1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601604 inlägg · 6213 ämnen
« · 27693 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Allt skulle lösa sig om...
Helge- Tik: 1-0

Någon som känner likadant?
Det finns inte mycket att glädja sig åt för närvarande. Vi ligger sist i tabellen, vi förlorade bottenmatchen mot Malmö, det klagas kort och gott på det mesta.
Det jag dock tycker är allra värst är att jag faktiskt INTE KÄNNER IGEN MITT TIMRÅ IK!
Vart har spelglädjen, offensivlustan, fräckheten tagit vägen? Vi spelar ju INTE längre en positiv ishockey, just det gör mig bedrövad, förbannad och ledsen.
Frågan kommer gång på gång likt en mantra: Vad har hänt med mitt Timrå IK...?

Har läst inläggen sedan plattmatchen mot MIF men varit alltför bedrövad för att kunna ha någon åsikt. Men nu jävlar vill man lufta lungorna.

Har sett alla hemmamatcherna denna säsong. Det man direkt kan konstatera är att
- De senaste hemma matcherna har backspelet varit ännu sämre än det brukar. Och inte bättre än förra året trots att Tjobba och Klockare var så "dåliga". Tyvärr är inte våra backar särskilt spelskickliga och uppspel a la Wallin i maghöjd eller Källarsson mil från klubb bladet gör anfallsspelet trögstartat.
- Vår berömda speed har stannat av. Var är den frejdiga skridskoåkningen, forwards är mycke mera stillastående än förr. Kan bero på dåliga uppspel men ändå.
- Nyförvärven har inte alls kommit upp i den klass man har rätt att förvänta sig med tanke på att de skulle höja laget. Den ende man kan ge överbetyg är Niklas Norgren med tanke på att han kommer från Allsvenskan.
- Killarna ser inte taggade ut, en bit in i matcherna ser de mest ut att ha kramp och ångest. Igår efter 1-2 kändes det i luften att matchen var över.
- Powerplay, Powerplay, Powerplay. Prata om kramp, de har ett helt företag att ens komma in i anfallszon, om de ens lyckas vill säga.

Men, men, hoppet överger aldrig, hur vända detta?
Fakta är att backspel och nyförvärven lämnar övrigt att önska men jag tror inte att ännu fler nyförvärv gör någon skillnad. Låt Ed Ward och Ålund spela sig in i laget men inga fler.
Tränarbyte kan hjälpa men här är jag osäker. Brukar endast ge en övergångseffekt på nån match men sen tenderar spelet att återgå till det vanliga.

Jag instämmer med den (FH?) som påpekade att en idrottspsykolog är det enda rätta. Det kan inte bli sämre så anamma våga-vinn.
Ge grabbarna mandat att spela TIK-spelet, anfallshockey med speed.
Ge backarna order att spela pucken i första läget till den närmaste med fart, ge fan i att vända hem och försöka med långa svåra uppspel.
Låt Z slippa boxplay och dubbla byten.
Träna upp två speciella powerplay 5:or.

Timrå IK är dom bästa

En som vet: Jag vet att det är fredag, men jag kan ha fel..äääsch jag är skeptisk till ditt vetande!

Fast han skulle bli en bra förstärkning för leksand.Ingen av Jimmy Danielsson eller Jonas Fransson är ju bra.

turbolucidor: anledningen till att jag inte hänger med är att jag jobbar på min praktit .. så man e lite sliten när man kommer hem ..

actionleif: Stå på dig. Det du vet är bra mkt mer fakta än somliga andra. Myllys är inte klar för Leksand.
Så trots ditt svalnade intresse för hockey just idag har du inte fel i det du sagt. Som en del andra, som följt gb:n under hela dagen- nästintill.

Allt är ju bara rykten man vet ju inte vad man ska tro!Jag läste att han var klar för leksand.

I Dala-Demokraten garanterar Leksands VD Jonas Bergqvist till 100% att Myllys inte är aktuell.

actionleif: och vad menar du med det ?

näe .. tydligen hänger jag inte med .. men mitt liv kretsar om lite mer än hockey just nu ... SKAFFA ETT LIV !

actionleif: men björne hänger du inte med va?

actionleif:Har du inte koll?

Nike89: det stämmer ganska bra det vettu :)

Actionleif: visste du inte det ?
han ska spela med dom efter jul

turbolucidor:Ja han var ju bra när han fick spela.Han har ju ett bra skott!

Nike89: ja men när han fick spela så spelade han ju bra eller hur??

Nike89: Nej det är han inte alls det

turbolucidor:Varför då?Han satt ju mest på bänken.

turbo: är myllys klar för leksand ? vad har jag missat nu då

250Kg kärlek:Han är helt enkelt för dålig.

håller med dig anser att tjobba borde ha varit kvar i timrå

Nike89: Tjobba har nog insett hur fel det är att spela med ett lag som saknar, ja, i stort sett allt. Han har ingen större anledning att förta sig i sitt nuvarande lag.

Att låna ut honom var Peos näst största misstag i sin tid i Timrå. Sitt största var att det var Sundsvall han lånades till.

