Nu gäller det !! - nytt år och en seger mot AIK sitter bra. vi vinner, vi vann. Alla ut till Ladan och så skriker vi oss hesa !! Nu får vi j**lar får vi visa lite extra power på läktarna !! Timrå Ik Timrå Ik Timrå Ik
Någon gång ska väl vi ha stolpe in och varför inte börja med det imorgon ? Det skulle vara så oerhört skönt (både för oss supportrar och spelare) om det blev lite "lätta" mål och grabbarna på isen verkligen kunde få känna glädje där ute. Jag känner lite pirr i magen,det måste betyda en 5-1 seger imorgon....eller är jag bara hungrig..? Känner nu att jag måste ansluta mig till dom lallande fånarna..
Ännu en gång ber jag att få önska de TIK-fans som letar sig ner(eller upp) till Stångebro välkomna på lördag. Har aldrig stött på en otrevlig TIK:are och jag hoppas trenden fortsätter! :)
Olgas furir > "tränade för maxtopp i serieinledningen"??? Nej du, du får nog göra lite mer research, i alla fall på LHC! En vinst på de åtta första matcherna bekräftar även motsatsen. LHC är tränade för en lång och hård säsong, inget tvivel om det. Däremot är det väl fullt naturligt med formsvackor, det vet väl inte minst TIK-fans i år... :P
Klart det ordnar sig, på ett el. annat sätt. Det är inte bara vi som är oroliga Brynäsarna har ju också fått stora skälvan, Lhc går dåligt nu, AIK är ju ett riktigt sopgäng som vi bara SKA slå. Personligen tycker jag att det ser riktigt intressant ut framöver med tanke på att det är fler lag som går dåligt. Vi fixar det här, var så säkra. Dom allsvenska lagen kommer inte att hålla mot ES-lagen, inte ens Leksand, i allafall inte mot TIK om vi mot förmodan skulle hamna i kvalserien. " Vad skönt, TOKER LEVER." :)
Alla som har haft del i detta ska ha en eloge, Men facktisk så specielt till Friskan som fixade tröjor och damasker, för utan den unga damens hjälp hade vi fått spela utan tröjor,,,
Läste just på Linköpings GB att Linköping har 5 raka förluster o att även Sötälje är inne i en dålig trend. Förhoppningsvis håller dessa trender i sig (Båda dessa lag var som TIK ifjol, tränade för maxtopp i serieinledningen). En sådan trend skulle kunna gynna TIK ifall de kan sätta igång vinstmaskineriet. Vad jag vet så skulle TIK inte gå riktigt för fullt i inledningen, de första 11-rundorna. De är mycket snack det här men som jag sagt tidigare, hoppet är det sista som överger den sanne TIK-idealisten
Jimmy: Jag höjer ett varningens finger för Nh90!! De blir en outsider inför kvalserien. Löven är alltid med och kan mkt väl skapa en massa bekymmer för elitserielagen. Med tipset blir att Leksand återfinns i Es nästa säsong och att den andra Es- platsen är vidöppen. Åtminstone efter det spel som råder i dagsläget.
Indianen: Det är kombination med hur mkt du är ute, hur mkt brev du får, hur många inlägg man skriver... Ingen som igentligen vet när man får en högre status, men det handlar om att vara här på hockeysnack så mkt som bara möjligt.
250kg: Nyköping blir nog inget hot mot nåt ES-lag, då tror jag mer på gamla sur-löven... Iövrigt så är det väl egentligen bara Leksand o Skelleftreå som har förutsättningar för att spela ES... Löven har väl inge mer pengar att satsa med nu än de tidigare åren de gått upp... Nyköping är defenitivt en för lite klubb även om man snart får in en lite modernare hall... Rögle har väl kanske förutsättning att spela där igen...
Sedan i en Kvalserie så har alltid de Allsvenska lagen mer självförtroende o flyt än ES-lagen som bara förlorat en hel säsong... Kanske den där lilla träningsturneringen med de 4 sista blir till hjläp för dem...
kn: Det hjälpte inte att vi började att tacklas, och slet det gjorde vi men vi losa ändå..Visst jämförde du NHL matchen med suppmatchen??Den kändes som en NHL match iaf om man nu ska jämföra det med att sitta hemma i soffan och kika....
Jag är ganska övertygad om att Leksand har chansen. Rutinen i form av deras "gammelkedja" och dels för deras annars så jämna trupp. Det som talar lite mot Leksand är att det har gått för lätt. De sopar mattan med allt motstånd som ställs i deras väg. Enda förlusten var en skitförlust mot Tingsryd ( tror jag). Ett s.k olycksfall i arbetet som man inte gör två gånger.
