Finns det nån som kan förklara på ett enket och pedagogiskt vis vad som menas med Butterflystil. Jag antar att det inte har något med Mohammed Ali att göra...
Casselståhl var mkt bra i går, han är given i laget o kommer få mkt speltid... Rajamäki visade klass i går, han kommer göra en hel nytta defensivt, är väl ingen höjdare i det offensiva spelet... Styf är en härlig kille, man vet aldrig var man har honom, rätt var det är han längst upp o 4-checka, men oftast visar upp ett tufft defensivt spel, kan kanske dra på sig lite onödiga utvisningar ibland, men får ett lyft i år tror jag... Halvardsson har gjort ett bra jobb under dessa skadetider men kommer få svårt att platsa när alla är friska... Källarsson verkar ha höjt sig ett snäpp i år... Kapten Karlsson har inte varit bra så här långt, men det beror nog mkt på ryggproblem, ska dock inte vara säker på en plats när alla är friska... Wallin har knappt spela så han är svårbedömd... Jindrich som jag tror blir den bästa backen har ju inte spelat en minut ännu men får gärna krya på sig fort....
Tänkte bara tillägga att han ofta medvetet styr returerna till medspelare för att få igång spelet snabbare... Måste säga att påminner mkt om en annan Fransk-Kanadensisk målvakt i Colorado... Båda kör Butterflystilen plus att de ofta sitter ner... De är båda bäst när det gäller islutet av matcherna... O de är båda livsfarliga i spelet med klubban...
Efter att ha varit och kollat på matchen igår kan man konstatera att backsidan har blivit mycket bättre. Backarna är större starkare och bättre med pucken. Sen tycker jag att Timrå fortfarande har stora problem med uppspelen.
På forwardssidan tycker jag att man inte har lyckats lika bra nyförvärven. De osäkra korten som man inte var riktigt säker på har klivit fram och sköt sig bättre än förväntat medan de mera etablerade forwards inte riktigt är lika bra som man hade hoppats.
Målvakten är kanon och Fredrik A kommer nog att få nöta mycket bänk i vinter.
250kg kärlek: Haha.. jo man tackar =) men jag tycker att ingen av "superfinnarna" har visat upp sej riktigt ännu... det ska vara rajjamäki o källarsson iomed att som slagit ner sina motståndare *ler* tyckte att det var fegt av Öberg att ta matchstraff, jag menar dom kastade inte ens handskarna o dommaren i MODO-Timrå fick mycket kritik när han tog matchstraffen i den matchen...men men dömt är dömt..jag är själv dommare o han skull nog ha fått 2+10 tycker jag... Pär Hallin har klivit fram rejält iår o jag tror att han får ett riktigt genombrott iår, en riktig fighter... sedan har vi Crippe som har värre finter än Z:a.. ja det ser värkligen lovande ut!!! FORZA TIMRÅ!!!
IceMaster: Tacka fåglarna för det!! Jag ser en ny potentiell HH i konsten att uttrycka sig. IceMaster har tagit plats på scen, kan en del och är mitt nya lilla gosetroll.
Fatta hur mkt det finns kvar i timrå när förra årets stora inte ens har visat vad han går för?! Peltomaa- var är han?? De som klivit fram i år är en hel hop av "nykomlingar" som inte alls känt på ES! Titta på en sån som Simmons. Han var inte dålig!!! Han ville, och HADE mkt att visa- och tycker jag bevisade det!
Trots Morabo, trots en egen uppfattning så står jag fast vid att dagens Timrå är så pass bra att man INTE lämnar högsta serien!!
En del i detta kan K.W ta på sig, det mesta kan laget TIK stoltsera med!!!
En Cassel som växer, En De Roo som blir bättre, en Z som är bäst, en Jindrich som rockar fett....... finns det ord???? Hur bra blir vi??? Jag tror att en andraplats är realistik!!!!
250KG Jag sa aldrig att jag sabbat en deal på nån mille. jag gjorde en liknelse. Men om du nu inte förstog det kan jag förklara igen om du vill. Tror alla andra som läste förstod.
