1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598922 inlägg · 6213 ämnen
« · 8054 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Klacken
Keresone tillägg*Friskan i periodpaus lika trevlig som vanligt??

TEG:
Nej från Storjavet. 500 m från Sundsvall C.

Efter att ha kört "Tommys taktik" med tre huvudpunkter så fick jag och Greven från Mora klart en sak klar.

* Timrå IK är distriktets bästa lag (oväntat? Nej)
* Timrås fans är dom bästa (oväntat? Nej)
* Hassebo är MYCKET bättre på lineup än vad Mats Edström är. (oväntat? Nej)
* "Jag" var en trevlig liten tös...
* "Knylan" höll sig undan.
* Jimmy U, Jonas U, Willy, Greven, Hassebo, Antebo, Jensabo, Gladh höll ruskigt tempo!

Party on gott folk! =)

Kongo: Helt underbar...

Ett minus ikväll var att klacken var för stor. Man hörde sällan vad Jonas Uhlin sa.

Kongo: från Nacksta...

Knylan:
Nä, men du som har gjort det kan väl berätta lite mer. Hur kändes det?

Sv: Krossa katterna
Ander L: Då har tre lag sex poäng menar du väl?

Sv: Hatomania
Jag tycker det är ganska patetiskt att kalla Wiklund för kärring-Wiklund. Han är under 1,80 men går in i närkamper som Ljubomir Vranjes. Dessutom, hur många av er skulle spela ishockey efter 17 knäoperationer???? Det Är väl snarare Nordgren som är en kärring, gå av plan efter ett slagsmål. Snacka om mesigt!!

Jag tycker egentligen att ett elitserielag ska vinna över ett allsvenskt lag med mer än 6-1 men TIK är ju inte kvar där så länge iallafall så...

Sv: Hatomania
Gå in och läs reglerna var inlägg med HATA hamnar! Vårda eran Svenska och uppträd lite mer proffsigt än vad VildKatterna gör.

The great one: Om SSK slår TIK har dom sex poäng var, då vinner SSK. Men om också katterna från norr vinner över Team Whiskas från stan, då har tre lag fyra poäng var. Då blir det en ren målskillnadsaffär, som TIK för närvarande leder klart... Nu plockar vi hem rubbet av de individuella priserna oxå!!

Hatomania
Det var värst vad ordet hata blev populärt på ett visst klotterplank igen. Kärt barn har många namn.
Tyckte att sundsvalls fans(fanns) tomma blickar när de tittade ut över det röd-vita havet på andra sidan var en underbar syn. Snacka om paralyserade blåbär.
Näe kan inte Kovland få sundsvalls plats nästa år så vi får lite variation iallafall, sämre motstånd blir det iallafall inte.

Anders L: Om inbördes möte räknas och Södertälje vinner mot TIK blir det ju Södertälje som vinner cupen eftersom båda hamnar på sex poäng.

Ja detta var en lekstuga utan dess like. Matchen var väl ingen höjdare direkt med ett TIK utan de stora profilerna leker hem segern på ett sätt som måste få en viss Abrahamsson att fundera på om det verkligen är nästa år som jamarna ska upp i eliten. Ja vad ska Nicke och sopåkare Dahlberg skylla på nu tro.
Åter till matchen, roligt att junisarna får lysa en sådan här match.
Tyvärr för katterna är även att TIKarna gick på högst 60% av förmågan idag, hualigen sundsvall hockey!!!
En stor eloge till TIK-klacken som var 1000% större och bättre en den lilla blåa klicken på andra sidan, hualigen sundsvall fans(fanns).
Alle man till plåtburken imorgon, kl 13.00 var det.

TIK har i och med att Löven slog SSK, redan vunnit årets upplaga av SCA-cupen. Skulle man förlora mot "Kringlorna" i morrn är man ändå vinnare tack var inbördes möte mot Löven och bättre målskillnad än både SSK och Löven. Såvida inte Timrå åker ut på en skridsko och blir överkörda i morgon med en massa mål, men jag skulle faktiskt inte tro det... Fantastisk match av Niklas Zetterström! Två mål och ett ass, imponerande insats som lovar mycket mer inför framtiden! Nu längtar jag ihjäl mig till nästa tisdag!!!

Sv: Zetterström=Starostenko
Då är det antagligen nr 25 då? Eller fanns det fler juniorer som jag missat?

Knylan: Mattias Nylund..tror jag..

