1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604944 inlägg · 6213 ämnen
2941947 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2025-11-22
Rallarn:
Skulle jag väl säga att Genborg är den enda forwarsdförvärv som bidragit och inneburit nån förbättring av truppen..samtliga övriga är tyvärr en rätt kraftig försämring i från fjolårets trupp.. Här har tyvärr Timrå misslyckats kopiöst med förvärven.. är nånting nubben får ta på sig..
Som sagt ..nästa säsong blir det av yttersta vikt att hitta rätt spelare när Dahlen försvinner.. här får varken dumsnålas eller chansas om man ska undvika kval...vilket tydligen kommer att vara klubbens kommande huvuduppgift de närmsta 4-5 säsongerna. Då alla våra äldre 30+are tydligen bara blir mindre och mindre produktiva. Tycker det är Synd och lite svågerpolitik att man tecknat långa kontrakt med i princip allihop.
Tror däremot inte genborg försvinner redan nästa säsong..
Defensivt ser det däremot betydligt bättre ut än förra säsongens trupp.. man har bytt ut och ersatt med spelare som iaf jag tycker är bättre och har mer utvecklingspotential.än alla de trötta importer som var här tidigare alla unga kommer att vara bättre och jag tippar vår backsida kommer vara om inte lita bättre så iaf minst lika bra nästa säsong ..sånt gillas.

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Jag har egentligen ingen aning men jag gissar att några av de som fått tillträdesförbud kan ha ingått och kanske varit ledande figurer där.

Joslan00: Jag har TJATAT länge om en mental coach i Timrå. I flera år har jag påpekat det att det behövs men inget har hänt mig veterligen. Oseriöst om det är så att de inte har det. Man har kunnat se under flera års tid att vi förlorar många matcher på det mentala när vi inte lyckas göra mål och motståndarna gör första målet. Nu har det blivit bättre i år iaf lite tycker jag att vi har vänt en del matcher.

Men vakna Timrå IK en mental coach behövs.

solbacken: Fast spelade vi verkligen mot en box denna match? Vi hade väl sisådär 511 omställningar med 3-2 och 2-1, utan förmågan att förvalta det. Vi bjöds på stora ytor och ett frikostigt LHC försvar. Vi var till och med bättre defensivt mot Brynäs än vad LHC var igår. Det finns en klar skillnad, ett lag kan göra mål och ett kan det inte..

Vi föll endast på eget grepp och inget annat,tyvärr.

2941947 · »