Plus och minusmöte skulle man sagt på Baren, mitt plus ger jag till Danne naturligtvis, även om nu Styf var lite virrig som kollega, även Matiasson Linus Crippe och Zäta var några som försökte, mitt minus går till dom övriga Backarna, Phill gör väl så gott han kan bättre, Freddan hade lite att göra men ingav mer säkerhet än Phill, men Freddan var väl förkyld därför hade han stått från början om denne varit fullt frisk. Blir lite omväxling på Hockeyfronten nu när Tre Kronor går in i Hemmaturneringen. Tycker ändå att spelarna är värda en skål nu på Puben ishallen och komma igen om nån vecka.
jannes: Jag vågar kritisera vem som helst! Även Zäta. Men man kan inte säga att Zäta är under isen?? Han är den som får Timrå att hålla ihop. Han tar ett mkt stort ansvar i det mesta just nu. Om du inte ser det har du heller inte många rätt! Fråga vem som helst som kan hockey om Zäta har gjort EN ENDA dålig match i år. Du är en fjant i ordets rätta bemärkelse när du kritiserar de som gör grovjobbet!
250kg kärlek : Va är det som säger att DU kan hockey då? . Tycker personligen också att Zäta är helt nere nu. Han spelar på tok för svårt, försöker hellre drar två man. Istället för att slå det där enkla passet. Våga Skälla på Zäta också. Han är ingen Gud....Alldeles för uppskriven.
Tycker att Deroo gjorde det han kunde idag och glöm inte de svettiga räddningarna han gjorde också. Bra inlägg förresten 250kg.
Matchen var ju helt avgjord när Freddan kommer in och faktiskt efter Hallins utvisning var vi på gång men marginalerna ville inte vara med oss. Tänker på Hallins friläge som tog i stolpen.
Dags att ta sig en funderare på backsidan, som sagt Matuschkin behövs nu med sin rutin...
Maggan: Totalt jävla värdelöst inlägg! Hur kan du missa Zätas insats ikväll?? Du kan inte hockey, då tycker jag heller inte att du ska kommentera vissa spelares totala "divafasoner!" Som sagt: V Ä R D E L Ö S T!!!
Självklart att försvaret blir bättre när Freddan kommer in, jag har sagt det länge å säger det än en gång; Deroo släpper på tok för mycket returer vilket skapar oro i försvaret. Ett försvar som litar på sin målvakt vågar satsa mer offensivt, som det är nu måste man vara där nere å försöka få bort alla dessa returer....
Ack så chanslösa vi var! Jag är inte den rätte att bilda mig en uppfattning om spel och lag eftersom jag inte själv kunnat deltaga på ett gäng matcher. Men:
# de Roo blev utbytt, alla klappade högljutt i händerna, och efter matchens slut helt förskoningslöst skyllde förlusten på de Roo?? Bedrövligt dåligt hockeykunnande! Fbk var bättre i allt!! För er som inte såg det- köp glasögon!
# Timrå har inget organiserat spel som man faller tillbaka på när det inte riktigt stämmer.
# Laget har inget försvar- läcker som ett soll nästan jämnt. Det är inte De Roos fel att laget förlorar, utan lagets fel. Man kan inte påstå att Freddan är ngn frälsare när han kommer in i ett läge där matchen är avgjord. Han håller nollan men det är en väsentlig skillnad att ta över när matchen är slut. Nu tycker jag att Freddan är en het kandidat till att stå. Jag ser fortfarande inget som helst som gör de Roo till förstekeeper.
# Ed Ward är ett stort utropstecken! Förutom zetterberg är han den som dominerar och verkar ta ansvaret i Timrå. Tycker mig se att Zäta fått mer andrum redan nu när Ed spelat endast 2 matcher. Ed Ward spelade klart godkänt idag, bäste spelare enligt mig.
# Nu är det uppehåll, men jag förväntar mig att det kommer att bli en viss omorganisation i klubben efter uppehållet. Annars är det lätt att det blir "samma" visa igen. Det är dags att ta ett personligt samtal med dessa "proffs" vilka vi betalar med publikintäkter, korvar, kläder etc. Jag anser att man kan begära mer av personer som i många fall tjänar mångt mkt mer än du och jag.