250Kg kärlek:Jag vet inte varför han inte har lyckats.Han var ju bra förra året när han var utlånad.

nä spelar det någon roll
Jag tycker att tjobba är bäst

nej men seriöst jag tycker att dom borde värva en målvakt synd bara att Myllys stack till Leksand annars kunde vi har värvat honom annars tycker jag tjeckiens målvakt Svoboda skulle vara bra

sen tycker jag att 2 nya backar + 2 nya forwards för att få bredd...

Nike89: Det är väldigt få som lyckats i Sundsvall.

turbolucidor:Skulle det?Tjobba har ju inte vart så lyckad i Sundsvall...

Allt skulle lösa sig om...
Allting i Timrå IK skulle lösa sig om "Tjobba" kom tillbaks....:)

Sv: Problemlösning
Friman Sr:
Fy f-n va vi är överens..tänk om alla kunde tänka som oss vilken underbar värld vi skulle ha............In med Wiily Railo..han har fixat till hjärnan på många kända idrottsprofiler...Tjingtjong verkar inte funka någe vidare..........

Sv: Den bistra sanningen...
Bara det att han har gjort så mycket, och man vet hans kunnande. Boustedt har kunnat vara ett alternativ??

Det är nog riktigt, tror bara inte att Sandlin är rätt person.

Visst är jag en supporter. Men då man äntligen tar steget upp får man f-n inte trilla ur!!

Tror att det kan behövas hjälp i båset faktiskt!!!!!!!!!!!!!!!

Ubbe: En gång supporter - alltid supporter!

Jag håller med dig Laken!
Men skulle TIK trilla ner i Allsvenskan så tror jag ta mig f-n att jag ger upp!!! Har man en gång tagit sig upp så får man se till så man blir kvar där. Annars så blir det 18 års vänta igen!!

Farbror Hasse: Den bistra sanningen är helt enkelt att Timrå IK för närvarande INTE är bättre än tabellen visar. Då tar man också ut besvikelsen på olika sätt. Vi supportrar har all rätt att ställa krav, uppfyller inte laget dessa krav då borde man också ha rätten att visa det.
Alldeles för många uttalar sig utan ha sett så många matcher, gårdagens batalj med Malmö är den sämsta match jag sett Timrå IK göra på mycket, mycket länge...
Trots allt är Timrå IK laget i mitt hjärta, jag kommer således alltid att vara en trogen supporter, även om kvalserien och norra allsvenskan (?) väntar runt hörnet.

Det som irriterar mig är alla som vägrar att inse fakta - vi är INTE bättre än så här!

Sv: Problemlösning
Exakt, exakt så är det. Värvningar hit och värvningar dit spelar så gott som ingen roll i detta läge. Faaaan, jag vill inte sitta annorstädes och blåstirra på Text-TV, törs faan inte ha radion på
för är det Krister Jonasson som rapporterar så torskar vi, stirra på TV-n och konstatera att vi gång efter gång vinner skottstatistik men gör inga mål. Faaan, det här fina laget borde finnas högre upp i tabellen, men gör vi inga mål så vinner vi inte heller. Snälla, snälla PEO, styrelse eller vem det nu är som bestämmer i detta läge, kalla in någon av idrottspsykologerna Enhager eller Railo och det fort som faan. Slå gärna en signal till damlandslaget i golf eller varför inte Torbjörn Nilsson, de kan berätta vad idrottpsykologer har betytt för dem. Kan ni nu inte prata med andra idrottare än hockeyspelare så kan ni alltid fråga HV71 vad det betydde för dem att måsta åka buss i tre timmar innan en hemmamatch eller varför inte fråga Brynäs vad det betydde för dem att måsta fira jul i September. Alltså, radikal grepp behövs, utan att för den skull i detta läge behöva hänga ut PEO eller enskilda spelare i detta läge, radikala grepp behövs och de behöver göras NU. Jag tror nämligen att älskade Timrå IK inte är så jävla dåliga som de själva just nu tror.......
FORZA TIK............alltid, alltid........

Sv: Mycket gnäll !!
kn: Jag VET att åtminstone vissa spelare läser gästboken....

ok VI TAR DET SOM EN LITEN handskakning.
ha ha inget illa menat lite kul bara . ha det

kn :_

Om vi blir sist betyder inte det att vi kommer att åka ur. I en eventuell kvalserie har vi också chansen att spela oss kvar.
Men självklart så vill jag som alla andra helst slippa kvalserien och dessutom är inte ens halva serien spelad, som jag sagt förut så kommer en vändning snart och då på allvar.

