Det är inte keepern det är fel på utan en ledare på ISEN..sanna mina ord som Jesus har jag haft en uppenbarelse och ni som skyller på målvakterna vet inte vad ni snackar om.
Det är inget fel på våra målvakter..Halleluja..Utan nu måste det bli lite stabilitet ute på isen av hela laget och ja vem är den självklare ledaren i TIK??????????? Har du kommit på det ännu 250kg????Jag har då inte kunnat luska ut det och blev inte heller något klokare av dagens match..
Det var väldigt vad mycket negativt det var här då. Redan för 14 dgr sedan konstaterade Laken & jag att tåget hade gått och att tabellplaceringen inte ljuger - vi är inte bättre än så här. Det går inte att skylla på domare, otur eller annat - TIK är inte bättre.
Vad var det jag sa förut, det blir förlust, vi pratade förut om att jag tycker alla ljushuvuden som varje gång det är match skriver i gästboken,(ex följande) ikväll vänder det vi vinner med 4-1). så låter det jämnt. acceptera nu att timrå är inte bättre för dagen. dom har ett bra lag på papperet men dom måste ha en ny keeper!!!!! JAG TYCKER DET ÄR BRA ATT MAN HÅLLER PÅ LAGET, DET GÖR JAG OCKSÅ. men nu måste peo göra nåt. målisarna hpller inte. det är bara att kola elitserie statistiken på målisarna, och där kan man tyda elitserietbellen också.
Gud & Jesus: Jag vill att ni i herrens namn frälser oss stackars satar som hejar på Timrå IK. Förlåt att vi har syndat, att vi tvivlat på vårt lag. Hallelulja, ge oss styrka att heja och ropa på hemma & bortamatcherna. Fräls vårat lag så att dom i Jesu namn vinner segrar till vår stora glädje. Tack gode Gud (och Jesus) Amen
Det tror jag ocksa, det enda felet med rouville ar(tycker jag) att han slapper aldeles for mycket returer, spelar ingen roll om han ar en puckmotare, sa blir det javligt darrigt i langden=(
Kanske det e dags att lagga upp ett nytt spelsystem, om nu peo har n agra pa lager men det tror jag inte, for isafall hade han redan bytt och vi hade hafft betydligt med poang...
sa javla dyr lar inte ed har varit.... dom skrev ett artistkontrakt med honom sa att dom hade rad med honom, men nog finns det cash kvar tror jag iaf....
Bra inlägg 250 kg, Är bara att konstatera att ikväll fick vi se de som kommer att vinna SM guld, fy fan va bra de var.Man inbillade sig att det skulle bli en bättre trupp i år än ifjol, men ack vad man bedrog sig. Marcus Sjöberg lyckades man på något underligt vis kicka ifrån klubben, en spelare som ensam kunde stressa sönder ett motståndarförsvar. Vad värvade man istället? Jag påstår rent ut bara skit"!
mmm mike ...jo jag ska försöka att vara realistisk och inse att timrå inte kommer att värva någon mer spelare ....vi får lita till Fredrik Andersson som jag tycker ska få stå i kassen, sedan sade någon om att få in Anders Huss som hjälp tränare....men Thoren är väll bra eller ...varför skulle annars timrå anlitat honom?
mm jag är rädd för du har rätt nike...skulle timrå haft pengar tror jag att dom hadde inhandlat en målis redan...men helt omöjligt är det nog inte...om dom verkligen värva en målis så kan dom nog fixa pengarna till det.
Då måste han ju också få lite hjälp av utespelarna också, tycker iaf att Peo skall va president och Deroo ska va kung..Men Timrå IK reser sig alltid var lugn för det.
Skönt med uppehåll så får vi väl se hur det går efter det men det styr säkert dom ansvariga upp dom som har erfarenheten och kunskapen och den besitter definitivt ingen av oss här inne på Hockeysnack.
Stötta vårat lag, det var jäkligt tyst i hallen idag lite begravningsstämning, men det var det ju också.
När skrev jag att vi skulle byta ut backarna????? Jag ifrågasatte varför hela laget står och väntar vid egna blå, iställlet för att möta upp vid mittlinjen. Sedan att jag bara ser puckföraren. Ja jisses. *ler* Du ser tydligen inte vad jag ser. Så enkelt är det bara.....
jannes: Vem var upprinnelsen till första målet förra hemma matchen? Jag tycker det är dags att sluta leta upp enskilda syndabockar,det är bara att konstatera att vi släpper in för många mål och gör för lite..
Ja visst kan man tycka att jag är oootroligt stor idiot som skiver så negativt. MEN.... Jag står för vart enda ord.
"Allas" snuttegris Z:a gör det för svårt för sig. Han passar hellre till sig själv genom att slå pucken i sargen, istället för att passa bak till backen som är helt ren. Chrippe gör samma sak. Visst bägge har många ryggsäckar på sig, men dessto större anledning att passa pucken.
Sedan får ni tycka precis som ni vill, men jag tycker fortfarande att de behöver bänkas för att få tillbaka den riktiga gnistan.
Skulle inte forvana mig ett dugg om peo sager att grabbarna gor en bra match, vi spelar en positiv ishockey etc..... Nanting e fel i baset nar det bara blir forlost pa forlost... Ar det kanske dags nu att vi maste ifragasetta peos plats???
jannes: Upprinnelsen till målet är ett för alldeles "slappt" försvarsspel. Inget annat!