# Jag är förtvivlad efter dagens scenario. Ett frejdigt lag finns inte längre, man famlar i mörker, man söker ngn som kan ge svar, man vill så mycket men kan inte..... Det är defintivt dags för en förändring!
Ta det lugnt Maggan jag förstår om du är upprörd men av vad jag såg så försökte killarna iaf.
Men Färjestad är ett alltför bra lag och då kan man uppfatta det som om våra killar inte gör det dom skall. Tycker ändock att killarna kämpade och slet och visade god kampmoral men för dagen mötte vi våra övermän,tyvärr.
1) Färjestad spelar en ruskig Schakalhockey för tillfället och det gör att Det blir fruktansvärt trångt och snabbt spel så killarna hängde alltså inte riktigt med.
2)Lite svårt för killarna att hålla sina positioner när Färjestad rör om i grytan går det undan,Puh.
3)Nu är du lite orättvis, för Z:a drar ett jäkligt tungt lass han försöker nu axla rollen som vår ledare och det blir lite fel. Vad vi nu behöver är en stor ledare som har den rutin som krävs för att styra killarna på rätt köl igen.
4)Därför att det går undan när Färjestad lirar hockey idag, tror nog att många av våra killar åker på nån slags förkylning efter denna match. Men helt klart så backade vi hem alldeles för långt men det blir gärna så när man känner att motståndarna är lite för överlägsen..Det är bara att ladda batterierna och komma igen för än är det många sköna poäng än att slåss om.
Maggan: "3) Varför bänkar man inte Z'a och Chrippe? Vi har fått två små divor som vägrar att förstå att detta är en lagsport."
Det där kan jag verkligen inte hålla med om. Crippe har varit riktigt bra i höst och han vågar HELA TIDEN göra saker som andra inte skulle våga. Sen är det ju så att det inte alltid lyckats och att han gör en grej för mycket men han har lugtn varit bland de bästa i TIK. Zäta har haft det tugnt med poängen osv men det lossnade ju lite i torsdags.
Man kan ju fundera hur det hade sett ut utan Crippe och Zäta.
Dags att börja vara negativ,Peo måste börja prata med grabbarna,istället för att använda Deroo kan han ju ha 6 spelare på isen för det blir ju ungefär samma. Vote Freddan for golie. Sen kan han ge backarna en tusing för varje tackling ,han skulle inte bli fattig iallafall. Backarna är ju f*n rädd för motståndarna. Säger inget om att vi förlora men på sättet vi gjorde det.
Trodde aldrig att jag skulle behöva skriva detta, men fy f-n vad dåligt Ni spelar TIMRÅ IK!!!!! Det finns många problem som är så synliga att t.o.m en blind kan uppfatta dom. 1) När det kommer en TIK'are in i motståndarzon. Varför vänder han då spelet mot mittzon igen istället för att gå mot mål? Vet inte hur många spelare jag har sett som gör exakt samma sak. 2) Hur många stirrar sig blint på pucken istället för att försöka ta sin man? Som det ser ut just nu går tre på pucken och låter då motståndarspelarna härja hur fritt som helst i egen zon. 3) Varför bänkar man inte Z'a och Chrippe? Vi har fått två små divor som vägrar att förstå att detta är en lagsport. 4) Varför backar man hem till egen blå, när motståndarna vänder spelet bakom eget mål?
Ja detta är några frågor som jag gärna vill ha svar på. Speciellt efter dagens otroligt dåliga insats från Timrå spelarna. Hoppas att jag inte får höra att dom hade "sprungit" på krogen ikväll bara. För då tycker jag att Peo ska ta med killarna på träningsläger i Piteå, för det är där dom isådanafall kommer att få spela nästa år.
Säger som 250kg sa igår: Vem är ledaren i dagens Timrå? Z:a drar återigen det tunga lasset och är framme och pratar med domaren efter avblåsningarna!! Tycker inte att det är Z:as uppgift riktigt och det gör att hans egna spel blir lidandes.
Saknar också Matuchskin, för på backsidan måste vi nog se över vårat hus. Jindrich lever inte riktigt upp till dom förväntningar jag hade på han iaf. Och Rajamäki likaså tycker att man kan begära lite mer jävlarannama av dom två.
