Jag tycker att det klacken körde sista kvalmatchen till elitserien delade klacken upp sig och skrek typ komigen timrå och snabbt därpå andra halvan kom igen timrå de ger ett bra tryck och fart i klacken
Att visa sitt missnöje med alternativ som att: - bua - vända ryggen till - ej gå på matcherna Har oerhört svårt att se vad positivt detta skulle leda till. Vill ändå tro på fortsatt stöd även om detta kanske är att överskatta en supporters betydelse. Därmed ej sagt att förändringar ej krävs för en framtid med elithockey i Medelpad...sen kan man JUH spekulera i all evighet VAD som måste förändras. Hade jag svaret så...
Själv går jag på Globen på söndag och Scaniarinken på lördag och hoppas att fler än jag finns på plats...
Farbror Hasse: Jag förstår, alltså får vi damma av ramsan "Kom igen Timrå, kom igen *klapp* *klapp*" Känns som att vi har för få ramsor i motgångens tid.
Hallå knylan, vi har ett problem här. Fler ramsor behövs.
kn: Om vi då är inne på den avdelningen, drömma och önska. Vilken juniorspelare (oavsett lagtillhörighet) skulle passa ihop med Zäta och Ed Ward? Curre Lundmark efterlyste mer mod från klubbledningarna, att släppa fram ungdomarna.
Swen : Jag antar att alternativet till att bua är att vara tyst eller att skrika "Kämpa Timrå" eller något liknande. Det stora förändringsarbetet görs vilket fall av Peo, Nubben och de informella ledarna på isen. Agnarna skiljs från vetet i det här sammanhanget. Timo och Cassel exempelvis får visa att de har ledaregenskaper.
De främsta ledarna är de som kan hantera verksamheter i motgång. Det har jag sett tydligt och klart under mina arbetslivsår. Att surfa på en framgångsvåg kräver inte så mycket. Det kan t.o.m. fungera om man har träskor.
Jag kommer aldrig att glömma bilden från globens jumbotron på Mikael Lindholm när han uppenbarligen blev förbannad på domaren eller någon motspelare. Hela karl´n symboliserade styrka , självförtroende och jävlar anamma. Huss var likadan.
Jag ber till gud att Håkan Åhlund är av samma skrot och korn.
Farbror Hasse: Ja, det är ju viss skillnad om TIK:s eller FBK:s spelare blir utbuade. I någon match, under FBK:s segersvit, var det länge oavgjort och publiken buade ut spelarna. Så skärpte de till sig och vann matchen till slut. Deras spelare har mer rutin och skicklighet, så de kan hålla sig med kräsna supportrar.
Sören Cratz, var det nog, som jämförde ett bra respektive dåligt lags resultat. Det bättre laget har förmågan att vinna, trots uruselt spel. Som Mif i går, eller? Om vi nu inte ska bua ut spelarna, vad finns för alternativ för oss supportrar?
Jag kommer nog att försöka söka en tränar plats när jag återvänder till timrå om några år, kommer alltid ha timrå som nummer ett. det jag menar med klansskallarna är att dom väntar för länge och att det måste ställas krav mot tränarna att de måste visa resultat annars kan det vara deras sista utbetalning. om du förståt mig rätt. jag tror att en spelare som toporowsky i luleå. jag undrar bara varför kan inte timrå skaffa sig en sådan. det var faktiskt han som fick luleå att vänd den dåliga starten. rätta mig om jag har fel. tydligen har timrå problem med målskyttet. för skott producerar dom i massor. men måltjuven saknas. även om z:a har en annan roll i timrå än i landslaget, så får man inte glömma att där spelade han med weinhandel en komplett spelare i mina ögon. i timrå spelar han defensivt och jag överallt på banan, varför????? så varför plocka infysiska spelare?? ta en måltjuv eller framspelare istället, om vi tänker så här om nu timrå åker ur i år .vem har vi då som kan leda laget i en sämre serie, timrå kommer sannolikt att tappa större delar av stommen. jag tror inte laget är så sammansvetsat som leksand och stannar kvar för att hjälpa laget. så därför tycker jag att satsa allt nu innan det är försen och rädda laget från denna missär och ta en fortsatt plats i elitserien och inför nästa säsong gör vissa ändringar i ledningen och satsa på etablerade spelare som spelat på högsta nivå!!!!!!!!!! kämpa nu timrå. ÅTER IGEN DIMMAN ÄR DEN SOM IMPONERAT PÅ MIG MEST!! KILLEN GÖR FRÅN STILLATÅENDE TILL MAX FART SNABBARE ÄN NÅGON ANNAN, OCH VAR GRYM ATT SKJUTA I SKÄRET. SAMT BACKHAND PASSNIGAR SOM VAR STENHÅRDA ÖVER HELA BANAN.
