1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600397 inlägg · 6212 ämnen
« · 20779 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Kris
Friskan..
ja undra vart nike89 har tagit vägen??
skall bli kul när han ramlar in här nästa
gång..

Sv: Njurunda Comments
Laken: bilj klara vi åker 17.15 hämtar dig

jag hörde sundsvalls reklam inför matchen .. nåt i typ med " vi tar emot de så kallade kanonerna"

Det var synd att soldaterna vann... ;-)

FORZA Boden !!!

The Cats-Boden 1-3......det blir lungt och skönt i Timrås gästbok ikväll.

Se nu till att spöa Brynäs!
Ryck upp er nu och lämna AIK och Malmö efter er.

Ett flämtande ljus i mörkret är ju att åtminstone de egna produkterna Z och Crippe sägs ha lämnat rinken med svettiga tröjor. Imorgon är det dags för de övriga spelarna att visa att de har någon form av manligt organ i kroppen. Annars kan de dra åt h-e.

Sv: Flaggtifo
Och VICKS BLÅ för halsen,,,,,

Ta med er minst 5 händer också....2 till halsduken, 1 till flaggan, 2 till handklappning.

Precis ! hur ligger det till med jumboflaggorna ?? de borde ju användas nu !

Salle: Det talades om ett halsdukstifo oxå.

Det kan ju bli hur mäktigt som helst om man blandar både flaggor och halsdukar.
Ta med er era flaggor och röd-vita halsdukar i morrn.

KROSSA MODO!!!!!!

Får väl hoppas att de grejar det imorrn.... på lördag är det ju trots allt Brynäs borta.... vilka dom har samma taskiga bortastatistik mot som HV.... hoppas det inte blir samma uppgivna lag som åker in i Gavleringen som i Kinnarps arena.....

Heja HH. Du har en drös poäng i ditt inlägg.

Vad är det igentligen som har hänt....? Vi har än så länge två plumpar i protokollet som jag ser det.

6-1 borta mot Linköping och gårdagens 6-0....tungt javisst, men inte hela världen.

De andra förlusterna har laget varit med och varit det bättre laget i många fall, dock utan att göra mål.
Att inte sätta chanserna är inte det dåligt....? Jo men sådant är inte en kronisk åkomma.

Själv är jag mer förbannad än orolig. Tror faktiskt att det kan vara bättre med en rejäl utskåpning av den typ det blev i går än samma matchbild som tidigare där punkdjäveln inte vill in.....
Sådant kan, åtminstone i mitt fall, få det att kännas tröstlöst.

Gårdagens match kan i bästa fall framkalla ilska.

Vill se ett djävlaranamma hos spelarna i morgon och en publik som inte spyr sin galla över isen.

Nu ger vi järnet i morgon och ger grabbarna det stöd de behöver.

Mvh

avdelning onödig fakta...
kan berätta att det har avgått en buss
härifrån göteborg med en massa modostollar
dom kallar det för foppatour.. dom ser matchen
i TIMRÅ o fortsätter sedan till ö-vik o ser på matchen
modo- linköping och i mellan dessa två matcher så ska
dessa modostollar spela en supporter match..men det
bli en ca 150 modostollar som dycker upp i ladan i morgon..
så JOBBA hårt o visa vilka som bestämmer i ladan..

Flaggtifo
Vore häftigt med ett maffigt flaggtifo mot nolaskogsarna imorgon och visa dom vilka som är kung på läktarna i allafall, och då vore det grymt med jumboflaggorna på plats eller vad tycker ni andra? sådant lär dom aldrig ha sett i nolaskogs.
ÄLSKA TIMRÅ IK I MED OCH MOTGÅNG!

vi kan inte påverka så mycket när det gäller laget...
men allt runt omkring kan vi supportrar vara med o påverka..
jag har nämt det förr..det är när det går sämre som LAGET
behöver sina SUPPORTRAR mest...vi kan inte göra mål som
supporter.. men vi kan "vara" en sjätte spelare när alla hjälps
åt på läktaren och då kan det resultera till ett mål?? har jag
fel?? tyvärr så har många av spelarna inte kommit upp i normal
standard ännu.. men tiden talar för oss,det krävs hårt jobb för alla
att komma ur den bevisliga formsvackan,ett sätt för oss supportrar
är att börja med ställa upp ännu mer (om möjligt) och när vi klagar här på GB.. komma med konstuktiv kritik,inte bara(som många) direkta skitsaker..så känns det mycket bättre..jag har också kännt mig förbannad..men det är bara att bita ihop..för jag vet att det vänder..halleluela...