Mattias Nylund är en annan junior... samma namn som fotbollsliraren!

LEKstuga...

I det stora hela så tycker jag att de tre (?) juniorer som spelat de här två matcherna har varit bra! Vet att nr 6 heter Zetterström och att nummer 18 heter Erik Tägtström men nummer 25 vet jag inte vad han heter. Kan någon hjälpa mig?

Finns en bra återväxt inom TIK känns det som även fast ingen kanske är lika bra som Zäta. Sen så ska vi ju inte heller glömma Tony Westerlund och Fredric Mannström i Arboga. Sen så läste jag att Andreas Fröjd och Hans Ottinger var avbytare hos Sundsvall i gårdagens match och båda dom spelar i TIK i vanliga fall.

Lite oväntat torskade Sthlms-förorten mot Löven (som TIK hade klekstuga mot!)... Detta bäddar för ännu en SCA-triumf!?

Tgo: Håller med,blev jätte impad av denne lirare..

Niklas Zetterström var en överraskning! Juniorernas dag i dag...

Själv stod jag inte i TIK-klacken (verkade för trångt), utan på andra sidan sittplatserna... TIK-klacken dominerade och det var avgjort mest rödvitt i hallen i övrigt!

Zetterström=Starostenko
Nr 6 i Timrå måste ju få en plats i A-truppen. I två matcher som jag har sett har han spelat mycket bra. Idag var han bäst på banan tillsammans med Crippe, och fick välförtjänt priset som matchens lirare. Lite dåligt bakåt, men ändå ett moget spel. Det roligaste är han han ser lite ut som Dmitri, balansen plus hur han håller klubban, skridskoåkningen... Handledskottet är väl inte lika bra och inte heller farten, men det kommer väl.

Än en gång bevisat att det bara finns ETT riktigt hockeylag och EN riktig klack i "stan"... Timrå IK spöade skiten ur den sämsta ursäkt till hockeylag jag sett på länge och TIK-klacken spöade skiten ur den sämsta ursäkt till "hejaklack" jag hört på länge... Ett gäng idioter som står och skriker "Vi hatar Timrå!", jag blev bara generad å stadens vägnar... Thank God for Timrå IK, att detta lag finns... Annars, hemska tanke, kunde man varit S-vall-"fan"...

Sv: Dagens bästa
Ja,. kämpa Sundsvall den var underbar. Man kände
riktigt hur purken dom blev när dom hörde oss =o).

Kongo: Har du provat den? Smeker skönt där bak... =)

Nä men jag skulle vilja påstå att vi var ganska duktiga idag. Själv är man idiot nog att skrika bort rösten redan igår så man inte hade nå krut att komma med idag. Fick nöja mig med att vifta flagga även om jag gjorde det sällan.

hassebo:

sjutton vad jag har ont i halsen, skrek som ... ja vet inte vad!
men skrek åå hejade det gjorde jag, och de vare värt! =)

är det alltid lika varmt i klacken, alltså i själva klacken, brukar alltid stå vid sargen, höll ju på flyta bort ju! *ler*

Jävligt kul det där med Sundsvall klacken. Nästa gång gör vi en fet flagga där det står "ÄLSKA SUNDSVALL" bara för att få se deras reaktioner. Jag måste erkänna att jag faktiskt inte hatar Sundsvall lika mycket som vissa andra verkar göra. Inte min grej det där. Bättre att göra något kul av deras hat...

Dagens bästa
Dagens bästa ramsa var då vi körde "kämpa Sundsvall" i Timrå klacken.Tid, Första perioden, resultat: 0-4. Svar från Sundsvallsklacken:"Hata Timrå!" Underbart!!!

250kg:
"Den dagen som IFSH är ikapp oss kommer jag att bojkotta ishockey!!"
Då kallar jag dig medgångssupporter.
Det är i såna lägen det gäller att öka sitt stöd.

finns bara ett ord att skriva.......LÖJLIGT.

LITE motstånd kunde de väl bjudit på...!

Klacken
Är en ren njutning.

Man känder verkligen hatet när man stog i klacken, men jag hatar inte Sundsvall, på nåt konstigt sätt hatar dom oss, hmm jag undrar varför....

Måste också säga att egentligen kunde man nästan säga att timrå spelade med ett "B" lag , eftersom en större del av Timrås spelare satt på sidan av isen!

