Bragd-Birger: Löven var inga ögonbrynshöjare redan innan Poulins skada, men det farliga med dem är att man inte vet vad som eventuellt kan gå att kräma ut om de får stabilitet längst bak framåt slutspelet. Jag tänkte inför säsongen att Poulin var lite av en chansning med tanke på att han spelade så lite ifjol, att han kanske skulle vara skadebenägen. Att han sen åker på två skador pga kollision är nästan för sjukt, trodde snarare han skulle ha rostig rygg eller något. Han är med andra ord otroligt skadebenägen, men på grund av att han utsätter sig själv för kollisionsrisk och i det har extrem otur.
Löven kommer nog fortsätta vara obehagliga i min värld fram tills det att de åkt ut ur slutspelet. Känns som de kommer gnugga sig fram till finalen ändå, och i det kunna samla kraft längs med vägen. Den visan har man ju hört förut, ”bäst när det gäller som mest” och så vidare.
Olli Nomadinen : Nja. Vi måste ju slå de flesta ändå och skulle vi förlora gör jag det tusen gånger hellre mot klassiska SSK än mot ett gäng amerikaner.
josha840: Någon borde ta fram statistik på hur ofta det blir bättre när målvakter gör något annat i spelet än att gå bakom mål och stoppa pucken. Ohre får för sig att hjälpa till lite väl mycket ibland också.
Olli Nomadinen : härligt när Perron med 400 NHL-matcher kommer till umeå/Vännäs och Wallson ba: ”we have to play in this shithole får a little while because our roof is about to fall down in our own arena. Dont walk on the grus when you go into the ice”.
Vad fan håller Hockeyallsvenskan på med egentligen? Svensson blev anmäld för 4!? dagar sedan och ännu har det inte kommit något beslut, helt otroligt.. Snacka om att få sig själva att framstå som ett gäng amatörer!
Tom Topp: SSK är Lövens boogeyteam denna säsong känns det som. Timrå avverkade SSK rätt enkelt senast man möttes. Även om Timrå slappnade av och släppte in dom på slutet..
{7412}: dock inte bra i längden om dom fortsätter förlora varje match Ju mer förluster ju mer spelare shoppar Kentää och efter att bytt ut halva laget kanske han till slut får igång dom...... eller får ännu mer disharmoni i gruppen..... hårfin skillnad ibland.
Löven kommer nog fortsätta vara obehagliga i min värld fram tills det att de åkt ut ur slutspelet. Känns som de kommer gnugga sig fram till finalen ändå, och i det kunna samla kraft längs med vägen. Den visan har man ju hört förut, ”bäst när det gäller som mest” och så vidare.