1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600567 inlägg · 6212 ämnen
« · 22235 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nya Timrå isstadion
HH. Problemet med att gräva ner isen är ismaskinen. Ska du ha hiss till den??? Det billigaste är att lyfta taket. Förövrigt har jag sett ritningen!!

Älska Timrå IK

Sv: Äntligen
okey:
Det tog mig ett tag innan jag kom på vem Renström var. Det fanns en gång en spelare i numera konkursade Team Falun i division 1 som hette Renström med Jens som förnamn. Jag förmodar att denne spelare har väldigt lite med ditt inlägg att göra.

Henrik Rehnberg heter din "vedhuggare"...

Sv: Äntligen
Vad säger ni om crippe, Z:a och ward i en kedja??

Äntligen
Äntligen något positivt som kan bryta trenden,menar nyförvärvet Ed Ward,tror att han kan vara den del som löser många knutar och ger Z o Crippe lite mer utrymme,är förmodligen en spelare som kan ge en "vedhuggare" som Renström betänkligheter innan han överfaller spelare igen,ett orosmoment är att Timo inte är helt hundra,skulle även vara önskvärt med en hårding i försvaret typ Schnabel.Hoppas på vinst mot VF.

40år+Ishall+Oisolerad platta=Permafrost

dr Dängroth:

Tror säkert att någon hemmsida kommer att ge mycket information om Arenan,,,fins ju en del Timrå relaterade, en 5-6 stycken närmare bestämt,, och fler är på "G" rycktas om 2 till,,,

Arenan blir säkert fin, men kan inte begripa varför om jag fattar rätt varför Komunen ska ta betalt för, bygget då behovet av upprusning är lika omfattande som prislappen jag läste i tidningen,

Men jag förstår inte Söderström sa att dom skulle lyfta taket, Varför inte göra som Scania rinken, karva ur kräver mindre ingepp på byggnaden, och då det är bara sand under så lär det ju inte vara tung grävt heller, och en ny platta är vi ju i behov av, då den som ligger där inte är isolerad, vilket märks då det är mycket folk, och kylan går neråt istället för upp,,,

För nya läcktare måste dom ju bygga ändå, för hur dom än beter sig, då läcktarna ska bli brantare så får dom ju åka archelkana på sittplats, med dom läcktare som fins,,,,,

Nya Timrå isstadion
Det låter onekligen spännande med en ny TIK-ägd ishall. Hörde att den inte skulle äventyra ekonomin för Timrå IK oavsett om det är spel i elitserien eller allsvenskan. 1000 fler platser med bra sikt, företrädesvis sittplatser om jag förstod saken rätt. Försäljningsutrymmen mm runt arenan för att öka bekvämligheten.

Det jag vill poängtera är att jag mycket kraftigt önskar att man inte tar bort ståplatserna från arenan. Där ligger en stor del av Timrås framgång och kultur. Själen. Det obetalbara. Spela inte bort det.
Jag skulle också vilja Wallraffa och se ritningarna...men hoppas istället på en flödande information på hemsidan..
Vad tror Ni andra om den nya arenan??

Sv: Klacken
Bara om alla hjälper till kan det ju bli något. Ska man tro på alla inlägg på gb om folk som hjälper till så borde det inte vara ett problem alls. Jag tycker vi fortfarande har en hög klass. Det hölls igång större delen av Bif matchen. Även om det blivit lite lamare i år så finns grunden där. Vi är ändå ljusår från huliganism och avarter av negativt supporterskap. Vi får positiva omdömen från press, vakter, spelare och andra supportrar.
Nä, det är härligt att vara Timrå supporter även om tabellen grinar oss i ansiktet just nu..
Jag sticker ut hakan och påstår att de flesta Timrå supportrar är shyssta människor som älskar sitt lag passionerat. Fadäser förekommer i alla salonger..
Forza Timrå IK!!

Jag var med på en supporterresa till scaniarinken för ca 100 år sedan, då ankrade vår hejarklacksledare, så det är bättre nu.

kan man kalla sig för Sveriges Bästa klack? vissa påstår visst det, även fast den är så usel som den är, jag hatar det och jag önskar ja kunde göra nåt åt det...tyvärr är jag inte så duktig på de

mmm borde ta och organisera till klacken lite kanske ?

Är inte problemet lite att det inte längre finns någon självklar hejarklacksledare ?.

