1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607830 inlägg · 6213 ämnen
« · 2974851 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Burskydd nyss och tappade på puck till farlig chans haha...

Hockeydynamit97: Tycker folk kan spana in Barkemo och få en uppfattning om hur han är som spelare.

Ska bli intressant att kolla på Kalmar snart. Matthew Struthers har sett jäkligt fin ut efter jul.

EXPLORERSMÅLAND: årets sämsta sparkning av en tränare. Helt meningslöst

Montén Python: Like...va ä Karlina???😳😳😳
Uppladdat:

500x0-screenshot20251208151922instagram_lAcwXCAqcSZ1waQ.jpg

Montén Python: ÖIK 2-0 mot vsk!! VA!!!! SEMJONOVS!!!VA 🤣🤣🇱🇸

Nisse på Mon or: Freddan va, snart i Timrås bås va. Nubben va, sa förlåt va. Freddan va, sa det är lugnt va, vi drar ett streck över det va. Freddan va, en man med stor respekt va, kan komma och gå som han vill va, hej svejs va.

Men han har levt ett tufft liv va, tränat 22 klubbar i sitt liv va. Men han känner många i branschen va, de säger de är lugnt grabben, vi fixar ett jobb va.

Vargher85: det finns ju ingen ledare i laget. Dom flesta vill ju glida runt och plocka in månadslönen!

Vargher85: bra fråga. 3-1 Ssk

Nisse på Mon or: En seriös fråga: Nu har man bytt tränare en gång. När är det dags för spelarna att rannsaka sig själva?

Vargher85: modos hockeysnack vill skeppa Freddan va redan.

Hank: De roligaste ja läst på länge!!!!🤣🤣🤣🤣🇱🇸

Vargher85: Ha blir bara sunkigare och sunkigare för varje säsong.

Helt urvattnat. karlskoga är ju inte ens grisiga längre. 🥲

Nisse på Mon or: Mer än halva matchen har gått. Modo har fem skott på mål. Men det är en rolig liga. Roligare än SHL.

Rip Kirby: men dom är en bra plantskola. Dom måste bara förstå sin plats i hierarkin.

Hank: Kan ställa upp som sportchef.
Jag har mailat Nubben om Patrik Karlkvist en gång i tiden när han lirade div 1 hockey! 🤓👍

H. Träff mål mot Troja efter 1.14

Tom Topp: Har man nånsin varit nåt annat? Sammanlagt tre säsonger (som fristående förening) i gamla Allsvenskan på -80-talet (1986-87, 1987-88, 1988-89) och en säsong i HA (2015-16) är väl knappt värt blecket på pappret ens.

Tom Topp: Glömde min vän El Maco, han blir naturligtvis klubbchef!

Tänkte kolla Modo-Ssk nu va..de har redan spelat 1 period. 2-0 ssk va...när ryker Freddan va?

Hank: bästa förslaget hittills! 👍😄

Hank: får jag samla i hop puckar efter värmningen?

TD: Sundsvall Hockey kommer aldrig bli något mer än ett division ett lag!

Hockeydynamit97: Jag slänger in några wildcards. Jag som huvudtränare. Bragd Birger som analytiker. Småland som dryckesansvarig. Modano som fystränare. Jonte D som sponsoransvarig. Mikenomad som chaufför. Zäta 75 som pressansvarig. Willow tar hand om domaren. Costanza som värd på bortastå samt Sture som konsult vid hyllningar.

Vargher85: Det blir så långrandigt. Tålamodet tryter snabbt

Vargher85: Styrelsen och spelargruppen bör ha ett och annat och säga till om när det kommer till rekrytering av huvudtränare väl?

Karlin förutsätter jag att han inte kommer träna Timrå. Minns en intervju när han var tränare för Västervik och fick frågan vilket lag han aldrig vill träna och då nämnde han Timrå. Så det är nog inte alls aktuellt, det är bara något madhawk slängde ur luften för att få in klicks.

Nisse på Mon or: Blir det Montén så blir det säsongskort... på psykmottagningen.

