1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 609223 inlägg · 6214 ämnen

« · 2439377 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Synct: precis vad jag också tänkte! Och vi har ju haft Blomman och Boyce! Har han mörkat skadan?

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Sputnik: Tänkte precis det, motiverande för juniorerna att läsa att man spelat en 50% Hartmann som varit DÅLIG stora delar, ist för hungriga juniorer, speciellt när Kapanen sagt i media 500 gånger att man ska satsa på juniorer.

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Synct: Ja och hur man än vrider och vänder på det så hade ju O.J varit bättre att haft kvar än en Hartmann som spelat på 50%

Visst O.J har fått knapert med speltid i Löven, men har han ens fått en ärlig chans att spela i nån av toppkedjorna?

Man minns ju tongångarna över att vi skulle låna ut O.J från början när han hade sett roktigt spelsugen ut hans sista match mot Brynäs och faktiskt var en av de bästa spelarna som lyckades skapa nått den matchen. Jag tycker han överlag spelade kaxigt och tog flr sig fysiskt.

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
En sak jag undrar är, varför har inte Hartmann gått på 100% rehab och fixat knät istället för att spelat halvskadad och varit kass i stora delar av säsongen? Skadar ju bara lagets prestation. Vart arg av att läsa artikeln. SÅ tunt har vi ju inte haft det på forwardssidan.

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Tom Topp: är alltid så med juniorer. I början är man väldigt uppspelt och bortser från några av missarna som de gör. Sen när de blivit mer ordinarie så ser man att de kanske inte riktigt är bra som man först trodde. Vill absolut inte ta något ifrån junisarna och säger absolut inte att de är dåliga. Bara att det är lätt i början att bli lite överhypad av en junior och inte se misstagen.

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Rico01: Håller helt med dig, är dock efter gårdagens match inte ett dugg oroad på backsidan. Visst vi tappar fysik men det vi får i spelförståelse och puck kontroll är på en högre nivå. jag kan bli riktigt nervös ibland när Svensson o strömberg fipplar med pucken.

Vidare så tycker jag att vi inte ska förlänga med stenqvist. pågrunf av att jag tycker han gått ner sig/ var bara han som såg bra ut i början o kanske inte är så bra som man först trodde.

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Söderöver: sitter och läser nån sida bak i flödet härinne och hittar denna pärla från dig "Luleå är ju som Malmö med mer teater…". Jag bara fastnade för hur du nailar it totalt med den 😂

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Gällande backar kommande säsong "i min bok".

Didrik S. 25/26, Per S. 24/25
Joonas L. 23/24, Noel E. 23/24
Tim E. 22/23, Elmeri E. 22/23
Jacob S. 22/23, Axel R. 23/24
Emil Melander, junior även nästa säsong?

Efter manfallet sista omgångarna så var ju naturligtvis backsidan tunn numerärt redan från säsongsstart.
Alla på kontrakt är givna enligt mig.
Alla har ju för och nackdelar, men Kimmo K. förlänger inte med spelare nu för att sen skeppa efter säsong. Det torde gälla generellt.

Snart kommer förlängningar med både Tim E. och Elmeri E.
Förvånar mig inte heller om det förlängs ytterliggare även med Joonas L. och Axel R.

Noel E. tycker jag blir bättre och bättre, och Emil M. blir nog nästa junior att göra en "Noel".

Summa summarum;
5 på kontrakt+ 1 junior. Kommande förlängningar på Tim och Elmeri = 8 backar. På 6 backar + 2 (7e-8e backar Noel+ Emil) blir Jacob S. över. Om 9 backar...Jacob S. eller 1 ny högre upp i hierkin, 1a backpar?

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Olli Nomadinen : ja men har man en egen hockeyrink i pojkrummet så måste man ju bara bli bra... nej skämt å sido så är det nog många av oss som vill att han ska lyckas men sanden börjar rinna snabbt nu.

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Tom Topp: Somm dä känns nu så skull nog OJ bli stjärna i Burträsk, Pajala , Clemenäs!!
Hann håll int!
Sorglitt män harv i rövens 4 Lina!
Utvecklingen gå åt helvete!

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Ser ljust ut på målvaktsfronten inför nästa år!
Uppladdat:

500x0-skarmavbild-2023-01-06-kl-134147.png


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Olli Nomadinen : han gjorde några fina byten, t.om. någon bra match där han gjorde både poäng och mål! Men nu verkar han ha avstannat i utvecklingen! Känns som att man kan dra paralleller till Gustav Nielsen!

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Olli Nomadinen : Håller med!

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Sputnik: Timrå ville inte ha O.J " krigandes i en 3e-4e kedja". Det var uttalat. Därför skulle hsn lånas ut till Löven för större offensiv roll. Den rollen tog han inte, och harvar nu i Lövens 4ekedja. Vad händer nästa säsong? Tror varken Timrå, O.J. eller Löven är nöjda. Fanns det inte plats i Timrå denna säsong, så lär det inte finnas det nästa heller.

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Få vi int ordning på Försvare å Målskytte imon så gå dä åt helvete!!
Vi kan fan int förlit oss på JACKKE varänn minut!
Ja ä orolig morgen!

