1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598818 inlägg · 6213 ämnen
« · 5944 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Säsongskort
S-vallare för ett år sedan... Ja, nyinflyttad i S-vall, det stämmer! Men i övrigt har du säkert fel...!

fan för nåt år sen trodde jag du va s-vallare? hade jag fel kanske...
SCA - cupen kan bli rolig, undra om jag inte ska tävla då, fr då gå hela jorden under, nänä men man får bäll hoppas att man åtminstonde hinner på matchen mot kattorna! =)

Tack för de vänliga orden, Jag! Ja, i grund och botten är jag snäll som fan... Men ibland blir jag ARG! Riktigt arg... Tack alla ni som valt att bli mina vänner! Hoppas att jag besvarat er vänskap med att inkludera er på min lista över vänner...! I annat fall får ni gärna skicka hatbrev till mig, det tål jag... Nu ser jag fram emot SCA-cupen! Ska försöka ta mig till lådan (da fucking box-jävel) och se Timrå IK spöa skiten ur fjantkatterna och de där skithögarna som kallade sig någonting med blixtar häromåret... MED TIMRÅ IK MOT RESTEN AV HOCKEYVÄRLDEN...!!!

Du e bra rolig du Hemp!

DJ Hemp says: Peace and quiet...

Hmmm... Glöm det där sista! SÅ arg är jag faktiskt inte...! Jag är mest less på situationen, att det är så jävla dyrt att leva och att man måste prioritera bort saker som borde vara rena självklarheter för en högutbildad i ett icke U-land som Sverige...

2 400 spänn är rena rånet! När man anländer till Timråhallen med bussen från S-vall kan man ge sig fan på att man hamnar längst ner på ståplats (Södra stå) och därmed får usel sikt... Detta öde drabbade mig under förra säsongen och jag såg varenda jävla hemmamatch (plus närmare tio bortafighter)...! Nyligen tjackade jag födelsedagspresenter till min älskade flickvän för mer än 3 000 spänn och till skillnad från ifjol, då jag tjänade 26 000 i månaden, går jag nu på utbildningsbidrag... MAN HAR FAN INTE RÅD! Men Timrå IK kommer jag att följa med oförminskat intresse - som alltid sedan 1977 - och de gånger jag inte kommer in i hallen, så får jag väl gå hem de dryga 1,5 milen i snöstormen(?) och lyssna på sportradion... JÄVLA OCKRARE!

DIFferent: Låt dig inte luras! 995 spänn är fasligt nära en "lax".

Välkommen till TIK- där räcker inte ens "palatset"!

19,15 står fortfarande supportrar som vill in.....
GLOBEN har byggts på fel plats!!

Normalt tar DIF 1900:- för biljett på kortsidan, vilket får ses som så nära ståplats man kan komma i Globen. Men nu vill de locka Järnkaminerna (de är väl n å g o t avundsjuka på fotbollslagets enorma stöd) så nu erbjuds JK-medlemmar att köpa kort för 995:-, inklusive slutspel! Nästan så man funderar påa tt sluta jobba på matcherna och köpa kort... Hittills har tydligen ca 300 pers anmält intresse. Får väl ses som bra. fast då vet vi ju också att bara en bråkdel kommer sitta (ja, för stå lär ej behövas) på sina platser på de vanliga matcherna, det är ju bara på derbyna (om ens då) som det blir mer eller mindre slutsålt.

Sv: Mycket snack- ingen handling
Friskan: Under min eventuella vistelse i Mora har HH lovat att han tar över alla puss och kram arrangemang.
Han är också "gammal gubbe", som har sitt på det torra....
Så vad har du att förlora??
Inte ett skit!

Sv: Mycket snack- ingen handling
250kg: Ska du dra till Mora? vem ska då gå runt och dela ut kramar till oss äldre supportrar?

Mycket snack- ingen handling
Nyss hemkommen från Helsingfors och staden där allt händer. En kort feedback om vad som hände:

Resan ner var inte mkt att orda om- en del pilsner, en grogg och allmänt roligt.
"Mellanlandade i Mariehamn" ngt som heller inte betydde ngt för oss, som med bar underdel, men med rödvita tröjor på överdelen frälste "en del" på nervägen.

Men det var ingen riktig atmosfär på båten, kanske för att vi var LITE för överförfriskade på båten?! ( Dock bar vi TIK- tröjan med heder!!)
Men väl i H-fors så ordnade de sig upp sig!

ALLTSÅ fatta: Det första som dök på en annan stackare var en finne som skrek:
Hej dooo....
Ääääär det inte niii som haaaar Hautamaa och Peltomaaaa i ert lag??
Ehhh, jo.. svarade jag
"Ni satans svenskar tar alla bra spelare".....
(Då kände man sig skapligt nöjd med de finska grabbarna..)

