1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601469 inlägg · 6212 ämnen
« · 26979 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Välkommen Åhlund !
kn: han lirade hela förra säsongen... han har varit klubblös nu i några månader....

Tja det är en bedömningsfråga..

för min del är Roger Nordström, Patrik Sylvegård, Marcus Magnertoft urmiffare.... sådanna spelare som man förknippar med MIF och inget annat lag.

VISSTE DET! en avdankad som inte har elitserietempo.
han kanske kommer iform först om sådär 10 omgånga. och då kan det vara över men då har han iallafall fått lite lön.
micke lindholm kanske är ett bättre alternativ, där är det lite jävlar anamma!!!

Stefan: Jag skrev "ur-mifare" om Håkan Åhlund med tanke på att han var med och förde upp Mif till eliten 1990, samt tagit Sm-guld 1992 och 1994 under de sju elitseriesäsongerna. Var går gränsen för att kallas ur-mifare, om inte dessa meriter räcker?

han har tränat dock ...med örebro bl.a.

HERREJÄVLAR!!!!
läste i gästboken att inte håkan har spelat aktiv hockey på ett år stämmer det då är det bara att sätta upp stoppskylten asså.
inte det igen kan dom inte hitta en som har en liten formtopp.
men jag hoppas att detta inte stämmer

Sv: Timrå ute efter Myllys
Frella; Välkommen ner på jorden, om än för några timmar. Det är ju så fridfullt uppe bland molnen.

Varför denna ilska mot Nike89? En stackars liten yngling som känner sig förvirrad under dessa mörka tider. Stackaren söker sig hit till Timrås forum för att finna förebilder.

Matushkin, tur för Saik som kvalar i år, otur för Tik som tappat en spelare av hög klass.

30 poäng på 59 matcher. hoppas han smälter in bra i laget och kan komma med lite poäng också i timrå. kanske rentav en straffläggare

250kg kärlet >>>

Mycket säkra källor då kan det bara ha med Percy Nilsson, Stephan Lundh, Per Bäckman att göra... och jag som anställd av MIF Redhawks med kontakt med dessa tre herrar har fått det dementerat gång på gång.

Så din säkra källa måste vara nån med anknytning till Åhlund (som ville till MIF)

Håkan Åhlund verkar vara en kille med civilkurage och moral !

Stefan: Den/det som undrade detta har jag messat och berättat mitt svar. Jag varken tycker och/eller känner att jag vill ta det här i gb:n. Trots ett öppet forum vill jag ändå behålla min annonymitet så långt det går.
Men hör jag ngt är jag inte sämre än att jag ventilerar det, så långt jag får. En sak vill jag dock rätta till: Jag har inte läst det, utan fått detta bekräftat av mkt säkarare källor än i skrift.

Det är tur att man inte får veta allt i världen- eller hur Stefan!?

Sv: timrå-malmö
250: Mitt i Matfors... men det var mest komiskt faktiskt... de hade nog inte blivit TIKare ännu... det är vi ju alla även, vissa vet det bara inte än...

Ja 250kg kärlek var har du läst det? Att MIF försökt värva Åhlund?

Med tanke på att Åhlund hört av sig inte bara 1 gång utan ett flertal gånger och velat tillbaka till MIF och MIF gång på gång nobbat Åhlund... så skulle de förvåna mig mycket om man senaste veckan ändrat sig och nu ville ha honom...

Och nej... Håkan Åhlund är ingen ur Miffare och ingen av fansen större profiler. När man pratar om ex.miffare nämns inte Åhlund!

Jimmy: Hehe

Vart befann du dig just då? Går man i S-åker ( också kallat Löta) så är det burkvarning som gäller.. (Oskars halvburk är tradition)
Där duger under inga omständigheter ngn keps oavsett om vår president bor där...

Att gå med keps i S-vall kan ju inte locka till skratt, om det inte passerar ngn oorienterad Karlstadsbo......

I Matfors har man väl heller inget som lockar till skratt för att ngn bär en Tik- keps??

Hmmmm?????
Att lära sina barn annat än att älska Timrå Ik är helt klart tjänstefel, eller grövre uttryckt, ett brott mot lagen!

Jimmy: Det är konkurrens om TIK-halsduken, så här års. Vi vill båda ha den två år gamla halsduk som FH trodde var en SSK-souvenir. Fjolårets har fel nyans i den röda färgen och är dessutom alltför grovstickad, för att stå emot den råa skånska hösten. Hur är årets utgåva?