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Olli Nomadinen : OJ känns snarare som en ny Emil Lindblom. Div 1-nivå

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Meduza: Jag har alltid undrat över varifrån den lilla hypen och de högt ställda förväntningarna på just OJ kommer. Han har ju eg aldrig på riktigt getts chansen, kan inte dra mig till minnes att han presterat just nåt med "wow-faktor" på seniornivå. Då jämför jag med Elias, Dahlén, Hållander och faktiskt även med Jacke. Finns det nån förväntan att han plötsligt ska ta klivet och blomma ut vid 21-22 års ålder eller?

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
{297}: OJ platsar som sagts knappt i en fjärdekedja i HA.
Borde isåfall bara bli bänknötare/båsdörrsöppnare hos oss!
Jag tror också mer på Värmhed isåfall.

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Andersson: låter lite märkligt att man spelat Hartmann på 50% kapacitet när vi haft andra spelare att tillgå. Kul dock om han snart återhämtat sig från skadan, vi behöver produktionen.

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Nisse på Mon or: Aldrig platser knappt i Björklöven och ändå har de mycket skador. Tror mera på Värmhed han kommer bli bättre än Johansson

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Erol Ateceae: Men håller också med dig. Hartmann skulle ju givetvis vilat tills han kunnat spela ordentligt så hade O.J fått vara kvar och kriga på i en 3-e eller 4:e kedja.

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Erol Ateceae: Ok som jag vefarat och luftat flertal ggr men vissa har tvivlat. Aldrig att Hartmann skulle varit så blek som han varit större delen av denna säsongen. Då prtatar jag inte poäng, utan det hårda och intensiva jobbet som Hartmann vanligtvis står för. Där har vi ett sparkapital också om han får fortsätta vara hel och komma igång på riktigt.

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Erol Ateceae: Skulle O.J. få plats på 4a kedjor i Timrå när han spelar center i Lövens 4e?

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Bee: Håller med, men jag vill också se hans skott, som han själv vurmar för.

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Andersson: Väl medveten om att vår forwardsida inte är universums bredaste, men jag ställer mig frågande till varför man exempelvis inte lät OJ vara kvar och hade Hartmann på rehab.

"Vissa träningar har jag inte kunnat åka översteg för att det har gjort för ont" Inte lite hämmande...

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Hartmann bekräftar att han spelat halvskadad

Hur har du det med fysiken?

Nu börjar det kännas bra. Jag har haft knäproblem tidigare under säsongen. Ganska länge faktiskt, men det har vi reparerat. Det är helt borta. Nu kan jag träna på bra med fysen. Men när man inte kan göra det tappar man mycket stryka.

Du börjar bli den Hartmann vi är vana att se?

Lite mer intensiv kan jag bli, men det kommer att komma.

Att hösten har varit trög är inget forwarden hymlar om.

När man åker runt och spelar halvskadad ... det är inte bra. Man har inte det tryck man vill ha. Vissa träningar har jag inte kunnat åka översteg för att det har gjort för ont, säger han.

Nu är den tuffa tiden över.

Det har varit lite fram och tillbaka och det har varit mentalt jobbigt när man vet att man kan mer.

Nu blickar han framåt. Med glimten i ögat.

Nu är Hartmann hundraprocentig igen. Tidigare var det kanske 50

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Tom Topp: Hade vi förlorat finalen i match 6 så hade det skrivits att detta var sämsta säsongen någonsin.

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Gooode: Du skriver att ibland går det inte!! Så var det för oss igår kväll.vi lyckades inte slå rekordet på 17 raka matcher med en målvakt Juel i mål som som tar 42 skott o vi gör ETT mål jag läste eller hörde någon stans att han var klar för Timrå i så fall det stort Grattis!

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Gooode: Håller helt med. Är rätt trött på att det ska låta som att vi ligger sist och inte har vunnit en match så fort det blir förlust. Skillnaden mot fjolåret är helt enormt och det var längesedan vi var SHLs slagpåse.

Det som oroar nu för mig är skadesituationen på backsidan. Som jag skrev när Strömberg blev skadad så trodde jag det kunde leda till skador på fler eftersom vi måste gå hårt på ett fåtal backar. Sjukdomar nu gör saken än värre på den punkten. Dock måste jag säga att försvarsspelet övertygar ändå, både mot Frölunda och Luleå.

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Gooode: det är väl så att kravbilden höjs omedvetet bland oss supportrar! Hade det här varit under fjolårssäsongen så hade det pratats om ett fall framåt och en kämpainsats. Så det visar väl att laget är bra, när vi nästan kräver en vinst med tre ordinarie backar borta!

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
falconuggla: Du ser, vilket jävla hököga man sitter på! 😁

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Jag blir faktiskt trött på att läsa alla negativa kommentarer här.. vi är väldigt mycket bättre än Luleå, trots det lag vi har på benen denna kväll.. ibland vill det sig bara inte, igår var en sån match! Snacka om medgångsmentaliet här inne..!