Jag förtäljde sanningen om avsaknaden av Pasi, och han svarade: Naja, Pasi är en sån där lirare som har sina bra och dåliga stunder...
Äntligen har jag fått rätt tänkte jag... Då fortsatte han: Pasi är en av de mest lovande spelarna i Finland, men han väljer alltid fel lag.... (Vad fan svarar man på sånt?)

Vad jag sa var att: Vi i Timrå tackar Pasi för det han har gjort, men att livet måste gå vidare.

Fortsatte att gå i H- fors och blev uppvaktad ett par ggr till av "hängivna" fans som hade hört talas om Timrå. Fy fan vad skönt det kändes! Abstinensen finns inte bara inom sveriges gränser! Att äga en supportertröja i det läget var som att ha 100 miljoner på banken!

Tänk er att gå med TIK- tröja i Prag. Man hade blivit våldtagen av människor som trott det var Jindrich...

Människor i andra länder vet mer än vad man tror...

Känns tungt att flytta till Mora, men vad gör man inte för att kunna sponsra en eventuell "banner" på Tiks hemsida???
Men att man sviker TIK?? SKULLE INTE TRO DET!!!!

Saxat från farjestadsbk.se:
"Befintlig ståplatsläktare förses med ett antal sittplatser och utgör familjeläktare med c:a 300 sittplatser och 1000 ståplatser. Denna läktarsektion skall vara lätt ombyggbar så att förhållandet sitt- och ståplatser kan förändras efter efterfrågan. "
Så sas det inför ombyggnationen...

Hur många ståplatser kommer det egentligen finnas i Löfbergs Lila Arena? Det var väl inte så många har jag för mig? Men annars var det ett bra pris. Förra året ingick matchtröja även i HV´s säsongsbiljetter, men eftersom inte alla var intresserade så blev det inte så i år.

Färjestads BK: Säsongskort Ståplats inkl. slutspelsmatcher och matchtröja. Pris: 1.500:-...
Men i Värmland är inte samma kultur kring ståplats.

Måste säga att det 2400 kr är alldeles för dyrt för ståplats, det är ju knappt lönt o köpa det ju, i och för sig så vet jag ej vad inträdet blir i år men om man går på alla hemmamatcher (vilket jag självklart kommer att göra!) så lär man tjäna mellan 10-24 spänn per match och det borde vara mer.. titta på HV som på ett säsongskort endast betalar 52 kr/match om man går på alla...

Sv: www.hockeysverige.com
Mycke snack om dessa 4.2 mkr men de ger ju trots allt 10 nya arbetstillfällen och det verkar vara ett mkt väl genomtänkt projekt som lär bli en mkt bra och välbesökt sida. Vad gäller Å vs A så tycker jag att det inte spelar så stor roll men det är nog bäst att behålla A iaf, man kanske kan göra så det går att använda bägge... Ser hur som helst fram emot starten av den nya sidan även om jag tyckte internethockey var bra så kommer detta av naturliga skäl vara betydligt bättre...

Säsongskort
Kostar era ståplatskort 2400:-?? Det var inte dåligt... Vad kostar en biljett för en match? Timrå IK vet väl att ta betalt av de som går oavsett pris...

HV71 har Sveriges dyraste biljetter. 180-250:- för sittplats och 100:- för stå. Men fansen satsar de på. Korten kostar 1300:- för samtliga hemma (52:-/match) och då brukar de även bjuda på slutspelet i de fall de tar sig dit. (Inget som utlovats innan säsong, men det brukar komma strax innan det är dags.) Någon som vet vad övriga föreningar tar?

kw: Nu har det klarnat mer för mig! Det är riktigt bra med 10 nya arbetstillfällen. Fattade väl inte så mycket om det andra du pratade om men det ska förmodligen bli bra.

Mycket pengar det handlar om.

