1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601857 inlägg · 6213 ämnen
« · 28414 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Åtgärder för att bryta utvecklingen...
pelle puck det var ett litet skämt va, ni kan gärna ta tillbaka håkan. det blir inte ett poäng från hans klubba denna säsong. men det är klart 110.000 som du säger, vem fan skulle inte göra det

Spelarförstärkning har ni ju fått, Håkan Åhlund för 110.000 kr månad i lön. Han kommer att bli frälsaren

Sv: Tunt lag
mike66: Det är nog så att de spelare som dagens Tik skulle behöva för att få igång resterande lag inte finns att tillgå. Så det lägger jag ner.

Man ska nog sätta sig ner spelare och ledare för att diskutera vad som sker och om man kan göra något annorlunda- bryta ett mönster måhända!? Man ska ifrågasätta varandra med öppna ögon och ställa frågan vad som kan bli bättre. Är det tränare som känns fel, är det formationer som är illa formerad, är man mentalt förberedd för match etc. Det mesta sitter i huvudet, men kommer inte ut i benen,
Vill nog påstå att de flesta i laget inte kommer upp i mer än 50-60% av sin kapacitet, och det håller definitivt inte när vi redan med utgångspunkt 100% var en av de tippade bottenlagen.
Självförtroende skulle finnas i injektionsform, då hade laget varit en spruta från att vända trenden.

Men jag är beredd att acceptera en idrottspsykolog, allt som kan bli bättre, utan att sparka tränare är värt ett försök. Jag skulle till och med kunna tänka mig Leif GW Persson som rätt man för ändamålet. Trots professor i kriminologi, så är jag säker på att han hittar "boven" i laget.

pettsson:
Ja det blir ju ofta så här när man som människa är rädd för att misslyckas och som det nu är i Timrå IK så finns det nästan ett helt lag som är rädd för att förlora och då kan det gå så här.

Den mentala biten måste fungera och dom som har läst lite Idrottspsykologi fattar nog vad jag menar.......

"BÄST NÄR DET GÄLLER" passar in ganska bra här, och min personliga uppfattning är nog att en idrottspsykolog måste till för att få killarna i laget i harmoni.

Ni som snackar om tränarbyte och spelarförstärkningar får nog ta igen er ett tag, för det är nog inte där som skon klämmer för tillfället och där tycker jag styrelse och de övriga har gjort vad man kan kräva, och det var vi ju många som var överens om i veckan....

Man får inte gå ut och vara rädd för att förlora för då vinner man inga matcher och det är nog detta som händer nu, och då låser sig allt och ingen vågar kliva fram i dags läget och ta tag i ledarskapet.....Vet inte om Willy Railo håller igång,men något måste göras på det psykologiska planet..........Qigong eller tjingtjong vet jag inte vad det är och ska inte heller uttala mig om....men nog är jag skeptisk till det..........

Actionleif...Leta du!!!...Sen överlämnar vi bandet...och hoppas på att det tar en ände av förskräckelse...

Kanske ska leta reda på det bandet .. han är tydligen en framgångsrik idrottspsykolog ..

Man kan ju gå och köra bandet i omklädningsrummet i periodpuasen om de går tungt

Nu hoppas jag att det händer nåt innan torsdag och sammandrabbningen med LHC måtte Gud hjälpa våra vilsna hjältar till en 3 poängare.
AMEN
KÄMPA TIMRÅ

railo hette han visst ! han är svaret på allas dilemma ! kikade runt lite och hittade en intressant sida med willie inblandad på nåt sätt iaf ( se länktips )

Actionleif...Kanske svaret kom där...Willie Rajlo!!!Kan det vara svaret på vårt och lagets dilemma månntro???

Man skulle kunna prova med en blåslampa,så kanske det blir lite fart under rören på grabbarna,men annars är nog en hjärndoktor bra .
Eller innan spelarna går och lägger sig kan dom intala sig själva att dom inte är rädda och att dom törs gå rakt på mål istället att slösa tid i de förbaskade sarghörnen.
Kom igen Timrå IK ni har rest er förr KOM IGEN NUUU!!!

Ska vi kalla in en idrotts psykolog så vet ja vilken ! Willie Rajlo ! han hjälpte vårat lag till stora framgångar på skolinnenbandyn för några år sedan ..

