Bo wasa: Jag erkänner att jag inte är innsatt. Därför skulle det vara skönt att veta varför man (kenneth?, marknads avd?) anser sig kunna vänta över ett år på att sälja ut annonsplatser.
Ja Ok. Jag hoppade lite imellan. Men IT & Marknad var ju Kenneth själv inne på så jag fortsatte av bara farten. Frågan kvarstår dock. Hur gör man för att inte tappa intäkter när ALLA annonsplatser inte säljs ut. Det är något som inte stämmer.
Dagens idrotts klubbar är att betrakta som privata företag och har man inga pengar NU kan man inte satsa sedan. TIK har lyckats med en långsiktig sattsning och all heder åt dem som varit/är verksam till det. Men man kan alltid bli bättre och som jag uppfattar det så kan det inte vara så svårt och ta lång tid att sno i hop ett avtal med ett eller två företag som köper annonsplats på hemsidan.
Det har varit väldigt mycket gnäll på TIK´s marknadsavdelning med bl.a. Rolf Norrbom i spetsen. För 3:e året i rad är Länsförsäkringar en viktig sponsor till Timrå IK. Eftersom vi är ett länsbaserat försäkringsbolag är vi inte sena att stödja både företagare och föreningar inom länet, bl.a. kommer vi att starta en fond - Västernorrlandsfonden - för att stödja företagsamheten inom länet. Under dessa 3 år har jag haft nöjet att arbeta tillsammans med TIK´s marknadsavdelning och jag måste få framhålla att det är sällan man möter så duktiga och proffsiga marknadsmänniskor. Det känns som om att i stort sett alla som uttalat sig i frågan om hur marknadsavdelningen sköter sig, inte är det minsta insatta i frågan.
Sgt:D: Borde ju ligga i denna tråd.....det är tydligen många ftg som vill bli kontaktade, och det är ju skrämmande att så inte skett, många bäckar små.......
Kenneth: Jag undrar också vart de privata interssenterna finns.Länsförsäkringar i all ära men stora pengar finns i den privata sfären. Jag vet om 3 st egen företagare bara i S-vall/Timrå området som erbjudit sig sponsring de tre senaste åren, men inte fått sponsra. De har inte ens fått en chans att tala om hur mycket de är villiga att satsa utan blivit avböjd redan vid första telefonsamtalet. Om de bara är dessa tre så kanske det inte är så farligt men tillräkligt för att man inte ska säga att TIK inte tappar pengar.
För att överleva nästa vecka behöver man pengar i dag. Kortsiktiga mål måste gå att kombinera med långsiktiga.
Kenneth: Så du menar att TIK inte gått miste om reklam pengar under det år som bannern stått tom? Jag är väl inte den messt insatta person i hur det fungerar, men det klingar falskt i mitt öra att TIK inte gått misste om nått. Det är bra med lång siktiga mål. Det har TIK visat under de senaste sex åren. Men det måste väl gå att kombinera med enstaka mål som reklamförsäljning på hem sidan?
Friskan. Nää, inte alls.påstår jag! Om så är fallet är det jag som skall kritiseras och ingen annan Inte web-master och inte Marknad. I bland kan man förlora mycket på att försöka göra kortsiktiga vinster. Så här är detta ärende hanterat. Först beslutar styrelsen på mitt förslag att vi ska träffa avtal med www.sundsvall.nu. Ett så´nt avtalsförslag fick vi - för övrigt ett bra avtal. När det sedan blev klart att vi skulle få möjlighet att utveckla den nya hockeyportalen, gjordes den bedömningen att det vore olyckligt att då avtala om banners. På mitt förslag ändrade styrelsen sitt beslut om bannersförsäljningen. Den 18:e maj togs beslutet i Ligans styrelse att portalen skulle utvecklas i samarbete med bl a vårt "team".
Nu ser vi nya möjligheter, därför välkomnar jag Länsförsäkringar och dess initiativ. Andra får gärna höra av sig. Min e-mailadress är [email protected]
I mitt första inlägg, glömde jag nämna att Mattias Sterner också är en viktig länk i uppbygnadsarbetet. Hoppas Mattias ursäktar mig den glömskan.
Dr Dängroth och Knylan. Självklart kommer den nya portalen och TIK:s hemsida att jobba tillsammans. Det har ju varit TIK:s web-masters som varit föregångare i Internetutvecklngen. Därför har också uppdraget getts till oss. Både Marcus, Andreas och Magus är viktiga länkar i utvecklingskedjan. Vi hoppas att redan från första elitserieomgången kunna visa höjdpunkter från varje period i periodpauserna. Vidare kommer presskonferenserna att sändas oredigerade på web-radio och matchklockan, med utvisningsinformation kunna upptäckas på PC-skärmarna. Oxå mera utveckling hela tiden. Avsikten är att hela serieomgångarna skall kunna nås via den nya portalen. Nå´t att se fram emot.