Det som oroar lite är att de lag i ES som ligger i botten troligtvis inte är så mkt bättre än Leksand och Nyköping i dagsläget. Jag hoppas jag har fel. Det som oroar är att vi börjar få en jätteskillnad även i Es som inte funnits tidigare. Fbk går bärsärkargång i serien, sedan följer en trio lag som är avhängd men ligger på säker mark. Denna skillnad har varit påtaglig i lägre divisioner tidigare, men inte så här tydlig i Es. Är det månne pengarna och Nhl som håller på att utarma hockeyn i Sverige? Helt klart är att man saknar profiler i elitserien, mer än någonsin.
Feta sponsorer i Es är nog ett krav om man vill spela om Sm- guld....
Jag tror att det handlar väldigt mycket om motivation och just Leksand har det, hur mycket som helst. Dom vet bättre än alla andra vad det handlar om och kommer att kämpa därefter. De vet att klarar dom det inte denna säsong då är det kört. Leksands svagheter är ungefär samma som TIK:s. D.v.s. backspelet o målvakterna. Det delar av laget som inte behövt att visa klass. Dessa delar tror jag också kommer att på ett eller annat sätt att förstärkas genom klokt agerande av både Masken o skåningen
Vill se om Leksand även kan sopa ganska rent i SuperAllsvenskan innan jag uttalar mig om deras chanser men kan säga att jag är mäkta imponerad av vad de gjort så här långt... Men vi i TIK sopade ju även hem det mesta i grundserien 98/99 (bara Ö-vik som lyckades slå oss tror jag) men rasade sedan o gick inte ens till kvalserien, det gör nog Leksand dock...
Frågan är om de klarar pressen oxå... Alla kräver att de går upp... Många rutinerade talar för att de klarar av det, Målvaktssidan talar emot det... Men som sagt efter Super Allsvenskan vet vi lite mer om hur starka de egentligen är... Tror nämligen att den Norra serien är klart vassare än den södra...
Indianen: Jag tror faktiskt Leksand kommer att klara av det. Dom o ett av de 2 ES-lagen spelar ES nästa år. Förhoppningsvis så är det TIK som gör sällskap med dalmasarna. Linköping ramlar ur o Löven blir slagpåse. Tik börjar få ordning på försvarsspelet i slutet av serien, men tyvärr räcker det inte för att undvika kvalplatsen. Det är en ganska så realistisk spådom, som om det vore Saida, eller hur!
Jag tror att leksand kommer att få det svårt i kvalserien. Dom har det så lätt nu i allsvenskan, sedan när det drar ihop sej så att dom får möte elitserie lag. Då kommer dom att få kämpa rejält för att ta poäng. Tyvärr alla leksands fans, det kommer att dröja 1 till 2 säsonger till LIF är uppe igen.
heta känslor i gästboken!! vad krävs för att få vara med i nästa års supportermatch, ni kan väl inte torska mot blöjorna i sundvsall. såg en nhl match igår. fan vad dom sliter i alla situationer. hade timrå slitit så i alla situationer och tacklat lika mycket då hade det sett annorlunda ut.
läste i nya hockey där dom intervjuade janne larsson i brynäs. och då frågade hockey vad gör att ett lag vinner. svaret vart ungefär så här. för att ett lag ska vinna är målvakten den viktigaste lagdelen, det skapar trygghet, att man kan lita på keepern. då vågar gubbarna spela ut på isen och inte vara rädda att göra misstag. jag vet att det är därför timrå ligger där dom ligger. med en toppmålvakt hade timrå legat i mitten av tabellen. och nu när dom inte har en keeper måste dom förstärka på backsidan med 2 gubbar. men som det ser ut verkar inget nytt ske. så man får väl tacka då. fan va jag ville vara med på supportermatchen
Moverare: Jag kan väl INTE rå för att du INTE känner mig och misstolkar mig hela tiden! Nu tycker jag du är taskig! Du ska väl INTE ta mina ord bildligt och bokstavligt jämt! Ibland får man läsa mellan raderna också! Dessutom skrev jag "pajas" inom situationstecken! Det är en viktig skillnad! Men men det verkar som om du stör dig på det mesta som jag säger och gör! Jag kan liksom inte förändra mig över en natt för ligga dig till lags! Jag är jag och du är du! P:
Moverare: Kan tillägga att "pajas" INTE är något elakt menat! Jag är en "pajas" t ex pga att jag snackar jämt och får folk att skratta! Det är en god egenskap! Jag har mig veterligen inget otalt med dig och jag tycker du är en trevlig person! Vad du tycker om mig får stå för dig!