Hans saker finns på kassett och bok ..

vi låg i ett stängt rum och lyssnade på bandet

Sv: Den bistra sanningen...
Swen: Ett bra och konstruktivt inlägg.
Vår enda målsättning nu är att undvika nedflytning - inget annat!
Hoppas styrelsen ser över vilka tränare som finns tillgängliga?

mike66: Efter vad man hört om matchen mot malmö så var nog denna mot aik något bättre. Timrå hade en bocplay som de skötte strålande, fick t.o.m en målchans. För övrigt så var det många felpass och allmän förvirran i laget. AIK var det bättre laget helt enkelt men Timrå hade haft en chans om de hade fått ordning på sitt spel. Domare var samme gubbe som LHC - Timrå: Lärking. Han skötte sig mycket bättre nu än mot LHC och det trodde jag inte.
Jag får ett intryck av att det väntas alldeles för länge när Timrå har målchans. De dribblar omkring med pucken alldeles för länge istället för att skjuta. De gånger som de skjöt direkt var riktiga rysare.
På det hela taget en slitmatch, många tunga ansikten i Timrå nu. Ryck upp er!! Vi ska klara det här!!

Åtgärder för att bryta utvecklingen...
Försöker hitta åtgärder för att bryta den dystra utvecklingen. Här är några av de saker som diskuterats tidigare:

* Tränarbyte?
* Spelarförstärkningar?
* Kalla in en idrottspsykolog?

Vad finns det mer att ta till???

Finns något att lära av, hur andra lag löst en liknande situation? I så fall, se hur RBK gjorde förra säsongen. Deras tränare tog timeout och den nye tränaren stannade säsongen ut. Under tiden letade de en ny tränare för denna säsong och de tycks nu ha återfunnitt ett fungerande grundspel.

En spelare intervjuades i lokalradion idag och han såg fram emot veckan som kommer - 3 matcher och bara lite träning. Hos oss är det snarare så att spelarna behöver finna sig själva, så att anlita en idrottspsykolog tror jag också är ett måste.

Lika bra att inse att denna säsong är förlorad, så tillvida att vi får inrikta oss på att försöka stanna kvar. Inget annat.

gud 35 pannor..Grattis på dig gullguden....På torsdag kommer hela ligan från Nolby Hockey och stöttar laget då måste det väl komma en seger........

Vad är det för snack om att ge upp här???? Det är väl nu som agnarna sållas från vetet eller? KÄMPA TIMRÅ ge inte upp......

Kom igen nu på torsdag så sluter vi upp och stöttar vårat lag till 110%, och vilka mår dåligast nu? Tror nog att spelarna mår lika taskigt om inte värre än vissa supportrar.........KÄMPA TIMRÅ....In med en hjärnskrynklare och det illa kvickt för nu är det många tunga hjärnor i laget och dom behöver hjälp.....

Jag lider men ska inte gå och gräva ner mig för det, utan nu ska det tas nya tag och upp ur skiten det ska vi..........Kör över LHC till att börja med på torsdag.........................FORZA TIMRÅ.............

Peo missnöjd på spelarna efter aik förlusten,det är väl så att dom inte har hjärtat i laget längre,dom spelar ju inte med stort hjärta som ifjol.

Nike89...Jag menar...var det du som var ungen???

Klar det INTE var jag!Måste varit en knäpp gubbe,

Sv: Den ljusa sanningen
actionleif: ber om ursäkt om du uppfattade mitt inlägg som en kritik riktiad mot dej, var inte alls mitt syfte, mitt syfte var att nå ut till alla dessa som ständigt klagar å klagar i dessa tider, tänk på att det kan dröja över 20 år tills vi kommer tillbaka (om vi nu skulle åka ur), skall vi under denna långa tid i lägre divisioner behöva stå ut med känslan att: fan, tänk om vi hade stöttat å skrikit mer på matcherna, kanske kanske hade spelarna då kunnat höja sig ett snäpp!

Nike89...Vet inte exakt vad du har för problem...men nåt allvarligare verkar det vara...I sommar när jag var på Intersport och skulle köpa mig en Timråtröja så stod det en fullvuxen karl där och sa högt att jag skulle söka hjälp...han hade till synes en mycket trotsig unge i släptåg...Var det möjligtvis du???

Hur kan PEO gå ut och säga att han inte kan göra nåra förändringar fördet inger panik vad är panik?
jo panikvärvningar och att t.e.x fråga Challe om han skulle kunna göra comeback är inte det panik då vet inte jag.

Frasse: givetvis !!.. jag tillhör den lilla skaran runtomkring trumman som ger 120 % varje match .. fick kramp i magen efter malmö matchen !