Sen en allmän kommentar - Därför har debatten om varför inte bannersförsäljningen inte kommit igång på TIK:s hemsida kännts en aning fel, eftersom Red Eagles inte missat något tåg i detta avseende. Det är spännande och positivt att konstatera att vi spontant fått erbjudande från Länsbolaget om reklam via hemsidan. Vi kommer givetvis att fixa detta och hoppas att andra intresserade följer Länsbolagets initiativ. Om alla jobbar positivt tillsammans mot samma mål - TIK mot den direkta svensktoppen, så kommer vi att nå de högsta av hockeyhöjder. Det är jag övertygad om
Ja hockeysverige.com verkar väldigt intressant! Antagligen så kommer det bli bättre än Internethockey förhoppningsvis! Jag personligen tycker att Internethockey inte var så jättebra förra säsongen direkt. Inte många långväga bortamatcher dom var på direkt.
Det var ingen dålig överraskning som K.Westberg har på gång! 7 mille ska samlas in. Hockeyförbundet, de tolv elitserielagen, tyska ISPR står bakom med TIK. 4,2 mille ska satsas från en krans av regionala offentliga institutioner. Det ger tio nya jobb! Ska vara självbärande om två år. En hockeysite med rikstäckande ambitioner. IT teknik på hög nivå. TV börjar ana att intresset för hockey är stort men avtalen för pay-per-view har ännu inte gått i lås. Behovet av en framåtblickande site med överblick över hela riket är stort. Att den genererar kvalificerade jobb i regionen är väl ingen nackdel. Kompetens måste behållas i regionen, det inser alla. Hoppas det kan sjösättas! Min undran är om detta kan förenas med vår utmärkta hemsida så att de kan leva vidare sida vid sida? Att det inte föreligger några hinder från att (försöka) dra in pengar ger ett gott hopp vad gäller annonsförsäljningen på hemsidans banners! Det är kapitalförstöring att låta banners vara tomma...
Jag har även skickat mail till supporterklubbens styrelse om tips på hur man kan dra in pengar. Undrar hur det blir med det? De får gärna maila tillbaka.
F: Va??? Pratar vi om samma spelare?? Mattiasson har väl alltid så länge han varit i TIK varit stark i närkamperna... Som ex. Såg du första matchen i Ö-vik mellan Modo-TIK som slutade 1-5, Mattiasson vann varenda närkamp o var isens kung, tror han gjorde 1+1 i poängprotokollet oxå! Visst direktskottet/hanledsskottet är han största styrka men han brukar inte förlora närkamperna särskilt ofta, men däremot så kan man ju klaga på hans skridskoåkning, men den ska väl ha blivit bättre nu...
Jimmy: Du kan väl inte komma och påstå att M Mattiasson nånsin har varit bra i närkamperna !! Karln har ju åkt runt som om han hade ägg i brallorna i 2 säsonger nu.... Det är ju svårt att säga om han är bra i närkamper när han är inne i en ungefär mellan 1 till 2 ggr per år... Han har ju dock ett djävligt bra direktslagga (så länge han får skjuta ostört..)
Kul att Red Rocker har gjort comeback i GB´n. Nu har man ju nån som håller med en i allafall..
Du är alltså inte en Tik:are från första början??? Själv är man född strax bakom "ladan"
Det där om att jag återkommer vid seriestart är "bullshit" som ni kanske märker.......=) Var är ni alla "nick" som jag känner igen:
Nyllet, DJ hemp, Mr Danne, f, Smokey, Swen(jag var i Skåne i sommar), Hamburgaren(El maco), danne dåre,patrick polly, Njurunda killen Patrick??(vad det nu va du kallade dig), Maggan, mm.
Det är humor. Jag Kongo har alltid varit sundsvallare, dvs sundsvallsbo. Men hockeylaget i gärdet har jag aldrig haft känslor för. Liksom en majoritet av sundsvallsborna är TIK mitt hockeylag. Blev TIK-supporter säsongen när laget missade allsvenskan, play off, och hette ST Hockey. Gick i pappas fotspår som är ur-timråit sen slutet av 50-talet.
Lasse Kongo... Sundsvallaren som blev TIK:are över 1 säsong. Året var 1997. Det gick ganska knackigt för SHC och TIK bara vann mer & mer matcher. Det var då han blev TIK:are. Nu påstår han sig vara TIK:s mest trognaste supporter...! Lasse Kongo, mannen som byter ansikte!
Han går från klarhet till klarhet, mål i går igen....