Jag tycker att Halvarsson gjorde en storartad match igår..han tog för sej på isen o vågade hålla puck... tyckte att han var bästa backen i timrå igår... det ser låvande ut...
förra året så var timrås svaghet backarna.. men det ser mycket bra ut hittils... nog för att jag tyckte att Pär Styff var ruskigt dålig mot Hv71 men han spelade upp sej mot Brynäs han också...o tack o lov så är Jörgen Eriksson borta =)=) han spelade juh mot timrå i varje match förra året.. en av det mest talanglösa spelare jag sett!!!men men det är en mycket jämnare defensiv iår, o vänta bara till Jindrich kommer tillbax... det ända som är negativt hittils är att dom är fortfarnade kass i Powerplay, det går för sakta o inten vågar skjuta...
IceMaster: Det kanske han gör men det känns ändå säkert, för det ser ut som han har koll på vart han släpper puckarna även om det bli rätt ut, Kanadensiska målvakter brukar ju inte heller vilja Blockera pucken, utan vill oftast få igång spelet utan avblåsningar, och väldigt sällan blockerar han pucken, bara i nödfall.
Taddy: Nu ska du inte blanda in ditt företag och Timrå Ik för att göra en egen vinning på det! Jag skiter fullständigt i att du torskat en "mille" i att någon/några spekulerat- Skyll dig själv påstår jag!!! Hoppas att du får sparken!!!!
Snacka hockey på denna sida, annars antar jag att det finns sidor där dina "idoler" figurerar.... Med tanke på att du och ditt företag torskat "en mille" så tror jag att er förmåga att finnas inom detta media är bra mkt större än ett Tik som hela tiden med eld och lykta låter denna sida finnas kvar!!
Visst har du rätt i mycket du skriver men vissa grejer är vi inte helt överens om och anser därför att det är färdigt diskuterat när det inte leder nån vart, det är som Bíbeln man kan vända och vrida på en massa ord så att det passar en, men om du också läser lite högre upp så förklarade jag att detta var min åsikt och att ni får gnälla bäst fan ni vill, bara det att det inte är min grej att gnälla på TIK:are du får gärna gnälla på skitlaget MoDo för dom gillar inte jag heller, hoppas att du förstår mig bättre nu,rätta mig om jag inte har fel=0)hehe
Fick inget svar på mitt förtydligande. Men du kanske inte vill svara Micke66
Det jag syftade på var. Att om vi som betalar en stor del utav deras lön inte får ha en uppfattning som är negativ var befinner vi oss då? Om jag har en dålig dag på jobbet och sabbar en massa viktiga deals för dem, tror du inte de gnäller på mig då? Visst är det människor men om de nu är med i nöjesbranschen måste de väl klara av att inte alla är nöjd med deras sätt att uppträda? En vuxen person klarar av att ha en konversation om sådant de kanske finner annorlunda än den de pratar med. Skall då inte en spelare eller andra i klack/forum kunna förstå att vissa inte alltid är lika nöjd som de? Jag har aldrig sagt att de spelar dåligt med flit. Jag har aldrig sagt att man skall hänga ut en enskild spelare och häckla honom. Jag antydde bara på att som en del utav lönegivare till spelarna måste jag få ha min åsikt även om den inte är likadan som din, tränarens eller medias. Hur skulle det se ut om alla hela tiden skrek du är bäst *****, när den personen inte varit bra i en enda match och inte gett någon underhållning alls? Då har man bara ett gäng hycklare som tycker allt är okej vad som än händer. Jag har heller aldrig sagt att man kommer sluta stödja sitt lag, men för förbättring i alla fall inom det företag där jag jobbar måste man kunna vara ärlig mot varandra och säga om man tyckt någon gjort fel. Men annars vore det coolt med Taddy du sabbade just en affär som kostat oss 1mille men du är bra i alla fall, gör om samma sak igen och kolla om det går bättre.
IceMaster: Det lär ju vara hans stil att stå på Mittlinjen först och stå och spänna sig...Vet du inte att om man Står och spänner hela kroppen ett tag så blir kroppen mer avslappnad efter...
