« Föregående · 2419238 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Tom Topp: Välbehövligt med några dagar matchvila nu, tempot var inte riktigt där idag. Otroligt starkt med poäng trots allt!
+ 6
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Det där med straffskyttar, tror att spelarna har en del att säga till om där! En del vill helt enkelt inte. Hursomhelst en poäng mot svenska mästarna borta! Och då tyckte jag att det var lite soppatorsk hos oss också!
+ 5
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Begriper fortfarande inte varför man inte låter Hanzl göra två straffar.
FBK gjorde det och vad fick dom? Jo 2 poäng.
FBK gjorde det och vad fick dom? Jo 2 poäng.
+ 11
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Henrik_Tikare: Fruktansvärt stolt att se hur dom spelar mot ett FBK som är fullt påskruvad, kämpar och sliter över hela banan, försvarsspelet så att JJ ser nästan varenda puck. Moralen i gruppen att ta poäng i alla matcher. Fy fan vilken häftig säsong om man jämför med den förra. :)
+ 10
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
{9829}: de kan VI
om vi gör våra toppmatcher
denna mot fbk ..va inte de
om vi gör våra toppmatcher
denna mot fbk ..va inte de
+ 2
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
lincoln: Hoppas Ante är kaxig på presskonferensen och säger att vi borde avgjort i förlängningen med alla chanser vi fick 😉. Älskar att vi kommer under skinnet på FBK
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Vi har bäst +mål i ligan med +20. Brynäs har -20 med deras egen utsago ligans bästa försvar och målvakt. Brynäsarna trodde även att Ante skulle bli första tränaren i SHL i år som skulle få sparken. Brynäsarna kan hockey!
+ 13
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
växjö
skellefteå
fbk
timrå
är 4 bästa lagen
vi kan slå alla..om vi spelar på topp
p.s)varför inte prova
högerskytt på straffarna
skellefteå
fbk
timrå
är 4 bästa lagen
vi kan slå alla..om vi spelar på topp
p.s)varför inte prova
högerskytt på straffarna
+ 4
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
The great one: Dahlén driver på i full kareta och hinner inte med sin egen kropp i avslutet. Känns som han vill för mycket och saknar lite kyla när det gäller straffar. Men kanske bra att han får träna på det inför ett eventuellt slutspel?
+ 5
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
The great one: Tik har bäst målskillnad + 20. Det måste betyda att vi gör något rätt i år.
+ 4
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Kulltorp: Kul att se FBK skarva:
” vi hade väl 7,8,9 BP..” (rätt svar fem)
”Det blev ju 40-20 i skott” ( rätt svar 39-24)
Bara se och lär hur man som storklubb pressar på för framtid fördelar samtidigt som man slaktömmer i ansiktet på CMORE
” vi hade väl 7,8,9 BP..” (rätt svar fem)
”Det blev ju 40-20 i skott” ( rätt svar 39-24)
Bara se och lär hur man som storklubb pressar på för framtid fördelar samtidigt som man slaktömmer i ansiktet på CMORE
+ 3
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Hanzl borde väl fått tagit en till väl? Dahlén är bra på mycket men just nu så känns det som straffar inte är hans grej riktigt…
Förövrigt Hartmann behöver verkligen få hänga ett mål så han blir sitt gamla jag igen.
Förövrigt Hartmann behöver verkligen få hänga ett mål så han blir sitt gamla jag igen.
+ 10
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Manderville: Emil tycker jag är en bra straffskytt, men idag gick det inte vägen. Hanzl, EP, Wedda sen Hanzl igen
+ 2
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Att man inte skickar ut Hanzl igen när hans stil är nästan omöjlig att ta bara han själv inte gör ett misstag är fan nog den största tabben ikväll.
Jontes straffar fungerar i HA.
Hade hellre tagit in Lyytinen/Halloran som andra straffskytt.
Matchen borde ha avgjorts i 4 mot 3 men man gjorde bort sig (Som man gjort under hela matchen)
P.S jag vill aldrig ha denna kommentator igen; Låter ALLTID som en robot. Finns ju inga känslor i karln när han pratar, ett manus framför han som han rakt av läser av.
Jontes straffar fungerar i HA.
Hade hellre tagit in Lyytinen/Halloran som andra straffskytt.
Matchen borde ha avgjorts i 4 mot 3 men man gjorde bort sig (Som man gjort under hela matchen)
P.S jag vill aldrig ha denna kommentator igen; Låter ALLTID som en robot. Finns ju inga känslor i karln när han pratar, ett manus framför han som han rakt av läser av.
+ 7
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
{297}: ja å de där odugliga Brynäs får man ingen hjälp av heller. Torskar alla 3 pinnar till VF
+ 2
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Tyvärr så fungerar inte devisen ”var inte besviken, tänk på förra säsongen” när det blir så här.
Färjestad har flyt i övertiden att vi inte vinner, men sen ger vi bort matchen på silverfat i straffläggningen för att Ante inte har koll på vem som ska lägga dem.
Det. Spelar. Ingen. Roll. Att. Vi. Stal. 1. Poäng.
Man MÅSTE göra allt för att vinna hela tiden. Att låta Dahlén och Wedin lägga straffar är inte att ta uppgiften på allvar.
Färjestad har flyt i övertiden att vi inte vinner, men sen ger vi bort matchen på silverfat i straffläggningen för att Ante inte har koll på vem som ska lägga dem.
Det. Spelar. Ingen. Roll. Att. Vi. Stal. 1. Poäng.
Man MÅSTE göra allt för att vinna hela tiden. Att låta Dahlén och Wedin lägga straffar är inte att ta uppgiften på allvar.
