1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615012 inlägg · 6214 ämnen

F R U S T R A T I O N . . .


F R U S T R A T I O N . . .
...Det är min starkaste känsla i kroppen efter dagens match.

Timrå gör en strålande match på bortplan, dominerar tillställningen fullständigt. Sedan kommer Brynäs 2-1 med 1,5 minut kvar: Ridå! Efter det missar "Chrippe" ett friläge: Ridå!

Efter förlusten kan man konstatera två direkta orsaker till förlusten:

1) Power-play: Trots spel 5 mot 4 i fem raka minuter samt senare även spel i 5 mot 3 så avgör inte Timrå matchen. Peo får nog lämna över power-play träningen till någon annan. Hans idéer för spel i numerärt underläge fungerar (fortfarande) bevisligen inte!

2) Coachning: Peo har fortfarande INTE lärt sig att ta timeout i slutet på matcherna för att lugna spelarna. Nu kom timeouten istället alldeles för sent. Bedrövligt!

Som ni förstår så ger jag laget överbetyg för insatsen. Tränarna, med Peo i spetsen, får kraftigt underkänt. Skärpning krävs om mitt förtroende för de ansvariga ska bibehållas...

Pinsammast idag: Fyllan i klacken, frågan är om vissa personer ens bryr sig om det som utspelar sig på isen...?

« · 21593
Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...