ubbec: Vi har fallit tillbaka, "göttat" åt att vi äntligen är tillbaka, men glömmer allt de andra. jag tror Tik åker ur med buller och bång om det inte sker något. Det måste hända ngt nu, inte sedan.
Det är bättre att göra en bra match än en dålig;) Fast det är värre att förlora med små marginaler, sånt är riktigt retsamt. Sker det dessutom ofta ska laget trots allt inte belastas att de klarar av att ladda om inför varje match, jag har på känn att inte alla skulle fixa det i längden... (läs tråden dela nya lag)Vinnarinstinkt är ett lätt ord att skriva men svårare att förverkliga.. Kämpa på Timrå!
Laken: I dagens läge förefaller Peo för vek, han har inte det som krävs i svåra tider. Men jag tycker ändå inte att man ska "sparka" Peo för det. Laget verkar ju hålla ihop, stämningen verkar relativt god, det tyder ju på att man har all respekt för Peo och hans coachning. Men att vara ledare i båset, och att vara ledare på planen är två vitt skiljda begrepp. Peo hade dessa "kompetenta" människor i SHG som också gjorde sin plikt. Däremot undrar jag vilkens förtjänst det var. Var det Fagerlund, eller "general manager" eller kanske Hardy Nilsson??
Var det så att ngn annan tog de hårda besluten och Peo njöt av kardemumman? Jag begär inte att Peo ska göra underverk i Timrå, men jag förväntar mig bra mkt mer. Jag har slutat att vara optimistisk, eftersom sanningen hunnit i kapp mig. Vi är inte bättre- så länge det I N T E händer något.
Om det sedan är Peos fel eller Jannes eller någon annans kan jag inte svara på. Men att "jäcka" på i Nike89 division är ett hån både mot mig och dig.
Löven för mig är nästan detsamma som Timrå Ik. Ett etablerat lag i de högre divisionerna, men har varken de ekonomiska eller de rätta engagemanget att lyckas etablera sig i toppen. Ena dagen kalkon- andra kanon.....
Jag tycker att dom ska se om i förlängning ta bort straffar blir de inte mål efter 5 minuter förlägning då behåller de poäng dom har alltså 1 poäng då kommer de bli mera fart matcherna Bort med straffar i förläggning
Men vi supportrar har all rätt i att känna oss oroliga. Men vi kan inte göra någonting åt situationen. Det enda vi kan göra är att stötta laget ännu mer och på så sätt hjälpa laget. Alla hängivna supportrar måste ta sitt ansvar nu och verkligen försöka göra vår klack till en klack igen.
Visserligen , men det är skillnad på match och match. Jag tycker att det skapades en hel del och var inte så krampaktigt som de matcher jag sett hittills . Luleå kan verkligen tacka sin målvakt utan att det är ett underbetyg till Timrås forwards . Förra matchen i Delfinen var mycket sämre, jag tykcer även att Luleå var bättre i den här matchen.
Börjar kännas lite bättre nu ändå. 1 pinne borta är ju alltid nåt, trots allt. Matcher som 6-1 mot Lhc borta, de är de verkliga skandalerna.
Hade laget varit i hyfsad form innan uppehållet hade nog de flesta varit nöjd med det här resultatet; oavgjord efter full tid mot Luleå borta är ju egentligen ett bra resultat. Nu blir det som att varje utebliven 3a skapar panik direkt, tyvärr.
Man får väl se det som att serien har startat om nu eller nåt.
Timrå gjorde trots allt en bra match i Delfinen. Jag missade halva första perioden, men av det jag såg, var spelet mest nere i Luleås zon. Deras mål kom till efter en halvchans, jag tycker inte att Freddan kan lastas för det. Andra perioden började Luleå bäst , Freddan fick göra några riktigt bra räddningar, Timrå kvitterads efter fint jobb av Ed Ward bakom målet och sen var matchen mycket jämn rakt igenom , både chansmässigt och spelmässigt. TIK skapade en hel del, men Luleå har en mkt bra målvakt. Visst han fick glänsa , men jag anser att Freddan också gjorde ett mycket bra jobb mellan stolparna. Inget av lagen fick något riktigt tryck,
Sen är ju straffarna ett bedrövligt kapitel, här fick målvakterna glänsa, fast det såg ut som om de inte behövde göra särskilt mycket för att rädda . Luleå har faktiskt lika dåliga straffskyttar som Timrå, men förr eller senare måste en straff gå in , tyvärr blev det fel lag som tuppade.
