Bobby Hahl: Nu är ju detta iofs första försäsongsmatchen och allt därmed.
Däremot var jag lite frågande till tombolan till kedje formationer. Ingen riktig röd tråd kan jag tycka. Heikkinen bör spela med Dahlén etc. Har jag missat nått angående Eriksson förresten? Inget ont om Boyce, men i min bok går ju Eriksson före som center. Även om det allt som oftast laboreras så här tidigt inpå försäsong.
Blake Slåhan: spontant på papperet så har ju Brynäs såååå många fler alternativ i offensiven än oss...och tycker nog det syns på isen också...mycket rutin där också....
NotAChipmunk: Äntligen tillbaka från en lång sommarvila från ishockey! Nu drar det igång. Försäsongsmatcherna säger vanligen inte så mycket, men visst blir det roligt att se Tommys Samuelssons spelsystem (lär vara fokus på försvar) och nytillskotten hur de ser ut i dessa matcher. Blir också roligt att se Hardegård. Hoppas att han drar på ett antal tunga skott ikväll. Bäckström blir ju också intressant. Klarar han sig skadefri under säsongen är frågan där.
NotAChipmunk: Säsong 25/26 kaptener är presenterade. Känns som att de verkligen tror och hoppas på att Didrik håller sig hel i och med att de ger honom ett A.
FrOllik: Ja, och dessutom var väl Jokkinen inte bara hyllad förra säsongen. Visst att han fick mycket uppmärksamhet, men i slutet av säsongen pratades det ju en del om att det, tabell och poäng mässigt, var ungefär samma som det varit med Ante.
Smörgåsen : det finns ju några hyfsade forwards hos Gävle. Även om det är första matchen så blir det intressant att se hur vårat utskällda försvar klarar av dom.
steveroper: i kväll är dom skonade från min eventuella motorsåg. Min försäsong startar när Sverige inte bjuder på medelhavsvärme. Hockey kommer man få nog av ändå.
Blir imponerar över dom som faktiskt taggar igång.
Så, då har jag äntligen fått tummen ur och beställt lite matchtröjor. Som guldmedlem beställde jag den signerade av årets och passade på att beställa en signerad av fjolårets (barn). Kan rekommendera framförallt fjolårets då de säljs ... | Läs mer