Vi ligger topp 6, det krävs 3 förluster samt att ett lag utanför topp 6 ska vinna minst 3 raka för att vi ska tappa det.. bara det är inte enkelt. Njut av läget och stötta laget istället! Man kan ju fan tro att vi ligger på kvalplats när man läser vissas skitkommentarer här inne... ryck upp er!

Tuff match på lördag, men nån gång ska vi väl faan slå FBK också!

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
{9908}: Vi måste komma ihåg att Luleå hade också en bra målvakt!

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
{9566}: Tjeckien skapade momentum och tog vara på det.

Sedan kom det någon form av kosmisk rättvisa, för handen på hjärtat så var Kanada bästa laget i denna turnering!

Underbar kamp av Tjeckien!

Bara lyfta på hatten och säga tack för underhållningen!

Ses i Sverige nästa år!

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Söderöver: Vad är det som händer???

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Jävlar vad kanadensarna kör hårt mot tjeckernas fantastiska målvakt.

Svenska domaren har lagt en peng på Kanada och blundar för allt.

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Andersson: ni kunde ha hejat på brynäs,herregud snacka om dödsskuggans dal..

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Kerstin_k: Du såg rätt, hela 2 sekunder mer än Edfeldt 😁 Håller med, han såg riktigt stabil ut faktiskt, noll respekt på ett bra sett!

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Olli Hahl: Kunde varit värre . Vi kunde ha hejat på Malmö ....

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
{9908}: Kval KAN vi utesluta.
Vi vinner o vi förlorar just nu. Jag är chill.
Vi går för slutspel men INTE kval.

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Olli Nomadinen : Ja inte ska vi komma här och tro att vi är något. Men sanningen är att vi är rätt bra i år, och ska egentligen inte behöva vara oroliga. Men kval ska man inte utesluta. Samtidigt talar mycket för att vi kommer slåss om topp 6. Men plats 13 är inom räckhåll.

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
{9908}: I hear u. Tack Olle, tack empis. Ni har just reglerat ångestnivån i mig. Det är bra. Positivt för HS och alla andra. Jag blir sjukt otrevlig när kemin är i obalans

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
The great one: Tycker Rindell spelar upp sig match för match. Det var ett par tillfällen där han fick svårt med Luleås stundvis rätt höga press men han har ju en förmåga att slå passningar och föra puck som ingen annan i vår backlina besitter.

Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: ja underhållningen i den matchen var ju helt galen men som vanligt fick vi inget sago slut på skiten. Samma visa varje jul och nyår. Har polare som slutat kolla på jvm för de är så jävla less på besvikelsen i de avgörande matcherna

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Äh , det är Cmore's fel , dom bytte ut Lars Lindberg i sista stund

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Uppladdat:

500x0-87a3b180-9642-43f1-a9d1-a1acb0f1b2d3.jpeg


Sv: Apropå nånting...
Olli Nomadinen : Huge bor i Alcens röv, det är sen gammalt

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Olli Nomadinen : mitt glas är ju halvtomt, det är ingen hemlighet, men jag tycker vårt skadeläge borgar för fler torskar. Det borde iallafall vara så, det är bästa målskytten i andralinan som förmodligen är långtidsskadad samt tre backar som alla går in på tre första backpar. Svensson är snart tillbaka så klart, förhoppningsvis Lyytinen med.

Med det i åtanke tycker jag att en sån här torsk svider riktigt mycket. Det var en chans att hålla undan i tabellen. Ju fler matcher som spelas där vi går kort om folk, ju större är risken för misstag och fler skador. Kommande 4 matcher har vi FBK, Rögle, Skellefteå och Örebro. Tabellen kan se ganska annorlunda ut redan där efter dom matcherna.

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
{297}: Det behöver ju inte lallas och en torsk suger alltid avföring. Visst kan jag se ett scenario där vi missar topp 6 och som den här säsongen artat sig skulle det göra mig besviken. Så visst finns det viss nerv. Men vi har 6 p ner till 7:e, här och nu känns det chill. Vi gör fan ingen plattmatch som väcker oro idag men ja, några torskar i rad nu och direktplatsen darrar. Finns inte på kartan dock att vi missar topp 10. Och hey, negativt kval är det väl förhoppningsvis inte en enda jävel härinne som ens snuddar vid

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Nu när den värsta affekten lagt sig har jag resonerat fram att anledningen till att jag var frustrerad efter dagens torsk var för att jag tycker vi förtjänade poäng. Inte arg, frustrerad. Det är egentligen denna, Leksand borta och Växjö hemma som jag verkligen tycker vårt spel mot motståndet förtjänade poäng. Resterande förluster har varit mer logiska, och då blir man lite arg på laget direkt efter.

Ha i åtanke att vi saknar OTROLIGT viktiga spelare, medan Luleå knappt saknar någon av substans.

Väger man in att vi haft några vinster där vi istället inte förtjänade poäng, så jämnar nog detta ut sig. Eller skit i det sista, det behöver inte jämna ut sig. Vi ska ha poäng när vi är det bättre laget, punkt.
Men så funkar inte alltid hockeyn och det är också en insikt. Är Lyytinen och Sheriffen tillbaka på lördag kan vi nog bjuda på en bra drabbning.

« · 2439377 · »