Visst förutsåg man detta för ett antal matcher sen, tror det var mot AIK och SSK hemma då kom man och tänka på Challe, visst sen gick det åt skogen, allafall så stark som TIK brukar vara på hemmaplan, när inte det kom nån vändning måste det hända något, ok Nubben var tillbaka Matuskin värvades, men sen har det inte hänt så mycket, Ward ser inte ut som nån hockeylirare förutom då att han är stor och kan göra nytta framför mål men inte mer. Matuskin försvann visst var han sen och sävlig men spelade mycket klokt, men nåt riktigt nyförvärv var han inte, bara hoppas nu Peo och co kan hitta en back till, Målvakten Freddan håller Elitserieklass men inte mer, ska man ha en ny bör denne vara Landslagsmässig tyvärr finns det nog inte så många att få tag i men vem vet. Tror säkert Leksand är ute efter en målis, för det är deras svaghet som jag ser det målvaktsidan om dom vill upp. På tal om Leksand träffade jag en riktig leksands fan på Gavlerinken sist och han sade att Timrå påminde om att Leksand förra året sa han, så denne gamle gubbe säkert 80 kan ha rätt.
Värvningar har sett oroväckende ut, det har många Experter och jag kommit fram till mig, så där har vi samma uppfattning, Ex Simons Halvardsson Wallin, även om nu Wallin har överrasat i många matcher så är han ingen klippa som många trodde. Som Gehardsson sade åt mig för nån månad sen, det sitter självförtroendet, och det verka definitivt SSK ha, som spöade Färjestad.
kn: Jag reagerade mot påhoppet du gjorde på "klantskallarna i ledningen". Som sportchef och tränare antar jag att du har en viss ersättning. och jag förstår också att du vill vara anonym efter detta uttalande.
Du vill alltså inte bli föreslagen till att förbättra och minska ner "klantskalligheten i ledningen"???????
Octagon : Jag tycker att Ditt sista stycke egentligen tydligt pekar på hur fel det skulle vara att bua ut laget just nu. Vilka människor som är vilsna panikslagna och rädda att misslyckas blir bättre som spelare av en rejäl utbuning ? För ingen tror väl att vi skulle kunna byta ut halva laget. Vi har ett gäng spelare att förfoga över som sannolikt inte är mycket bättre eller sämre än några andra lags besättningar. Vi måste alltså finna vägar att få dessa spelare att få tillbaka sitt självförtroende och då tror jag att det sämsta vi som publik kan göra är att bua ut dom.
FH: Jag håller ofta med dig och allt som oftast imponeras jag av dina inläggs underfundighet, list och fingertoppskänsla. Således har du min beundran.
Här måste jag dock motsäga dig. Din jämförelse med en arbetsplats kanske skulle behöva modifieras något. Om vi nu ska anse att publiken i viss mån intar samma roll som en arbetsgivare borde följande gälla. En arbetstagare som dagligen skickar tugummi i kopieringsmaskinen, arbetar en tiondel jämfört med vad han ska och på alla andra sätt förstör för företaget förtjänar i längden knappast beröm. OK att man under en tid ställer upp för att få upp personen i frågas självförtroende men efter en tid blir det fråga om andra åtgärder. Arbetsgivare inser så småningom att personen i fråga kostar tämligen mycket pengar men knappast i prestation motsvarar en promille av denna summa. Som publik har man inte möjlighet att omplacera laget eller be det att säga upp sig själv och betala med avgångsvederlag och ett schysst arbetsbetyg. Det är nu man som del av en publik famlar efter handlingsalternativ... Fortsätta peppa - fler tugummin i kopieringsmaskinen och ännu sämre företagsresultat samt en inneboende ångest, otillfredställelse och missnöje eller vädra sitt missnöje - en eventuell reaktion samt ett lättare sinne!!
För min del är det lätt att välja...
Med tanke på hur laget uppträder för närvarande tror jag att publikens stöd saknar all betydelse. Paniken lyser i deras ögon och bytena tenderar att knappt sträcka sig över mer än 20 sekunder. Man väljer fel lösningar i alla lägen, spelar livsfarligt i egen zon och saknar all skärpa framåt. Som trogen supporter bör man då visa sitt missnöje.
