1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607281 inlägg · 6213 ämnen
2969374 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Andersson: När stoltheten bedrar visheten..?

Söderöver: Anton är nära avgrunden han med , förstår inte varför han är kvar

Söderöver: Ett sjunkande skepp...

Montén Python: Deras klubbdirre hoppar av med tydligen…

Så det blir styrelsen och Anton kvar då?

Intressant organisation…

Kalmar bara 4 poäng bakom löven och en match mindre spelad

Som boende i Kalmar gillar jag tanken på en "hemmamatch" här, dessutom ett mycket trevligt lag att se. Men det händer inte denna säsong i alla fall, och SKA ju egentligen inte hända inte minst med tanke på minihallen Hatstore Arena (2650). Däremot bör vi sno coach Viktor Tuurula om inte TS blir kvar.

vonDöbeln: va snackar du om? sjukskriver du dig ska du normalt ha läkarintyg efter 7 dagar och efter 14 dagar tar försäkringskassan (myndighet) över ärendet och kräver ett läkarintyg. Du ska även ha uppföljningar med läkare.

Klart du kan hävda att du mår psykiskt dåligt pga bakbundna händer men det ska finnas en rimlighet i det. När två stycken gör det inom 5 månader måste man ju börja fundera. Tror du styrelsen sitter och rullar tummarna när sportchef på sportchef sjukskriver sig och lämnar klubben i skiten pga ”ni är dumma, jag får inte göra som jg vill!” Den konflikten hade mynnat ut i en sparkning från styrelsen.

Är väl ganska så självklart att det är arbetsförhållanden med tryck utifrån som är kärnan i sjukskrivningen.

Villervalla: Mm, sjuka lägen dom bommat, Värre än Tiken tom. Sen tkr jag domaren blåser åt ett håll

Stridhsyxa:
Vad ska du kontakta myndigheter om?
Om man hamnar i konflikt med sin arbetsgivare och efter det sjukskriver sig med motivering att det inte går att utföra arbetet under rådande förhållanden så kan man ju bli arbetsbefriad tills konflikten är löst?

Jag tror att du, likt många andra, tror att "sjukskrivning" måste gå igenom vården. Att ringa in till sin arbetsgivare på morgonen för att man har feber är också att sjukskriva sig. Termen används för all form av sjukfrånvaro.

Jåkkinen: 13-3 i skottfördel för Kalmar. Inte konstigt att det ser ut som det gör.

Jåkkinen: Ja det är Tummen som håller de kvar i matchen, hade det stått 2-6 hade det inte varit orättvist.

Rip Kirby: Vore det inte "lustigt" om Kalmar gick upp istället för MoDo eller Björklöven. De småländska lagen smyger sig in vare sig man vill det eller ej 🤢

Villervalla: Löven ser ju ut som ett korpgäng, helvete vad Kalmar snurrar upp dom i tredje. Hade lätt kunnat va 3-4 mål till om inte målisen stått på hövve

Villervalla: Kalmar tar ledningen mot Löven med 3-2 efter att hemmalaget haft ledningen 2-0 ;)

Rip Kirby: Jäklar vad tyst det blev i Umeå.🤣

Rico01: Legender båda två haha

2969374 · »