1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601949 inlägg · 6212 ämnen
« · 44781 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: vad?
Joo vi fick tillbaka dom .. men de är sista gången ja sätter min fot i den stasi styrda hallen !

nåja......whatever....forza tik...tycker vi båda!

Felipe:

Jag är JUH det... Vad är problemet?

Actionleif:

*hrmf* Minns att de asen snodde min sprit ifjol och jag har inte återvänt sedan dess... Fast det hade jag gjort om det inte varit barnkalas... Ni fick alltså inte tillbaka flaggorna!? Man blir förbannad...!

hemp:

Jag är svartskalle

använder du det ordet??....det var som faan!

Alla klackar har väl inre stridigheter, men ni är så bra utåt.

Hemp : vi fick tillbaka dom .. vi fick också uppslag till nya ramsor .. typ : OH AH KGB say OH AH KGB .. eller stasi vakter *klapp* *klapp* *klapp* ... flaggorna ställdes i ett förråd .. när jag och knylan efter matchen gick in i förrådet kom vakten .. slet tag i han å kastade han ur förrådet .. likadant med mig .. dock väger ja lite mer å hade en vidare käft ..

Borås-indian:

Tyvärr har vi våra inre stridigheter...

Felipe:

Have a break, have a hamburger (with salsa-sauce)...

Jag är svartskalle och skiter i vad du tycker, fattar ingenting av din aggressivitet... Cool down!

Tänk om alla lags fans kunde vara som ni tikare, det vore underbart då.

dj:

Felipe do Brazil...

Fan, jag kan JUH salsa! Gick en kortkurs hösten -99 på Münchenbryggeriet... Brazil! Brazil! Brazil!

....börjar bli lite pist off nu........jag har INGET emot brazilenare men vad skulle du säga om jag sa att du var finnländare?(förhoppningvis är du svensk antar jag)

Borås-indian:

Vi är många, vi är (hyfsat) stolta... Vi är TIK:are!

Det måste vara en stor stolthet eftersom ni är så många.

Jimmy:

Fan asså... Man kan inte direkt bågnar av stolthet över en sistaplats, men nog fan diggar man TIK!

BORÅSINDIAN:
Timrå IK det är Hockeykultur, de rödvita ränderna går aldrig ur...
Våra fans finns från norr till söder och alla bär på en stolthet som glöder...

Felipe do Brazil...

Fan, jag kan JUH salsa! Gick en kortkurs hösten -99 på Münchenbryggeriet... Brazil! Brazil! Brazil!

Actionleif:

Satan vad förbannad jag blir när jag läser detta! Fick ni tillbaka flaggorna inför hemresan? Annars jävlar...!

inte samba.....salsa!

Zuby : jag var där .. brynäs gjorde 3 mål .. timrå ett .. Stasivakjävlarna tog våran jumboflaggpinne .. samt knylans flaggpinne ... å va nära att ta vårat konfetti

dj hemp:

*förvirrad av dj hemps ignoranta tro*....ne jag är Chilenare...men bott här sen jag var 2år!...

Felipe:

Var stolt över dina brasilianska rötter... You got da samba!

orion:

Du loggade ur, men jag antar att du bor i ett brunt trähus...

Felipe:

Det förefaller som att du kommer från Brasilien... Felipe Do Brazil!

dj hemp.

felipe do brazil??? vad menar du med det?

Är det BARA TIK fans på HS. Just nu är det 13 st, bara jag från VFHC. Men jag känner mej inte utanför, för ni är så goa ni TIK:are.
Verkar som det bara finns TIK fans i detta avlånga land.

Sv: Ruta 1
ernie eagle: Ja du... De billigare resorna började under tidigare hälften av säsongen när Lhc förnedrade Hv 71. 8-0 vad det nån som sa!?

Ditt scenario och sätt att tänka är till 99.9% fel.

Felipe do Brazil:

Jag var inte där, men jag antar att det gick åt helvete eftersom vi torskade...

orion:

Bor du i ett brunt trähus...?

vad?
vad hände igentligen på brynäs matchen?? skulle vara tacksam om jag fick ett brev eller nåt i den stilen av nån som var där eller hörde matchen!

MVH//Felipe

Fan, vi är helt enkelt sämst i elitserien denna säsong... Varför låtsas som om nå´t annat vore fallet? LHC har bl a slagit HV borta med 8-0 och oss hemma med 6-1, så´na segrar kan vi bara drömma om... Men förhoppningen är att snubbarna laddar om till kvalet, så vi slipper lira derbyn i Gärdehov (en jävla förnedring)!