Shadar: Jag tror att vi kommer ha båda nykomlingarna bakom oss när serien är över... AIK hamnar nog sist...

Jimmy: Nej, AIK verkar inte direkt starka.
Kommer nog få svårt att undvika kvalspel men vi behöver ett till lag efter oss.....Linköping?

Mvh

Shadar Logoth: Ja, det var lågt. Jag accepterar t o m att sitta i samma föreningsstyrelse som en Mifsponsors familjemedlem. Men vi diskuterar inte hockey (ännu).

swen: För en vecka sedan jag gick jag med TIK-kepsen på huvet o 2 ungar pekade på mig o skrattade... *suck* ungar kan vara så grymma ibland...

Annars så känns det som om det kvittar om vi går om Malmö eller inte just nu... det viktigaste är att vi tar 3 poäng... Malmö kommer nog klättra så de är nog inte dem striden kommer handla om i första hand...

Bäst av allt, han är "ur-mifare" och som sådan lika populär (nåja) i Malmö isstadion, som Staal är numera. Är han bra på straffar?
Förresten hade lokaltidningen ett helt uppslag om matchen Mif-Modo, det är bara Zäta som ges lika stort textutrymme här. :-)

250Kg: Vart har du läst att MIF var ute efter Håkan....?

Swen: Min, då treårige son blev retad på dagis för sin Timråmössa av en pappa till ett av de andra barnen.....!?
Hur lågt kan man sjunka....?
Bra att din grabb stod på sig!

Mvh

palle-kuling: Efter att ha läst på lite kan en sån som Håkan Åhlund mkt väl stämma in i förväntningarna.
Jag blir inte mindre övertygad när jag läser om Malmös försök värva denna person. Bäckman för mig är bättre än sex! Ett lag som har en så ung medelålder som Timrå, med begränsningar vad gäller pengar ser jag Håkan Åhlund som ett mycket bra förvärv. Kanske det bästa man får tag på just nu.

Man har ju i alla fall förstått- från ledningens sida- vad som saknas- efter det jag har förstått.
Sakta men säkert har man börjat inse den allvarliga situtaion som infunnit sig i laget. Nu måste vi ge Åhlund en chans i alla fall. Som vi gjort med Ed Ward bla. Låt killarna som kommer till Timrå få lite andrum nu så de känner sig välkommen.

mike66:
Att han valde Timrå före Örebro är inget märkligt : det måste vara klart intressantare att spela i ES än i ettan. Och är han en ledartyp så är det mycket bra , det är ju det som saknats mest. Och playmaker ... Hmmm, det låter riktigt intressant det här .

jag tror att han valde timrå p.g. 1. timrå ligger i es ...alltid en fördel jämntemot as.. 2. han tycker om peo (gissar jag eftersom dom tydligen ha haft kontakt under åren) 3. lite pengar fick han säkert och det spelade säkert in ....men att han skulle ha gått till timrå enbart för pengarnas skulle tror jag inte på en sekund

Yngste grabben, Alvin (7år), blev retad i förrgår för sin TIK-halsduk. Någon hade undrat hur han kunde hålla på elitseriens sämsta lag. Svaret blev att man får hålla på det lag man vill. Inte mer med det, sund inställning tycker jag.

Vi behöver vinna med tre måls marginal, för att gå om Mif. Inte omöjligt, annars får vi dela upp avancemanget på två omgångar. Om en månad, på luciadagen, är det returmatch i Malmö och då hoppas jag att TIK031-arna ansluter till vår tvåmanna klack ;-)

efter ha läst vad peo har sagt så blir jag lugnare.. om åhlund visar något av sin gamla klass så kan det vara den kugge som saknas..

Välkommen Åhlund !
250kg:
Helt rätt. Har suttit och kikat igenom vad Håkan har gjort under sin karriär och vad mig beträffar så kommer Håkan att bli ett riktigt bra nyförvärv.

Ingen målspruta men en playmaker och ledare åt de övriga i laget och det är precis vad vi behöver.

Välkommen Håkan och hoppas att ditt hockeyhjärta är lika stort som våra här inne på hockeysnack, men det är det minsta jag oroar mig för.

Om han nu har valt att satsa vidare så inte tror jag att det mesta talar för pengarna, han måste givetvis vara så smart så han har fattat vad det handlar om för TIK:s del och även för sin egen del....

