match, BP eller in/ut i PP
+ 2
Sv: Silly Season 2022-2023
mikenomad: aha! Vad ska han göra där, bära trunkar? Ska han få speltid i Färjestad?
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Tallarna på överarmen och en redwood i skrevet. Din fru är lycklig kan jag tro..
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{9682}: Så är det, hon vaknar varje morgon och det första hon ser är tallarna på min överarm. Än har hon inte ansökt om skilsmässa, kärleken övervinner allt. Så nog kan vi kramas vi med, oavsett serietillhörighet. Jag tror Modo spelar final nästa säsong
+ 1
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Vi får kramas, du har väl en MoDo-donna hemma. Lycka till kommande säsong. Jag är rätt avslappnad nu för tiden.. Rätt lag vinner matcher.
Sv: Apropå nånting...
{9682}: Det är inte alls en orimlig tanke. Då får vi väl gå upp igen. Nån gång 🙂
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Bragd-Birger: "Rött Vitt Blått.....Rött Vitt Blått....såg du vilken passning, vilket härligt skott"
(Från giffarnas legendariska "G I F....G I F....såg du vilken passning, vilken härlig träff")
(Från giffarnas legendariska "G I F....G I F....såg du vilken passning, vilken härlig träff")
+ 3
Sv: Apropå nånting...
{9682}: Tar vi det inte nästa år så gör vi det en annan gång. Ungefär samma plan som för Modos SHL-avancemang
+ 10
Sv: Apropå nånting...
Synct: Svart ingår också… så jag föreslår svart o rött!
Iaf som kant runt om ibland
Iaf som kant runt om ibland
+ 1
Sv: Apropå nånting...
25% av våran logga är blå, klart som fan det är en del av våran identitet.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Den där danska fotbollslåten: " Vi ääär röööde, vii äärrr Hviidee!
www.youtube.com/watch?v=7_KVZwGSVpY
www.youtube.com/watch?v=7_KVZwGSVpY
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Bragd-Birger:
"Röd Vit Blå-kämpa på"
"Rött-Vitt-Blått-gör mål i varje slott"
"Vi är röda, vi är vita, vi är blå-vi är laget ingen kan klå"
Varsågoda RV 👍
"Röd Vit Blå-kämpa på"
"Rött-Vitt-Blått-gör mål i varje slott"
"Vi är röda, vi är vita, vi är blå-vi är laget ingen kan klå"
Varsågoda RV 👍
+ 9
Sv: Apropå nånting...
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Kongo: Skojar bara. Tycker TIK ska ha Rött-Vitt som dominerar...Som fina viner.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
{9682}: Rött-vitt-grönt är ju upptaget tyvärr, då de flesta större hockeynationer såsom Burundi, Kenya och Algeriet redan spelar i de färgerna. Ja, och Modo såklart.
+ 6
Sv: Apropå nånting...
{9682}: Flera hockeylag har rött och vitt som två av tre färger. Det finns ingen anledning för TIK att söka sig till den diffusa positionen.
+ 5
Sv: Silly Season 2022-2023
Jåkkinen: Tyckte han var väldigt bra i kvalet, men man blev fruktansvärt provocerad av hans spel under grundsäsongen. Visst hade han kunnat vara ännu bättre nästa år men det är inte direkt en spelare jag kommer sakna.
Sv: Apropå nånting...
Angående Timrå IK:s färger. Rött och vitt är de etablerade färgerna, och det TIK burit under klassisk storhetstid. Om TIK söker sig till rött-vitt-blått hamnar vi i ett luddigare sammanhang. Rött och vitt är stilrent, snyggt och mer unikt; de färger TIK är starkt förknippade med.
+ 10
Sv: Silly Season 2022-2023
Rip Kirby: Skulle precis skriva det, att hans nej till VM är ett klockrent tecken på att han är klar för oss 🙂
+ 3
Sv: Silly Season 2022-2023
mikenomad: Precis. Tveklöst är det ju så att hans nej till spel i hockey VM ligger i prioriteringen av sommarfys vid korpstugan👍
+ 2
Sv: Silly Season 2022-2023
{9682}: Det ser ut att lösa sig. Vet att arbetet med att stärka upp näten i kryllorna runt om i landets SHL-arenor pågår för fullt
+ 2
Sv: Silly Season 2022-2023
{9682}: Klart osäkert. Är ju inte så lätt att locka till sig spelare när den tempostarka hockeyallsvenskan finns med som utmanare.
+ 4
Sv: Silly Season 2022-2023
mikenomad: aja, Gallo gjorde århundradets snurrfintsmål mot Karlskrona också men inte fan blev han erbjuden nåt drömkontrakt för det.
+ 2
Sv: Silly Season 2022-2023
{9386}: Iom att Jonte i praktiken är klar så är det väl nästan bara att räkna in Elias också. Inte missar han chansen att få lira med bästa polaren OCH brorsan 🤗
+ 11
Sv: Silly Season 2022-2023
falconuggla: fastnade för honom också för ett tag sedan när jag la ut här 👍🏼 Känner ju som sagt några i laget också så hade nog underlättat ingången i laget något
+ 1
Sv: Silly Season 2022-2023
{297}: Yes, men han bidrog med hårt jobb åt båda hållen i kvalet oavsett vad poängen säger. Köper inte alibisnacket riktigt!
+ 5
Sv: Silly Season 2022-2023
{297}: Fast alibipasset och förarbetet till det när vi gjorde 1-0 i 4:e matchen var rätt ok
+ 2
Sv: Silly Season 2022-2023
Jåkkinen: 1 assist på 4 matcher. Eller 11 poäng på 24 matcher i grundserien. Inte fan slet han ”1 mille i rädda kvar klubben”-bonus iallafall.
« Föregående · 2341308 · Nästa »