Klacken
För tillfället tycker jag klacken är helt oduglig när det gåller underlägen, och det kan man ju kanske förstå med tanke på tabell läget, men alla medgångs supportrar kan ställa sig någon annanstans. Klacken i gävle var helt bedrövlig, och resan också för den delen... Jag var bussvärd i den s.k lugna bussen och där gick allt ganska bra tycker jag. det var vid ankomsten till gävle och travrestaurangen som allt gick snett enligt min mening. Vad jag förstått så blev det något missförstånd och alla gick ner till puben, när vi egentligen skulle äta mat. det bidrog ju ganska bra till den stora berusningen....

Väl på matchen så tyckte jag mig se allt för många som var lite väl överförfriskade och hade lite svårt att tygla sina känslor, jag hörde tex någon (jag nämner inga namn) hota vakterna när de vänligt och snällt sade åt Jonas Uhlin att han inte kunde sitta på någons axlar pga att han kunde ramla (helt förståeligt) och jonas förstod även han det och flyttade sig till en säkrare plats. senare under matchen var det någon som var arg på vakterna för att hon inte fick gå ut och röka och stog och svor och hade sig till vakten... klart man blir utkastad då.... sedan följde ju även hennes kompis med när han skulle försvara henne genom att "hoppa" på vakten (såg inte riktigt) men han hade ju ingen chans mot denna koloss.. Under andra perioden satt någon och spydde på läktaren m.m... Så jag frågar bara: Varför åker de med egentligen? för att bli fulla eller för att titta på hockey, OK om man tar några öl och har kul, men så kul kan det ju inte vara att missa hela matchen pga av att man är för full och sitter och spyr eller blir utkastad.... Nej det här var nog det sämsta jag varit med om på en supporter resa som jag varit med om. en medgångs klack som är alldeles för fulla för att förstå vad de håller på med (inte alla då men lite för många) är väl inte direkt vad man tänker på när man hör Timrå IK Supporter klubb..... Ändring på det ganska snart så vi inte förstör vårt fina rykte....

Sv: Mycket pengar
Canada och Frankrike är två helt skilda länder..Tjeckien finns med i eu-utvidgningen. När den nu blir av. Svenska hockeyförbundet säger "Högst tre spelare med medlemsskap i land utanför EU/EES får delta i samma lag och tävlingsmatch vilken arrangeras av SIF eller något distriktsförbund." Björklövens spelare som tillkom under säsongen förra året hade väl dubbla medlemsskap, i Sverige resp Italien eller hur det nu var. Denne Ward verkar vara i en annan kaliber än några av dem..

Jo, vi får nog lita på Peo o Nubben... Men de talar väl bara franska i Quebec, de tillhör ju Kanada... jaja de visar väl sig....

Jimmy: Men han kommer ju från den Fransk/Kanadensikska delen, så jag tror han har franskt pass...Ähh, Nubben å Peo vet nog vilka som är utländare å så bättre än jag =)

Varför skulle DeRouville ha franskt pass... Han har väl aldrig bott där... Av vad jag har fått fram av att läsa lite om EU på internet så är inte Tjeckien med än... De har ansökt...

Men Valley är ju även "svensk" men å andra sidan fattar man inte mycket om Hockeyförbundets regler...

vad jag har förstått så räknas "DeRoo" so EU-spelare. Han har ett franskt pass om jag inte missminner mig helt.

Och för att följa tråden "mycket pengar" så var det skivmarknad i helgen. Nya albumet från YES är gudomligt bra.

LOVE PEACE AND ENTERTAINMENT

Jo men så försvinner ju Matushkin nu...Om han inte skriver på för hela året...

DeRouville, Ward, Jindrich o Matushkin är väl isf 4st...

Jimmy: Det skulle ju betyda att vi har 3 Icke EU nu...men så försvinner väl Igor efter denna vecka...Kanske därför som Halvard startar imorn...för att spela in han i laget igen.

Om Jindrich skulle räknas som icke-EU spelare så skulle det betyda att vi redan har problem eftersom Vitryssland knappast är med i EU...

Jimmy: Det är ju det jag inte har koll på, men max tre icke eu spelare är det väl som gäller...

Vet faktiskt inte om Tjeckien är ett EU-land... Men i Lövens fall vart väl problemet Valley, Vechiarelli, Semjonovs o Beliavski o inte Kacir va... eller?

Red devils: Om Timrå värvar 28 åringen oxå, får man inte samma problem som Löven fick förra året då? Med för många utländare i truppen...eller räknas inte Jindrich?? Är tjeckien ett EU land nuförtiden?

Sv: Nhl spelare till TIK!
TGO: Det var säkert inte Dimmans fel att det bara blev PlayOff 1 det året... Men många lyfter upp honom alldelles för högt tycker jag... Visst var han bra, enligt mig den bästa spelarn i norrettan det året... Men det är inte bara Lars-Eje som bänkat honom av den anledningen, han har haft stora problem att platsa i Vitrysslands landslag, vilket exempelvis inte Igor Matushkin har haft...