Nike89, väx upp någon gång. Självpåtaget storebrorskomplex kan aldrig vara nyttigt.

timrå-malmö
hoppas värkligen att timrå vinner man få hålla tummarna sten hårt men allt kan ju hända men timrå kommer att vinna för det ska vi supportrar se till för vi ska jobba fram dom till vinst det var allt för mig idag ni får ha det så bra

250 kg: Håkan Åhlund kan inte vara helt ointressant eftersom Örebro var heta på honom och även Malmö (?) . Såg att Peo bedömde honom som en chansning . Hoppas det är en som går hem , kan nog vara knepigt att komma in i matchtempot sådär utan vidare. Jag hoppas i alla fall att han blir en hit . Ett steg i rätt riktning .

GE ER NU!!! Nike89 kommer alltid att skapa problem i och med sitt inträde, men det är bättre att nonchalera avskrädet istället för att uppmuntra fanskapet.

Nu till ngt helt annat: Intressant att läsa intervjun med Peo. Åhlund ska inte spela i morrn, och vad jag förstår har han inte heller spelat i ngt lag aktivt i år. Däremot har peo haft kontakt med denna spelare genom åren. Åhlund ska visst placeras som en defensiv center, men kan omstruktureras när det krävs. En allroundspelare verkar det vara. Hoppas vi får nytta av honom.

Enligt Peo var han den bästa i SM- slutspelet för mindre än ett sekel sedan, så nog finns det hopp för den "gubben" i vårt lag.

VÄLKOMMEN HÅKAN ÅHLUND!

mike66:Gör det du.

Friskan:Nej.

Nike89:
Jag ska ta ett snack med gud om vi ska ta in dig som hedersmedlem.

Tror att du blir lätt att värva över dig nu och du vill säkert vara med oss i gemenskapen och hålla på ett Elitlag, tycker mig ha sett det efter dina ihärdiga försök att ropa på hjälp, men ingen verkar fatta vad du egentligen vill, nu fattar jag iaf.

Vi får väl se vad gud beslutar men du är välkommen för jag ser helt klart att du är en smygTIK:are som bara är lite orolig för vad dina ifsh polare skulle säga men bry dig inte om dom....

Sv: Ingen ny målvakt
Patrik Polly:

Det finns även en artikel (länktips) för de som inte behärskar hjältarnas språk ;) Det gör inte jag heller , men jag har en fru som kan lite....

Nike 89: Du hoppas att vi vinner......eller hur?

Nike89: Ja tror väl det...om det inte är målskillnad å sånt skit som avgör.

tror det beror på målskillnaden .

Källarsson rockar !!!

Frella:Vinner ni imorgon så går ni om malmö va?Eller är det jag som har fel?

Nike89: Finns ingen risk att vi torskar imorrn, känner det på mig!

FORZA TIMRÅ!!

actionleif:Torskar ni mot malmö så....

pallekuling: Tack för länken! Vi icke finsktalande är nöjda med bilden.

pallekuling(Tablettask;)

Det är klart att Deroo ska va andre goalie om han nu har psyket att komma igen....

Länken

ja se på fasn .. han våga sig hit .. men ja väntar mig inga elaka kommentarer om timrå nu iaf .. VISION 2003

Alltså det här med Myllys har väl surrats om i GB förut. Jag kollade i af om han stod senaste matchen för Espoo Blues. Det gjorde han . Tydligen låget Blues under med 4-1 , men tränaren övervägde aldrig att byta ut Myllys, eftersom målen inte var p.g.a. att Myllys spelat dåligt (skitmål från motståndarna) Och vad hände sen ? Jo, Blues vände och vann med 7-5 . Ibland lönar det sig att ha is i magen och lita på sin målvakt .... (se länktips: nån kanske kan finska ?)

Så jag tycker det är lite som talar för att Myllys ska lämna Espoo Blues för Timrå.

Sen så anser jag att Freddan gjorde en mycket bra insats i går . Han släppte in bara ett mål under ordinarie tid och svarade för ett antal fina räddningar och tog dessutom fem straffar ! DeRouville är väl kvalificerad som andre målvakt , så länge Freddan håller formen, eller .... ?

actionleif: Nu är vår "vän" Nike härinne jag känner atmosfären.

Sv: Håkan Åhlund
De kan ju syfta på Lindholm oxå... han lirade ju i MIF... men även han är ju ingen prinsessa...

Eller som ngn annan sa: "Ännu en gamling dammas av"
Det är Huss de beskriver, men ändå inte...
Huss var väl ändå ingen skridskoprinsessa?

Det är mkt surr runt omkring Åhlund.
I mIfs gb kan man läsa: "skridskoprinsessan drog norrut"

Verkar som Åhlund varit aktuell även för Mif.

« · 26979 · »