Så spel- och lagmässigt såg det bra ut, men inte om man ser till målproduktionen. Men även om Luleå inte gått så lysande hitills, så släpper de inte många poäng hemma. Så jag tycker ändå att det finns en strimma av ljus i mörkret.
Precis, statistik. Timrå är fruktansvärt dåliga på straffar.
Det finns ingenting som tyder på att Timrå kommer vinna någon straffläggning i år. Tyvärr.
Men som sagt, nu är det MIF på torsdag. Då behöver laget stöd, och framförallt tre poäng.
En poäng på bortaplan är ingenting som jag direkt grinar över. men samtidigt så måste ju en trepoängare på bortais komma förr eller senare. Annars blir det givetvis kvalserien.
Det är ju inga dåliga målskyttar egentligen, jag tror mycket sitter i huvet, dåligt självförtroende--hög press etc. Vid straffar måste man kunna ha den rätta kylan. Ward var ett annat förslag på straffskytt-är det någon som sett honom lägga en straff? Mathiasson kanske en annan. Halvardsson ska visst vara OK som straffskytt! Men det är ett lotteri som sagt byggt på individuella chanser. Det är inte lätt att veta vilka som kan lyckas just mot den för dagen aktuella målvakten. Nu har Timrå åtta oavgjorda matcher och man hör hela tiden på radion eller från folk på plats att Timrå varit det något bättre laget men till sist förlorade de på straffar. Kom ihåg att det inte bara är PeO som sagt så! Det är mycket frustrerande. Viktiga extrapoäng försvinner med humöret. Det är väl målfabrikationen som oroar en del också, men kom ihåg att Zäta gjorde mål i en match i SHG och det var i den sista, avgörande matchen och då satte ketchupeffekten igång storstilat. Men det är bara att kämpa på som någon filosof sa.
Jag kommer inte ändra min åsikt. Ser ingen anledning att chansa med Lind. Finns som sagt var ett helt gäng med bättre statistik som han kan chansa med.
Var hård och rättvis, de (nyförvärv) som spelar bra ska också spela mycket. Låt Z få en lite mer friare roll, hitta vilka spelare han passar ihop med. Kör med Freddan! Det gick ju bra förra säsongen. Träna avslut! Träna avslut! Träna avslut! Träna avslut! Värva en rutinerad center som också innehar ledaregenskaper. Förhoppningsvis blir vi förskonade ifrån ytterligare skador. Träna power-play! Träna power-play! Träna power-play! Träna straffar! Träna straffar! Träna straffar! Träna straffar! O.s.v...
7588, 7021, 7011, 7018, Rocklundahallen tog 7250 pers. Frågan var att elmaco inte trodde att VIK snittade 5500 dom tre första åren. Vad har ni själva att skryta med . En av sveriges risigaste hallar. Tappet berodde på sämre lag Konkurrens av Väärldens bästa bandylag VSK. Fotbollen spelade i allsvenskan 97.
Hallå Skarin! Tycker dom ska träna på skott vad det gäller straffar. En väl placeradhadledare tar ingen keeper. Skillnad om det är nyspolad is vilket det inte är då.
ubbec: Vad beror det på?? Inte De Roo, inte Zäta, inte Cassel, inte Lind, kanske Peltomaa. Inte Freddan, inte Mathiasson, inte Ed ward, men kanske Jindrich och Simons.....
Det dessa underbara skridskoåkare och pucktalanger söker efter är en som delegerar, bestämmer grunden i det dom gör. Det bestämmer Peo över om jag har förstått saken rätt.
Trots en djävulsk positism så är jag skeptisk.... Timrå visar allt det där tydliga som är signifikativt för ett "åka ur lag!"
