1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596234 inlägg · 6213 ämnen
« · 2559961 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
modomille: Alkohol verkar räcka för att skrida över lite moraliska gränser kring kvinnor, tror ni har ett gäng målisar i bagaget som kan intyga detta. Var det nått mer?

Edit: nej just ja, kom på att det här med en andra chans bara gäller inom Öviks murar. Bartosack pratades det ju så gott, även fortfarande. Trots sitt ytterst tveksamma bagage..

modomille: Ska vara ett brandtal av Sture då, på en Maxell C-60 kassett!

Dexter : Bara öl? Inget annaat?

Positivt att ett av våra konkurrentlag verkar komma att sakna en viktig pjäs under alla gånger stora delar av säsongen fram till jul. Osäkert om han kommer kunna ta en fast plats i Ducks men gör han inte det så dröjer det.

eltifoso: Bernhard 1+3 ikväll. Men i den här boken sitter alltså folk, med sina ölburkar och tandlösa leenden, och skrockar åt denna odugliga back. Till ljudet av lägereld och banjo. I vinter ska de jävlarna i Måååådåå få ett uppvaknande.

Rip Kirby: Den 14/9 står modoliderna med kepsen i den sexfingrade handen och undrar vad som händer.

Sputnik: Lite låg tycker jag ingen över 50!?

{9908}: Haha, ja den har jag sett. Där snackar vi glädjekalkyl. 😅👍

Sputnik: Då tyckte jag det ändå var mer underhållande när denna FBK-supporter listade sin prognos på poängproduktion 23/24.
Nog för att det laget kan vara lite mer förväntansfulla än vår granne i norr, men förra säsongen hade de 3 spelare över 30 poäng. Och ska nu alltså mäkta med det här.
Uppladdat:

500x0-img5843.png

{9037}: Beep Beep! Hej SHL, jag är Modoit och vill bli sodomerad

Sputnik: Jag fattar. Den välkända OCH välbeprövade metoden, blunda och peka?

Rip Kirby: Ja jag kör Modo-modellen. Den lite mer ödmjuka och återhållsamma sorten. Framförallt realistiska! 🥸👍

Sputnik: ...lite sådär i all blygsamhet? 😆

Sputnik: Försäsongsgnabbet kom just igång. Rond 1 inleddes ikväll med de båda allsvenska klubbarna Modo och Burkölen. Div. fula tag mot slutet i kvällens match gör att Röven matade in det första ngt tafatta slaget i Woodooboken. JFK kontrar med en ful armbåge i mellangärdet och Röven är nere för sin första räkning..

Sputnik:
Ok då här kommer våran produktion på backsidan.

Poängfacit=
Rindell 60+
Eronen 50+
Lyytinen 40+
Övriga 30+

👍

{9037}: Glöm inte Pontus Näsén, ni vet han som aldrig tar ett skott.. Nu spekuleras det om att han minsann kan komma att göra 30+ poäng på backplats.
Endast 9 backar i hela SHL lyckades ta sig över 30 poäng strecket förra säsongen.

Det blir ett bryskt uppvaknande där uppe.

Olli Nomadinen : Beep Beep! Här kommer Bernie!

Har inte Erik Nordlander spelat i Timrås J20 förra säsongen?

Rip Kirby: sedan blir det svårt! Målvakten, är det Petter Rönnqvist son? Eller var det någon annan? Jag minns inte riktigt.

Rip Kirby: Ludwig Niederbach....är det nån brorsa till Theodor?

Olli Nomadinen : Aaaah.. du tänker såå😊
Skämt åsido. Kasst av mig att inte begripa det. Ok, en ex-timråspelare. Hur många till vet vi om?

Rip Kirby: Tror han svarade på ditt inlägg om att nämna en spelare i IFSH

Tom Topp: Okej.. men sen då..?? Du måste ju skriva vad du menar haha

Rip Kirby: japp!

Rip Kirby: måste ju ha varit en ganska intetsägande match för båda lagen. Löven spelade ju boxplay halva matchen, när det väl var 5-5 så var det som alla andra matcher man sett mellan två jämbördiga allsvenska lag, dvs. full gas åt båda håll och hafsigt spel.

Hade gärna sett att vi hade haft nån försäsongsmatch mot ett defensivt samspelt lag (såg inte matcherna i Finland), det här offensiva och publikfriande spelet speglar ju inte direkt verkligheten i SHL.

Rip Kirby:
Hur gick det vann björklöven?

KulltorpsOlli: Och Modofansen tror att spelet genast blir mer "disciplierat" eller ärligare bara för att det råkar vara SHL..? Det är väl en kamp om varje poäng och tabellposition på samma sätt som i HA.

