Herr Wasa: Jag är också nöjd med en poäng, men nu krävs seger mot Malmö. Låt Freddan få känna förtroendet nu, även om han skulle göra en mindre bra match någon gång.
När så många matcher avgörs på straffar så MÅSTE man vika tid åt det ... Spekulera i en poäng till i de matcher som TIK förlorat så förstår du varför !!!
Hör och häpna - jag är faktiskt nöjd med en poäng borta mot Luleå En poäng på bortaplan och tre hemma räcker i fortsättningen.
Men det är fortfarande bara 3 segrar nu på 20 matcher ...och tränat straffar verkar de inte gjort under uppehållet fastän de måste inse att straffar är djävligt viktigt i ES
Låt mig säga så här, för en timme sedan skrev jag 1-1- och torsk på straffar, sen skrev vissa vins med 5-3 4-1 och 3 mål av z o.s.v. skärpning dom är inte bättre när ska ni vakna och fatta. torsk idag med 2-1 men timrå vann skotten!!!! nåt positivt
HH... JAG vill ha en...jag vill..jag vill ha en.. är det någon här som vill sälja en till mig?? SNÄLLA... HH kryp ner i korgen nu...vem har lovat dig att komma upp??
Gud: Ska bara veta vad fin dom är, oooo vad jag njuter av att föra musen över des underlag,,,Är en bild med på en kille flera killar är det tror dom är kompisar eller något för dom har ekiperat sig på samma affär tror jag, Killen i förgrunden han är med flera gånger vet inte om det är något specielt med han men han har 20, varför har dom numrerat kläderna??? är det för dom inte ska ta fel, eller något annat,,,,mins då jag låg på sjukhus sisst då fick jag ett armband med nummer kan det vara något sådant,,,,var ju ett tag sedan jag låg inne, fina kläder iaf,,,,konstiga mössor, den killen med 20 har två en röd och en gul,,,,vet så lite men kanske för dom ska hålla reda på´n
Friskan.. det är som vanligt då.. mycket snack o inget händer..när det gäller supporter grejer..o lite annat..
mike66 o 250 kg dynamit.. lille pojken Nike89 har inga kompisar i kattlådan..så mycket skit kommer ut ur fel hål..så kanske någon av alla Doktorer här inne kunde kolla honom o se om han är riktigt rumsren...
En enda gång under 12 säsonger så uppnådde VIK ett hemmasnitt som var snitthöjande (markerat med asterisk) för hela Elitserien. Det var under de stackars 11 matcherna 88/89, innan man försvann till Allsvenskan. Då gällde ju iofs alla matcher något mer än vad de gör nu. Speciellt i början.
Under de första 7 säsongerna hade man ett sammanlagt snitt på 4 925. Då skall man väl sätta in i sammanhanget att Västerås är en av Sveriges 10 största städer och att Rocklunda slukade 6 250 åskådare. Blir en beläggning runt 78% under dessa år. Tja, godkänt, men inte mycket mer.
Hemmasnittet på 2 145 för säsongen 96/97 är det SÄMSTA som presterats under Elitseriens 26-åriga historia. Så någon stor publikmagnet i Elitserien saknas inte för tillfället.
gud: Det gick fint.......den gick åt som smör i solsken=tog slut.
Sedan fick supporterklubben inte beställa några nya pga av att Bulla hade visst gjort nån som skulle säljas (men ingen tycks veta hur den ser ut). Jag har tyckt massor med gånger att suppklubben ska beställa nya.
El maco: Tredje året 90-91 snitt:5014 sämsta: 3220 Bästa: 6257 Då har jag inte räknat med slutspel dom tre åren då det var nästan fulsatt.. Ni har en bit kvar... VIK var ett fruktat publiklag dom första 7 åren...
Och Arena betyder fortfarande SAND,,,,,,,,Så för mej får dom bygga hur många ishallar som helst som låter som Entrepenör företag,,,,,,,,Löfbergs är väl närmast då alla som haft ett paket kaffe öppen ett par dar vet hur det ser ut
Soton: Snicksnack, Bamsetramse! Vilka bjudningar du kommer med. VIK:s publiksiffror i kvalserien: Timrå 5020 (med 700 Timråsupportrar om det är av intresse för jämförelsen), SSK 4240 (med en massa SSK:are), LHC 2532, NH90 2887, Löven 3192. Efter tre första matcherna var VIK alltså nere i 3930 åskådaren, när serien var färdigspelad 3572. Bättre än elitserien i alla fall där snittet var 3006 åskådare.
Betvivlar dessutom starkt att snittet var 5500 tre år i rad...
hmm visst är det önskvärt med en ny arena men allvarligt talat så behöver inte jag ha en arena alá LöfbergsLila för att gå på deras matcher...ja timrå ik kommer att rösta upp ladan men inte i samma raska takt som andra lag eftersom dom andra lagen existerar i större kommuner (linköping är inte en lika liten by som timrå är).. slapna av...snacka om avundsjuka människor
Först kom "Kinnarps Arena", sedan "LöfbergsLila Arena", Och det är juh redan klart att Percy ska bygga Malmös "Tower Arena"
fan nu ska även Linköping bygga ny hall... den ska likna LöfbergsLila Arena o kosta 150 Mille... den kommer heta "Is Palatset" och ska stå klar till nästa säsong...
Icke att förglömma. Mitt länktips. Jag har reggat mig där. De har reportrar på matcherna som rapporterar konstant från samma match. Det har inte fungerat så bra vid någon Timråmatch hittills men man får ju hoppas att det är bättre ikväll.
Tror att gränsen är sänkt till -15 idag den var högre för 15-20 år sedan, men det beror nog på att ungarna inte tål kyla lika bra som vi gjorde då. Och titta på mig inte har jag tagit nån skada förutom den medfödda då....
Tror att det bara är Nolby Hockey,Matfors HC och Töva Tigers som har månskensrinkarna kvar där det spelas ungdomshockey....
Nej, -15 kan man knappast klaga på. När jag tränade hastighetsskridsko som mest så var jag upp och tränade på Gärdet i Sundsvall en jul. Det var -22... Det bet bra, men ingen klagade för det. ;o)
Oj oj vad man fick jaga puck mot Kjell Dahlin och Anders Wickberg när dom spelade i Timrå i junioråldern....(Många år sen)...Kom ihåg att dom körde en en femma med Dahlin Wickberg Matti Pauna...Dom körde över oss med 24 - 1 här ute i Njurunda på ute is i månskensrinken...de var tider det!och snacka om att det var kallt ute på planen -15.......Men inte faan gnällde man för det!
El maco: Mot Timrå och Linköping och Södertälje var det ett snitt på 4500-5000 sen var vi avsågade varför Nyköping och Löven drar ner snittet. Våra 3 första elitår hade vi ett snitt på 5500 pers...
Madde: För att generera pengar och sponsorer så behöver man ha en fräsch arena. Stångebrohallen är under all kritik. FBK HV AIK DIF har moderna arenor BIF o LHC ska börja bygga. Man måste hoppa på tåget innan det går... Som åskådare vill jag ha valuta för pengarna. Inte bara iform av bra spel och segrar. Jag vill ha en helhetsupplevelse speciellt nu när hockeybiljetten är så dyr.
Låt Freddan få känna förtroendet nu, även om han skulle göra en mindre bra match någon gång.