Ja herregud kreativiteten går tydligen på högvarv för närvarande. Jag kan lova er att även om TIK inte skulle ta en endaste poäng till så kommer jag aldrig att bua ut laget. Det krävs väl ett barns förstånd att inse att ingen människa blir bättre av att höra att omgivningen tycker att man är urusel. Eller menar förslagsgivarna att om ni inte presterar tillräckligt på jobbet så borde ni drabbas av en kollektiv utskällning av arbetskamraterna ? Skulle ni fungera bättre efter det ? Att sen Peo & co. Måste markera sitt missnöje med vissa prestationer är en annan sak. Det gör man enskilt med de berörda individerna eller med hela laget om det gäller alla. Men att bua ut laget är det mest primitiva och destruktiva man kan ägna sig åt. Är det någon som tror att inte spelarna inser att det inte går bra ? Saker och ting är inte så enkla att åtgärda. Börjar det gå motigt och man ramlar efter i tabellen så behövs det väldigt lite för att de negativa tankarna börjar tränga på under matcherna. Man blir helt enkelt rädd att misslyckas. Problemet är att detta i kombination med att Z är så oerhört dominerande i laget passiviserar de andra. Utan andra jämförelser så kan man se fenomenet i andra lagsporter som Detroit Pistons och Jerry Stackhouse förra året, eller varför inte när jag ser grabbens hockeylag spela match. Stjärnorna har pucken och när de vid några enstaka gånger tappar pucken blir lagkompisarna skräckslagna. Man kan tycka att det sistnämnda exemplet är märkligt eftersom vi ju i TIK talar om vuxna människor, men fenomenet finns i alla åldrar och har inget med spelskicklighet att göra , utan problemet stavas självförtroende. Det finns inga enkla recept tyvärr. Ett är att dra ner på Z:as speltid radikalt och låta honom satsa på offensiven. Rekrytera in ett antal prestigelösa veteraner som har varit med i med och motgång och som kan lyfta moralen ( i det fallet hoppas jag mycket på Åhlund även om han kanske inte presterar så mycket på planen ). Uppmuntra de potentiella ledarna som Peltoma och Casselståhl att stiga fram och ta ett aktivt Pep-ansvar för spelarna i båset och på isen. Jag säger inte att det vänder efter detta, men det är ett bra mycket bättre försök än att bua ut sitt eget lag !
jobbar redan som assisterande sportchef och tränare, vet vad som krävs friskan. men nåt måste göras ni kan inte vara så jävla positiva, hur kan man vara det med 2 vinster på 20 matcher VA!!!!!
Marodören: Härligt inlägg, men de galna kossorna lever vidare på de brända slätterna..... Nä nu är det nog kört för flera personer här inne, för livet verkar just nu ha avstannat och det finns inte mycket positivt att komma med....Ska nog inte läsa något mer inlägg här idag för då kanske jag hittar ett rep och gör något dumt..man liksom dras med i all denna positiva stämning...för f-n ta och vakna och skärp till er....
gud: Fy f-n vad jag älskar dig skulle nästan kunna ge dig en puss snart. Kör försiktigt och krama varandra i trafiken för TIMRÅ IK reser sig alltid.......Ride on,Ride on.............
Marodören, och alla andra som inte inser allvaret. Nej, nej och nej. Ni är helt fel ute. Det kommer ingen vändning. Pucken kommer inte att börja studsa stolpe in. Och laget skapar inte alls mycket chanser, den myten måste vi alla inse är - just det - en myt. Enkla skott från långdistans är inga målchanser.
Problemet är inte att det "bara" är två segrar upp till "fast mark". Problemet är att precis ingenting talar för att de ska bli några två segrar mot AIK och LHC. Laget gör för lite mål. Och bjuder på för mycket bakåt.
Ansvariga måste göra något åt det, men tyvärr tycks det som om de resonerar lika oansvarigt som Marodörens inlägg är ett exempel på. Peo har gjort många bra insatser för TIK, men det är helt oväsentligt nu. Hans jobb är att leda Timrå idag - inte igår. Varför låta honom sluta i TIK genom att föra oss tillbaka till ruta ett igen?
kn: Det är säkert nån av "gubbarna" som skall väljas bort på årsmötet.
