Tänkte att jag skulle kommentera ditt inlägg med lite fakta. Fakum är att Crippe skjuter hårdast och bäst i hela laget. Men problemet är att han skjuter FÖR lite .. om ni kollar på hans statistik så är han nästan 100% ig. 1 endaste miss har han och det är inte dåligt. Så skulle han skjuta mera skulle han nog göra mera mål. Sen så är han faktiskt en av dom som lyckas bäst på straffträningarna så nog tycker jag att Peo borde ge honom chansen.
En supporter rapporterar från en match i fredags där farmarlaget Milwaukee fått stryk: The second best game was by Robert Schnabel, and big defenseman. He looked like a giant among boys. Of course at 6'5" and 232 lbs, he's by far the biggest member on tonight's roster. He looked very solid and was in position most of the game.
Men fattar jag det rätt så ska Schnabel spela i AHL åtminstone till att börja med? (gick inte att länka)
09-23-2001 Nashville, TN (September 23, 2001) - Nashville Predators Executive Vice President/General Manager David Poile announced today that the club has reassigned defensemen Bubba Berenzweig and Robert Schnabel and goaltender Chris Mason to Milwaukee (AHL).
Liz: Grejen är att hemsidegruppen inte har något att uppdatera. Dom får aldrig någon information från klubben tycker jag det verkar som. Har du sett några spelarbilder tex?
Ivanhoe: Den som är ansvarig för hemsidan borde ju i rimlighetens namn vara så pass intresserad att han/hon läser GB.n, och då själv kunna se "missnöjet" som finns, och utifrån det kunna skriva ett svar på alla frågor.
Sedan är det hälsningar från "klackenbussen" det är maxburgare i Örebro som gäller för tillfället.
Ivanhoe: Sidan ska uppdateras vad jag har hört men det evrkar som om "hemsida-gruppen" är lite för lata när det gäller att jobba för d pengar/lön d får för at hålla den uppdaterad!
Men jag håller helt och hållet med dig, till och med SAIK har en bättre hemsida och d spelar i Allsvenskan! Någon måste ta tag i det här och det är inte i morron utan nu!
Dina åsikter o gästboken kanske jag inte riktigt med om. vd tycker du att det ska stå här då? här inte matchtipp mm in i en gästbok? vad ska man då skriva? Ska man vela om hur länge Jindrich är borta eller hur det är med Fredrik Andersson?
Kanske kan jag slänga in några meningar om matchen i dag. Har en kontakt på läktaren. Det blir nog en upplevelse för killarna att spela i den urläckra hallen. Sveriges bästa och med NHL känsla!
Hahaha, det är roligt att du har en annan syn när det gäller min taktkänsla, Madde. Ja, du har dina tvivel du. Jaja, alla kan ju inte ha samma uppfattning.
Ungefär fem timmar till påstigning, sen blir det dansband för hela slanten. Typ.
Vi verkar vara några som ställer oss undrande om vad som håller på att hända med vår kära hemsida. Innehållet i den tycks krympa för varje dag. Länkar försvinner, årets lagbilder saknas, etablerade skribenter försvinner. Kvar i gästboken blir en oläsbar röra av matchtippande och annat pubertalt babbel som gör att jag känner mig som gamle Emil Örn i Mupparna!!!???
Sålunda skulle det kännas motiverande om någon, i första hand TIK´s styrelse ( jag är skeptisk ) eller nån i webbgruppen kunde göra ett officiellt uttalande om vad som är målet med denna hemsida. Vårt lag spelar sitt andra år i elitserien, men lagets hemsida är tyvär förpassat till nån bortglömd gärdsgårdsserie.
HH just det! 16-18 minuterskrisen i tredje är vad som kommer att ta livet av mej i förtid inte nåra jävla förti eller femtiårskriser. I min ålder går åren fortare, men i sista perioden släpar sekunderna sej fram, förklara det, nån!
Svårt att jämföra dessa två då de är helt skilda spelar typer. Marcus.K är en rörlig offensiv back som även är ett 4-e anfallsvapen i varje femma han är med i ! Igor har inte de offensiva kvaliteérna men är hitills drypsäker bakåt. Vill dock inte välja mellan de två...
Är det nån som ska iväg på matchen i morrn som skulle kunna ringa nån bekant här på GB som sedan kunde göra oss den stora tjänsten att skriva ner en rad lr två i GB lr på chaten ?? Det är alltid trevligt att få synpunkter från matchen med TIK ögon. Mot MoDo var det inte alltid så på ÖA:s sida..
Marcus Karlsson´s disk bråck försvinner inte på en vecka ... jag tycker vi ska värva Igor för resten av säsongen. Tycker desutom att han är en stabilare back.. jag kan väll inte ha fel ..eller ??
Madde: Tycker mig höra en identisk cha la la ramsa på varje GIF match :) Klart karln har taktkänsla...Bäste trummis i Hockey sverige, det måste väl duga :)
Skarin; Au contraire! Just *cha la la laa* vill jag gärna stoppa upp någonstans! Kanske det är lite annan variation på IP än i ladan. Jag får tänka på saken på tisdag under matchen så får du höra senare. Taktkänsla var det knappast i somras. Har ännu mina tvivel...
