Någon fler än jag som fick mail från Marilyne från franska Mulhouse häromdagen? Hon ville veta mer om vår f d back #18 Andreas Carlsson... Namnet verkade bekant och jag fann honom i ett gammalt matchprogram från säsongen 1997/98 (sparar en del...)! Där hittade jag inte alltför mycket information: bara ålder, längd och vikt och så´nt samt att hans moderklubb var Skellefteå AIK...
Nu har han alltså gått och blivit fransos, i Mulhouse...
Tja, det var väl en hygglig back när han fick chansen, spelade även 98/99 med oss om jag inte minns helt fel sedan lämnade pga att flickvännen skulle flytta till Stockholm... Det blev Lidingö HC säsongen 99/00... Sedan försvann han men tidigare idag fick jag denna länk av en kompis som antagligen fått samma mail som Hempen...
Jo, har också för mig att han fanns i truppen även 1998/99... Fast nu hittade jag inget matchprogram (orkade inte leta mer...) från den säsongen! Enligt denna Marilyne har han även lirat för Mörrum och det stämmer säkert...
Själv mailade jag iväg det lilla jag kände till (på min taffliga franska...), men Lidingö... Det hade jag glömt! Minns 3-0-segern där i december -99...
Det är alltså tredje gången i det här slutspelet som en Modo-spelare förstärker och sedan straffas och Modo har på några veckor både nått och passerat Shinnimin-nivån och det är riktigt illa ... | Läs mer
Nu har han alltså gått och blivit fransos, i Mulhouse...
Någon som vet mer om denne gentleman...?