Jag menar bara att skjuter man in sig på att det är DeRouvilles fel enbart så är det lätt att man blir lurad . För även om goalien är halva laget , ibland hela, så är det svårt för honom att ta bort motståndrana . Han behöver hjälp helt enkelt. Fast nu tror jag han behöver vila.
Håckla...du har god självinsikt du :-) Du snackar lika mycket som någon annan om DeRouville, dessutom verkar du tro att din åsikt är den rätta....det är det hela den här gästboken går ut på, att olika åsikter skall debatteras mot varandra......byt till ett annat ämne om det inte passar dig !
Sluta snacka nu om denne mycket bra målvakten. Han har varit skitbra i några matcher och mindre bra i andra, så är det. Timrå måste hitta tillbaka till "gladhockeyn" från början av säsongen, så löser det sej.
Pallekuling...Nej, du har helt rätt. Skrev också i mitt första inlägg att han var EN anledning till att Timrå ligger sist. Visst är även jag besviken på många av nyförvärven och även andra spelare.
Dock kan lag med bra målvakt vinna matcher utan att vara bättre. Se på Linköping mot Frölunda senast. Det stärker ett lag enormt. Timrå fick merparten av sina poäng i bröjan då DR var bättre. Det säger det mesta.
Man måste börja i rätt ände. Utan en målvakt som kan vara en matchvinnare kan aldrig tryggheten i spelet återvända.
Först hyllar ni DeRouville sedan sågar ni honom totalt!
Varför får Hadelöv spela i 3 kronor? Säkert pga samma skäl som Zetterberg. Hardy ser potentialen. Trots att jag är övertygad om att käre Roffe skulle vara mycket bättre mellan blå-gults stolpar!!!
Hemp; Känns som om jag inte berättade en del för dig i fredags. Kanske du vill veta att det vi pratade om i juli/augusti faktiskt har hänt...
saken är denna att timrå har kommit på fall och när det händer så stödjer sig spelarna på målvakten så att säga precis som när man faller så griper man efter något fast och stabilt...detta är målvakten i hockey....nu är målvakten inte stabil och då faller timrå.....timrå måste ha en bra målvakt att luta sig på nu så spelet kommer igång igen ...naturligtvis är inte en målvakt den magiska lösningen men det är en del av pusslet
De brända slätterna vare ja..Hmmm ähh ta och ge er med skitsnacket nu och avvakta så få vi se vad som händer.
Men inte tror jag att Deroo om han nu skulle få lämna truppen får göra det för att han är så j-la dålig som vissa vill göra gällande. Och om det nu blir så så kommer dom förmodligen att ha honom kvar på läktaren.
För det jobbades ju på att få honom som Fransk medborgare så att vi skulle kunna använda Matuschkin.
Det är mycket här som är oklart och ska jag vara ärlig så är det nått som inte stämmer, men sluta att såga han jämns med fotknölarna det tycker jag är fruktansvärt dålig stil som supporter. Läs dr Dängroths inlägg istället...
Laglös: Inte är det enbart målvakterna som gjort att TIK ligger sist. Nån enstaka tavla gör alla målvakter , men det är väl inte misstagen som de ska dömas efter utan vilken nivå de håller . DeRouville har inte varit helkass hela säsongen , men han verkar ha problem med grundspelet (släpper returer, obra på frilägen och är ingen straffdödare) och att han inte håller en tillräckligt hög lägsta nivå. M.a.o. han är ingen matchvinnare . Inte just nu i alla fall. Sen har han varit tämligen utelämnad, i vissa fall när backarna serverat pucken på silverfat till motståndarna eller blivit bortspelade av dem.
Ingen målvakt, nu tillgänglig kommer att göra nån stor skillnad. DeRouville är en bra målvakt, men tyvärr är hela laget "under isen" just nu. inkl. målvakten.
mmm oj en målis spelar bra i 5 matcher ...du han är nog värdens bästa och jämnaste målvakt ...han värvar vi till nhl eller hur ...dessutom så var inte timrå like skadedrabbat i början av säsongen och målvakten fick mindre att göra ..nu när målvakten får göra lite så ser man vilken standard målvakten har ...ingen säger att Deroo är skitdålig ...vi säger bara att han inte platar i timrå...ge upp..