+ 9
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Thomas (fbk tränaren) är missnöjd med domaren. Tycker inte han ska vara det sett över hela matchen. Visst i bland var det fördel TIK å ibland Fbk. Ganska ok match av domaren idag tycker jag
+ 2
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Jonte och Emil var iskalla ikväll och borde inte ta en straff.
Halloran och Anton 2 och 3, Hanzl borde ta 4:e
Men 1 poäng var bonus. Bara krossa Brynäs på torsdag
Halloran och Anton 2 och 3, Hanzl borde ta 4:e
Men 1 poäng var bonus. Bara krossa Brynäs på torsdag
+ 7
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Kerstin_k: Dahlens ribbskott i förlängningen kunde lika gärna ha avgjort matchen.
Synd att den inte gick in.
Hanzl hade ju öppet mål i samma läge men petade pucken utanför dessvärre.
Ändå grymt att hantera spelet med uttagen målvakt så pass bra och kvittering 2-2.
Var rätt säker på att Warulfven skulle peta in 3-1 där.
Synd att den inte gick in.
Hanzl hade ju öppet mål i samma läge men petade pucken utanför dessvärre.
Ändå grymt att hantera spelet med uttagen målvakt så pass bra och kvittering 2-2.
Var rätt säker på att Warulfven skulle peta in 3-1 där.
+ 8
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
{297}: Ett extremt bra grundspel match in och match ut ger oss chans på 2 poäng mot ett topplag som sopar banan med oss på pappret och historiskt. Om det är så här vi förlorar, förlorar vi med heder.
+ 13
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Jaja, bara att ta poängen och vara nöjd. JJ borde få bjudmiddag.
+ 3
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
bar mofftak: Nionde raka förlusten mot FBK. Vi tog iallafall en poäng men borde ha avgjort i 4 mot 3 i sudden.
+ 7
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Sputnik: vi skulle avgjort i PP i förlängningen, där måste vi få leverans från stjärnorna för att kunna vinna en sån här match. 1 poäng är helt ok, vi är fortsatt steget efter toppklubbarna men det är väl helt ok med tanke på var vi kommer ifrån.
+ 6
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
{9108}: överlag var det dåliga straffar ifrån Timrås sida.. Å anda sidan hadde färjestad lite tur när de fick in sin första..
Fast som nån sa... Efter att ha sett matchen så ska vi vara sjukt nöjda med 1 poäng..
Fast som nån sa... Efter att ha sett matchen så ska vi vara sjukt nöjda med 1 poäng..
+ 8
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Sputnik: Två misstag i straffläggnngen. Dahlen bör inte lägga straffar och Hanzl borde lagt istället för Wedin som extraatraff
+ 8
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Olli Hahl: Grattis till en poäng. Ni är nu ett topplag. Till och med jag kan bli imponerad över hur ni spelar. Luktar guld!
+ 16
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
thorwald: Tacksam för 1 poäng, men på riktigt dåligt humör vart man ändå med straffvalen. FAN VA SLÖSERI på en fin comeback.
+ 5
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Synct: Poäng mot svenska mästarna de e jävligt bra vi ska va nöjda annars e vi gnetna!!!!!!!
+ 7
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Labban: Inte för att nån annan än Hanzl gjorde det bra på straffarna, men Dahlén är verkligen ingen straffskytt just nu.
Grymt starkt att hämta in en poäng och vara snubblande nära på två när spelet såg ut som det gjorde.
Näe, fan - det här tar vi med oss! Vi äter upp dom i slutspelet!
Grymt starkt att hämta in en poäng och vara snubblande nära på två när spelet såg ut som det gjorde.
Näe, fan - det här tar vi med oss! Vi äter upp dom i slutspelet!
+ 8
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
bar mofftak: FBK låter Ejdsell ta två för de vet han är skicklig på straffar. Vad gör Timrå? Rullar runt på alla iskalla straffskyttar.
+ 4
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Söderöver: Ett fall framåt, men känslan är ändå att vi fortfarande är ett snäpp bakom de andra lagen i topp 4.
+ 4
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Kerstin_k: Bra match av Timrå. Färjestad har tur vi kunde lika gärna vunnit
+ 4
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Tyvärr så hinner man bli förbannad trots att man bärgar 1 poäng.
Hur kan vår tränare ha så EXTREMT dålig koll på vårt lag i straffläggning???? Skämskudde
Hur kan vår tränare ha så EXTREMT dålig koll på vårt lag i straffläggning???? Skämskudde
+ 3
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Labban: Precis Dahlen ska inte ta straffar, 1 poäng får vi vara nöjda med
+ 6
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Åter igen ger vi bort matchen genom att inte låta EP eller Hanzl ta 4:e straffen. Märkligt.
+ 4
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Varför inte Hanzl igen..? Det är slöseri på potentiella poäng att inte låta han ta en extra straff.
+ 8
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Jag är jävligt nöjd med 1 poäng efter att ha sett matchen!
+ 9
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
SLUTA TVINGA JONIS LÄGGA STRAFFAR SOM ÄR HANS ENDA SVAGHET
+ 10
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Fantastiskt förlängningsspel!
Jävligt fint!!!!
Dom krigar dessa vit-röda hjältar!
Jävligt fint!!!!
Dom krigar dessa vit-röda hjältar!
+ 1
« Föregående · 2419238 · Nästa »
Vi förtjänade inte att få med oss 1 poäng, men sett till hur OT/Straffarna utspelade sig är det tragiskt att det inte blev 2.
Nu laddar vi om så att vi kan hålla uppe intensiteten bättre hemma mot Prunäs.