Får hoppas att inte timråspelarna kollar på matchen, för då lär dom ställa ut grillorna nästa match. Modo ser marginellt bättre ut än AIK i fjol. Däremot måste man impas lite av Västervik. Jävligt tydlig spelidé där alla spelarna ser bekväma och trygga ut, och det jobbas stenhårt.
Nu måste det nästan hända något radikalt i Övik. Annars får man nog börja vänja sig vid tanken att den här säsongen handlar om att undvika nedflyttning.
nila: Född(o tidig uppväxt) ett stenkast från Ishallen. Lumpade där 88-89 o såg några matcher med Älvero, Hasse Edlund, Tore, Bullen m fl. Då hade dom ett jäkla bra lag för sin tid får man säga. Var ju några Timråprodukter spm hjälpte dom på traven under de här åren. PeterAndersson d.ä. the Paunas, Lennart Norberg o kanske någon till
JoseGonzales: Utan att låta ”anti-löven” nu så håller jag nog med dig i det.
Ser verkligen ut som om båda har chans på puck och blir helt enkelt en olycklig krock. Poulin ligger i sista skedet och ”kapar” benen på Liljendal samtidigt som han förmodligen försöker styra åt sidan.
Oavsett lagtillhörighet i ämnet hoppas jag inte på skador, hoppas det går bra gör han👍
nila: haha...ok. Jag bodde också i Umeå några år när jag pluggade, men då var det inte särskilt kul. I a f inte när man cyklade över bron för att gå på hockey. Löven hade Beliavsky, Wikström i mål, Jesper Jäger...och trots att Timrå hade ett jävligt bra lag dom åren minns jag bara förnedrande förluster.
erathoo: Konstig situation som Kevin själv sätter sig i. Tycker inte Liljendahl har så mycket att göra egentligen, han ser Poulin är före mot pucken så kanske borde bromsat tidigare men tycker inte det ska vara något mer än Max en tvåa för goaltender interference eller annat hittepå.
Poulins fel mer än Liljendahls men satan så frustrerande med en till skada på honom, en till konstig jävla skada..
..så har jag nu blockat Clay från min inkorg för att slippa hens spammande. Men istället så har hen börjat gilla ALLA mina inlägg istället. Kul men lite udda kan jag tycka...
Spock: Yes, sen angående Liljendahls agerande att han verkligen går för det, det är ju typ 10min kvar av matchen, ett 3-1 mål där så fanns ju chansen för Almtuna. Så inget konstigt att han försöker nå pucken isf att bara släppa den till Poulin. Sen är det ju olyckligt att det blir en skada - men att lägga all skuld på Tobias känns inte rätt.
Olli Hahl: Jag tittade på den situationen "bild för bild" tack TiVo, samtidigt fuck you CMORE som byter kanal på matchdag vilket gör att fel match blev inspelad!
När man kollar bild för bild ser man att Liljendahl har ställt båda sina skridskor i åkriktning mot spelarbåsen. Det gör han till och med före kollisionen. Han viker sig dessutom som den här parentesen ( för att försöka komma förbi, men sedan flyger han ju som han åkt på en våldsam höfttackling eftersom att Poulin glider in i honom.
Haha, sympatisk transatlant som skriver "Play stupid games win stupid prizes". Riktigt oskönt att lägga en sån kommentar under det klippet.
KulltorpsOlli: lugn det är ju inte nu modo ska vara som bäst. Glader har ju knappt rört toppen på pengakistan än så det kommer några rejält namnkunniga pjäser här framåt vårkanten.
Tom Topp: Håller med om detta. Liljendahl jagar puck och har inte direkt någonstans att ta vägen när MV rusar ut. Poulin har dessutom väldigt hög fart. Jag anser nog att det är Poulin som tacklar Liljendahl? Nästan så han kapar benen på Liljendahl.
Tom Topp: ja, lite onödigt att typ möta pucken på offensiva blå när man leder med 3-0. 99/100 målvakter hade fokuserat på att hantera friläget istället.
Men, det vore ju närmast bisarrt för Löven om dom får Pållen långtidsskadad igen. Roligare med hockey ifjol om man är umebo.
Sputnik: Tack! Ser verkligen ut som en olycklig kollision. Hela Umeå skriker sig blodröda. VK använder fula ord i rubriken från krönikören. Båda går på puck o Poulin är nästan vid blå i sin utrusning... inget fult alls öht!
Spock: Jag säger bara ett namn Wennerholm!!!! Röker karln rock n roll tobak, tuggar han svamp 🍄 elr skojiga piller eller helt vanligt brännvin!!!! Hur kan han tro att två lag som är i botten på tabellen AIK o Modo skulle kunna gå hela vägen till SHL!!! Då måste man ju missbruka ngt av ovanstående helt klart!!!😇😇😱