En stor ledare är vad som saknas i dagens Timrå enligt min mening, och jag tycker det var bra att 250kg tog upp det för en diskussion för Z:a måste få vara den artist som han är och ledarjobbet måste någon annan sköta, men vem???????
Ja då var man hemkommen från matchen då :( Vi hade inte en suck i dag, Färjestad var bättre i allt.
Tror inte jag har sett Timrå blivit så utspelade som man blev idag. Just nu känns det fruktansvärt tungt att se att vi inte riktigt hänger med. Men Färjestad är bra det ska man inte ta ifrån dom.
Skönt med vila nu för grabbarna så att dom får chansen att komma igen och vinna dom viktiga matcherna, för Färjestad orkar nog inget lag rubba för tillfället dom såg oerhört tunga och spelskickliga ut rena rama lekstugan emellanåt..suck..
Se länken nedan. Phille är seriens sämsta målvakt. Siffrorna talar sitt tydliga språk. 88,40% 3,35 är inte bra. Jfr Rolf Wanhainen 92,23% 2,59. Givetvis inte bara Philles fel, men vi kan inte blunda för vetenskapen. En ny målvakt kanske?
dr-nix: Det var precis det Patrok Polly sade i sin jämförelse tidigare idag. Han jämförde målvaktsbyte med ett målvaktsbyte i sin innebandyklubb. Allt blev mycket bättre backarna kände sig säkrare då dom visste att dom kunde spela och lite på målisen. Forwards kunde koncentera sig mera på spel framåt och slippa så mycket backjobb. Klart det blev mera mål. Nä byt målis så slipper man syrebristen vid dessa returer.....
Vad som sägs har aldrig ändrat ett tabelläge. Vad det handlar om här är hur många på det här forumet fått för sig att det handlar om ren och skär otur att laget går dåligt eller i sitt mest extrema fall skyller på målvakten. Så fungerar det inte. Hela laget måste ta ett ansvar, även målvakten skall sägas och ja, inte heller jag tycker att De Roo har imponerat.
Men naturligtvis är målvakten viktig. Om du däremot tror att han är den enda orsaken till att laget ligger under så är du... konstig. Över en längre period visar sig ett lags styrka. Nu har det snart gått nitton omgångar. Var ligger vi? Vad säger det om TIK:s styrka?
har man en bra målis så känner sig lager säkert och spelar lugnare...om man inte tror att sin målis är bra så blir man stressad och spelar sämre....(detta är vad jag tror)
Men kom igen... Sluta upp med självförnekelsen. Ligger man under med 2-5 efter halva matchen kan man gärna inte vara det bättre laget. Man måste rycka upp sig om det ska bli någon skillnad. Vi måste inse att det fattas mycket för det här laget just nu.
såg just på djurgårdens mål mot timrå...inte för att säga att djurgården är bra men deroo skulle inte ha släppt in alla dom puckarna ..om du hade satt t.ex liv eller någon annan elitserie målis i mål hade det inte blivit 5-2 ...det är jag ganska säker på....ett mål t.ex ...killen kommer ..deroo lägger sig hur tidigt som helst... killen flippar bara upp pucken i mål.....
jo men vad i hela helvete håller tik på med....dom är inte urfattiga hmm ok färjestad är ett bra lag men säger peo att timrå har gjort en bra match efter denna match då jävlar!
allvarligt talat ....4mål insläppta på en kort period...v-fn ...varför värvade dom inte en riktig målvakt ??...dom hade råd med en massa andra värvningar men inte en riktig målis hmmmm
DenRöda: Endera ligger arenan kvar där den är, och då får man acceptera att klubben aldrig kommer kunna växa till någon stormakt i SHL ens i teorin, eller så flyttar man den till hamnen. Allt snack om Birsta osv. är ju bara en extremt ... | Läs mer
Danne naturligtvis, även om nu Styf var lite virrig som kollega, även Matiasson Linus Crippe och Zäta var några som försökte, mitt minus går till dom övriga Backarna, Phill gör väl så gott han kan bättre, Freddan hade lite att göra men ingav mer säkerhet än Phill, men Freddan var väl förkyld därför hade han stått från början
om denne varit fullt frisk. Blir lite omväxling på Hockeyfronten nu när Tre Kronor går in i Hemmaturneringen. Tycker ändå att spelarna är värda en skål nu på Puben ishallen och komma igen om nån vecka.