Sluta snacka......? Nej jag har bara börjat. Även med ett, som du skriver, "ryckigt och oorganiserat" spel är det inte för mycket begärt att målvakten skall kunna plocka OCH BEHÅLLA en puck från mittlinjen.....?
Du bommar ju hela poängen Håckla. Varför skulle Timrå helt plötsligt börja spela oorganiserat och ryckigt ?? För att inte nån utifrån kommer med nya idér ? Knappast. Kanske kan bero på att förut har de spelat framför en målvakt som de litat på. Alla lagspelare oavsett sport säger att det värsta som finns är att spela utan en målvakt som är säker. Har du sett en enda match i år så borde du förstå vad jag menar.
De finns givetvis mer saker att förbättra, men man måste börja i rätt ände....BYT UT DEROUVILLE för gått !!
Sluta snacka nu !. Ta landslagsmålvakten Hadelöv t.ex. Malmö har lirat med storra darren i försvaret, hur bra har Hadelöv varit ?. Inte bra !. Timrå har spelat ryckigt och oorganiserat, det är skitsvårt för en målis att stå då. Jag tror att Grabbarna trodde att det skulle bli slutspelefter den fina försäsongen, men det gick inte så som man hoppats, vilket gjort att det låst sej + alla skador. Här är vi nu och nu måste laget jobba för att komma på rätt spår igen, helst skulle någon utifrån kolla laget så att nya idéer kan komma fram.
250kg kärlek: Det är som du säger att han spelade ju högt över vad man hade förväntat sig av honom och statistiken över honom skrämde ju ingen.
Men som alla vet så är statistik oftast en förbannad lögn och det tycker jag Ed har visat i sina inledande matcher och behöver säkert ytterligare 4-5 matcher för att komma in i det nya spelet.
Sen om han är en bra ledare det kan man ju diskutera men troligtvis blir han nog inte den store ledaren som vi skulle behöva just nu.
Lite synd att han inte fick chansen att visa upp sig i Lönnlöven för där hade han inte gjort bort sig så som dom spelade idag och vem vet han kanske får ett telefonsamtal och halkar med???
Skrev ju som bekant förut att vi skulle slänga in Hussen men det var väl mer menat som ett litet skämt men man ska aldrig säga aldrig....
Vi skall komma ihåg att Södertälje, Linköping, Luleå och Brynäs m.fl inte ligger före i tabellen för att de är bättre hockeylag....utan för att de har mycket bättre målvakter !
Suveränt kul att se Z i form! Jag tycker Z tar för mycket defensivt ansvar i Timrå. Han är bra som två spelare framåt. I defensiven finns det andra som är bättre. Kanske har han drabbats av typisk svensk blygsamhet och vill-inte-hävda-sig-för-mycket-och-bli-utpekad-som-lyxlirare-syndrom?
Nä, jag tycker Z är så pass bra att han s k a vara litet av lyxlirare. Låt någon annan täcka upp bakåt. Vi får vara glada att han spelar i Timrå den här säsongen, det lär bli den sista.
Knylan: Det var nog bara nån som jävlats isf... Han har kallats Zäta så länge jag kännt till honom, sedan 10 års ålder...
Tänkte oxå tillägga att jag tycker det är viktigt för TIK att Zäta fortsätter jobba defensivt men han får förhoppningsvis mer hjälp nu av Ward... Det kan bli riktigt bra det...
Det var en mycket underhållande match man fick se framför TVn i kväll... Som vanligt på senare år så följer jag hela tiden vad #20 gör på isen när det handlar om landskamper... Måste säga att jag har nog aldrig sett han så här bra i en landskamp tidigare... VM-premiären mot Lettland var oxå bra men denna match var nog snäppet värre...
Att motståndet hette Canada gjorde ju inte Zätas insats sämre... Det bevisar att han klarar sig bra mot transatlantiskt motstånd om nu nån tvekat... Idag skapade Zäta minst en målchans i varje byte han spelade... otroligt!!!... Otroligt är oxå hur man kan kalla en kedja med Zäta-Weinhandl-Johnsson för Frölunda-kedjan... Visserligen understöddes de av VF-backar oxå men de som skapade var Weinhandl o framför allt Zäta som var isens kung idag...