Sv: Allt skulle lösa sig om...
Madde : det är tragiskt vilka snabba vändningar saker och ting kan ha ....

actionleif: Så länge vårt kära TIMRÅ står med i elitseriekolumnen så skall vi fan stötta laget så in i hlvte mycket det går! Om det nu går åt skogen å vi till å med åker ur så skall vi göra det med flaggan i topp!
Vi skall kunna komma ur denna situation med hedern i behåll å veta att vi gjorde allt vi kunde när det gick som tyngst! Vi skall driva upp en stämning i ladan under återstående matcher som gör att motståndarna skiter knäck redan under uppvärmningen!
Dessa förbannade radiokommentatorer skall inte höras när de sänder från ladan! Fönstren till resturangen skall spricka å dommarn skall känna sån jävulsk press från läktarhåll att han bara blåser å blåser å blåser å blåser......

Många har snackat om att vi har sveriges bästa supportrar, vart är dessa????? Kolla på BAJEN i fotbollen, sånt stöd skall man ha när det blåser motvind, ständigt fullt hus å ständigt ett sådant tryck på läktarn så hemma idolerna lyfter sej inte bara ett snäpp, utan FLERA!

FORZA TIK mot ljusare tider det bär!!!

Tgo: Ja, någonstans mitt i det kompakta Timrå-mörkret måste man försöka se det ifrån den ljusa sidan.
Ring mig!

Det är väl bäst att man loggar ut, det lär bli två jobbiga timmar med inlägg från Nike89...

Kloka ord Kidden, kunde tro att man skrivit dom själv, trodde också på en 9-10 plats och att backsidan ser tunnare ut var ju som man trodde, nästa så det har gått tyngre än då bakåt, men visst, det är många matcher kvar innan kvalserien så man får hoppas självförtroendeet kommer då. Hörde LG Jansson på sportradion säga att TIK borde inrikta sig på offensivt spel i stället för att spela snålt, visst har han rätt, ingen kan ju hålla i pucken där bak förutom Danne och Jindrich, till vi del, den ende som fick godkänt var väl Styf om man lyssnade på LG. Tror också att det bara köra på fullt framåt och hoppas på mål utdelning kommer snart, allafall på hemmaplan då kanske självförtroendet kommer, sen vill vi se Zäta få en center brevid sig annars blir det
mycket svårt, Peo sa att Åhlund var slimmad, vältränad det får väl tiden utvisas, tror om det vänder så tar det många matcher att komma upp i den standard som TIK hade innan AIK matchen hemma för nån månad sen, sen dess har det gått tungt.

Kid Cox:
Ja, inte trodde man att "Ni är en skam för ES"-LHC och "Missa nästan SA"-SSK skulle vara bättre än TIK! Ytterligare ett lag vi skulle ha bakom oss var "Sparka alla etablerade"-AIK.

Hå hå, ja ja.

Har vi förstått varandra rätt nu Nike89?
Villkoren för testet är: Du skriver inte ett enda inlägg på denna gästbok under ditt nuvarande nick eller något annat nick fram till jul. Klarar du det är du ingen Timråit. Misslyckas du är du det.
Imorgon, dvs from kl 00.00 i natt går starten.

Helge!
Man kanske skall se det så att Elitserien i år är betydligt bättre än i fjol ,det finns inget Grislöven Leksand eller ett hårt skadedrabbat HV.
Sen har samtliga lag betydligt bättre förstamålvakter än Timrå

Nike89: ok, njut så länge det varar då :-)

The great one:Det var i morgon testet började.Det är bara söndag än.

Nike89 kunde inte hålla sig härifrån och är bevisligen en TIK:are...

dr Dängroth:Nej då jag lovar att jag inte byter nick.Nu har jag två härliga timmar kvar!

Kvalserien kan bli riktig rolig. Med många bussar på bortamatcherna. Z:a kommer att leka mot tex NH90. Tänk va skönt och få tvåla dit grislöven igen. Resan till Leksand lär bli en höjdare. Kvalserien, det får bli vårt slutspel i år. Så köper vi hem Dimman till nästa säong innan han börjar bli för gammal. Plus ny hall. Så går vi garanterat till slutspel 2003!

OK, och då ska du inte byta nick heller! Lycka till då!

dr Dängroth:Okej.Ska vi säga att det börjar i morgon?

Var det så jävla konstigt att man stenhårt trodde på slutspel iår när laget kom 9:a förra säsongen, skaffat ES-rutin och hade ett på papperet bättre lag denna säsong????