Knylan. Så här ligger det till med de 4,2 miljonerna.
Det finns ett avtal mellan regeringen och alla länsstyrelser att man gemensamt ska medverka(personellt 0ch ekonomiskt) för att stimulera nyföretagandet fråmst bland de små och medelstora företagen, dvs skaffa ny jobb till länen.
Det finns särskilda pengar avsatta inom EU för samma ändamål. För vårt län finns EU pengar för ca 175 milj/år för kustkommunerna.
För att konna utnyttja EU pengarna måste ett projekt finansieras av 40 % privata pengar, av 30 % offentliga pengar (länsstyrelse, landsting, kommuner) och av 30 % EU pengar.
Alla kommuner har särskilt avsatta pengar för att möta EU-kraven och avtalet med regeringen dsk "tillväxtavtalet"
Prijektet omfattar två år á 3.5 milj, dvs 7 milj.Fördelningen blir för varje år 1050 på EU, 1050 på det offentliga och resten på det privata. Svaret på din fråga blir således - om man allmänt ska utnyttja EU-stödet och inte skicka pengarna åter till Bryssel, så måste också offentliga medel från länet medverka i samma omfattning som EU. Kanske allt låter krångligt, men 10 jobb i Västernorrland är inte vanligt att det går att ordna. Däremot har vi alltför ofta fått läsa om alla jobb som försvinner från vårt län

Symbolvärde
Framgångsrika lag som DIF, BIF, FBK med flera har inte fallit i fällan att 'fjolla till det' med en massa olikfärgade djur och dylikt i sina klubbmärken.

De som i stor utsträckning har gjort det är en massa nykomlingar och osäkra föreningar.

Ofta kan man också koppla en klubbs popularitet, utanför den närmast sörjande kretsen, till hur väl de lyckas vårda sin själ, historia, kultur etc etc. Kärt barn har många namn. Det populärast namnet för dagen är väl; varumärke.

Oavsett vad man kallar det så är det här attrktiviteten i en klubbs namnklang finns.

Prova och säg tyst för er själva ett par kända sportklubbars namn och fundera på vad ni tänker på och känner. Häri ligger en stor del av hemligheten.

Övning 1: Säg 'Hammarby'. Fundera på dina associationer.

Fortsätt sedam´n med några egna val.

Lycka till!

Häri ligger utmaningen att skapa en bestående känsla.

Vad står 'Timrå IK' för?

Det jag sa om att en massa politiker och dylikt skrev massa insändare menade jag med att dom skrev insändare i ST bla.

kw: Du frågade om förväntningar på den nya portalen och på denna hemsida.

Tror inte jag har så stora förväntningar på portalen än eftersom jag inte sett hur det ska funka. Men en förhoppning är ju att de ska vara på alla bortamatcher inte högst 10 som ifjol med Internet Hockey.

Sen denna hemsida. Min förhopning är att Timrå IK som klubb visar lite intresse för denna hemsida inte BARA den nya portalen. Uppdateringarna är ju inte överflödiga på denna hemsida direkt och det beror absolut INTE på Marcus utan som jag uppfattat det på kansliet. Timrå IK som förening har inte fattat detta med internet om vi gör ett stort undantag för den nya portalen då. Marcus har ju sagt att han definitivt lägger av efter den här säsongen som webmaster och det tror jag beror mycket på Timrå IK:s svaga intresse för denna, elitseriens i särklass bästa hemsida. Det beror nog mycket på det och sen kan man ju inte lasta Timrå IK för att inte Marcus har tid. Timrå IK MÅSTE visa mer intresse för denna hemsida! Komma med ideer och dylikt. Nu är det mest som att ni bara betalar Marcus sen får han göra hur fan han vill, och hur kul är det för Marcus? Att känna att inte klubben bryr sig då Marcus lagt ner så otroligt mycket tid på denna hemsida.

Sen måste jag faktiskt hålle med om alla politiker och andra som har skrivit insändare i några dagar nu om att den nya portalen får 4.2 miljoner kronor. Även fast jag tycker det låter otroligt spännande så måste det ju fan gå att lägga dom 4.2 miljonerna på något viktigare.

Och till sist det där med nya domänen. Går det inte att lösa så man kommer till denna sida vad man än väljer? Det skulle jag tycka vore det helt klart bästa alternativet.

Så vitt jag förstått så finns det fortfarande en del tekniska problem med att använda tecknen ÅÄÖ i URL:en bl a eftersom det bryter mot vissa standarder. En del ISP:er vill visst inte ta i sådana tecken med tång? Men Marcus kanske har bättre koll.

(www.räksmörgås.nu ju tycks funka i min bläddrare)

kw: Vilka är det som stridar? Det är ju bara vanlig svensk "räkenskap" som vem som helst kan få fram med vanligt sunt förnuft ,nu har ju tom du förstått att kanske ändå har vi missat nåt......men som sagt varför gråta över spilld mjölk, det är bara att ta nya tag.
Det viktigaste är ju att det går bra för Timrå IK.

Strimm@IT, finns det inte mer seriösa företag att använda sig av.

låter bra med ny adress, men om man är utomlands och vill surfa in på timrås hemsida så blir det lite svårt att hitta ett Å. att ha en länk från nuvarande adress är nog ett mÅste.