Timrå IK i mitt hjärta, forever forever forever...!

lhåce: Jag ska inte förringa Clubens insats ikväll men det hela ter sig ändå en aningen märkligt att HV71 inte kan bjuda till bättre när man (nästan) snuvar Färjestad på konfekten i Löfbergs Lila Arena i omgången före. Hur kan ett lag genomgå ett sånt förfall på blott några få dagar? Antingen la sig HV71 för att få till lite spänningen kring dom nedre strecken eller så måste LHCs läkare givit spelarna något prestationshöjande för så bra är inte LHC egentligen att man ska klappa till ett av Sveriges bästa hockeylag den här säsongen med 5-1! Det är lite för bra för att vara sant! Eller hade "Sampa" en äckligt bra hjälp från sina bästa vänner stolparna eller var HV71 så håglösa så ska dom fanimej skämmas, då ska jag ha en väldigt bra förklaring från Boo Ahl nästa gång jag ringer han. Tycker han borde vara angelägen om att hjälpa sitt förra lag. Jag är oerhört förbittrad och less - that´s it!

TIK behöver som du säger ingen hjälp från LHC,dom behöver nog hjälp från andra ,TIK kommer att klara av det själv,UTAN HJÄLP FRÅN LHC.Vad är det för fel på LHC GB.

Kysss dej i rö...........
Timå IK behöver ingen hjälp från lhc eller andra uddalag.

inte ska du må illa av att LHC gjorde en av sina bättre matcher i år, fundera istället på hur ni ska komma förbi AIK så fixar vi ner SSK åt Er, man kan nästan tro att ni har kallt där uppe :p

Ruta 1
I brist på likviditet får man snällt stanna hemma och följa matchen Brynäs-Timrå via sportradion. Inte alls lika kul vill jag lova =(

Fick dessutom se en pissmatch på teven mellan Wimbledon-Burnley. Det var mest långbollar hit och långbollar dit och sparka och spring fotboll i nittio minuter, nej usch fy det var en nattsvart lördag. Fick dessutom simpla 7 rätt på stryktipset, knappast något att fira!

På text-tv stod att Timrå spelat ut Brynäs stundtals men återigen var vi tillbaks på "Ruta 1" igen där puck fan INTE vill studsa vår väg utan det blev en hedersam förlust med 3-1! Traditionens makt är stark sägs det och jag är nog tyvärr beredd att hålla med.

Inte en vinst i tävlingssammanhang i Gavlerinken sedan hallen byggdes 1967 - det är en skrämmande och fruktansvärd läsning för en inbiten TIKare som jag! Varför?

Nån jävla gång ska vi väl spräcka den där förhatliga nollan i vinstkolumnen - men inte ikväll dessvärre! Dessutom tog Linköping 3p mot HV71!

Men som jag sagt hela tiden det är många mil kvar upp till strecket och vi ska ha en jäkla tur om vi skall undvika kvalet...

Bara hoppas på att Färjestad är tillräckligt skärpta och motiverade nu i morgondagens match mot AIK i Globen.

Nej jag misstänker att det som händer Timrå nu är en komplott. Söderlagen har bildat en pakt och konspirerat ihop sig för att få Timrå ur i Elitserien då det hela är en kostnadsfråga. Färre resor norrut ger en mer stabiliserad ekonomi och då drar Elitlagens kassörer på smilbanden. Vi får ingen som helst hjälp för vårt slit utan får klara av allting på egen hand! Det är inte roligt att se ett lag som HV71 bli utspelade av LHC i Stångebro då det egentligen borde vara tvärtom - fy fan jag mår illa vid tanken. Mina farhågor sedan strax före jul är på väg att besannas. Att vi Timråsupportrar kommer bli sjöblöta utav svett framåt vårkanten i en både psykisk och fysiskt knäckande kvalserie!

KÄMPA TIMRÅ KÄMPA!

ÄLSKA TIK 4-EVER!

VÅGA INTE VÄGRA KVALSERIEN!

Sv: Matchens pajas
Helt ok ! Tack för den.

Sv: Njurunda Comments
Nu tar ni luleå i nästa match, så att ni närmar är lagen över strecket.

AHA!!! Ja det var min reflektion över den där raketen som for över hela banan och satte fart på det andra kringarrangemanget i samband med Bifs intro. Har det alltid varit så?
I så fall förstår jag att bocken i Gävle inte står säker någon gång. Blev "jätteconfused" vill jag mena.

Jag är så glad trots förlusten att Timrå Ik är så mycket mer än bara spelarna i laget. Jag rös när klacken skanderade "vi ligger sist i tabellen..." Klockrent!

Timrå Ik är ett sätt att leva!

Rallarbo å Jimmy: nu gör jag lite smygreklam för våran matforssida ......se länktips

Modo har ju fått till en riktigt bra klack i Timråmatcherna jämfört med i fjol. Vem vet, kanske kan Brynässupportrarna bli lite eggade de också om Timrå Supporterklubb showar med jämna mellanrum?

Jimmy:
Har faktiskt kollat jobbläget i Matfors , men jag är ändå i närheten varje sommar då jag har en liten stuga vid Ljungan, nedströms Viforsen. Jag har också en liten kille som spelar med TIK-s sommarhockeyskola varje sommar.

Sv: El Krocko rapporterar
Där kan man snacka om att göra reklam för sitt lag... Någon idiot snattar på vägen mot Mora, vi är nio TIK08/TIK018 i matchtröjor som står i diket och tittar på en självförvållad trafikolycka.

