Ulf: Tack för dina rader och alltid kul att läsa om Ishockey här också, tycker att det alltför ofta är allehanda "svammel" i detta forum, men det är väl så det är tänkt också, att få chansen att ventilera sina åsikter och vädra sitt missnöje....... Även om det skulle vara roligare om någon tog vid sig också (läs marknad) men kan klubben bibehålla sin balans i ekonomin så är väl det bra, därmed inte sagt att det inte kan bli bättre och vad det gäller reklam så gäller det bara att hitta en intressent som vill åt denna besökande målgrupp, vad det skulle kunna vara för företag, finns det många som kan fundera på och lägga fram det förslaget behöver man inte tillhöra "marknad" för att göra dvs. då blir det aldrig gjort men syftet är detsamma, dvs. för TIK:s bästa............
Marcus: Tack för det. Kan inte hemsidan fixa en sådan intervju då? Ledningen i Timrå IK har säkert redan läst debatten här på gästboken och det borde således även ligga i deras intresse att besvara alla de frågor som supportrartna har...
Låter bra med den nya servern. Lycka till och tack för ett bra arbete med hemsidan.
Om nyförvärven. Jo, jag känner mig lite slokörad då jag tänkte ge mina första intryck om nyförvärven efter matchen i njurunda. Men då den matchen gav en mindre fingervisning än första träningspasset om hur de nya spelarna verkar så tyckte jag att en beskrivning skulle bli väldigt ytlig. Jag har sett killarna en träning och en träningsmatch, jippomatchen kan jag inte räkna. Men jag skall väl försöka reparera detta genom att försöka få Peo eller Niklas beskriva och berätta lite mer om de nya killarna.
Rent spontant tycker jag Simons gladde mig mest, killen verkar spela med ett vaket huvud och ta ansvar i centerrollen. Han verkar ha bra teknik och koordination. Tempot kanske behöver höjas lite men som sagt mig överraskade han mig positivt på. Nordgren tycker jag var väldigt osynlig men vi har ju sett lite mer av honom tidigare(i bobcats) och han vaknar säkert snart(kanske har han redan gjort det, de har ju hunnit med ett par matcher till). Hautamaa gav ett rappt och rörligt intryck samtidigt som han verkar kunna placera skotten bra. Dock även han lite anonym, men han verkar vara en intensiv kille och behöver nog lite motstånd och match för att kliva upp på 100%. Om man ser till intrycken av backarna så uppträdde Wallin rörligt för sin storlek och verkade mer spelade än fysik trots sin storlek. Halvardsson även han rörlig och stötte fin mot mål ett par gånger, annars ganska lik Klockare i defensiven. Dvs. styr ut och kliver inte på direkt likt Styf och Nänsen. Jindrich verkade lite passiv i spelet utan puck men en viss invänings period kommer nog att förändra detta. Dock med puck verkar han likt "Z" och Dahlen kunna täcka pucken för motståndarna och även med uppvaktning kunna ta sig fram. Bra på rören måste nog också tilläggas. Rajamäki är en vältränad kille och verkar vid första anblicken hård och stark. Kanske något mindre rörlig än de övriga, men med bra fart och hyffsat skott. Det brukar ju ta lite tid för de tunga killarna att komma igång och därför tyckte jag Wallin överraskade mest med sin storlek. Om philippe är det svårare att säga något då positionen målvakt är ett mysterium i sig(i alla fall för mig). Verkar vara bra i sidled och längs isen, samt plock. Han behöll många skott och lämnade få returen. Men en god vän påpekade och jag instämmer nog att han inte var sådär aggressiv som transatlanter brukar vara. De brukar ju styra från målet så att säga. Oj det blev väl några synpunkter ändå, men då de är svagt underbyggda så känner jag själv att allt kan svänga nästa gång jag ser laget(brunflo kanske)
Inte utan att man funderar på kompetensen hos marknad, då det inte är någon hemlighet från förbund och ekonomi experter, att inom några år kommer löner och utgifter tredubblas för elit hockey klubbarna, och att de inte kan luta sig tillbaka och lita på gamla sponsorer utan får skapa en egen inkomstkälla, men jag törs sätta huvudet på att då den dagen kommer så står marknad i Timrå med skägget i brevlådan och säjer det hade vi ingen aaning om, och försöker som småbarna skylla ifrån sig på någon annan, Hur länge kan man lita på Metso tex, som huvud sponsor förövrigt samma huvud sponsor som Modo Hockey har, behöver inte vara speciellt klever för att räkna ut att dom kan sponsra där dom får mest utdelning, och den klubb som marknads för sig bäst, så är sanningen hårt arbete för att överleva, och inte sitta och pilla sej i naveln.