Jo det stämmer som Frella säger. DeRoo har bara använt sin gamla mask nu de matcher som spelats. Har själv undrat vad i hela helsinki han haft på helmuten men han ska antagligen få en ny nu då. Kolla länktips får ni se...
Jo ruskigt lik är han, lite mörkare men annars ingen större skillnad, Vare inte nåt sånt motiv på hjälmen hans oxå...med nån gubbe som liknade antingen han själv eller Sandler :)
Knylan: Din information stämmer ang. antal resande ner till dansbandsstaden Karlstad. Hoppas någon har med sig mycket Bertidholfs på bussen på vägen ner. Sen efter matchen skulle det smaka bra med en Bingo, på vägen upp.
Friskan: Nä Kongo är en ganska så falsk pojke ibland... =)
Enligt Frella så skulle det ju "bara" bli en buss dit härifrån sen blir det ju en buss från Stockholm och en minibuss från Götet. Enda jag vet det där...
Vill bara berätta att Kongo inte riktigt pratar sanning för det är vad jag vet Kenneth Westberg som är ansvarig för denna fina sida som tyvärr börjar förtvina eller hur man nu ska förklara det. Bantas kan vi säga då.
hassebo: Synd att klaga egenterligen, knall blått vid 22 års krisen, har själv funderat på knall rött med vita slingor,, men då är man närmare 40 krisen, som upplevs rätt behagligt, funderar mest på när man ska föda annars så, och varför LEE vise 55 orna man hade vid 15 har krymt sååå kopiöst,,, men har väl något med havandeskapet att göra,,,,Men efter varge kris så upptäcker man nya fina saker, typ att vinet ska vara kyld, och byxljumen taffel är inte bra,,,Men man bävar fortfarande över den stundande klimakteriet,,,eller har jag fått det redan??? osäker nu,,,men vad är kris,,, 0-10 15min kvar i tredje, och hemma publikum är knäpptyst,,,vad spelar då lite blått för roll,,,,,,
Bara detta inte blir någon trend inom laget. Då kan TIK få en ganska så otacksam stämpel. Eller så kanske ett nytt spelsätt införs? Smurfhockey vore ju något...
hassebo: Ja ungdomarna blir bara konstigare och konstigare med åren. Tänk att då en annan var yngre så hade man sidbena, inge mer! Det var bättre förr...
Såg det när de spelade fotboll utan för före matchen, Han borde nog fått lite gliringar... Undrar vad Peo tycker... Styf ska nog vara glad att det inte är S.Brown eller Tamminen som fortfarande coachar TIK... :)
Det var ju som vi skrev tidigare om ryggsäckar,!! den där j-la Rohlin i DIF såg ut som han skulle slåihjäl TIKarna igår,fan va fult han spela och domaren han reagera inte ens,sen tar han en massa fjant utvisningar istället...Z:a skapar ofantliga ytor för sina medspelare..men framåt var det inte mycket igår..hoppas att han inte börjat få besvär med ljumskarna igen...
Pär Styf har på senaste tiden varit mycket mån om sitt hår. Blekt hår och slingor är något vi sett på hans huvud under senare tid. Det verkar dock inte som det räcker för honom. Idag kliver han in på Café Charm med en knallblå frilla! 22-års-kris eller...? =)
Nej!! du är inte ensam Zäta är bäst totalt sett över hela banan i alla matcher i år jag sett (4st), han var bara inte lika vass offensivt som tidigare i går... Men det var ju andra som klev fram...
Är det bara jag som tycker att Z.a var kung i 3:e perioden? Han visade verkligen vilken ledare på planen han är. Täckte skott offrade sig för laget, spelade många,många minuter i 3:e....!!!Han va kung igår tycker iaf jag..han visade upp en annan sida av sig själv igår..vilken inställning av den mannen alltså.....HUA
Söderström fick tag på pucken nära Djurgårdens högra sarghörn, fortsatte med den ett varv i Djurgårdens zon, låtsades försvinna bakom målvakten Sergej Naumovs vänstra stolpe, men vände plötsligt tillbaka och var centimeter ifrån att göra säsongen 2001-2002 hittills mest spektakulära mål. – Det var ju helt öppet. Men på något sätt hann Naumov att få dit ett ben. Det var synd. Inför matchen mot Djurgården hade Söderström gjort tre mål och en assist. Hans inledning av säsongen har överraskat till och med honom själv. – Vad det beror på? Jag vet inte… Kanske på att jag hunnit att vänja mig vid spelet och tempot i elitserien. Jag har förbättrat både mitt defensiva och offensiva spel.
Skulle vilja se Crippe lägga nån straff nån gång... Han skulle kunna hitta på vad som helst... En liten elak röst jag hört om honom är att "Crippe är killen som kan göra allt med en puck utom att skjuta"... Kan vara därför han inte får lägga, dvs att han skjuter för dåligt... Jag tror faktiskt som IceMaster att Crippe är mer teknisk än Zäta men att Zäta är mkt mer komplett... Kommer aldrig glömma Crippes mål i finalen i SCA-Cupen mot VIK för några år sedan...
Du blir nog besviken nu,,,,Styf ser nog inte på dej på det viset
Varför dom vill krama och gosa med "Z" beror väl på att risken att få vara med på bild ökar väl om dom håller sig i närheten,,,,,Sedan kan Falk och allt vad dom heter skryta med att dom varit med på bild med "Z"