I övrigt måste jag säga att jag håller med Jihde när han säger att SVT gjort årets värvning i Uffe Samuelsson... den bästa experten sedan Ankan enligt mig...
Fattar inte hur Zäta inte kunde få Matchstraff för sin brutala nedbrottning av kanadensarn bakom mål där i sista perioden...
Har så otroligt svårt att förstå den egentliga frågan om DeRouville eller inte. Alla som varit och sett matcherna borde se att det inte är en bra målvakt. Han håller på sin höjd allsvensk klass och är en av anledningarna till att Timrå ligger sist i Elitserien.
Hur många av Er känner trygghet när motståndaren kommer i en kontring ? Ingen...det är precis det spelarna känner också och spelet blir krampaktigt och oroligt. Forwards försöker spela halvbackar för att rensa efter de returer som alla vet följer efter ett skott på mål, om det inte gått in de vill säga.
Han tar i stort sätt de puckar som det skjuter på honom. De bredvid honom blir mål. Han är livsfarlig runt den egna kassen varför backarna oftast hamnar långt ned bakom eget mål och få slå panikpass eller åker på egna spelare. En osäker/dålig målvakt skapar oro. Det är precis vad vi bevittnat de senaste 10 omgångarna. Vi får inget gratis.
De var rätt att ge honom fortsatt förtroende i början för att se om spelet skulle komma. Det gör det INTE. Tyvärr så har Peo insett det för sent, men jag tycker att han har gjort sin sista match i Timrå. Annars är spel i kvalserien oundvikligt !
Edward har ju också sagt själv att han räknar med att vara på gång på riktigt nu efter uppehållet så han får nöta in tidsomställningen och komma in i laget. Vet att han kommer bli ännu bättre och sen kommer Zätas målskytte lossna så det luktar bränt.
På tal om Zäta så har jag sett en liten intressant grej: Kollade i någon gammal skolkatalog där Zäta gick i nian tror jag och märkte att han då stavade sitt namn Henrik Sätterberg. Sen om det bara var med jävulskap han gjorde så eller om han verkligen stavade så då vet jag ej. Om han nu stavade så så har han nog antagligen bytt till Zetterberg för att kunna skapa sig ett affischnamn. Pöjken är smartare än vad håret hans är långt kan man sammanfatta det som.
mmm jo om vi på något sett gör så att zäta får en liknande roll i timrå ..det vill säga mer offensivt så tror jag som andra att målen kommer för honom, peo säger själv att zäta inte får målen för att han jobbar hårt över hela planen samtidigt som motståndarna är hårt på honom hela tiden, men jag tror att han behöver bevakningen ...han blir en bättre spelare då :)
mike66: Ed Ward ja. Jo han avgudar jag redan efter att ha bevittnat honom en hel match och några få korta sekvenser (bara). Men menar du att han ska ta "papparollen" i Timrå Ik. Jag vill nog påstå at det är också lite för mkt begärt. En canadick som ska komma in i laget efter man har kört ett tag. Att på sitt sätt bli ngn pappa för laget känns inte riktigt rätt.
Nja, jag tror nog att man behöver en genuin svensk med mkt hjära, lättare sagt än gjort dock. Det är svårt att finna ett bra namn som inte är upptagen av annat när det gått en tid in på säsongen. Lindholm är fortfarande det intressantaste namnet med tanke på att han inte verkar främmande för att köra för Timrå igen, dessutom känner igen Timrå lite efter förra året. Huss använder jag nog för att mer hedra hans insats i Timråtröjan än att tro på comeback. Men man ska ju aldrig säga aldrig... Det har ju skett större underverk än så.
Glad är jag att Zäta bevisade för de som INTE trodde på hans kapacitet var han står i sitt hockeykunnande.
Nike89: Hörde även att Hardy hade varit och kikat på Wiklund men han var väl skadad eller nått så det blev inget SHG tyvärr. Annars kan du ju klippa navelsträngen och vakna, slänga dina Pokémonkort och inse att Zäta faktiskt lärt sig åka översteg åt både höger och vänster.
Nä slut med personangreppen nu.
