Tja, inte vet jag. Jag har inte pratat med MW sedan vi muckade -93 (han någon vecka före oss andra). Det jag däremot vet är att Dagbladet hade en artikel om att Dyrén, Wiklund och Svedberg var på väg till Timrå -96. Har tidningen kvar på vinden bland de samlingar av TIIK-texter som min sambo av någon anledning inte vill ha på paradplats i bokhyllan... I den intervjun - där han mycket väl kan vara felciterad i och för sig - sa han att han hoppades få chansen i Timrå och hört att han kunde vara aktuell. Enligt vad JAG har hört så var inte TIK intresserad och Wiklund hamnade i Västervik istället. Sundsvallshjärtat höll honom alltså inte kvar i IFSH då när pengarna var slut i alla fall. Det kan ju knappast vara glamouren eller den sportsliga satsningen som lockade i Sunne och Västervik?
Intresset verkar i alla fall finnas kvar i Tik- supportrarna. Uppskattningsvis upp emot 4500 åskådare. En plump i protokollet är återigen den helt tomma bortasektionen. Det känns fel att boka plats till bortapublik när inga kommer.
För övrigt har ballongerna försvunnit, konfettin blev inte av och pucken är på ingång i brödbilen. Dags för nedsläpp...
Om Timrå klarar sig kvar i Elitserien till nästa säsong tycker jag supporterklubben med uppslutning från näringslivet borde satsa på omfattande TIFO-arrangemang som höjer kapaciten på isen, engagerar och tillfredställer såväl klacken som övrig publik.
Enligt personer på plats i ishallen så flyger det en massa ballonger från läktarplats. Verkar lite småmysigt måste jag säga. Nu inväntar man konfettin sedan har det nått klimax.
Skade/sjukdomsläget i SSK blir bara värre. Enligt Swehockey kommer inte Norbäck till start så nu är om jag förstått saken rätt sex spelare borta, två av dem är dessutom centrar. För att få ihop till fyra kedjor har man flyttat upp backen Andreas Lindh på en forwardsplats, Pantelejevs spelar ihop med Gabriel Karlsson och Mattias Carlsson. Den enda kedjan som är intakt är Larsson-Lind-Svee. Klarar SSK sin vanliga 1-poängare får man nog vara nöjda.
gud: Lite rapporter kommer in eftersom....Klart att det blir seger ikväll, var längesen ettan kändes så klar på förhand,Ett tärsäkert tips lär vara 4-2...100 daler på detta resultat....Nu är man laddad vill jag lova....FORZA TIMRÅ krossa SSK...Väl mött i ladan alla ni andra utom gud då vill säja......
El Maco skrev: Tänk att Wiklund ville till Timrå han med en gång i tiden.
Där har du helt fel. Situationen var nämligen den omvända. Timrå ville ha Mattias som direkt tackade nej eftersom hans hjärta fanns och finns i Sundsvall Hockey.
kk: Brandon Convery som varit en ledargestalt i Linköping och avgjort många matcher till lagets fördel är borta resten av säsongen. Om bara Timrås formtopp håller i sig så kan AIK få med sig Linköping ned i Kvalserien.
Cognac: Instämmer. Larsson och Lind är SSK:s vassaste vapen. Erik Nordbäck som har bäst tekningsprocent i elitserien fick gå åt sidan iderligen i Scaniarinken och har han domaren på sin sida idag kan det bli svårare för Timrå.
Popovic har gjort mål två matcher i rad och med tanke på att hans snitt legat runt ett mål per säsong senaste åren ska han väl inte sätta någon kasse mot Timrå?
JohanJ-- Tycker inte man ska koncentrera sig på Pantelejevs då han som sagt inte hunnit träna med laget speciellt många gånger. Jag tror att det kommer synas att han är matchotränad så Peter Larsson och Juha Lind kommer än en gång stå för det offensiva i SSK ! Peter Larsson 2 poäng i tre matcher irad och Juha Lind hattrick senast verkar vara i toppform ! Synd bara att Gerhardsson blev skadad , han har verkligen fått upp tempot efter jul.
Form: AIK förlorade derbyt mot Djurgården med 4-6 och har en rakt nedåtgående form. Luleå får tillbaka avstängde Shayne Toporowksi och har dessutom värvat ny målvakt från Tjeckien. Har varit på gång senaste tiden och krigar om en slutspelsplats.
Matchbild: Luleå är starkare på alla delar av isen men måste se upp för AIK och inte slå icing-puckar i försök att bevaka ledningen.
Målsnitt: 2.98-2.64
Färjestads BK - HV71 3-1
Form: Färjestad ångar på och är favoriter i kvällens toppmöte mot HV71 i Löfbergs Lila Arena.
Matchbild: Målsnål och tät match med två bra målvakter där inget av laget viker ned sig i närkamperna.
Målsnitt: 3.13-2.63
Djurgårdens IF - MODO Hockey 2-3
Form: Djurgården vann senast i derbyt mot AIK men fick anföraren Mikael Johansson skadad. Även Kristofer Ottosson saknas efter en hjärnskakning. MODO har agerat stabilt efter juluppehållet men dras med fyra man på skadelistan.
Matchbild: Kvällens andra toppmöte mellan trean och fyran i tabellen. Djurgården får svårt att stoppa poängmaskinen Hlinka - Lintner - Högardh. Minst oavgjort till MODO:s fördel.
Målsnitt: 2.87-3.08
Västa Frölunda HC - Brynäs IF 4-3
Form: Frölunda besegrade MODO i senaste omgången och Brynäs dras av stora skadeproblem, förlorade klart mot Malmö hemma men vann sedan med effektivt spel borta mot Södertälje efter sudden.
Matchbild: Brynäs får spela på kontring mot ett taggat Västra Frölunda som spelar med ungdomlig entusiasm.
Målsnitt: 3.33-2.76
MIF Redhawks - Linköpings HC 5-2
Form: MIF är på väg uppåt i tabellen vann senast mot Linköping hemma med 5-2 och hemma i Stångebro har man haft erkänt svårt att vinna. Brandon Convery borta resten av säsongen och utan honom närmar sig Linköping kvalserien.
Matchbild: MIF vinner närkamperna och är hetast på isen. Linköping tappar tempo i frånvaro av Convery.
Tror också att det är föga troligt att Pantalejev kommit in i laget på ett sådant sätt att han ska kunna tillföra särskilt mycket. Å andra sidan lär han vara taggad att visa vad han går för.
Södertälje är säkert sugen på att trycka dit Timrå, men jag tror det är fördel Timrå med senaste matcherna i ryggen
I vilken formation går han in? Undrar om de hunnit bli så pass samspelta att han kan tillföra något i kvällens match. Måste finnas en hel del invänjnings- och kommunikationsproblem behäftade med nyförvärvet.
Såg mötet Södertälje - Timrå i Scaniarinken och kan tänka mig att ett mycket taggat Södertälje kommer upp till Timrå Isstadion ikväll.
Pantelejevs spelar från start ! Gerhardsson , Jörgen Bemström , Stefan Jonsson , Magnus Lindqvist samt Lars Dahlström är borta pga skador/sjukdom. Många skador för södertälje alltså !
Rip Kirby: Vet att endel hatar Karlstad och Färjestadsupporters här så jag skriver inte så ofta
Men idag hör jag undantag. Tänkte först berömma Timrå och Tommy för att fått ihop laget så bra och prestationen igår är det starkaste jag ... | Läs mer