Laken:
Jag hoppas att du inte ger indikationer om interna problem utan att ha hört nåt konkret.

HH: Jag misstänker att 6-0 till HV kan var indikation på att formen inte är den bästa. Faktiskt.

HH: Kritiken är ett bevis på hur känslomässigt involverad man är som supporter är i Timrå IK:s öde. Det kallas engagemang!

"Liv på läktaren och laget vaknar" - Nej, inte om man t.ex. har interna problem inom laget, då måste nog andra saker också till. Man måste våga söka sanningen för att hitta den.
Om man verkligen har interna problem inom laget låter jag däremot vara osagt.

Dock kommer jag som alltid att skrika och klappa även på matchen imorgon.

HH: Passa hjärtat.....:)

Kasparov:
Håller med dig, tror inte Peo står med armarna i kors,,,,,,,Men håller med om att fansen gör det, ett gävla gnäll på Peo och spelare men vad gör ni själva, mer än gnälla och sänka spelarna ännu mer, Ifjol var det ett j-la liv i hallen och spelarna vart inspirerad av det,,,,Men hur är det nu?????????

Det krävs ett lednings mål innan sveriges sämmsta Publik kan klappa händer och sjunga, och ta sig för bröstet, FY F-N säger jag vad dåligt, och sedan har ni mage att krittisera J-la medgångare ni behöver f-n inte gå i morgon,,,,,,

Gapa på Uhlin gör det men förstår att han inte vill stå där när inte en enda j-la kotte hänger med nässtan,,,,,

Men fortsätt ni som ni gör gnäll på allt och alla utan att ransaka er själva, OCH GÖR NÅGOT, lite svett går att ducha bort och hesheten går över,,,,,,

Så största krisen är på läcktaren,,,Liv på läktarn och laget vaknar,,,Så har det alltid varit och kommer att förbli,,,,,

TIMRÅ IK ETT SÄTT ATT LEVA

Sv: DET VÄNDER
El Maco: Ja, det vi ser nu är ingen vanlig svacka, hur gärna vi supportrar än vill tro det. Jag tror att man hittar problemet inom laget.

Snart kommer Kongo att påpeka det lämpliga i att koncentrera sig till ett inlägg.

Annars håller jag med om att något verkar vara lurt.

Nej, för närvarande finns det INGA tecken på att vändningen skulle vara här. Detta handlar INTE om otur, missflyt, o.s.v.
Någonting är inte som det ska vara i laget, så här dåliga är de inte normalt sätt.

Kasparov: Bra inlägg! Någonting måste hända och det snarast.

Sv: Supporterresan
Man ska vara på det klara med ett det inte var Nicke på Rinksite som ägde affären, han bara arbetade där. Brister i affärsidén ska inte läggas som en börda på honom utan på någon annan.

Dessutom, -96 hade Dragons en t-shirt och en keps, Timrå samma utbud plus en halsduk och GIF antagligen inte ens det. Så det hade räckt med en ganska liten butik. Men idag skulle nog en Rinkside ha större förutsättningar.

När det gäller anmälningar till resan, kan man prata med Entré? De säljer ju matchbiljetter, de borde kunna "skriva upp folk" också. Lägg på en tia på priset för de som anmäler sig där och låt Entré få den för besväret.

Ang Rinkside:
Det var nog affärsidén det sprack på. Det kanske inte finns så mycket pengar att tjäna på 12-åringar som vill byta hockeybilder.
Att driva en hel affär på det konceptet är kanske inte så begåvat.
NICKE skulle ha breddat sig, satsat mer på souvenirförsäljning (främst TIK-, GIF- & Dragons-souvenirer).

El Maco:
Har du kollat under "Nicke på rinkside" också?

Till min förvåning kan jag konstatera att NICKE inte registrerat sig i Hockeysnack. Med tanke på att han var en av de mer aktiva i gästboken i dess barndom så verkar Timråintresset ha svalnat betydligt.

Vann en slant på Bobbarna på Unibet i helgen. Missa inte erbjudandet, sätt in 200 spänn och få 400 att spela för. Kanske någon form av skatteflykt men bra spelutbud och möjlighet att spela singlar lockar.