Som lite kuriosa i sammanhanget så kan man ju undra vart Tik prylar var på Selånger marknaden, då jag av okänd anledning var lite pratsam, så kom man i samspråk med några damer ironisk nog från Jönköping, som sålde NHL klubb tröjor, skulle skoja med damerna och frågade vart Timrå tröjorna var, och fick till svar att hade dom vetat hur stor Timrå var här nere hade dom tagit med några, För dom hade sålt som smör i solsken,
Vad säger man bra jobbat marknad snart har andra intressenter tagit över souvenir försäljningen och ni får inte en krona, Hälsa kronolle och bjud han på kaffe då sponsorerna har backat ur,
Intet ont om tankar att skaffa någon som köper en banner i GB:n tex. men som köpare av reklam reagerar jag direkt när du nämner 5500 besökande ( som det nu inte alltid är ) som en måttstock på skylt på sargen. Om det bara handlade om dessa så vart det inte mycket sålt är jag rädd för, som köpande kund suktar man alltid efter TV tid först och främst, sporten,canal+,lokalnyheterna osv. där når man folket och presumtiva kunder, om man är insatt i kostnaden vad TV reklam kostar så ter sig ibland en skylt mkt billig. Sen att TIK i det stora hela är rent ut sagt usel att maknadsföra sig är en annan femma !! Jag och flera andra kollegor hade kunnat kliva in med pengar och utökat stöd om vi bara blivit förfrågade men icke så.......känns lite tungt att ringa upp och fråga om man kan få sponsra *ler* men de tragglar på med samma "kunder" de haft de senaste 10-15 åren och sen räcker det så. Det vore för hemskt om vi skulle få mer att göra ???? In med lite nya krafter på marknadssidan och gärna yngre, då IT också känns långt ner på prioriteringen för någon som knappt kan slå på en dator........ Annars så känns det spännande att premiären börjar närma sig och "visst" känns det som det saknas lite sakliga kommentarer i detta forum ibland, ett tag var det mest varmkorvar och det "vanliga" tjafset kring tex stå och sitt platser osv. Jag liksom många med mig är nyfikna på nyförvärven och hur dessa tex skötte sig i Norrtälje, något som tex. Ulf lovade återkomma om. Nu står väl närmast SCA cupen på lut så då kanske lite frågetecken rätar ut sig.
Leker med tanken om www.timraik.nu som en av Sveriges mest besökta sajt. Vi talar alltså om 15.000 besökare om dagen under säsongen. Bara under en enda månad så kommer vi upp i 450.000 träffar. Under en 7-månaderssäsong passerar vi 3 miljonerssträcket.
Under en vanlig säsongsdag passerar ca. 15.000 denna sida. Under en matchkväll då det är fullsatt finns det 5500 personer. Inte vet jag, men om det kostar pengar att få sin företagslogga exponerad inne i hallen för låt oss säga 20.000:- för dom 5500 personerna samtidigt som det verkar omöjligt att låta Marcus sälja plats på hemsidan med sina nästan 3 ggr så många träffar under en ynka dag då har man nog inte begripigt dom enklaste sanningarna i reklamvärlden.
Inte vet jag hur marknadsavdelningen resonerar men jag tycker i alla fall att det är ganska många. Internetsurfarna bor nu troligtvis inte bara i 060 området utan dom är med största sannolikhet spridda över hela Sverige.
Ett tänkbart scenario är att man tar kontakt med tex. Coca Cola & Mc Donalds och erbjuder dom plats på bannern. Priset har jag ingen aning om men det borde vara mer än 0 kr är det i alla fall. Marknadsavdelningen på Timrå IK's kansli borde nog lyfta på ögonlocken och införskaffa sig kunskapen om att Timrå IK's A-lag inte bara är ett lokalt intresse utan att det finns ett otroligt sug efter det röd/vita varumärket.
Timrå har nu satt som mål att öka omsättningen med 5.000.000 kr/år dom närmaste 5 åren, men man har inte lyssnat på Marcus om möjligheterna att sälja reklamplats dom senaste 3 åren.