Well well, det viktigaste är att ingen blev allvarligt skadad. En av killarna vi small med bet hål i läppen och en herre i de bakre regionerna i vår buss blev rödnäst av andra skäl än tetravinet. Sedan tappade vi en blinkers medan den lilla bilen kört sina sista mil... Ska du köpa minibuss, köp Toyota, de är trafiksäkra. Kuriosa: Vi var de första som hyrde minibussen! Den hade gått ganska precis trettio mil när jag möblerade om den i fronten.

250kg kärlek:Vet inte vad som har hänt med den karln!Ser ut som han fått i sig för mycket Giiigong som Ståhlnacke har tutat i han och flera andra,konstigt är det i allafall att se en sån kille som Peltomaa försvinna totalt i Timrå i många matcher...Sen det man mest saknar är ju Pasi Petrilänien så jävla mycket att man inte tror att det är sant...(vilken spelare)

El Maco: Själv förlorade man en tusenlapp för att blåvit bil stod på rätt ställe vid rätt tidpunkt. Men jag fick se mitt kära lag och det trots förlust var värt någon tusenlapp till om sanningen ska fram.

Rallarbo92: Oh ah oh ah re vi är Matforsare...! Kommer uppenbarligen många vettiga människor härifrån... börjar bli riktigt stolt över bygden... synd att så få stannar...:)

Jimmy:
Där du bor är jag född, och det är nog ett bra ställe för bra folk.
Rätt var det är så kanske man kommer tillbaka, beror på jobb.
Tack för positivt svar.

heh .. lillbilen såg väldigt illa ut ... vi fick med den på bild .. dock lite dålig kvalitet =)

Den där killen ville väl att nån timrå supporter skulle åka fast eller nåt sånt.

El Krocko rapporterar
Jo just det. Hundra meter kvar till ishallen tar chaufför Maco chansen att göra en taskigt planerad vänstersväng och bjuder en stackars liten japan på en riktig kyss i grillen. Efter fem minuter var polisen där men supporterbussen var snabbare. Tack för vinkningarna kamrater... I TIK08 är jag i alla fall omdöpt.

Efter att ha bänt minibussen till körbart skick ankom jag Gavlerinken och insåg dels att hemma- och bortaklacken bytt platser med varandra sedan i fjol (vilken hemmaklack?), dels att jag tydligen missat en väldigt bra första halva av perioden. Det jag såg av första tyckte jag Brynäs var snäppet vassare.

Andra perioden var däremot Timrås. Helt otroligt att det blev 2-0. Men det är två skillnader mellan BIF och TIK. BIF gör mål på chanser även om det inte är en chans och BIF har ett fungerande spel med en man mer. Efter LHC tyckte jag att power play såg bra ut men uppenbarligen har det viss betydelse vilket motstånd det är.

Tredje perioden var Timrå aldrig riktigt nära utan hemmalaget dominerade. Efter att ha suckat en stund i mitten av tredje tog Timråklacken nya tag och var på riktigt bra humör. Kul med självironi som "Vi är sist i tabellen" och "SM-guld". Den senare ramsan kom efter 3-1 målet. Vissa tyckte det var att håna laget men som jag kände var det mer att visa att man var stolt som Timråit. Jag menar, vem fan skulle hellre vilja vara Brynäsare? Egentligen?

Hem kom vi efter att ha bänt till lite fler lösa delar på bilen. Funderar på om det är kört nu. Vet inte. Än finns det hopp kanske?

Jag håller helt och fullt med Bo wasa. I eftermiddag var det rent ut sagt underbart att höra och se klacken och hur de verkligen stred till slutet. Många sköna kommentarer från Bif- håll där man konstaterade att Timrå, i alla fall på läktarplats vann överlägset.

Matchen på isen var jämn där vilket lag som helst hade kunnat gå segrande ur striden. Det som Timrå faller på är att vi är så ineffektiva i avsluten. När vi lyckats jobba oss fram till ett avslut då ska det vara så fint att det försvinner med alla onödiga passningar som igentligen inte behövs. Målchans och pang på!

Kapanen var nog Timrås bästa spelare.
Apropå Pelto: Den karln saknar självförtroende så det bara stinker om det. Jag känner inte alls igen karln.

Till sist: Till dig som på Statoil strax utanför Gävle ertappades med att snatta öl och snus iklädd Timråtröja och keps: Gör oss alla Tik- supportrar en tjänst. Ta av dig allt som kan kopplas ihop med Timrå Ik innan du gör som du gör. Tror att du är realitivt ensam om detta rent idiotiska beteende inom Tiks supporterskala.

Rallarbo: Tackar vi gör vårt bästa... ödmjukhet verkas sakna i Gävle... speciellt hos ett gäng vakter som höll LHC-vakter klass...

Matchen var väl sådär... inte särskilt underhållande... Jämnt i första, TIK dominerade stort i andra men BIF gjorde målen... I sista perioden bevkade Brynäs enkelt sin ledning... Hade vi fått första målet i matchen så kanske, kanske...

« · 44781 · »