El Maco:
Det var mest NHL-prylar som såldes i butiken. Tror att affären "konkade" ganska snabbt. Det var ingen bra affärsidé det där med hockeykortsbytande...

Kommer även i håg att man där kunde skriva upp sig till Sundsvall Fans bortaresor. "Hör av dig till Nicke på rinkside i fall du vill följa med till xxx" fick man höra under IFSH´s hemmamatcher. Det fick till följd att Nicke fick bära ök/smeknamnet "Nicke på Rinkside".

Just ja, så hette den. Med NHL-tshirts, hockeybilder och ett troligtvis/förhoppningsvis ganska trögrörligt lager av Sundsvallssouvenirer. Timråsouvenirer var få av förklarliga skäl, inte främst på grund av att NICKE var expedit utan mer därför att klubben hade ett minimalt utbud till sina trogna. Timrå IK is back-tröja och t-shirt med broccolitallar. När var detta? -96? Måste ha varit för det satt en lapp i butiken med uppmaning att skänka pengar till krisande Tunadal, "En hundralapp till en hundraåring" var budskapet. Vad drog IFSH in på det?

El Maco:
Du menar Rinkside!? En, på många sätt, klassisk butik...

El Maco: Jo men jag tänkte att det finns en sån i Leksand har jag för mig så det ska ju gå på något sätt.

Sen så finns det ju en sån affär i Övik också som jag inte kommer ihåg namnet på. Det är ju nån form av Modo affär men den säljer en massa annat också. Man kan tex köpa hockeybilder där och nhl prylar.

Kongo: Jo det var den jag menade. Inte konstigt att den gick dåligt, läget för affären hade ju faktiskt kunna varit liiite bättre.

Det är nog svårt att få ekonomi i något sådant. Så många Timråhalsdukar köps inte om dagen. Problemet med Patronernas butik var att den låg lite avsides. Försökte besöka den ett par gånger men då var den stängd.

Men det vore nog inte så dumt för omsättningen om någon av sportbutikerna inredde ett uttalat Timrå/GIF/Dragonshörn med souvenirer, biljetter, supporterinfo och liknande. Skulle kunna blie en bra samlingspunkt. Minns ni att NICKE förestod en lite shop som Intersport hade i Världshuset? Fel lag, annars hade det kunnat gå.

Knylot:
Var finns den affären? Det fanns en vid Pigmenthuset men den är väl nedlagd?

Frellas inlägg fick mig att fundera lite grann. Visst vore det kul med en Timrå IK affär inne i Sundsvalls centrum? En med enbart TIK prylar. Men jag är även medveten om att det fanns en sån fast med både TIK, Sundsvall och Dragons saker.

Selina: Visst tycker man att det borde vara lättare att anmäla sig...Wärdshusmacken borde ta emot anmälningar oxå bara. Borde finnas ett ställe i Svall oxå där man kan anmäla sig...

Frella:Har gjort det...och efter mycket om och men så fick vi tag på honom.Men...det borde ju inte vara svårt att anmäla sej heller...!

Selina: Ring Willysson!

Är det nån som kan svara på varför inte Wärdshusmacken tar emot anmälningar om man inte far dit och betalar...kanske dags att ändra lite på det.
Känns ju inte allt för lockande att åka nästan 14 mil för att betala en resa...dessutom så blir det rätt dyrt i längden.

Sv: KRISMÖTE
Friskan>>> Hoppas du har rätt, ingen skulle bli gladare än jag!

Bra att ni kommer till Gävle.
tar ni med eran stora flagga då?
och trummorna!
väl mött i gävle

själv har man premiär för min nya flagga som är rätt så
stor* Det får man bedömma själv

///
*Niclas14*

ambulansen: Håller med dej, men jag tar vändningen imorrn.

Vill inte se mitt röd-vita gäng i superallsvenskan!

Röd och Vit, Hockeydynamit

VILL HA EN VÄNDNING! NU

Supporterresan
Är det någon som vet om det är många anmälda till supporterresan (Brynäs) på lördag?

Moverare>>> Nu har jag också anmält mej och tar man en plats så kan jag lova att ni kan hälsa hem. Tänker försöka att träna upp mig och göra en två, tre stycken träningar så att man får in veterantempot i kroppen, och du..ta med mycket varma kläder och halsdukar och sånt för det kommer ni att behöva när ni står i vinddraget och blir förkyld.

Sv: TIK
att det vänder alltså

Sv: TIK
ja vi får väl hopas det.

« · 20779 · »