Sv: Nhl spelare till TIK!
Jimmy: Skyll inte på Dimman att det gick dåligt för TIK. Felet var Lars-Ejes, han bänkade ju Starostenko för att han var för offensiv.

Ed Ward blir nog bra.

Sv: SKÄMS!!!!!!!!!
RED DEVILS: Kan ha att göra med att Dagbladet hellre står i själva klacken än sitter på press. Nyanserad och oberoende bevakning tillhör ju inte deras starkast lysande områden.

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK
OK, var är ni innan matchen ?

Forward: Klacken lever upp direkt när spelet lossnar.
Dom som tänker så kan ju istället ge plats åt de riktiga TIK supportrarna, jag kallar det du skriver för medgångssupportrar. Om klacken kommer i andra hand vad det gäller stämmningen i ladan då är det riktigt illa i år. Vad har hänt med supporterklubben eller vad har inte hänt???

Forward: Bra inlägg, håller till stora delar med dig.

Det är inte iförsta hand klacken som styr stämningen. Klacken lever upp direkt när spelet lossnar. När P-O ser till att forwards rör på sig även utan puck. Förlustmatcherna karakteriseras av att puckföraren inte har någon att spela och skjuter då av någon outgrundlig anledning pucken ner i ett hörn.
Börja spela framför målet istället för i hörnen, även under powerplay. Ni har ett tempo som måste utnyttjas, kör på och inget stoppar TIMRÅ.

Jimmy: HÄRLIGT !.
Du ser lösningen !.
Nu kan allt bara gå bättre !.

Timrå IK är dom bästa.

Håckla: hehe...:) Robin kom till för att hjälpa Batman... Ed kom till för att hjälpa Zäta...

Jimmy: Huvudsaken är att han har åkt Batmobilen. Om det mot förmodan skulle gå tungt kan han ringa "den röda" telefonen.

red mmm joo sprit skulle nog hjälpa ;)

I Dagbladet står det att Timrås härliga klack satte färg på tillställningen.
Då kan det väl inte ha varit så mycket att bråka om, att några tycker det vart för mycket sprit. Hade klacken skämt ut sig så tror jag det hade stått på dagbladets kalkon lista.

Tror det behövs en hel del sprit i klacken på hemmamatcherna också, för den är bedrövligt dålig i år. Måste vara den sämsta klacken i Ladan på flera år. (om det nu hjälper med sprit)...

Håckla: Precis... 28-åringen kanske heter West :)

Jimmy:
Har kollat nu och du har rätt, Robin hetter Burt Ward. han var ganska tuff han också.

Håckla: Hette gamla Läderlappen Adam West... Har för mig det...

Ed Ward. är han frälsaren ?, hette inte gamla Batmanhjälten från 60-talet Ward i efternamn ?. Jag ser ett sammanhang, Nattens riddare blir Timrås Räddare !!!!.

Timrå IK är dom bästa.

Vad det klagas, jag var med och har lite synpunkter.

Jag fattar inte vad det klagas på jonas.
Jonas var väll inte störig den här resan och jag tycker inte att det var mer fylla än vanligt på den här resan än det brukar vara.

Sen var det någon som hade sett utkastningarna det gjorde jag med jag pratade även med de utkastade efteråt och tycker att det gick lite tvivelaktigt till lite onödigt våld och dyl.

Det snackas om att det var slagsmål på bussen, ja jag kan bara svara på vad som hände på den bussen jag satt på och den var det inget slagsmål på.

Har även hört rycktas om att det blev 25 st utslängda.
Ja isåfall var det en himla massa brynäsare som åkte ut.
typ 22 st.

hörde även att timrå-klacken är värre än Black Army.
Då måste Black Army vara fromma som lamm.

Jag som fattat pennan Mia Nilsson.
Har bara lånat en annan användares inloggning.

mm jaja det spelar ingen större roll ..vi får vänta och se.. :)

men red hur vet du att killen skulle vara 28år just...

Sv: Klassen på Ed Ward
Patrick: Mycket bra analys, Nisse Ekman är annan som inte heller platsade i NY Rangers... tror oxå att Ward kommer göra mkt nytta... Crippe, Zäta o Ward låter lovande...

jo lol :PP

för tre år sedan...

jo annars så var ed den "28:a åriga kanadicken"

TIK hade en annan spelare på G först, en 28:a årig kanadick. och det verkar som man kommer att göra klart med den värvningen också. troligen denna veckan.

Hoppas Ed är bra på straffar. Dom brukar ju kunna det på andra sidan.

« · 22235 · »