Om du är villig att ställa upp och jobba ideelt i föreningen Timrå, det rör sej om 8-25 tim i veckan på kvälls eller helgtider. så kan jag föreslå dej på nästa Årsmöte.
Då byter vi lag, för nu ligger vi sist. Inte värt att betala 100kr för att se förluster. Dom rödvita färgerna har aldrig varit så fula som nu. Hockey ska vara segrar. Vinner dom inte då ska vi inte se dom. Tränarn bara ljuger liksom spelarna,- snart vänder det, snart vänder det. Vi kräver nyförvärv på nyförvärv men vad hjälper det. Vi byter lag. -Fan man kan inte bära Timrås grejer nu. Vad ska folk säga? - Hur fan kan du se det där skitlaget som ligger sist. Visst har dom rätt.- Aggera, sluta gå på matcherna eller byta lag och vi blir lyckliga.-Häng med i tiden, värva bort er själva till något annat lags supportrar. Tänk er själva vad skönt det skulle vara att slippa se laget som jämt förlorar och spelar i det gamla kulturmagasinet. Man kan inte bara älska hockeyn om ens lag bara förlorar. Tänk er 100kr gånger tio vinster mot 100kr gånger tio förluster = en jäkla stor förlust i pengar om man älskar hockey. ÄLSKA TIMRÅ IK
kn: Det var det dummaste jag hört, vaddå byta lag?? Man byter väl inte lag bara sådär??
Marodören: Du säger "Så farligt är det inte, ändast fem poäng till fast mark" Ja men det såg inte bra ut igår !?? Det är skillnad om det ser ut som att laget är på gång, men det gör det inte det ser ut som vändningen dröjer(om det nu kommer någon vändning). Vi vet alla hur det gick för "löven" som "kom igång" för sent förra året.
Laken: Tillåtom mig replikera...håller med fullständigt i ditt senaste inlägg!
Börjar ärligt talat bli lite less på dessa 'jo, vi letar för fullt efter förstärkningar...en back bla bla...forward...bla bla....Myllys...'. Fan, nu har vi värvat två, hårda och rutinerade killar. Nog så! Bara för att det finns pengar kvar på kontot behöver man ju inte bete sig som Uggla i 'Kung för en dag'.
Låt några unga, hungriga och orädda killar få känna på hetluften. Även om dom kommer få det svårt har dom absolut NADA att förlora, denna inställning kanske kan inspirera övriga spelare?
Förstår till fullo om självförtroendet är nere i botten nu, men jag blir ändå lite perplex när det antyds att spelarna är rädda för att gå ut på isen. Hallå? 'Ujuj...det sitter en massa folk därute...buhuu'. Challe brukade köra med tricket att stirra alla spelare i ögonen när dom gick ut till match för att se att dom hade 'killer-blicken'. Görs något liknande i Timrå? Man får ju intrycket att det i s f ser ut ungefär som när man möter samma kollega för femte gången samma dag i korridoren 'oj, där uppe har vi en lampa...och där på golvet en papperskorg...'.
Hoppas att det kan jobbas på den mentala biten nu. Låt börsen vila och gjut nytt mod i de spelare vi har!
Friskan: Det skulle väl snarare vara så att det var en bra låt som framförs på ett mycket illa sätt? Då tycker jag att man kan bua lite lätt och tycka att "fy vad illa det var idag då".
kn... Jag kommer alltid vara POSITIV...jag vet att det vänder..och då kommer det att gå fort.. om du mår så dåligt..kan du inte hitta på något annat?? vila ifrån hockeyn ett tag??