Och dagar som dom här, då vi möter Sundsvall då skäms man nå förj*vligt att tremänningen #22 Daniel Olsson spelar i Sundsvall, jag undrar om det är släkt träff snart, då ska han nog få se på andra grejor! =)

Sv: Marknad
Bo Wasa: GammZäta och NyZäta

Sv: Njurunda Comments
Det var som f-n, nu har vi 2 "Z:a", grattis Zetterström !

TIK- Löven: 5-1
IFSH-SSK: 1-2

Detta talar med sitt tydliga språk! Att Timrå inte bara S K U L L E vinna mot IFSH, utan också göra det med stora siffror är inget som jag förvånas över. IFSH spelar i en lägre serie, har en annan budget, har mindre medel att lyckas, är sämre än Timrå är enbart fakta!!!

Kan man som IFSH hålla relativt jämna steg mot ett tippat "rookielag" som SSK (trots ett tidigt skede) bevittnar det- antingen om ett dåligt elitserielag eller ett bra superallsvenskt....
Jag tror att sanningen ligger mittemellan. IFSH är duktig men inte bra, SSK kan och vill så mycket men har inte folk till det- vilket betecknar deras skrala insats mot katterna!

Timrå har hittat styrkan, lagmoralen och känslan att befinna sig i ES, det är vad som visas i gärdet just nu! Låt Sundsvall bestå av basketlag, och fotboll( än så länge), vi har hockeyn!

Den dagen som IFSH är ikapp oss kommer jag att bojkotta ishockey!! Gud be vars kommer det aldrig att hända!!

Det enda jag accepterar är att Sundsvall kan ta gamla avdankade Tikare som "gjort" sitt. De som betraktats och som är "gudar" i Tik skulle aldrig ens tänka tanken!!! Där ligger skillnaden i att vara född Tikare, vara Tikare och alltid tillhöra Timrå!

Hatkärlek är ett ord som defintivt platsar i svenska akademins....
Jag HATAR IFSH, jag ÄLSKAR Timrå- trots det kan jag möta "gemene" man trots klubbfärg och surra en massa skit!

Timrå IK- ett sätt att leva!!!

JÄTTE med en"Z" till

Man kan inte annat att hålla med. Kul att de får prova på hetluften. Vore intressant att få lite bättre koll på löftena...letar efter länkar till juniorlag od...

Jag tror han har lite att brås på. Om jag inte tar fel så spelade hans pappa med Kiruna, Leksand och avslutade karriären i "Tunadal".

Zetterström spelade i J18 laget förra säsongen, han var 4:a i slutspelets poängliga på 7 p (5+2), en lovande kille, jävligt bra av ledningen att ta med sådana i A-laget.

Ännu en Z? Niklas Zetterström har petat in två puckar hittills (0-1 och 0-3). Vad är det här för kille?

Timrå - sundsvall =4-0 till kungarna av timrå

Timrå leker livet

0-3 !!!! kung!!!

Krossa katterna
YEZZZZZZZZZZZZZZZZ
1-0 efter "bara" 4.38, fortsätt i den här stilen nu bara !!!!!!!!

Sv: Ny hemsida
250kg: F-n använd fantasin, SCAN backen är ju nässtan klar, Lägg till ett A,,Och TIMRÅ IK, och du har en fin liten suporter box där du kan lägga diverse supportersaker, finns även sådana kyllådor som kan vändas på och vipps så har man fått en liten supporter säng,,,

Och då kommer tanken om man börjar med den kyllådan, så kan man ta plastbacken senare typ 9 mån ell så,,,,,,,,,

Sv: 11:a enligt Expressen
Gone: Hur är oddset??
Jag är beredd att lägga en slant!!!
Dif är passé, borta! Tik står för nästa storhetsperiod i epoken elitserien!
Hujedamej!!!

Frippefrispel>>> Uppvigling är just snyggt. Och varför skulle han vara en fegis för att han inte vill slå vad med dig? Jag slår vad med dig, om vad som helst, att DIF kommer hamna före tik i tabellen, taget?

Jag noterar att kamikazetidskriften Excessen i sin attack mot avgrunden länkar till: www.timraik.com. Är det nytt eller? Jag kom i alla fall inte till nån TIK-sida.

Vidare fick jag samtidigt en bild inom mig av red Bärner som likt en oslaktad kyckling vrider sig på spettet över öppen eld. Stackars pojk.

Slutligen skulle jag tro att genomsnittstipset på TIK:s placering i elitserietabellen för närvarande ligger på åttonde plats.

« · 8054 · »