« Föregående · 2350505 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season 2022-2023
mikenomad: Hör av dig. Jag har varm rom och cola på stranden nedanför där Hedman, Stamkos, EK, Filippula, Edler, Öhlund stod...
+ 1
Sv: Silly Season 2022-2023
{9682}: Kan nog hända att vi tittar förbi där på stranden. Är det väder så kör jag bar överkropp också, det brukar vara uppskattat
+ 1
Sv: Silly Season 2022-2023
Söderöver: Steven Stamkos var där. Även Edler, EK, Strålman, Öhlund, Filppula. Icing-Ove brukar bada där bakom...Snart också mikenomad...
+ 4
Sv: Silly Season 2022-2023
mikenomad: Är det din MoDo-brud som undrar? Hänger där Midsommar till mitten av augusti. Hoppas att ni båda dyker upp på stranden. 24 grader i vattnet. Jag bjuder på varm grogg.
+ 3
Sv: Silly Season 2022-2023
mikenomad: Ser ni en skallig, fet, brunbränd 47-åring som dricker Rom&Cola nedanför Själevads Kyrka så vet ni vem det är. Kom fram och säg hej!
+ 3
Sv: Silly Season 2022-2023
{9682}: Passerade Själevad på väg till Umeå i förrgår förresten. Den är inte särskilt snällt placerad, fartkameran typ 100 m efter 60-skylten. I kurvan runt bergväggen när man kommer söderifrån och har tuggat på med farthållare på dryga 100 sedan Härnösand ungefär...
+ 1
Sv: Silly Season 2022-2023
{9682}: Tanken är väl att vi gjort vårt på ett tag i det avseendet. Åtminstone att agera de direkta bödlarna. Nu tänkte vi överlåta åt andra lag att göra skitjobbet
+ 3
Sv: Silly Season 2022-2023
Snart solig Själevadssemester så jag måste bli snäll. Kan Medelpad knuffa ner ett SHL-lag nästa vår så blir jag nöjd. Gärna BIF, LHC, IKO, MIF eller HV71.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
{9682}: Vill passa på att säga att er kompis , trollet Clay, nog tillhör de smartaste i erat forum.
+ 3
Sv: Silly Season 2022-2023
Alltså bilden på försäsongsträningen i dagens ST är ju hilarius.
Didde ser ut att ha druckit en hel låda Red Bull, EA19 ser ut som han skiter ner sig och killen där i mitten ser ut som han bara kör lite lätta vad-lyft.
Didde ser ut att ha druckit en hel låda Red Bull, EA19 ser ut som han skiter ner sig och killen där i mitten ser ut som han bara kör lite lätta vad-lyft.
+ 5
Sv: Silly Season 2022-2023
{9682}: Tänk när tjockisen får behålla ett av de nyförvärv han får till sitt lag
+ 10
Sv: Silly Season 2022-2023
mikenomad: Tänk när Mittbenan kan lägga in diplomet "Vi blev inte sist i SHL" i Timrås prisskåp nästa vår.
+ 8
Sv: Silly Season 2022-2023
Öppetmål: Finns väl egentligen bara 1 riktig Timrå produkt, Vladimir Machulda
+ 2
Sv: Silly Season 2022-2023
Dr.Krykov: Man är timrå-produkt även när ens farfars far spelat i klubben!
Sv: Silly Season 2022-2023
DenRöda: Har Fagermo ens gjort ett byte i Timrå IK? Eller kör du en fuling pga hans pappa?
Sv: Silly Season 2022-2023
Vad sägs om att ta hem våra timrå-produkter Samuel Fagemo eller Fabian Zetterlund? Båda är rightare och kan behöva växa än mer för att ta det sista steget till NHL. Då går vi efter våran röda tråd också i och med unga talanger som kan växa till sig.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Otäckt att alla lag vill ha välutbildade MoDo-spelare. Löven var tidigt ute..
Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen: MoDo-effekten. Kolla Karlkvist, Rosdahl, Olofsson, Tambellini. Det är vattnet från världens bästa plantskola, gubben!
+ 1
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Då tycker jag Vingneault är betydligt mer tveksam. Snittade ju inte ens 1 poäng per match i HA. Och året innan spelade han i tyska andraligan. Innan dess är hans siffror i AHL ytterst blygsamma.
Hur ska han kunna driva en andrakedja i ett SHL-lag?
Hur ska han kunna driva en andrakedja i ett SHL-lag?
+ 2
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: beror väl på vad man har för krav på sig men han gjorde trots allt 27p på sina 39 matcher för Mif och sedan 5p på 7 matcher för Lökers. -10 i +/- för Mif känns ju lite mer tveksamt dock. Bara som lite kul kuriosa så var Ty Rattie MINUS 16 för oss...
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Rautio är en bra värvning, har väl varit seriens bästa andremålvakt i många år nu. Kommer alltid in och gör ett stabilt jobb när det behövs och Johansson kan vi förvänta oss ta ytterligare kliv den här säsongen + ett mer sammansvetsat försvar framför sig
+ 13
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Han var väl en flopp i Malmö om jag inte minns fel men sen fick han ju chansen i blivande mästarna Växjö
Sv: Apropå nånting...