en sak till, kanske man får tyst på er som är så otroligt positiva över timrå, nu måste ni förstå vad som är på gång eller!!!!!! om jag inte hörde rätt så var det 5-1 nån sa igår va ha ha ha håll det för er själva. just nu är jag så jävla less på det som händer, så det är inte värt att skriva positivt om gubbarna, dom läser ändå inte detta och det gör dom inte bättre heller. vette fan vad som behövs samtidigt känns det som om man vill sluta heja på timrå och byta lag. men det kan man ju inte även fast man bor i sthlm. fan jag börjar gråta måste gå nu
Det var en j**** massa gnäll och negativ anda i gästboken idag. Så farligt är det inte, ändast fem poäng till fast mark. Ett avstånd som vi kan ha ätit upp efter nästa torsdag med segrar mot AIK och LHC. Nån gång kommer det att lossna och varför inte på söndag när injektionen H.Åhlund kommit in i laget.(kanske) Det mesta hänger ju på att Timrå har så fasansfullt svårt att göra mål, men jag säger som Peo "så länge vi skapar målchanser behöver vi inte vara oroliga, tids nog kommer målen" Det ända som behövs är lite stolpe in, och tro mig det kommer snart att börja studsa våran väg också även om det inte verkar kunna göra det. Jag fattar inte varför ni har så höga krav på laget, dom håller ju faktiskt på att etablera sig och vad är det som säger att inte Timrå skulle kunna klara av en eventuell kvalserie : pessimister. Är annars väldigt imponerad av SSK och Roffe Wanhainen, dom gör så här långt en väldigt stark säsong som nykomlingar. Peo är en duktig coach och betyder väldigt mycket för Timrå och att sparka honom är det mest dumma jag hört det här året. Peo är våran hjälte, efter arton års väntan gjorde han det varje S-vall och Timrå bo drömt om. Glöm inte det.
TIMRÅ IK - Vändningen kommer snart, ha tålamod !!!!!
Om man ska spekulera i ett tränarbyte vemm finns då som alternativ, man vill ju inte ha någon assisterande tränare eller någon jävla förälder eller målvaktstränare. det funkar inte. det dom behöver är en tuff jävel. jag tror bäckman skulle lyckas bra. timrå är ett ungt lag, så som modo var. dom lyssanr nog mer på bäckman än vad malmö gör. eller någon annan skalperare
Ja men kolla gubben larsson, han har nu sagt att det är bara att köra på och att det vänder snart hur länge har han sagt det. DET ÄR ÖVER NU!!!! klantskallarna i ledningen vågar inte reagera på vad som händer. jag pallar inte se timrå i allsvenskan igen i helvete asså. nu vet jag snart inte vad laget behöver. men spelare som timrå värvat verkar bara har varit halvpensionärer eller skadade spelare som tillfrisknat. eller är det så att inga bra spelare vill till timrå och sundsvall.
The great one: Du har fullständigt rätt i allt du skriver. Vi supportrar har all rätt att vara kritiska! Matchen igår var (tyvärr) under all kritik. Peo vakna!!!
* Avlasta Z. * In med hungriga juniorer (t.ex. "Lill Z"). * Bättre power-play krävs. * Våga gå på mål/In med folk framför mål. * Kör med fasta femmor. * Splitta på Z och Crippe (förslag Z, Ward och Peltomaa).
Octagon & Red Rocker: Jag håller fullståndigt med er! Ett lag som spelar bra är värt att hyllas. Men när ett lag spelar dåligt ska man oxå kunna visa sitt missnöje över detta. Det är ju trots allt fansen som betalar deras lön!
Näe Timrå skulle skulle behöva en spark i baken! Att spela inför en tom lada kanske skulle vara nått. Skammen kanske får dem på fötter igen. Eller protest alá Arsenal, vända ryggen till under matchen.
Octagon: Det är trevligt att du jämför lilla Timrå med Arsenal och Lazio. Det är inte bara på ståplats det läggs ut pengar..........men jag är inte sämre än att jag kan ändra mej........Vad ska vi skriva på banderollen?
TGO: Jag håller med dig i det mesta kul det där med att:
"- Det enda jag kan se fram emot är att vi har 29 matcher kvar sagt av Peo Larsson. Man undrar hur länge han ska säga så." Ja han kan inte säga det efter nästa match för då är det 28 matcher kvar....=)
Octagon: Du beskriver det precis som jag också känner det.
Du har rätt i att man ska sära på Crippe och Z. Men inte kan du väl mena att det är Crippe som håller pucken i tid och otid och kör själv? Nej i en femma måste man kunna släppa pucken i rätt ögonblick till rätt spelare som inte är hårt markerad. Kallas för spelintelligens. Ingen kan göra allt själv hur bra man än är! Vad som krävs nu är hårt arbete och KONCENTRATION UNDER MATCHERNA. Och snälla inga assister till motståndarna. Nu jävlar gäller det! Bit ihop och kämpa!
Antingen så är Peo/Thoren odugliga som tränare, eller så är spelarna obildbara. Det är bara att välja. I vilket fall som helst så kommer jag aldrig att byta ut laget i MITT hjärta. Spelare och tränare kommer och går men laget med Tallarna på bröstet består. Ett tips, spana in länken.