Jag tycker det är bra att Timrå är rejält underskattade i år, det kommer Timrå att ha mycket glädje av när man fortsätter segertåget genom Sverige, skulle vilja påstå att TIK är ett av det mest underskattade lagen med tanke på spelarmaterialet, vänta så får ni se, står fast vid att TIK hamnar på en 6:e plats efter 50 spelade omgångar,
Ja jo... vi får hoppas på det... men freddan har sett ruskigt mer tänd o laddad på uppvärmingarna också... jag tycket att felippe ser ganska loj ut på uppvärminen!! både mot brynäs o Hv71, men han spelar upp sej juh längre matcherna går...
Det verkar vara hans spelstil, det ser darrigt ut stundtals men tror inte det är darrigt spel utan bara Philippe som gillar att göra det spännande. Philippe kommer vinna många jämna matcher åt TIK.
Visst är han bra.. men han är usel bakom mål!!! man håller juh på att få en hjärtattack varje gång han lämnar målen, jag menar hur lyckas man slå pucket på sina egna grillor så pucken åker framot istället för bakåt!!! han har en ruskig plock, man blir grymt imponerad av den, men han släpper alldeles för mycket returer, o om en bra målis släpper returer så stöter dom bort den mot sarghörnet där det inte blir någon farlighet iaf.. men Philippe släpper alla returer raktfram så dom får en till chans!!! sedan att han även ta returen är juh d bra men men...har har fortfarande mycket att träna på.... sedan måste jag säga att jag höll på att garva ihäl mej när jag så att han psykade en brynässpelare genom att sätta upp plocken framför ansiktet på spelaren så han inte såg pucken =)=)...är jag ensam om att tycka att han är darrig???
Klart Casselståhl var bra, helt outstanding, det var Landslagsklass på honom igår, sade det förra säsongen också att han näst intill håller Landslagklass även förra Säsongen, det är klart han skjuter inte som Tommy Sjödin eller Djoos, men han är nog dubbelt så snabb allafall. Även fler överraskade, Källarsson verkar vara på gång och Dee Rouvill stod upp bra kanske blir det en kul hockeyvinter, starkt att slå Brynäs, tycker dom är mäktiga i dessa svart dressar som dom endast spelar i på hemmaplan.
Prosten>>>Det var nog inte du som skrev det men nånstans har jag läst det. Forza Tiirrmmå=0)obs stavningen Håckla,hehe.Håckla ni var ju ner till Karlstad ifjol så du måste väl veta hur seg resa det är?
Prosten>>>Som du själv skrev tidigare:Nu har Timrå hittat ett medel att spöa Brynäs, tror själv att Timrå kommer att bli en mardrömsmotståndare för BIF i år, så det blir inge pisk mot er i år,=0)
Vi bör kanske vara hemma vid 03.00 typ. Eller nån kunnig får svara förresten som har lite uppfattning hur lång tide det tar att åka. En sak är säker iaf, det blir en låååååång dag. Fast en sak är jag riktigt osäker på, speakern sa igår att bussen avgick 05.00 från Timrå Wärdshus, här på hemsidan står det om jag inte minns fel 06.00. Detta är klurigt.
TITAN: Helt underbart! Testa helst att skrika då det är helt tyst i hallen, det kan vara tyst ibland vid tekningar och då ska ni testa. Jag såg att ni skrek flera gånger man jag hörde det sällan mest beroende på att folk surrade eller drog igång ramsor på våran sida.
Tyvärr verkar det vara så att för att det riktiga trycket ska infinna sig så måste Jonas Uhlin vara på lekhumör. Då har vi nog det bästa trycket i hockeysverige skulle jag vilja påstå. Synd att Timrå och Jönköping ligger närmre varandra, då skulle det vara kul att köra sk klackmatcher mot varandra. Tror nog vi är ganska lika varandra i tryck. Förresten så är det en match i Jönköping 19/1 en lördag. Man kanske skulle dit?
