lobben: Precis, det var inte mycket högre, ingen publikmatch direkt, MoDo avgjorde på 5 min sen spelade dom av matchen...
Om hans vanliga jag är som mot MoDo vad höll han då på med i de matcher han läckte som ett såll å släppte in mer än vad han tog...dessutom alltför billigt. Jag har aldrig påstått att Kapanen räddat poäng åt oss, kanske i Luleå matchen då. Men han uppträder betydligt lugnare å verkar hålla en betydligt jämnare standard.
Frella: Trots att matchen mot Modo enligt dig höll korptempo så lyckades inte vi göra mer än ett mål ?? Sitt vanliga jag igen skriver du, det kanske är som mot Modo som är hans vanliga jag och i vilka matcher har frälsaren Kapanen STORSPELAT och räddat poäng till oss ???
Klart Kapanen ska stå, senast mot MoDo borta kan han inte lastas för nåt av målen. Å resten av matchen höll korp tempo så det var inte svårt för Freddan å storspela då, även om han gjorde ett par kvalificerade räddningar. Men så spelar han juh jämt bra mot MoDo i kempis oxå, står han ikväll så är han nog sitt vanliga jag igen...
Rätt fränt lagfotot på 031 sidan, om man sitter och studerar det, Smokey påminner mycket om Ed Ward, då han är huve längre än alla anndra, men sedan slutade likheten, Ward är ju forwad, (thi rimar ju)
Är det nån som är intresserad av utskrift på Supporterlaget från TIK-031 sidan. Det är fränt med den gula isen. Jag tar med mej några ikväll om nån vill ha.
hallå hallå har ett tips om en ny hejaramsa,,,var det nån som såg sporten när det var ett repotage om bandyn,tror det var matchen mellan ljusdal och bollnäs,,hörde ni bollnäs ramsa då som gick så här:heeeeeeejjja bollnäs oha chalallalalalchla....med melodin till dj özzis heeey baby oha i wanna noooow if you be my girl ...man skulle kunna köra den fast med timrå istället för bollnäs då förstås ,,invigning av den ikväll mot aik...heeeeeeeEEjj timrå oha!!!!!!1
lobben: Klart att Kapanen måste få chansen. Kimmo börjar närma sig den form han skall och bör ha. Han är en bättre målvakt än Freddan. Det är viktigt inför en eventuell kvalserie att ha en given förstemålvakt.
I övrigt hoppas jag på Tägtström och Zetterström... Om Molla släpper in dessa båda herrar råder ingen tvekan om vilka supporterklubben granskar ikväll!!!
Ser att Skarin tycker att Kapanen ska få chansen i kväll, för att ledningen ska få klart för sig om han duger, klart intressant teori, nu är tydligen inte poäng viktigt längre, utan nu är det viktigare om man lyckats med en värvning eller inte. I båda matcherna mot Modo tycker då inte jag att Kapanen imponerade, ok visst hade han dålig hjälp, men det har väl Freddan och DeRoo också haft under säsongen, men hade någon av dom släppt in Söderbergs vinkelskott (2-4 målet) så hade nog röster om målvaktsbyte höjts. Nu hoppas jag att Freddan får förtroendet, det förtjänar han, och sedan vinner vi med 4-2.
ja mina damer och herrar då är vi tillbaka på noll igen, i målet freddan den ojämne andersson. och det omtalade nyförvärvet som släppt 10 puckar på sammanlagt 10 min. det är bra för laget det. ledningen har misslyckats igen. hoppas nu freddan tar tillbaka lite av vad han hade i slutspelet med modo. sen 2 juniorer på isen imorgon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! för helvete
Yzerman var förmodligen en av olyckskorparna som aldrig trodde på idén om en Supportermatch. När han väl insåg att han haft fel var det försent. han fick inte plats i laget och är av naturliga och fullt förståeliga skäl kinkig.
mike66: Klart jag har humor, jag spelar ju hockey.
Olgas furir: Luktar du fisk eller, jag menar, varför har du med dig fiskmåsar när du går på hockey?
Yzerman: Kasta inte glas i stenhus..Och inte sten i glashus..Det var en höjdare som vi alla supportrar fick uppleva och vi ska fortsätta att gnata på om denna suppmatch...Enda glädjen på en annars så miserabel hockeysäsong..Och i morgon så står vi där igen och ser AIK råttorna krossas och allt är som vanligt...FORZA TIMRÅ IK är dom bästa....
Men skit i den där supportermatchen nu pajasjippo.Det finns faktist en elitserie om ni glömnt det.Man blir ganska trött på att se alla dessa inlägg om den då den inte betyder ett skit.BÖRJA KRIGA NU TIMRÅ OCH SLUTA VIK NER ER KROSSA GNAGGET!!
rådbjer: Ja han kommer nog upp om det skulle bli en till suppmatch, men är man med i Lilla Fridolf klubben så är man...Ähh ska va snäll med han nu när han gått och lagt sig och inte kan försvara sig...Jaja nu fattar jag du gillar Härnösand du rådbjer ;)
Ingen hade varit gladare än jag om vi hade fått med några tjejer i laget men som sagt, den här gången blev det inga. Till nästa match kan vi sikta på att ha en "ladies line" i vardera lag som bara matchas mot varandra, det skulle vara skitkul.
Ok, somliga av oss är "lätt" fläskiga men vi är goa gubbar, jag lovar.