Synct: Då förstår jag! Missade att det var en prao som ställde frågorna. Då sänktes genast min kravbild som utgick från tron att det var en anställd journalist som skrivit artikeln. Lägger mig platt och erkänner misstaget, förstår responsen.
+ 8
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Det var lite klumpigt och nämna honom som en av de sämsta absolut, men just det att vi hade kunnat välja och vraka mellan minst 50 bättre målvakter som är ute på marknaden. Allt kostar ju såklart och det är säkert slut på pengar i lagbygget.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Mmm, vad hette han som Kapanen ersatte? De rouville eller nånting. Han var iaf som en målvakt i ett hockeyspel, det som inte gick in studsade rakt ut!
+ 3
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Även om jag tillhör skaran som är mäkta skeptisk till Rautio så känns det som man kan vänta med att utnämna honon redan nu till den sämsta värvningar vi gjort?
Mika Oksa krävs en del för att slå på målvaktssidan i allafall. Sen finns det väl lite målvaktsfloppar på 90 talet med..
Mika Oksa krävs en del för att slå på målvaktssidan i allafall. Sen finns det väl lite målvaktsfloppar på 90 talet med..
+ 3
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Nu måste vi i ärlighetens namn säga att Miele producerat rätt bra med poäng oavsett i vilket lag och vilken liga han spelat men i dagens Timrå IK skulle han INTE platsa som center i nån av de 2 första kedjorna. Inte om du frågar mig i a f. Lander och Hanzl känns grymt starka på papper!
Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Enda anledningen måste vara att allsvenska klubbar jagade honom och att vi var den enda SHL-klubben som var intresserad. Löneanspråket måste ha varit sjukt lågt. MEN, skulle det visa sig att hans lön ligger på 100k så blir jag riktigt jävla förbannad. En 35-åring som inte håller i SHL längre.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Omöjligt att förstå varför vi hade så bråttom att signa Rautio. Mycket märklig värvning och sådana har vi inte råd med med vår ekonomi.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Det kan har skrivits tidigare om detta och jag kan ha räknat fel nu, men enligt statistik så har JJ bara släppt in 2,04 mål per match sedan årsskiftet. Enroth som vann priset som SHLs bästa målvakt släppte in 2,07 mål per match.
Med detta vill jag ha sagt att det finns en klar potential i att Johansson kan ta hem detta pris nästa år om vårat försvar hjälper till på ett bättre sätt. Sluta med indianare, få till bättre sikt för målvakten osv.
Angående Rautio så måste jag tyvärr säga att den värvningen måste vara en av de sämsta värvningarna vi gjort. Jag skulle till och med kunna klassa denna målvakt som sämre än Rajaniemi.. Jag får hoppas att det värvas en målvakt under säsongen.
Med detta vill jag ha sagt att det finns en klar potential i att Johansson kan ta hem detta pris nästa år om vårat försvar hjälper till på ett bättre sätt. Sluta med indianare, få till bättre sikt för målvakten osv.
Angående Rautio så måste jag tyvärr säga att den värvningen måste vara en av de sämsta värvningarna vi gjort. Jag skulle till och med kunna klassa denna målvakt som sämre än Rajaniemi.. Jag får hoppas att det värvas en målvakt under säsongen.
+ 7
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Doftar panik lång väg. Jag vet inte om man ska tacka Timrå IK eller Nubben själv, men oavsett vilket så var hans sorti helt nödvändig för att klubben ska kunna ta nästa viktiga steg mot en etablering som blir på riktigt.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: ja, ska bli jävvligt intressant att se hur Nubben får ihop det. Just nu ser det ut som årets kandidat till "bästa 14:e fw i ligan"-priset.
21 utespelare på kontrakt, och det är väl typ 3 av dom som det är lite klass på.
Nubben har lite att jobba på. Kicka och värva in spets. Något utrymme för fler Herman Hanssons och Westerlunds lär det inte finnas. Tålamodet i Jönköping är nog inte jättestort om HV gör en Timrå 21/22 revisited.
21 utespelare på kontrakt, och det är väl typ 3 av dom som det är lite klass på.
Nubben har lite att jobba på. Kicka och värva in spets. Något utrymme för fler Herman Hanssons och Westerlunds lär det inte finnas. Tålamodet i Jönköping är nog inte jättestort om HV gör en Timrå 21/22 revisited.
+ 7
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Nubben värvar Andy Miele som tilltänkt toppcenter i HV. Måste säga att det laget känns ordentligt spretigt på förhand
+ 2
Sv: Apropå nånting...
sargad: Jasså är det så det ligger till? Jag har hört annat, nämligen riktigt bra bollkänsla. För visst snackar vi om Björninen Borg?
+ 6
« Föregående · 2350505 · Nästa »