Sen såg ni bilderna från Löffans Lila Arena igår på Sportnytt? Fruktansvärt härlig hall. Ska bli kul där på lördag för jag antar att alla som läser detta ska dit. Får man hoppas att FBK:s klack förbättrat sig.
Ingen är perfekt, men han har ju ändå inte gjort nån tavla bakom kassen så det är kanske bara en synvilla :)
Nä, här har Peo o Nubben gjort ett riktigt klipp känns det som, han är nog bland de bättre målisarna i ES, svårt o säga redan på vilken plats man rankar han men han visar upp en härlig vinnarinstinkt o verkar bli nästintill omöjlig mot slutet i jämna matcher...
Han är även stor nog att tala sanningen om 2-0 målet också! Visst slog han in den med handen, säger Timråbacken Daniel Casselståhl, tidigare i Team Gävle och Brynäs. 2-0 och det hade bara gått 4.21. ---------------------------------------------------------------------------
Men det är lungt än är det kvar 47 matcher till slutspelet.
Underbart att se en buss märkt "Andersson Buss Ilsbo"! TIK-0650, kul att ha er här! Min gamla stad, Hudiksvall, jag visste inte att det fanns så många hockeyälskare där, förr i världen verkade dom flesta hålla på gris-och-ryggsäckslaget Brynäs! Heja Hudik, välkomna norrut!
ernie eagle: Jo det var en bra krönika! Skriv i gästboken mer också! Du verkar vara bra på det här att skriva.
Sen så vill jag bara tillägga till något inlägg att det faktiskt finns en lirare i Timrå som jag inte sett slagits på ett tag och det är Robert Carlsson. Lite lustigt att han får handskar i ansiktet och massa slag framför mål och ändå inte bli fly förbannad.
Förresten, är det någon inloggade här på gästboken som har läst ST idag och sportsidorna och framföralt min krönika..."Sett ur en sann supporters ögon"...? Av dom jag pratat med på matchen har jag då bara fått rosor för min krönika! Jag lyfter på hatten och tackar så hjärtligt! ALLTID kul när man får bra respons på någonting man gjort! MVH // Magnus Sjöstedt
Zonetten: Det är ABSOLUT uteslutet att "Tjobba" Nänzén återkommer till Timrå så länge Peo är tränare. Deras relation är väldigt frostig och "Tjobba" är besviken på hur lite speltid han fick ifjol, laglojal som han har vart i 11år visserligen i två vändor efter en utflykt på 6 år till MoDo! Erik Tägtström åker med ner till Gbg på tisdag.
... visst kan jag förstå att Källarsson kan bli förbannad men det var synnerligen obegåvat att slå tillbaks idag med tanken på den uppkommna backbristen som nu råder i TIK! Man måste visa mera kyla i sådana lägen och tänka på laget i första hand!
Förstod att det var något som inte stod rätt till med Marcus "Mackan" Karlsson efter dom två inledande matcherna, han har var sjukligt dålig. Fö´låt inte menat som nåt sorts gnäll men jag vet vilken kapacitet han besitter, men nu har man ju fått förklaringen på han uppträdande! Han har vart småskadad och idag kastade han in handduken! 3p mot fjollorna från Gävle - fy fan va gött!
hmm.. Kanske det.. har faktiskt inte sett Mannström så mkt förutom de få inhopp han gjorde i TIK 99/00... Tägtström var bra i SCA-Cupen men Mannström är mer meriterad... Blir väl troligtvis Tägtström, eftersom som han mer "inne" i laget nu...
Vad skönt med en seger mot Brynäs ! Casselståhl spelar med en större självsäker än någonsin, tur för Timrå att man behöll honom, det måste kännas skönt för honom att få så mycket istid. Synd att Källarsson inte kunde besinna sig, en sådan backklippa har inte timrå råd att avvara pga av ett matchstraff mot ett sådan bra lag som Brynäs. Nu är man är förväntasfull igen, dessa poäng var viktiga för hela lagets självförtroende ! och vi supportrar måste öka trycket i hallen ett par snäpp ! Z power klapp klapp klapp Iggy