Anledningen att jag INTE spelade var att jag INTE kan åka skriskor! Senaste jag stod på ett par skridskor var typ 5-6 år sedan!
Man ska väl vara vän med isen också om man skall ut på den! Kan tillägga att Leif Boork INTE heller kan åka skridskor! Jag vill INTE bryta armar och ben! Då är det bättre att låta dom som vill spela göra det! Det vore taskigt att blockera en plats i laget när jag ändå INTE har något att tillföra! Så pass ärlig är jag! Ställde mig därför i båset istället! Kramar // ernie
Ernie Eagle: Om du tänkte innan du skrev så skulle du inte behöva ägna lika mycket tid åt att i efterhand förklara vad du egentligen menade. Det skulle vi alla må bra av.
Det enda jag hade gjort var ju bara nämna för "Radio Guld" att det var match! Dessutom var det Dan som sa att han skulle ringa upp! Jag gjorde inget mer! Om inte jag får prata med folk som jag känner och tipsa dom ett evenemang så tycker jag du är naiv! Ska jag bara hålla käft och inget säga? Ingen kan tysta ner mig! Jag har INTE tagit åt mig någon ära utav det här! Jag TACKADE ju er och nämde ju er vid namn och sa att det var ett proffsigt arrangemang! Vad mer ska jag säga? Du, HH, Madde, Edström, Leffe mfl har gjort ett kanonjobb!
Jag var "bara" tränare och hade en biroll i det här sammanhanget! Om du fortfarande är sur på mig så tycker jag det är väldigt tråkigt!
Sedan får du ju förstå att jag ironiserar en aning också! Det begriper jag väl att det var inövat och planerat från din sida att det skulle ske, stod ju och skrattade i båset!
Nä om du tror att jag har tagit åt mig nån ära utav det här och höjt mig själv till skyarna så är du ute i ogjort ärende! Det är NI som gjort detta möjligt! Har inte ens nämnt mig själv! Kramar // ernie
Ernie Eagle: Ishockey är underhållning, det jag gjorde var en del av underhållningen. Ta på dig skridskorna själv. Jag tycker dessutom att du ska tänka dig för innan du skriver, som du tar i och förhäver dig så är det inte så konstigt att reaktionerna blir som de blir. Tycker att du ska ligga lite lågt och inte ta på dig ens ett uns av den ära som rätteligen ska tillfalla HH och actionleif. Det tog både tid och energi att städa upp efter dina överenergiska snedsprång.
Lita på att vi ska spela "Stick från kommun" när du blir utvisad i örnnästet! Fan vad ful du såg ut i söndags! Du är fan värre än Niklas Barklund den forne Arlanda-spelare! Hade du specialstuderat han eller? Du vet vad jag åsyftar. Det STAVAS 2+2 och Status Quo "What ever you want"...
Nu får du tolka det som jag just beskrivit som du själv vill!
Dr Dängroth: Självklart kan vi anlita Bo "Bulla" Berggren att guida er runt i "Strimmaland" för en nostalgisk återblick i det förflutna! Vi kan fixa fram fikabröd och kaffe också! Det ska nog INTE vara några problem!
Domustrappan -lika berömd som spanska trappan i Rom. Men, du. Du glömde hockeyn.. kan man få sightseeing i något hockeymuseum? Så här under rådande omständigheter känner man för att gräva lite i den kulturella myllan, lite historiska framgångar kanske piggar upp.
Dr Dängroth: Du är hjärtligt välkommen, men ta på dig ordentligt med kläder för det är bra kallt så här års! Annars kan ju återkomma till våren/sommaren när gräset är grönt och isen smält! Tyvärr har den berömda Domustrappan försvunnit! Men vi har många andra sevärdheter! T ex Timståhls, Östrand, Y:et m.m.
Men önskar ni andra resmål så kan vi sy ihop paket till specialpris efter behov. Era ord är våran lag - HJÄRTLIGT VÄLKOMMEN HÄLSAR SJÖSTEDTs Buss & Resetjänst - För bekvämlighets skull! Köpmangatan 16 3tr 861 31 Timrå, öppettider mån-fre 8-16, lör 10-14, sön STÄNGT! Telefon: 060573992! Övriga tider hänvisar vi er till närmaste återförsäljare ( Timståhls) för broschyrer och biljetter!
Retur i örnnästet? Är det några datum på förslag? Hur var det: fanns det bilder någonstans från den beryktade matchen? ernie: Playa del Vivsta låter som ett semesterparadis. Kan man boka resor dit?