SqtD. Tyvärr har jag inte kunnat svara tidigare, men bättre sent...Jag står för vad jag sagt, Jag tror inte att Timrå IK totalt förlorat något det senaste året på att inte sälja Internetreklam. Självklart går det säkert att leda i bevis att under hela Internettiden kanske missat något. Men, varför strida om detta?

Det skulle vara spännande och bra om vi under denna "tråd" kan få Timrå IK:s stora supporterskara att kort beskriva vad som förväntas av den nya portalen och vilka förväntningar som finns på vår egen hemsida.En naturlig fråga är denna. Genom Strimm@IT har vi lyckats registrera www.timråik.nu. Är vi mogna att övergå till denna adress med nuvarande adress som en länk till den nya. Eller ska vi köra vidare i gamla hjulspår. Viktigt tycker jag att vi är ense. Vad tycker NI?

Sv: Stenhård strid på GB toppen.
Vem som helst kan skriva som fan! Fucking nonsens... Vad som bör räknas är vilken profil som kollas in mest...! DJ Hemp segrade förra säsongen, nu vete fan hur toppstriden ser ut...

Tallar eller örnar är nästan skit samma... Men vi ska heta TIMRÅ IK! "Red Eagles" finns inte ens på kartan... Skit, skräp, strunt! Ät aldrig på La Sola, säg aldrig "Red Eagles"... sak samma!

Timrå IK!!! Ät inte våra vänner...!

Stenhård strid på GB toppen.
Dagbladet. SUNDSVALL: Topplistan på Timrå IK's hemsida befinner sig i en mycket dramatisk fas. Strax under den absoluta toppen är kampen lika jämn som stenhård. Skribenterna Hälge, Kongo och Laken har alla 61 poäng.
Intresset stegras, det har gått så långt att topplistan diskuteras lika mycket som hockeylaget hos gemene man i Medelpad.
Formstarka nykomlingen Kongo har tagit rejäla kliv i tabellen den senaste tiden:
- Visst är det kul att vara med och fajtas lite högre upp. Men det viktiga är endå kvalitén på inläggen. Det är nummer ett för mig, säger Kongo och tilläger:
- Man hör ju på snacket att många andra prioriterar tabellen före kvalitén.
Etablerade skribenten Laken har i år inlett säsongen förvånansvärt svagt. Laken som är en av de skribenter som fått utstå kritik över bristande kvalité och alltför poänginriktat skrivande.
- Nja, det vill jag inte hålla med om. Man vill ju skriva bra inlägg, men visst är tabellen väldigt viktig, kommenterar Laken.
- Det känns som om det är saker på gång. Jag kommer klättra i tabellen. HH ska inte känna sig säker, säger en optimistisk Laken.
*Med tanke på dina framgångar ifjol borde serieseger vara det enda som räknas?
- Visst är det så. Men konkurrensen är svårare i år. HH har satsat friskt och visat bra resultat. Friskan är alltid bra, och var ju överlägsen ifjol. Lite av topplistans Man United. Nykomlingen Jimmy verkar också bra. Kongo skriver som vanligt jävligt bra inlägg. Sedan brukar det alltid komma någon raket en bit in på säsongen, avslutar Laken.

Flitigaste skribenterna # inlägg
HH 173
Jimmy 98
Friskan 87
Knylan 68
Hälge 61
Kongo 61
Laken 61
Patrick 53

Sv: Njurunda Comments
Ser att det kollas på TIK matcher från förra säsongen. Ingen som har lust att göra en kopia och sälja till mig för en slant?

Premiären hemma mot DIF är nog mest eftertraktad från min sida.

Ja man måste ju bota hockey-abstinensen på något sätt... : - )

Laken: ser att du är inne på gb, när du tittat på TIK - Modo från 11 januari har TGO & jag tittat på Elitseriepremiären mot Djurgården.
Två toppas !

Bra idé, "stöd våra sponsorer" brukar det ju stå.

Tackar. Jag kanske nappar så småningom...
Som supporter är det ju viktigt att göra rätt val i livet...
Kanske skulle TIKs sponsorer finnas uppradade någonstans på hemsidan??

dr Dängroth; välkommen att ringa 198505 på måndag, alltid kan vi försäkra något som du har och därmed ökar vi möjligheten för LF att fortsätta sponsra vårt lag.

Now we're talking.. Show me the money! Skämt åsido. Är det kraftigt på gång, eller? Länsförsäkringar hmmm har ni nå't juste deal? Kanske ska byta bolag.. Hursomhelst trevligt med offensiva sponsorer.