Marcus, Om du inte får någon ersättning för ditt jobb med hemsidan(då menar jag åtminstone 100kr timmen) så tycker jag att du kan lägga fram ett förslag att eftersom det inte är nån som är intreserad i att använda reklam på denna sida så kan ju du trycka dit en banner eller två och tjäna "lite" extra pengar :) det tycker jag du är värd! om jag vore du skulle jag nästan gjort det utan att fråga :)!! jaja men det var ju ett förslag iaf! TIK Rulez!!
tjalle:Hua hua.... domus saluför blå- vita saker.... Sånt säljer man i S-vall...
Tur det finns affärer som bär de rödvita färgerna med stolthet. Konstigt ändå att en kommun som färgas i rött handlar blått??? Ähh, måste vara färgämnena!!!
Det är lätt att kritisera. Det är dock svårt att inte instämma i kritiken mot TIKs marknadsorhanisations. Var under helgen "hemmavid" och tänkte då passa på att anskaffa en matchtröja och lite dekaler till min nya bil (Attackcorollan- vila i frid). Döm av min besvikelse då jag på värdshusmacken möts av tomma lager. Vad som erbjuds är isskrapa, reflex, barntröja alternativt en cd-skiva med trasigt omslag.
Ve den som ger ger sig. Rattar AttackA4an med bestämdhet ner mot Vivsta. "Domus ska tydligen ha TIK-prylar" (citerat från personalen på värdshusmacken). Nada! Personalen i informationsdisken såg ut som frågetecken då jag frågade efter TIK-prylar.
Hälge: Vill inte kalla er nötter. Ett lämpligare namn vore "intresserade". Utan er besökare vore det ingen hemsida. Jag liksom de flesta av er är riktiga fans som alltid vill klubben gott. Numera har jag inte samma glädje att jobba med hemsidan som för ett år sedan. Men det rullar på hyfsat ändå tycker jag. Men en sak är säker och det är att det tar mycket av min tid. En annan sak som är säker är att detta är min absolut sista säsong med "the hemsida". Sedan tackar jag för mig! Jag ska försöka överlämna arvet i goda händer. För besökarna och Timrå IK's bästa - ALLTID!
Jag har inte kritiserat någon enskild person...bara tycker att av dom fakta jag har fått hört att det r dåligt att det inte händer nått! så varför jag ville ha nummret till nån ansvarig var för att jag ville diskutera lämpliga lösningar och förslag till annonsering på hemsidan inte för att kritisera eller något annat!:) gnatt på er alla skola imorrn för vissa!:) TIK rulez!
Jag vill ogärna kommentera debatten som pågår. Dagens outtalade händelser säger mig det =/ . Personligen tycker jag att Laken är inne på ett bra spår. Såna här dagar så undrar man varför man egentligen håller på med hemsidan.
Nu till annat. Hemsidan har fått sin nya blänkande server och den håller på att installeras. Så inom kort kommer allt att fungera som det ska. Hockeysnack kommer att bli rappare m.m Jag hoppas att det kommer att bli ett ordentligt lyft.
Johan J, helt rätt angående besökarna och visningarna, men även om TIKs sida har uppåt 15k visningar(impressions som det så fint heter på utländska) så är det ganska mycket! jag tycker att det är riktigt jävla dåligt rent ut sagt av marknadsförings avdelningen i TIK att inte se möjligheten! är det nån som har nummret till någon ansvarig? jag ringer mer änn gärna och tar ett snack med han/hon/dom...! TIK Rulez!
jag kräver dock krafttag från "marknads" sida! NU!!!
Om detta är ett känsligt ämne? Jo, det känsligaste vi varit inne på!!! (precis som du sa!) Men eftersom detta är det media som flest Tikare besöker, (ST och DB inräknat) är det inte fel att avläggga sin åsikt här och nu- oavsett att man har ny chef eller inte!
HH: Man måste hålla isär de två termerna besökare och visningar ordentligt. De visar ju två helt olika och till viss del helt oberoende parametrar. En besökare utgörs av en individ medan antalet visningar är hur många gånger servern tar emot en visningsförfrågan från denna individ med det givna specifika IP-nummret.
Om en person med fast IP-adress sitter och uppdaterar eller besöker timraik.nu flera gånger dagligen kommer han således att stå för ett besök men flertalet visningar...