Jag är tillräckligt gammal för att anse mig själv som en väldigt hockey kunnande person och jag tror nästan vet att våran problematiska tabell situation kommer att vara ett minne blott.
Ge laget en ungefär tio omgångar så får jag knäppa dig på näsan sen.

kn..
det verkar som du inte mår bra?? vi har läst
dina inlägg och vi har förstått att du vill ha förändring..
det kanske räcker nu?? du är väldigt enveten och det
är en bra egenskap..men ibland så kan det förstöra mer
än du tror?? ingen äkta TIMRÅ IK supporter vill att TIMRÅ IK
ska ramla ur ES..det händer mer i kulliserna än vad vi/du tror
som obotlig optimist jag är så kanske jag stångar huvudet i
väggen..men jag ger inte upp hoppet.. vändningen kommer
att komma..

spelarna i elitserien är så kallade yrkesmän.
och jag tror inte spelarna sitter och kollar i gästboken.
det behövs bara en lite ändring i laget som ett hett nyförvärv kanske en målgörare så att dom får kramas lite på isen och kan gå in och hurra för att dom vunnit en match då kan det vända. kan du säga mig och andra supporters vad man kan göra i laget nu EPO KANSKE, DESSUTOM har jag spelat i timrå och är nu sportchef och arbetar som tränare

Problemlösning
Sitter och läser inlägg efter inlägg och konstaterar att det finns folk med olika idéer i hela landet men det saknas en lösning på våra problem (våra=laget + supportrar av äkta vara) i de hittills skrivna inläggen: Idrottspsykolog!
Alla , nästan i alla fall, är rörande överens om att det som nu drabbat oss är grabbarnas rädsla att göra fel, inte räcka till, hemmapsykos - ja listan kan göras lång. Med andra ord - vårt största problem sitter i den kroppsdel som finns ovanför axlarna.
Vad kan då vara mer bra än att engagera en riktig idrottpsykolog, en som kan tala med killarna och få dem att lösa upp de knutar som bevisligen finns där. Dumt? - kom med bättre förslag! Dyrt? - billigare än allsvenskan i alla fall. Det finns andra som haft samma problem och som kunnat lösa dem med proffessionell hjälp. Ingen av våra ledare har denna kompetens, sen får de heta vad som helst eller vara släkt med Bernadotte, så är det bara.
Min uppmaning är sålunda - ta in en idrottspsykolog snarast.

kn :

Mår du inte bra, är det någonting som har hänt ??
Jag tänkte du är ju så negativ hela tiden.
Tips : Ring poolia

Tänk om Timrås spelare skulle ha samma inställning som dig,
tur inte du är hockey spelare och spelar i Timrå.
Tack och lov.

Porta alla negativa pessimister från gästboken.....

Hur gammal är du marodören ta inte illa upp men måste fråga.
ser du inte vad som håller på att hända!!????
eller du kanske inte bryr dig.
vi som skriver kritik gör vi bara för att vi hade förväntat oss ett bättre timrå iår än ifjol men som det är nu är det kvalplats. OCH VILKEN SUPPORTER VILL ATT TIMRÅ SKALL RAMLA UR, I HELVETE HELLER.
FREDRIK WARG ÄR UTANFÖR LAGET I MODO

Hej igen, TÄNK SÅHÄR
har dom bara haft otur i 20 omgångar kan dom lika bra ha otur i 20 till då har vi 10 omgångar på oss och ta oss till elitserien.
hur låter det i dina öron.
varför har inte dom andra lagen sådan otur. jo dom har bättre avslutare och våga hantera puck och avsluta kallt.
har vi det. ja en kanske

The King :

Det som sker är att vi har lite otur bara stolpe ut osv. Eller så är vi helt enkelt inte bättre, våra nyförvärv har kanske varit lite överskattade för att dom gjorde en sån bra och oviktig försäsong.
Jindrich,Nordgren och Simons kan inte alls mätas med Pasi,Huss och Lindholm kanske ??

Men jag vet att det här laget har betydligt mer kunnande än vad dom har visat hittills, och vändningen kommer att komma tids nog, ha tålamod.
Peo är inte samma typ som Bäckman som skriker sig hes efter varje match. Peo vart faktiskt årets coach förra säsongen och han har knappast blivit sämre iår. Han vet precis vad som måste göras och ändras i laget och det vet knappast ni som smutskastar honom hela tiden, sluta upp med det och var positiv istället.
Kom ihåg att 5-6 poäng är inte mycket i tre poängssystem.

TIMRÅ IK - LAGET SOM ALLTID RESER SIG OCH BLIR ÄNNU STARKARE I MOTGÅNGAR.

Marodören:Hur dum e du egentligen, vi kan väl inte bara blunda för det som sker..... Sen blir man så j*vla less på Peo efter varje match, allting är ju alltid frid och fröjd, målchanser etc...etc... han vill ju bara rädda sitt eget skin, måttet börjar bli rågat nu vi måste ta poäng och det gör vi inte... och det värkar ju inte vända häller, igår kunde vi bara spela hockey i en period" fast grabbarna är så bra tränade som peo säger"

Vi gör 20 sek byten och är helt slut endå håller vi nästan inget tempo alls....

Sv: Några enkla självklarheter
kn: Jo, men det finns ju bortamatcher att besöka. Än så länge (se reklambannern på www.hockeymagasinet.com).

Farbror H: Trevligt! Sönerna blir med...röda och vita, javisst!

simrishamn fan det är en bit till hallen varje match eller???

« · 27693 · »