Tycker nog för egen del att en match per säsong räcker gott, för att inte ta udden av det hela. Vi har just nu glädjen att få uppleva nyhetens behag men om vi ska få det till en långvarig tradition så får vi allt bromsa lite. En match per säsong och den läggs till mellandagarna, det är mitt förslag.
Första målet imorn kan bli avgörande....det brukar vara så mot "sarg ut - AIK" , de brukar ha en jäkla bra förmåga att "tråka" ut oss här på hemmaplan....
Jimmy: Håller med dig till 100%. Obegripligt att vi har loosat 2 ggr mot AIK. Det är det sämsta gäng jag har sett i år. Tägström måste vara gjuten annars är det tjänstefel av Molin. Kapanen är tungan på vågen, bortsett från dom övriga. :)
mike66: Jag hann tänka tanken "tänk om jag missar", och så gjorde jag det. Jag är ingen målgörare. Hade det var matchavgörande så hade jag förmodligen haft svårt att sova, inte så nu, men visst grämer jag mig. Hade varit kul att få sätta dit den. Förresten ska du inte psyka mig, vi ska ju spela ihop framöver, och skulle jag missa på samma sätt igen så ska jag skylla på din mobbning. Så det så.
Ska ärligt säga att jag inte hörde klacken när spelet var igång. Konstigt faktiskt, för när spelet var avblåst blev jag flera gånger imponerade av hur mycket publiken lät. Det var en mäktig känsla att stå mitt på isen och höra vrålet. Och tack för att ni sjöng "Ut med packet" när jag åkte ut. Dt var faktiskt mäktigt. Så många som skrek så mycket för lilla mig. Hoppas stämningen blir ännu högre nästa gång. För det var verkligen hur kul som helst.
gud: Han är dålig på att sikta..Själv så skulle jag nog ha svårt att sova i ett par år efter Moverares miss...Öppet mål??? Vindögd köper jag nog inte Moverare, jag undrar jag om det inte var nerverna som spelade dig ett spratt....TIK klacken kunde nog ha fått vilken motståndare som helst nervig efter deras magnefika uppvisning i Kattlådan....FORZA KLACKEN..
Hejaramsa till Gud: Vi vill se Gud vinka, vi vill se! Det var "Peckas" väckning, sen spelade han otroligt bra! Kan Gud göra detsamma? Vi vill se Gud vinka, vi vill se!
Jag: Det är väl fullständigt självklart att tjejer ska vara med och spela Supportermatchen om de vill, men vi kan inte tvinga folk att vara med. Ingen tjej hörde av sig och ville spela med oss, men vi kan hoppas att det blir ändring till nästa gång. Om nu någon i vårat lag uttalat sig negativt om tjejer och ishockey så måste det stå för honom. Ingen annan kan ta ansvar för vad den personen nu ska ha sagt till dig. Jag har en dotter på tre och ett halvt år, och jag hoppas verkligen att hon börjar spela ishockey om hon tycker det är roligt. Jag kommer inte att behandla henne, eller hennes intressen, annorlunda än min son.
Har någon sagt något kränkande åt dig så strunta i honom, det måste väl betyda mer att så många stöttar dig än att någon enstaka betett sig illa.
ernie eagle: Håller med dig angående Tägtström, vill se han med direkt från start imorrn... Håller inte med dig angående Freddan, vill gärna se Kapanen lite mer...
Imorrn måste TIK vinna som vanligt nuförtiden vilket man bör kunna göra, AIK är inte bra av det jag sett, obegripligt att vi kan ha 2 förluster mot dem... Mitt tips: 4-1
Skarin: Hoppas du har fel, "Freddan" var grym senast och bra måste få stå imorrn mot "Gnaget".
Dessutom bör någon av herrarna Wallin/Halvardsson ta plats på bänken, för att bereda plats åt Erik Tägtström! Blir mycket besviken om han inte får chansen från start imorrn, då är "Molla" en riktig skitstövel, som inte vågar ha något nytänkande!
Jag tror att det är Kimmo Kapanen som vaktar buren i morgon. Han hade som sagt en månad på sig att visa att han duger i TIK. Den månaden är inte över än. Klubbledningen vill nog se honom i fler matcher, innan man eventuellt skriver kontrakt med honom.
Det kommer bli äckligt viktigt att ha en bra förstemålis i en eventuell kvalserie.
Swen.. det låter som en bra ide..när vi mötte TIMRÅ IK i plojmatcher efter säsong på 80 talet så stod jag i mål...mike66..du kan andas ut..siktar in mig på målet..
actionleif o gud: Sundsvallarna var ju inte bara ful dom var ju fet också riktiga fläskberg. Tycker nog att till nästa match ska vi ha invägning också. Man måste ju spela i samma division om man säger så...
gud: I de däringa jippomatcherna borta i nhl, har de tre målvakter som vaktar buren i en period var. Nåt för supportermatchen? Allt för att bereda plats för dig - dvs tredjemålis.
Om hans vanliga jag är som mot MoDo vad höll han då på med i de matcher han läckte som ett såll å släppte in mer än vad han tog...dessutom alltför billigt. Jag har aldrig påstått att Kapanen räddat poäng åt oss, kanske i Luleå matchen då. Men han uppträder betydligt lugnare å verkar hålla en betydligt jämnare standard.