Måste hålla med folket som skrivit nedanför om matchen idag. Man ser ju bara hur denna lilla pojkvasker kommer till sitt rätta då han får ha en offensiv roll som han har i landslaget. Övertygad om att han kommer skjuta en struts redan nästa match om han spelar som han gjorde idag.
Roligt att Z.a fick visa upp sitt rätta jag återigen. och va roligt att det finns andra målvakter som släpper lite returer och inte bara Deroo.
Såg ju att Finnarna fick sig en rejäl näsbränna utav Tjeckerna 7-2 eller nått sånt och det sved nog vill jag påstå.
250kg: Vi har ju Ed Ward the TIK eagle som kommer att växa sig in i laget eftersom. Och jag fattar liksom inte än all denna panik som utspeglar sig här???
Titta på LHC som efter 8 omg låg sist 7 poäng upp till slutspelsplatsen så jag står nog fortfarande fast vid att Timrå IK kommer att resa sig och det med besked.
Nä fortsätt att fundera ni kossor på de brända slätterna så ska ni nog se att det blir bra det här efter SHG.
Maggan. Hallo var är du ??? Du som gillar hockey kollade väl också på matchen ikväll? Och du noterade att vår egen "snuttegrisdiva" som du kallade honom, fick pris som matchens lirare.
Man kan ju faktiskt sätta ett rep på Zäta bakom motståndarmålet som räcker precis till mittlinjen och då blir det omöjligt för han att ta en defensiv roll.
Nike89: Nu tycker jag du ska tagga ner lite. Det fanns s.k experter som hävdade på fullaste allvar att Zäta SKA spela i OS. Ingen som nämde ngt om ngn kattlådespelare..... konstigt??????
Tycho: Sant. Peo intervjuades ju i pausvilan mellan 1:a och 2:a peridoen nu ikväll och han menade "Det spel som Z'a spelar gör att han är först upp och först hem". Jag tycker inte det är Z'as spel som är fel för om han är först hem så bör TIK nog först och främst se över försvarsspelet. Han är främst en forward men jobbar ingen hem så får han ju den rollen också. Styr upp TIKs försvarsspel, sätt Z'a på full offensiv tillsammans med Crippe så tror jag det löser en del problem.
Tre kronor måste hålla grymt dålig kvalite, då en inefektiv och dålig spelare som bara chabblar med pucken, som "Z" gör blir utsed tilll lagets bässta spelare,,,,,
Och för att inte tala om Cannada hur kass är inte dom som blir utspelad av han,,,,,,,
Nä!! Kära expert kritiker så ser det ut då "Z" inte åker omkring och bär på motståndarna i 60 min,,,,,,
Och vad sa han Studio experten, Alla tittar på målvackten då målen trillar in,,,,och inte vad som föranledde målen,,,,,
pettsson: Han ser ut som DeRoo då?? Z:a kanske måste låta bli att tänka på det defensiva ett tag och låta andra göra det jobbet... Eller Peo beordra dem att göra det...
Jag tror att Z'a inte får det stöd han behöver i TIK för att kunna producera som han gjort i SHG. Underbart spelat, en ren fröjd att se på. En liten fråga bara....
Vad f*n gör Hadelöv i Svenska målet?!? Det är ju pinsamt. Han lämnar returer varvat med totalklantigt spel.
Tycho: Åtminstone låta han göra det han är bäst på. Som det har varit i Timrå i stort hela säsongen har Zäta mer fått "styra" upp efter andras tveksamma spel, och inte fått koncentrera sig på sitt eget. Fanns vissa som kritiserade Zäta rätt hårt efter Fbk- matchen. Hoppas de ser på SHG, då lär de förstå att Zäta gör sitt men fått fel uppgift i Timrå. SKRIV PÅ HUSS!!!!
Pucken: Nej vi ska inte byta namn till Sundsvall IK men vakna upp och se verkligheten. Vår ”satsning” att etablera oss på övre halvan i SHL har redan strandat. Idén att locka till sig unga talanger är fin men i förlängningen så kommer ... | Läs mer
Jag menar bara att skjuter man in sig på att det är DeRouvilles fel enbart så är det lätt att man blir lurad . För även om goalien är halva laget , ibland hela, så är det svårt för honom att ta bort motståndrana . Han behöver hjälp helt enkelt. Fast nu tror jag han behöver vila.