1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601414 inlägg · 6212 ämnen
« · 25257 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Lesson one
Bärra: Jag har alltid haft det största förtroende för dig och Timrå Ik. Undrar om det finns ngn som kan utmana din garderob av Tik- prylar?
"Welcome Mr Thomas" gör mig aningen nyfiken. Den första jag tänker på är Thomas di Leva, otroligt passande snok för att passa in i Timrå red eagles. Men inte kan den karln spela hockey?? Å andra sidan blir man inte särdeles upphetsad när han sjunger eller, trots det lyckas han leva på sitt yrke.
Kanske kanske är han den "pappa" vi söker....

Welcome Mr Thomas!

Sv: Micke Lindholm
dr-nix

jag drog den jämförelsen för att man INTE ska se allt för mycket på åldern.

SKulle folk lyssna på alla som klankar på idrottare så fort de fyller 30 så skulle Raymond Bourqe lagt av för många många år sedan.
Gretzky, Masken Carlsson, Jonas Bergqvist mfl mfl oxå.

Numera är man inte slut för att man passerat 30, 35år...

Sv: Supportersidan
mike66:
Jag syftade på supporter/klack-bilder.
Tack endå.

samma här,...jag vill ändå inte se honom i laget...

Alla har vi våra uppfattningar... Visst jag tror oxå han blir svårare att övertala iår... MEN efter fjolårssäsongen sa han att TIK kunde höra avsig om de behövde honom...

Näru nixpix känns inte som om detta leder nån vart, du har din uppfattning o jag har min... nä nu måste jag gå o lägga mig... ska upp o jobba imorrn...

Kongo:
Gå in på TIK031´s sida så länge där finns det lite spelar bilder och ett nyare lagfoto iof inscannat men ändå.

Dr Nix:
Tror inte du heller har fattat riktigt du får nog bakläxa på dina glosor än sålänge..Galna kossor var det ja..Hmmmmm

kollade just ...yep det är 2001 nu ...detta är en helt ny säsong ...om du vill återleva förra säsongen är det upp till dig men jag tror inte att Lindholm gör comeback ...

dr-nix: Hur mkt tror du han hade tränat när han kom in ifjol...

andra spelare som dom värvar är aktiva och tränar...lindholm har nog inte tränat på 6 månader...inte så som en aktiv spelare gör...snälla jämnför inte en aktiv spelare och en som lagt av ...det är jobbigt

nixdoktorn: Ja alla spelare man värvar så här dags lär väl behöva några matcher för att komma i gång...

Saknar ett bildarkiv på den förträffliga supportersidan.

Patrick Polly:
Bara han är över 50 och är en bra ledare både på och vid sidan av planen annars får det vara. Helst en käpp ska han ha också. Dubbelmedade skridskor går nog också att få fram tror att HH hade ett par såna liggandes.

Nä dom skulle ju Friskan låna...f-n..Ja men broddar går väl det dä med.

ok lyssna på mig...han är gammal och är troligtvis inte lika bra som förra säsongen....vet du hur jävla snabbt formen kan försvinna ...

dr snuggles: Läs mer än bara sista inlägget... Lindholm är en Center som är bra på att teka, bra på rören dessutom river han o sliter kopiöst varje match dessa egenskaper gör att han är en bra ersättare till Hautamaa om denne blir borta länge...

Men där han kommer göra mest nytta är nog endå i omklädningsrummet o i avb.båset tack vare att han är en kämpe som får med sig alla andra... dessutom har han förmågan att höja stämmningen när det går ont med sin humor o kan lyfta hängande huven... En mycket bar lagpappa som var en stor anledning till at det vände för TIK ifjol... Men frågan är om han vill göra ny comeback... Tycker att Peo o nubben ska göra sitt yttersta för att övertala honom...

F:
Nu ljög du allt bra mycket! Alla inlägg och vad är det vi har diskuterat här då den senaste veckan? Prova och gå tillbaka några sidor och läs igenom inläggen innan du yttrar dig.

mike66: Han är en kanon ledare! Vi kanske ska värva honom till TIK då. Undrar just om jag får en värvarpremie för tipset??

Madde:
Jag är ju skitglad och tror ju stenhårt på laget jag ;) Jag har ju nån slags överpositivsm i kroppen för tillfället det bara pirrar liksom.

Men är fortfarande lite sur att vi förlorade ikväll och det kanske är det som har speglat av sig i mina inlägg ikväll.

Men kossorna betar vidare på de brända slätterna och gräset är grönare på den andra sidan men Timrå IK kommer alltid igen och det med besked.
FORZA TIMRÅ mot SLUTSPEL det bär...

fast han skriker aldrig!

Madde: sade mannen innan han hoppade ut för stupet

Jimmy: du vill alltså att timrå ska värva en spelare enbart för hans ledarskaps egenskaper och inte hans fysiska form d.v.s. hur bra han är på isen..eller ska han stå i båset och skrika....vi har redan en sådan person ....han heter Peo Larsson

Polly: Jomen Huss spelade bara halva säsongen ifjol pga skador... Hans kropp tål inget mer det är därför han slutat...

och Bärra brukar inte sprida dimridåer!

MIke: Vad är det som gör dej så hilma klipsk då ?

Mike; Denna GB livnär sig på rykten...

Det finns inget att oroa sig för, le och var glad istället!

Jimmy: Tja det beror på vad man menar med rätt bra. Jag anser att han Inte var en av Timrå's bättre spelare under fjolåret. Ledarskapsmässigt kanske han hade en roll att fylla, men jag tycker Huss var bättre ledare och ishockeyspelare.

jo det har har (jag tror det var nubben som sa det) insett att dom kanske värvat lite för "ungt"...om jag vore ansvarig för att värva folk skulle jag värva erfarna gubbar...ett exempel är ed ward ...han är ingen duvunge direkt ...32år och mycket rutin ... tik är inte helt bakom flötet...