Men snälla Kasparov. När fem straffar har missats (alla dom var riktigt, riktigt dåliga) så tycker inte jag att Peo gjorde fel att åtminstone chansa med Lind. Crippe, Zäta och Hallin försöker dribbla in pucken vilket är helt oacceptabelt. Visst kan man försöka finta, men det går inte att dribbla in pucken i mål när det DESSUTOM är dålig is. Dessutom vet jag att Timrå tränar väldigt mycket på straffar. Men det är en STOR skillnad på träning och match.
Men jag håller med dig om att Lind inte bör lägga straff. Men vem ska egentligen lägga någon straff, om man tänker efter? Inte ens Nordgren kan sätta någon straff.
Nä, nu blir det tre poäng på torsdag, vilket skulle innebära att glappet minskar...avsevärt!
ubbec: den roll han har nu är enkel ...var på hela plan sammtidigt ...esh agera målis oxo vetja ... det är inte första gången jag har hört "zäta är på hela plan och jobbar" ...detta måste sluta...backarna måste ta hand om deras zon o.s.v... zäta är en extremt bra spelare men ingen inklusive zäta kan göra allt själv
250: ahhhh så "sverige's bästa spelare" är en halvgud ? ....han kan spela i all oändlighet utan att bli trötter...f-n va bra spelare detroit får...ingen ide att fixxa andra spelare...bara låta zäta spela hela tiden eller hur :)
250 kg!! Jag har aldrig sagt att vi behöver en center. Jag har sagt att Z måste få bli mer offensiv. Att något är fel, det är helt klart. De flesta vi har kvar sedan i fjol verkar ha gått ner sig ett snäpp förutom Cassel och hallin.
ubbec. En center är det sista vi behöver- tro mig. Om Tik inte kan använda sveriges bästa spelare, sett över hela världen, i Sverigemått är det inte heller där man ska söka problemen. Vad vi behöver är antingen en stark ledare på isen (vilket jag föredrar) eller starka personligheter i båset. Om Timrå förvaltat över ett div 3 lag har jag förstått "symbiosen." Nu är vi i Es, och TROTS det tycks inget hända. Då lyder ju följdfrågan: Är man nöjd från Timråhåll att ha varit uppe och "vänt???" Det är (för sjätte eller sjunde gången) ngt som inte stämmer.
Håller med dig Laken! Nyförvärven har varit en rejäl besvikelse. Hautamaa och Jindrich, ja även Rajamäki trodde man skulle vara otroligt bra spelare. Men du ser vad man kan ha fel ibland. Vet att Hautamaa har varit skadad men det är väl det här vi styper på i nuet??
De flesta nyförvärven har varit en besvikelse. "Z" är hårdare uppvaktad och gör mindre poäng. Målvakterna har inte varit tillräckligt stabila, än. Vi gör inte mål på chanserna, ineffektivitet. Saknar en ledare på isen så som Huss och Lindholm. Skador på nyckelspelare, bl.a. Hautamaa som ska avlasta Z. För dåligt power-play. Pinsamt dåliga på straffläggning. O.s.v...
Det finns många orsaker till varför säsongen börjat så dåligt...
I kvällens GB finns faktiskt en hel del läsvärda inlägg, som klubb-ledningen borde ta del utav. Det blir jobbigare för varje förlust nu. Det som 250 o Kaspen skrivit håller jag med på!
Som det ser ut nu är hela truppen fylld med "hockeykrigare", spelare som jobbar hårt men inte är, och egentligen aldrig har varit, riktiga målskyttar.
Ett par målskyttar saknas (Davydov är ledig, tex. Jo jag vet att det är en ganska tveksam värvning men han lär ju vara bra på straffar i alla fall). Plus en ny tränare (Sandlin ? Tommy Andersson ?).
Om nu Peo och Thorén blir kvar och ingen spelare värvas (det troliga) så är det minsta man kan göra att kasta om kedjorna.
250: vad som saknas ...först och främst en Center ...jag hoppas att tik letar ivrigt ...dom har inte råd att vänta till 2004 innan dom hittat en center...den behövs nu!... en back skulle sitta fint eftersom timrå saknar pasi....
Åker vi ur då j-lar!!
Det får bara inte hända