Hela femman med Jin, Styf, Henke E, Robban & Zäta verkar vara väldigt lyckad, hoppas Peo fortsätter med denna kombination, det kan bli en stark offensiv kedja som gör mkt poäng i vinter.
I övrigt så tycker jag som många andra att Hautamaa och Peltomaa ska lira tillsammans.... Även gamla radarparet Lind/Mattiasson borde få spela ihop i år igen, dock ett litet frågetecken för Mattiasson som ska blivit snabbare o det är ju bra men har han verkligen samma styrka i närkamperna som haft tidigare.... Som tredje länkar till dessa två radarpar så tror jag på Crippe o Fagemo först o främst, men jag räknar inte bort Hallin o Nordgren. Simons blir nog fjärde center...
På backsidan så verkar Casselståhl o Wallin va ett bra backpar tycker de ska få fortsätta, de kompletterar nog varandra bra... Men sedan så är det svårt, Rajamäki är nog given bland de tre första backparen så småningom men vem ska han lira med? Har funderat på Källarsson men de är kanske för lika varandra i spelstilen, så kanske M.Karlsson vore bättre.. jaja vi får väl se...
På målvaktsidan är det fortsatt öppet om vem som blir förstekeeper, De Rouville var bra i går och det var skönt och höra jag hoppas innerligt att han kan bli en toppmålis i årets ES. Freddan var stabil i fjol och kommer förmodligen vara varken bättre eller sämre i år, men förhoppningsvis så kan De Rouville vara ett snäpp bättre Freddan...
Friskan: Att klubben tror sig kunna sälja mer souvenirer till kidsen genom ett örnhuvud på dräkten, innebär inte att föreningen bytt namn. Namnet är således Timrå IK, inget annat.
Kan inte annat än att instämma med HH jag med .. det mest naturliga vore väl att ha den inbyggd i målburen (i nättaket). Men dom är väl rädd för att få pröjsa en ny så fort nån skjuter sönder den. Men visst en bra idé är det iaf. om än lite sent påtänkt. Sedan får vi se vartefter det lider hur det fungerar.
Friskan : Blev fel med "vi" där...Självklart distanserar jag mig från allt ansvar och ställer mig i klagokön. Hur som helst så tolkar jag Ditt svar som att Du heller inte vet om det har tagits något beslut om att byta namn. Jag utgår från att någon i Hoting gjort ett misstag.
FH: Jag vet inte vad ni i styrelsen tar för beslut..........jag kollade på länken till cupen och där var vårt fågelskrällemärke och på det märket står tydligt och klart Timrå Red Eagles.
Måste säja att jag håller med HH på hans två punkter, det finns vissa brister i att ha kameran i taket och att inte ta för spark eller offside. Men jag är även övertygad om att det kommer att hjälpa mycket att ha do där den här säsongen!:) TIK rulez!
Efter som jag har som målsättning att få ryckte om mej att vara en Gubbe med ständig mens, så måste jag ytra mej i målkamerorna,,,,
Okey!! Bra!! att dom kom, skitbra, säjer inget om det,,,Men 1) användnings området 2) Placeringen.
Börjar med 1) Se om buren är ur läge, och om Pucken är över linjen, Varför inte spark och ofcide i målgården,
2) Varför ska han sitta i taket?? och inte som i NHL en kamera på varge kryss hörn i målet, en punkt i taket gör att och detta kommer att ske, Målvackten böjer överkroppen över linjen och skymmer pucken, och kameran är obrukbar, vilket är omöjligt då du har en punkt från varge hörn,,Och det finns saker som målisar tränar på, det är bla att flytta buren så smidigt som möjlig, nu har dom fått en sak till att träna in.
Friskan : Jag lever uppenbarligen som vanligt i det förflutna. Menar du att vi i styrelsen tagit ett beslut om att ersätta IK med Red Eagles ? I så fall är Harmageddon nära.
Det luriga verkar vara att MoDo fortsätter som i fjol. Värdelösa avslut. I andra vinner MoDo skotten med 20-6 fastän MoDo var i numerärt underläga 5 minuter i rad. Ja ja. Nu hoppas jag på att Werner, Staal, Bemström och Öhman kan komma tillbaka så man får se hur modos formationer kommer att se ut. Och om nu någon kan göra mål.
Men man får väl vara nöjd med 3-3 när dessa spelare var borta.
TIK:s målskyttar var Hautama, Jindrich och Zäta(1+1) i en grinig match där Peter Öberg fick matchstraff. TIK ägde 1:a och 3:e perioden medans Modo hade 2:a. Detta uppsnappades från modos forum.
Jag erkänner att jag inte är innsatt. Därför skulle det vara skönt att veta varför man (kenneth?, marknads avd?) anser sig kunna vänta över ett år på att sälja ut annonsplatser.