EN KVARTS MILJON !!
!0 små annonsrutor, varje annonsör betalar 2.000 kr per månad blir en kvarts miljon på ett år !!!

"...vi heter Timrå IK..."
Har sett att klubben presenteras som Red Eagles utan att ens ha med Timrå i logon/ texten. Då är vi liite väl långt ute och schabblar tycker jag. Det är perverst.
Ursprungliga tall logan tillbaka. Tack. Se kommunvapnet t.ex.
Klubbmärket ska inte vara tvetydigt. Det måste finnas en enighet.
Inte Red Eagles ena dagen och Timrå red eagles den andra och Timrå IK den tredje. Timrå IK laget som ibland kallas red eagles.
Vad gäller dräkten så är väl 70-tals TIMRÅ på bröstet stilfullt.

Jag: Det måste inte vara nått extranamn med. Det räcker med Timrå IK!

Sen detta med tallarna. Jag tycker nog att Timrå IK borde ta tillbaks dom fast inte med tallarna som användes fram till 97 (rätta mig om jag har fel). De tallarna tycker jag personligen var ganska fula.

Slutsats: Ta tillbaka tallarna fast i modernare tappning! Har sagt detta förut också.

Hemp:

tycker faktist att de låter bra med Red Eagles... *hjälp stick inte kniven i mig* näe men vaddå ska vi kallas för " Timrå tallar" istället? njae, föredrar nog de andr alt. undra om inte ja började gå på hockey -97, de vare nog fan! =)

Hempen: Nu är inte jag en av upphovsmakarna till Red Eagles,men jag är glad att du inte står bredvid mig nu när jag säger att jag tycker att det låter bra med R....;-)

Jag:

Den där örnen infördes hösten 1997, när jag befann mig långt ifrån händelsernas centrum... I Stockholm, närmare bestämt! Då passade de på, de jävlarna...! Jag har ännu inte förlåtit dem... Varje gång jag hör namnet "Red Eagles" ser jag rött och vill köra kniven i någon, helst i någon av upphovsmakarna till detta tramsiga appendix! TIMRÅ IK - THAT´S IT, FÖR FAN!!!

Dj Hemp:

iof kan jag förstå att dom flesta vill att örnen ska bort, jag menar jag ser gärna örnen kvar eftersom jag aldrig har varit "uppväxt" med tallarna, men ja vet inte kanske vore bäst för alla om dom kom tillbaka? fast min åsikt är ju iaf att tallarna skulle se lite trist ut, fast ja vet inte, men ja tycker de jag!

Jag tolkar "kritiken" mot marknad som en kärlekshandling. Folk är måna om sitt älskade Timrå IK. Därför ställer man frågor och drar oroliga slutsatser. Kommunikationen har brustit; först läser man om styrelsens beslut att försäljningen ska starta sedan händer inget... till synes! Men som jag skrev tidigare finns en förklaring.
(Tråden Marknad). Folk kan tycka vad man vill om men jag nöjer mig då jag inser att detta var e n del i en större plan.

Ja, intervjuer vill nog alla se mer av. Både vad gäller folk i föreningen och f.d spelare. Någon av alla dessa ur gamla gardet borde intervjuas.

Bo wasa: Jag har inte gällt på marknadsavdelningen, det jag har varit kritisk emot är bristen på information till supportrarna.
Personligen skulle jag tycka att det skulle vara mycket intressant med diverse intervjuer med personerna i klubbledningen här på hemsidan.

Bo wasa: Jamen det är väl inte de företag som sponsrar nån gnällt på......utan det är de företag som VILL sponsra och INTE blivit kontaktade ,det är väl mindre bra att inte ta tag i dessa ftg ÄVEN om det nu inte gäller långfristigt och jättepeng.

Vore skönt med någon stilmedveten jävel i styrelsen! Mer rödvitt rakt av... Slakta örnjäveln...!

SgtD: Hemsidan, betraktad som annonsplats, har kunnat användas för ändåmålet i 3-4 år. Men jag tror att många inte förstått sig på vilka möjligheter som internet erbjuder. Det gäller de flesta idrottsklubbar med några undantag. Personer i styrande ställningar, oftast äldre, har ofta inte ens varit inne på nätet. Att då tänka sig att vara en aktör i mediet måste kännas ganska avlägset med tanke på förutsättningarna. Detsamma gäller många andra aspekter i klubbarna såsom souvenirer osv. Det gäller att vara med i det senaste och förstå vad fansen vill ha. Sätt en supporterrepresentant i styrelsen!

Sv: Kongos intresse
Red Rocker:

Jag är här! Men jag ligger lågt innan den "riktiga" säsongen drar igång...

« · 5944 · »