Apropå nånting...
« Föregående · 2639102 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
{9037}: kul för modo att dom fick se repris på Timrås mål mitt i deras match 🤣😅
+ 9
Sv: Apropå nånting...
Banjopubliken slänger in saker på isen så matchen får brytas. Kul att det är huvudmatch så hela Sverige får se vilken amatörklubb m0d0 är. Slut på pengar verkar de ha också enligt sportchefen.
+ 8
Sv: Apropå nånting...
JonteD:
Jaji, åren går. Brydde mig inte ens om att göra en enda repövning. Det akademiska lockade mer.
Calle Persson - 2-3!
Nytt obegripligt misstag av MoDo.
Jaji, åren går. Brydde mig inte ens om att göra en enda repövning. Det akademiska lockade mer.
Calle Persson - 2-3!
Nytt obegripligt misstag av MoDo.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Sen gjorde jag utlandstjänst i Bosnien fem bataljoner där en i Afghanistan o en liten sväng i Ukraina för ett tag sen men där körde jag ambulans i två månader orkade inte att se de elände så jag bröt kontraktet o for hem kände att jag skulle bli sämre i skallen (PTSD)😎🇺🇿
+ 1
Sv: Apropå nånting...
JonteD:
Intressant. Var själv på 2:a kompaniet som elit-telegrafist med rätt att döda. Pensionerade mig själv som sergeant innan det gick för långt. Hade redan alltför många liv på mitt samvete 🙂
Detta var säsongen 1986/1987.
Intressant. Var själv på 2:a kompaniet som elit-telegrafist med rätt att döda. Pensionerade mig själv som sergeant innan det gick för långt. Hade redan alltför många liv på mitt samvete 🙂
Detta var säsongen 1986/1987.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: wennerholm dömer. Haha banjo håller korpklass just nu. Fin macka av Alvarez till Rosdahl nära.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
+ 3
Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Jo på 4 kompaniet som fältväbel sökte sedan över till falskärmsjägarna som Salvekvickmekaniker (sjukvårdare) blev fänrik när ja muckade sökte om till befälsskola i ett år blev löjtnant o sedan kapten o numera pensionerad major o innehar världens farligaste jobb nu pensionär? Nu undrar ni varför de är farligt jo jag har inte sett någon som överlever de jobbet!!!🤣🤣🤣🤣🤣
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Walli missar öppet mål och Snabb-Sebbe har inte gjort ett mål på hela säsongen.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
JonteD: Underbart att Malmö kvitterar till 2-2! Nu kommer Modo att vika sig
+ 4
Sv: Apropå nånting...
JonteD:
Aha, okej då. Läste förresten igår att du varit på S3 i Boden. Det var där jag första gången blev kallad för ”klyktattare”.
Aha, okej då. Läste förresten igår att du varit på S3 i Boden. Det var där jag första gången blev kallad för ”klyktattare”.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Nä riktigt så va de inte utan forbönder som reste till Norge för att byta/köpa varor dom va klädda i vadmal o de stinker sur fårull om de kläderna o därav surjämtar!!🤠🇺🇿🇺🇿🇺🇿
+ 3
Sv: Apropå nånting...
+ 4
Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Kopplingen till just tjuvfiske verkar kunna diskuteras 😁
"Klyktattare är en ursprungligen jämtsk nedsättande benämning på person från Västernorrlands län.
Öknamnet klyktattare uppstod när bilarna i Västernorrlands län fick länsbokstaven Y (en klyka) på sina registreringsskyltar. Epitetet förekommer än idag. Benämningen lär först ha tillkommit de västernorrlänningar som gav sig upp med bil i de södra lappmarkerna för att plocka bär, enligt informanter från Strömsunds och Örnsköldsviks kommuner.[1]"
"Klyktattare är en ursprungligen jämtsk nedsättande benämning på person från Västernorrlands län.
Öknamnet klyktattare uppstod när bilarna i Västernorrlands län fick länsbokstaven Y (en klyka) på sina registreringsskyltar. Epitetet förekommer än idag. Benämningen lär först ha tillkommit de västernorrlänningar som gav sig upp med bil i de södra lappmarkerna för att plocka bär, enligt informanter från Strömsunds och Örnsköldsviks kommuner.[1]"
+ 2
Sv: Apropå nånting...
JonteD:
Bakgrunden till att vi kallar er för ”surjämtar” är således att ni blev sura för att vi åkte till Jämtland för att tjuvfiska. Tack, då fick man klarhet i den saken 👍
Bakgrunden till att vi kallar er för ”surjämtar” är således att ni blev sura för att vi åkte till Jämtland för att tjuvfiska. Tack, då fick man klarhet i den saken 👍
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Melander istället för Erixon. Kan bli ett tungt abbräck vi får se
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Frånvaro:
#4 Tim Erixon - Sjuk
#6 Joonas Lyytinen - Underkroppsskada
#15 Panu Mieho - Känningar
#26 Noel Edfeldt
#4 Tim Erixon - Sjuk
#6 Joonas Lyytinen - Underkroppsskada
#15 Panu Mieho - Känningar
#26 Noel Edfeldt
+ 3
Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Och HV har tagit ledningen mot Frölunda. Lysande och viktigt! Kom igen nu Rögle’
+ 2
Sv: Apropå nånting...
mattias - 74: Deras länsbokstav va y förut därav en klyka o förr va de mkt tjuvfiskare här i Jämtland som kom från Y län o då blev dom kallade klyktattare 🇺🇿😎🤠
+ 3
Sv: Apropå nånting...
+ 3
Sv: Apropå nånting...
mattias - 74: Det är lustigt att Modo, som ett av seriens sämsta lag, inte haft ett enda boxplay på 200 minuter hockey. Anmärkningsvärt.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
mattias - 74: Det är vad jämtar kallar västernorrlänningar. Y-län resten kam du räkna ut. Och de är surjämtar 😉
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Costanza:
Malmö öppnade starkt, men ni tog över alltmer. Du kan antagligen sitta fortsatt lugn i båten. Kvalplatsen är som vikt för Malmö.
Malmö öppnade starkt, men ni tog över alltmer. Du kan antagligen sitta fortsatt lugn i båten. Kvalplatsen är som vikt för Malmö.
Sv: Apropå nånting...
+ 2
Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Nej nu alla klyktattarjävlar sluter vi samman och bär laget till en 5e raka seger
Brukar vara mycket Timråiter i Örebro som hejar och skriker. Ser fram emot att höra det
Rödvit hockeydynamit! 💪🏻👊🏻❤
Brukar vara mycket Timråiter i Örebro som hejar och skriker. Ser fram emot att höra det
Rödvit hockeydynamit! 💪🏻👊🏻❤
+ 8
Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Vi är ju inte helt kassa. Gradin vaknar dock upp svettig på nätterna. Jag har varit med förr och är rätt lugn. Nu kom ett VooDoo-mål från Köpmanholmen.
Sv: Apropå nånting...
Costanza:
Det gick i alla fall nästan bra mot oss. Tacksam för ”bjudningen” till 2-1 senast. Kollar på er ”ödesmatch” i nuläget.
Det gick i alla fall nästan bra mot oss. Tacksam för ”bjudningen” till 2-1 senast. Kollar på er ”ödesmatch” i nuläget.
+ 1
« Föregående · 2639102 · Nästa »