Men det är klart: Om Zäta ska vara både här och där, ibland inte ens med på banan och göra underverk då har man missuppfattat hela grejen. Maggan skriver som att hon endast ser puckföraren, typ ett klart div. 2 spel.... Man måste se över hela banan.
Micke Lind är en av de som kommit fram långt mkt längre i början av säsongen än vad man kunna förvänta. Men det förtäljer inte sanningen. Tycker att Maggans påhopp på vissa i den bästa femma som "kunde" matcha Fbk:s överlägsenhet genom hela matchen inte är synonymt med verkligheten....
Så jannes: Fortsätt att ha åsikter, så länge du har en något så när konstruktiv kritik.
mmm men jag tror fortfarande att med hautamaa tillbaka i laget , ed ward som haft lite tid i timrå och lite vila för andra spelarna så tror jag att detta vänder ....det skulle dock sitta fint med en ny målis ....men har timrå råd med det?
gud jag håller helt med men det ändrar inte faktumet att TIK behöver en riktig första målvakt derouville är alldeles för ojämn i sitt spel för att vara första målvakt....
ljuva plasthjärnor finns det gott om.. nämner inga namn..men fy fan säger jag.. sveríges bästa lag var i ladan idag o visade vart skåpet skulle stå..även om TIMRÅ IK hade varit i toppform så skulle dom ha haft problem med att slå färjestad...
Det går inte att blunda för hur länge som helst och skylla på otur osv. man har den tur man förtjänar sägs det och till slut brukar det alltid jämna ut sig..... Faktum kvarstår att Peos jobb är att se till att rätt man är på rätt plats och att lagdelarna fungerar, peppa grabbarna och agera KRAFTFULLT när saker och ting inte funkar. Någonting som jag retade mig på redan ifjol och ännu mer iår är den MESIGHET jag ser och hör från TIK:s coach bara att höra honom hylla Frölunda både före och efter förra matchen i Canal+ gör mig förbannad, och sen nu se Rouville vara som ett dj-la såll i mål och inte byta ut honom i tid, skulle kunna skriva om massor av tveksamma utflykter både ikväll och tidigare men orkar inte.... Freddan var trots allt bra efter Hodson affären ifjol och kan inte se att han skulle vara sämre iår och Rouville är utan tvekan alldeles för ojämn i sitt agerande för att vara förstakeeper...... Man kan inte bortse från att tabellen inte ljuger och att det inte är en slump att Tik ligger där de är. mao sist för närvarande och detta avbrott kommer lämpligt för Timrå, men trots att jag tycker Challe Berglund är en pajas så börjar jag mer och mer se att han snart kommer att få rätt......... Skulle kunna dra upp massor av exempel på MESIGHET från coachen men orkar inte just nu, är alldeles för förbannad för det och man skall sikta mot stjärnorna så kanske man når till trädtopparna, tyvärr befinner vi oss i mossan just nu men som supporter lever man trots allt på hoppet....ett tag till iallafall och det finns massor av exempel i lagsporter på att ett lag inte kan ha samma coach för länge.....TIK är bara ett till.........
Pinsamma markeringsmissar idag. Hur f-n kan man stirra på puck till 100% istället för att hålla sin gubbe.
#TIK måste ha en stabil förstamålvakt. Hittar man rätt spelare så är det bara att värva. Men bättre vore om Freddan klev fram. DeRouville tror jag inte på.
#Backbesättningen behöver också förstärkas.
#Befria Thorén från andretränarposten. In med Anders Huss istället. Vet inte så mycket hur det fungerar kring laget, det är bara en idé.
#En stor eloge till publiken och klacken. Vi förtjänar bättre.
250kg kärlek : Skulle vilja påstå att Micke Lind är lirarn som håller ihop laget. Micke vinner tekningar å sliter som ingen ann. Slår alltid första och lättaste passet. Om du nu var på matchen kan du väl berätta för mig vad upprinnelsen till Färjestads första mål var.
Håller med dig 250kg verkar vara för mycket tomtugg här och där nu....Om man kritiserar Z:a som är helt och hållet outstanding då har man inte många rätt.
Varför han försvinner lite emellanåt kan ju vara att Timrå som lag inte är bra för tillfället och som jag skrev förut, vi behöver en ledare och Z:a har inte hunnit att fått den rutin och kunskap som krävs för att leda ett ES-lag som går lite tungt för tillfället.
Diskuterade med en kille från FBK om Z på matchen och vi kom ganska snabbt fram till att det är tur att Z:a inte spelar i vare sig DIF,FBK eller något annat topplag för då skulle han vara totalgrym pojken..
För en pojk är han än och ska inte behöva ta detta totala ansvar som han måste göra idagens Timrå, Nä fram med en gubbe som har lite mer rutin in med Huss igen...
DenRöda: Endera ligger arenan kvar där den är, och då får man acceptera att klubben aldrig kommer kunna växa till någon stormakt i SHL ens i teorin, eller så flyttar man den till hamnen. Allt snack om Birsta osv. är ju bara en extremt ... | Läs mer
Det är inte keepern det är fel på utan en ledare på ISEN..sanna mina ord som Jesus har jag haft en uppenbarelse och ni som skyller på målvakterna vet inte vad ni snackar om.
Det är inget fel på våra målvakter..Halleluja..Utan nu måste det bli lite stabilitet ute på isen av hela laget och ja vem är den självklare ledaren i TIK??????????? Har du kommit på det ännu 250kg????Jag har då inte kunnat luska ut det och blev inte heller något klokare av dagens match..