Patrick Polly:
Du verkar inte ha förstått det här riktigt ändå..Din Morfar kanske är en mycket duktig ledare vad vet väl jag?

Polly: Tja, han platsade rätt bra för 6 månader sedan... Kom ihåg att det är en strak ledargestalt/lagpappa vi behöver mest, skulle man värva Lindholm så är det inte för hur många mål han gjort på senare år...

Faan efter att ha läst alla inlägg kan jag ju bara konstatera en sak..
Inte mycket hockeykunnande i denna gästbok eller !!!!

Finns en enkel förklaring till Tik´s motgångar i höst och den stavas
RUTIN. Något som helt saknas i dagens lag. Behövs nån gammal
räv,typ Micke som tar tag i det hela,nån som inger respekt hos
både med och motspelare. Finns inte nån i dagens lag smom ens
är i närheten av att göra detta.
Nä ta hit nån med lite rutin så kanske "juniorerna" höjer sig ett eller
förhoppningsvis flera snäpp.

polly just det jag tänkte skriva :P
var upptagen... haha

Iaf så skapar det en mycket orolig GB när man lägger ut vissa rykten.

Som sagt vi har två bra målvakter och jag personligen utgår ifrån att dom skall bli kvar.

Om inte så kommer väl den dagen då vi får veta vad som är på G. Så sluta att oroa gb:n det är nog jobbigt som det är här ändå...

Stefan, Jimmy & alla andra: Visst kan man dela samma passion för hockyn som stjärnspelare men inte hjälper det om inte kroppen, tekniken eller talangen hänger med.

Min morfar har nästan samma passion för hockeyn som Ray B men inte platsar han i TIK för det.

Madde: Oftast är det de som namnger ev. nyförvärv på hemsidan som vet minst. Eller alternativt bara vill reta upp folk.

dr-nix: Visst det skiljer i klass mellan dem, men de delar samma passion o hjärtat för hockeyn...

snälla säg inte att du jämnför Lindholm men Ray Bourque en av världens bästa backar genom tiderna imho..

dr-nix japp han börjar bli lite smågammal... men åldern är inte allt... se Raymond Bourque 40bast när han lade grillorna på hyllan i somras :)

Bärra; Mr. Thomas, as in Tim?
Jag tror inte på att byta spelare mitt i säsongen men för att få se Thomas i rätt dräkt kan jag slå några volter!

...uhmm Lindholm var säkert en helt underbar spelare men är inte han lite gammal nu....låt honom vila han har gjort sitt på plan

Sv: De Rouvillde
Man tackar så mycket Jimmy.

Trodde det var Timrås Officiella som skulle göras om hade som vanligt fel :)

Verkar som om det är delade meningar angående Lindholm/Huss i Timrålägret.

Jag hade hellre sett Lindholm än Burra i MIF igen tex... anser inte att MIF är i behov av "målskytt" a¨Burakovksy hade hellre sett en lagspelare av rang i Lindholm som kämpar och sliter över hela planen.

Glömmer aldrig hans ansikte efter vändningen mot Färjestad i kvarten för några år sedan...det kallar jag kämpa ansikte

Stefan den nya sidan finns i länktipset

ny hemsida?

Vad är det som är nytt på Timrås hemsida? Jag ser då inga förändringar förutom att gästboken hoppar upp i ett nytt fönster (vet inte om den gjorde så förut), annars har jag svårt att se några förändringar fast iofs så har jag ingen stenkoll :)

Stefan: Tja Huss har gått till Allsvenskan och Lindholm la av, helt rätt.

Själv skulle jag ta Huss av nedan redan angivna anledningar.

Stefan: Jag är sedan Huss var här första gången 95/96 ett stort fan av honom men det känns som om Huss gjort sitt på plan nu... Tror att han kan komma att bli en mkt bra tränare så småningom, han är en vinnare...

Så visst känns Lindholm idag som ett givet val mellan dem... Lindholm skulle nog med sin inställning o ledarskap få igång TIK i år igen...

Skadebenäägen, sa Bull!

Patrick Polly

har för mig att Huss oxå mer eller mindre lagt av 2ggr genom att varva ned i Allsvenskan till skillnad från Lindholm som lagt av 2ggr tvärt istället för att "varva" ned a´Huss eller har jag fel?

Jag själv skulle välja Lindholm 100ggr av 100 om jag fick välja mellan Huss och Lindholm.
Varför? Dels så vet jag vem Lindholm är sedan hans tid i MIF, vilken kämpe, gör viktiga mål är itne lika skadebenägen som Huss verkar vara på senare år.

Vad i helvete Bärra!
Vet du nåt?
Hoppas det, Kongo vill man inte göra besviken...

Kongo: Tack tack. Det känns skönt att veta att man har gräsrötterna bakom sig. Ska genast söka till TIK's styrelse. Undrar just hur de väljer sina medlemmar. Vi kan kanske kräva från GB håll att vi vill ha en kille i styrelsen.

Lesson one
Dags att vidareförkovra sig i engelska språket.
Say after me all of You:
"Welcome Mr Thomas!"

Tycker att Stefan Liv visar sådan kyla i alla lägen
som gör att det blev tryggt i de bakre regionern.
Visst Liv kanske borde tagit 1-1 målet men
han hade lite oflyt där när Tjecken bara fick en
halvträff på pucken som ställde Stefan.Annars
var han stabil i en knepig match för Liv.

Det bästa vore om vi gjorde som Patrick Polly vill. Värvar hit ungefär 5 landslagsmässiga europasvenskar, då borde det bli minst slutspel.
PATRICK POLLY FOR PRESIDENT!

« · 25257 · »