Tom Topp: Sebastian..??

Rip Kirby: Kaiser!

KulltorpsOlli: 5-4 Modo. Slut kom.

Dexter : Heja Löven 4-5 nu

Dexter : Närmare än knappt två mil mellan arenorna går det knappast att komma om vi pratar lokal rivalitet. Dock, och det ska man ju ta med sig inför matchen, så var det nästan tio år sedan Timrå IK mötte IF Sundsvall Hockey i en match som faktiskt gällde något. Vi möts "bara" i en försäsongsturnering varje år. En match. Kan någon här på planket nämna EN spelare i Sundsvall vid namn? Jag kan inte det. Därmed vill jag säga att den där tuffa rallarfajten där blodet kommer flyta KANSKE nödvändigtvis inte kommer hända...

Olli Nomadinen : Har svårt att tro att det ngn grisig historia. Är ju snart bara gamla Timråjuniorer i SHC

{297}: Du vill bänka Dahlén om det blir en grisig träningsmatch? Är han gjord av porslin? Lite onödigt att vara så rädd för Sundsvall Hockey.

SPOODI: I Timrå kallar vi det försnack..

Olli Nomadinen : Sen lär vi väl torska nån match i SCA bara för det. Men jag känner mig ändå rätt trygg med att man vet vart man har vårt lag i grunden och hur det såg ut föregående säsong.

Modo har ju trots allt absolut minst SHL erfarenhet i truppen, jag tror det kommer vara rätt avgörande i slutändan med faktiskt. Då de flesta inte riktigt vet vad som gäller och när det kommer till serielunken.

I ett förväntat negativt kval är det andra mentala aspekter. Där kan de rentav ha en fördel istället då det lag där förmodligen kommer möta i ett kval lär ha mer att förlora.

Olli Nomadinen : Jo, tänker lite allmänt. Modo ser så där trubbiga ut som man förväntat sig lite. Med de föregående träningsmatcherna i åtanke med alltså. De släpper till chanser för lätt bakåt.

Sputnik: Vi hade också rejält jobbigt mot Löven i finalen förra året vill jag minnas

Sputnik: Ja det kommer bli spännande att se! För övrigt kan jag betygsätta Modos spel med ett,Nja! Jag ser ingen struktur! Det är mest tuta och kör!

{297}: Som jag förstått det så hade man signat Eronen oavsett och Bernie var alltså en "billig" bonus.
Men kan ha fel. Det är dock förståeligt att lag som Luleå valde att dra sig ur pga den bristfälliga defensiven och det lite nonchalanta spelet med puck i fel områden ibland.

bar mofftak: Hua, Modo har en del att arbeta på. Öppna spjäll bakåt. Det kommer smälla rejält i baken om de inte kan täppa till försvarsspelet över hela isen, SHL lagen kommer ta vara på misstagen direkt.

Sen är jag lite fundersam till Modos målvaktspar.
Båda ser ut att svaja lite. Bara försäsong jag vet, men rutinen kan komma att bli viktig när det stormar lite. Framförallt mentalt då det gäller så mycket i SHL med negativt kval och allt.

bar mofftak: om man betänker att vi kanske hade släppt Eronen om vi fått Bernhardt så kan man ju dra en lättnadens suck nu. Jösses!

{9908}: Legender överallt....jag tycker det luktar Bagdag Bob över experten och flera andra Modoiter som skriver här också. Vi får buga för "stormakten" helt enkelt. Höhö...

Greven: Inte helt fel att vi slapp Bernie-kontraktet.

{9908}: #visomblundarfördetuppenbara 🫣🤭😂

Med tanke på det lilla debaclet idag gällande en viss tränarbild och eventuella skämt som inte landade väl, så skrattade jag rakt ut när kommentatorn meddelade att Mådå har en kedja som kallas ”300-kilokedjan”.

Olli Nomadinen : Vinst för IK VIK Hockey, 3-1. Leksand ser bra ut 🫣👍

Olli Nomadinen : var väl lite grisiga vibbar från Sundsvall förra gången det begav sig vill jag minnas? Lander rår ju ingen på men man kan ju gärna bänka Dahlén om det blir en sån match.

Olli Nomadinen : Det är väldigt synd att vi inte kunde få till ett möte mot ett lag som vi vet håller hyfsad SHL klass, typ Frölunda/FBK. Men vi har ett rutinerat lag så de är nog medvetna om att det blir en helt annan nivå den 14:e.

bar mofftak: Vi möter IFSH. Från div 1. Blir det en grisig historia blir jag orolig. Jag hoppas på typ 9-0 men förväntar mig seger med minst 4-5 måls övervikt

« · 2559961 · »