Precis Frasse, det är helt rätt !! det är mycket att spela om .. men tyvärr så vet ja inte hur många av de vi får med detta spel

Den ljusa sanningen
28 omgångar kvar , dvs 84 poäng kvar att spela om!

Så var vi då här igen då!
Alla dessa typer och medgångs supportrar som hojtade om slutspel innan säsongen.
Men som nu inte kan förstå vad som är fel
Mitt tips var 10:a och det är inte helt kört än.
Det stora dilemmat verkar vara nyförvärven, enligt min mening,ingen av dom har visat sig vara den spelare som man trodde man värvat ,men så går det oftast när man går på agenters rekomendationer.
Det Timrå behöver nu när Hautama verkar spelat klart för säsongen är en center av Landslagsklass, en klassback och en landslags mässig målvakt vart vi nu skall hitta dom.
Enligt min mening så bör Zäta spela forward eftersom vi inte utnyttjar hans bästa sidor som center.
Dessa värvningar borde naturligtvis gjorts innan säsongen om ekonomin tillåtet .
Den stora frågan är trots allt har Timrå "råd" att åka ur Elitserien.
Lite bättre ordning i båset skulle jag också vilja se, som det sett ut på dom senaste hemmamatcherna så verkar spelarna knappt veta om dom skall vara på isen eller i båset.
Tränar byte kittlar måste jag säga men i så fall så måste man ha något bättre på gång och det tror jag är svårt för tillfället.
Angående Challes tips om att Peo skulle få foten så är det ganska naturligt att tro att han hört talats om spelarnas förtroende för honom.
Nu gäller det att stötta grabbarn resten av säsongen även om den slutar i kvalserien, det är ju då vi behövs som bäst.

Jaha Nike, Arsenal är ett riktigt Timrålag du delar nog dem med fler Timråsupportrar. sundsvall säger många är TIKs farmarlag, det tror många hockeyintresserade ute i landet på allvar, de är och har framförallt varit mycket beroende av f.d Timråspelare. Summasummarum så är du Timråit. Mer än du tror. Du får bevisa att du inte är Timråit genom att klara en test. Kan du hålla dig ifrån denna gästbok fram till jul så är du ingen Timråit. Annars är du det.

Det är inte långt kvar nu...

Nike89: Så du har redan hunnit bli ett år. Jag trodde inte det.
Gör dig och andra en stor tjänst: Håll dig härifrån om du inte kommer med bättre kommentarer.
Hur fan ska du bli som Moverare? Ta bort det från din sida och skriv dit: Jag försöker göra allt för att jävlas med Tik- supportrar.

Varför ska du använda denna sida för att prata med lövenanhängare tex??
Varför befinner inte du dig på sidan som ni har. Tror att Sundsvall hockey och vision 2003 är i minst lika stort behov av supportrar som Timrå är. Då känns det så jävla onödigt att gång på gång behöva se ditt fula nick på denna sida. Återvänd till angorplanket och jama vidare där.

Anders:
Själv trodde jag stenhårt att laget skulle vara starkare iår. Efter de lyckade värvningarna av Pasi och Peltoma förra säsongen var man säker på att årets värvningar skulle vara lika lyckade.

Årets magra resultat förutom de inledande hemmamatcherna beror på just de mindre lyckade värvningarna särskilt på backsidan. Detta i kombination med de brister Peo har (coachingen och oförmågan att åstadkomma PP-spel) har lett till dagens situation.

Peo har också många andra bra kvaliteer, förstå mig rätt, men kanske en hjärnskrynklare som får grabbarna och Peo att börja tänka i andra banor kan göra susen. Men då måste styrelsen våga låta dem misslyckas också så att de inte får än mer kramp.

"2001-11-16
Molin och Sandin varslas - Kärv ekonomi i Björklöven"

Går att läsa på Skellefteås hemsida men inte bjorkloven.com

Annars håller jag med om att det är pinsamt att ha en sämre tabellrad än Björklöven. Vi ses i Kvalserien.

nike89..
var dom så dum emot lilla dig..
kan inte vara lätt då...

nähä..inte fick man avrunda födelsedagen
med en TIMRÅ IK seger...men jag VÄGRAR
att ge upp..tror fortfarande på ett liv i elitserien
efter denna säsong..så kan ni mindre positiva
människor kan fortsätta att vara det...

Nej men det blir svårt för er att hålla er kvar.Är ingen nyhet att ni har en tunn trupp.

serien är inte slut ...

« · 28414 · »