250 kg kärlek m.fl. Det bästa sättet att få dom att sluta upp med att tiga måste väl i så fall vara att ställa frågor och avkräva svar!? Det kan väl inte vara svårare än att stjäla lite tid av den nytillträdde marknadschefen. Be honom sätta sig ner och svara på de frågor som supportrarna har ställt. Det hör väl ändå till en marknadschefs förpliktelser...? Supportrarna är ju faktiskt själva hjärtat i klubben och deras synpunkter kan således INTE ignoreras från klubbens sida. Detta är ju det klart känsligaste ämnet som skapat de längsta debatterna så att avkräva några svar snarast vore nog på sin plats. Alla ni som skrivit om Classic Collection, tallarna vs. örnen, hemside-reklam o.s.v. håller ni inte med?
Marknaden i Timrå fortsätter att tiga. Med den debatt som startats trodde jag i min enfald att kanske kanske det skulle komma en förklaring, eller reaktion?! Men icke... Det uteblev som så många gånger förr.
Vad är det som är så hemligt med Er, som inte vi (som igentligen är alla) handlar om?? Om ni har svårt att bestämma er så måste ni rådfråga. Är det så att ni inte vet hur man gör, ja då är er plats mer intressant för de som mer innovativt hanterar detta!
Schack går ut på att läsa motståndarens nästa drag, är man duktig är det 7-8 drag man läser. Ni verkar inte ens kunna öppna..... Typ e4 är väl ngt ni inte har kommit i kontakt med tidigare?
Alltså lägg korten på bordet och visa vad det är ni har som ambition.
Jag hade väl kunnat lägga 15-20 000 på att finnas till på hemsidan, men som jag förstår det hela är det inte ens idé att fråga eftersom det inte "VERKAR" finnas ett beslut om detta....
15-20 000 under lågsäsong?! Fatta vad detta media handlar om!! Jag känner fler i min närmaste omkrets som rör sig med stora pengar, och som hellre stöttar en förening än att lägga pengarna på Casino. För mig skulle det vara värdefullt att hamna på gästbokens "huvudsida", men jag får ju inte? Och detta pga av att de "flesta" inte förstått innebörden med att marknadsföra sig på detta sätt!!
Ni som inte vet, eller till de som verkligen ansvarar för sidan: Ring till TV 4(i mitt tycke) den bästa kanalen man kan se på, och fråga dem vad det är de satsar på just nu???
Då kanske man inser vikten av att hålla sig i centrum vad gäller markanadsföring över nätet!!! Orkar inte bry mig längre över den helt kassa ledningen inom marknad i TIK!!!
Min innersta önskan: Hoppas ni får sparken hela högen (på marknadssidan, exluderat Marcus), så att HELA Timrå i en framtid håller en hög, jämn nivå i det stora hela!!!!
Ang pengar: Jag har inte massor, men jag spenderar dem på rätt ändamål!!! ( de 15 jag pratade om kan lika väl vara mitt sparkapital!)
HH, är det unika träffar? hur some helst så är över 300k i månan inte dåligt! bör vara god för att minst kunna få ett företag elle två att punga ut med 6 siffrigt under en säsong!:) kan ju alltid testa att snacka med intersport, eller nån annan sport butik på nätet dom kanske nappar!! hade jag haft pengarna skulle jag köpt en banner plats här on jag bedrev nått sport liknande...speciellt inmon hockey! det bästa man kan ha surfare som redan har identifierat vad dom är ute efter!:) eller varför bara inte testa tradedoubler.se eller nått dom kan skert ordna en nice deal...
Östersund nästan.... och vad hade du i geografi ????? Eller var du kanske sjuk när ni hade detta ämne !!???? Dorotea ligger helt klart närmare vill jag lova! Nej, plocka fram Atlasen och hittar ni inte så kan jag ju förklara lite närmare.........
berglund mfl: som undrar besök statt, hittade en sida som visar det, Nässtan 9 tusen igår 4100 hitills idag, annars brukar det ligga runt 13-15 tusen, och då ska vi tänka på att det är lågsässong
Marcus: Kanske vore det en idé att på hemsidan ha en intervju med den nytillträdde marknads-chefen? Att låta supportrarna komma till tals. Funderingarna är ju många kring Classic Collection, hemside-reklam o.s.v...