...Det är min starkaste känsla i kroppen efter dagens match.
Timrå gör en strålande match på bortplan, dominerar tillställningen fullständigt. Sedan kommer Brynäs 2-1 med 1,5 minut kvar: Ridå! Efter det missar "Chrippe" ett friläge: Ridå!
Efter förlusten kan man konstatera två direkta orsaker till förlusten:
1) Power-play: Trots spel 5 mot 4 i fem raka minuter samt senare även spel i 5 mot 3 så avgör inte Timrå matchen. Peo får nog lämna över power-play träningen till någon annan. Hans idéer för spel i numerärt underläge fungerar (fortfarande) bevisligen inte!
2) Coachning: Peo har fortfarande INTE lärt sig att ta timeout i slutet på matcherna för att lugna spelarna. Nu kom timeouten istället alldeles för sent. Bedrövligt!
Som ni förstår så ger jag laget överbetyg för insatsen. Tränarna, med Peo i spetsen, får kraftigt underkänt. Skärpning krävs om mitt förtroende för de ansvariga ska bibehållas...
Pinsammast idag: Fyllan i klacken, frågan är om vissa personer ens bryr sig om det som utspelar sig på isen...?
Pucken: Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer
Timrå gör en strålande match på bortplan, dominerar tillställningen fullständigt. Sedan kommer Brynäs 2-1 med 1,5 minut kvar: Ridå! Efter det missar "Chrippe" ett friläge: Ridå!
Efter förlusten kan man konstatera två direkta orsaker till förlusten:
1) Power-play: Trots spel 5 mot 4 i fem raka minuter samt senare även spel i 5 mot 3 så avgör inte Timrå matchen. Peo får nog lämna över power-play träningen till någon annan. Hans idéer för spel i numerärt underläge fungerar (fortfarande) bevisligen inte!
2) Coachning: Peo har fortfarande INTE lärt sig att ta timeout i slutet på matcherna för att lugna spelarna. Nu kom timeouten istället alldeles för sent. Bedrövligt!
Som ni förstår så ger jag laget överbetyg för insatsen. Tränarna, med Peo i spetsen, får kraftigt underkänt. Skärpning krävs om mitt förtroende för de ansvariga ska bibehållas...
Pinsammast idag: Fyllan i klacken, frågan är om vissa personer ens bryr sig om det som utspelar sig på isen...?