TD: Vär nye VD vill stabilisera ekonomin jag tror den måste öka rejält om vi ska ha ett lag i SHL nu tror jag publiken denna säsongen har överträffat förväntningarna men att partners har stagnerat men det är spekulativt.
Intressant om Sundsvsll hc bygger nytt i stan skulle de gå upp blir det enormt utmanande

TD: ingen av varken Monten eller Karlin känns som sådär jättefrächa alternativ.. tar nästan vilken annan som helst.

Nisse på Mon or: Den enda med Modokopplingar jag kan tänka mig se i båset är Sture.

Haha jag kommer säkerligen få jättemycket skit här nu. Varför inte Johan Hedberg om Leksand åker ur? Eller är han helt utesluten?

Karlsson74: Allt utom Monten bevare mig ..

Bragd-Birger: Känns iof dumt att spekulera ang mummel läppsugar Karlin innan ens TS officiellt valt att tacka nej..

Montén Python: Karlin, Montén eller Jönsson. Då blir det inget säsongskort eller medlemskort.

JanneH: vi kan skojskrämmas om Montén och Karlin tills korna går hem, men jag är på riktigt livrädd inför ett (möjligt) tränarbyte. Nubben har sina starka sidor, men att avsluta kontrakt i förtid eller att välja huvudtränare anser jag inte hör dit.
Trots att han värvat Montén två gånger med katastrofalt resultat håller jag det inte för otroligt att det skulle kunna bli en "tredje gången gillt".

Karlin är förhoppningsvis för modolidiserad, men...jag vågar inte se honom som helt omöjlig.
Hoppas verke-fucke-ligen att jag är dum i huvudet som tänker så här.

Hade helst velat byta ut TS mot något mindre Plastsjö-inspirerat, men känner samtidigt att alternativen skrämmer så mycket att jag vill ha honom kvar ett år till.
Ny tränare och sportchef till 27/28? Kan bli svårlockat iofs, om det värvas in ytterligare 3-årskontrakt på gnuggare "med offensiv potential" och några av avtalen som går ut förlängs under nästa säsong.
Skulle bra gärna vilja veta vad klubbens plan är här egentligen.

JanneH: Vilken drömtrio! Vi slänger in Freddan på köpet!
Delat ledarskap. 4 är alltid bättre än 3!1!1

Montén Python: Det blir mest troligt delat ledarskap mellan Karlin, Jönsson och Montén

Knylan: Jo, frågan är bara vad Nubben syftade med att han har långt hem till familjen i Karlstad. Har också för mig att jag läste att frugan skulle vara kvar i Karlstad, eller har varit. I nån intervju med TS under säsongen.

Men ja, gällande Aftonbladet. De har inte jättekoll alla gånger(rätt ofta).

Tom Topp: Hehe. Ja landar vi Montén, Jönsson eller Karlin så hoppar jag nog på det idiot-tåget med. 😉😅

Montén Python: fast alla kommer ihåg en idiot! 😜😄

jk: Lite kul är det ändå att Tommys fru bor i Timrå med honom, åtminstone gjorde hon det i höstas enligt STs hemma hos-reportage. Men skicklig gissningslek från Sportbladets håll, varenda hockeymedia har hängt på.

Andersson: Stridh är ju klar för att jämföra ihop med Bulan i Tyskland nästa säsong.

Så han är garanterat inte med på listan över tillgängliga tränare.

Men det hade ju varit kul om Nubben hade tränare som Tuurala eller Filander på radarn.

Lite otypiskt Nubben så att säga.

Visst att det kan brista med nån av dessa vid rodret. Men ingen minns en fegis!

Spontant har jag väl Stridh och Filander högt upp på listan .

Montén Python: jag hoppas ju på TS en säsong till. Men både han och och jag har samma födelseår så jag förstår att han börjar få lite andra värderingar i livet.

Tom Topp: Blomqvist i HV ska väl ersättas när dom åker u ... ja menar om de fortsätter med kval varje år. Något för Karlin?

Montén Python: Jönsson lär nog tacka nej, är väl inte fint eller rikt nog. Tror jag avstår om jag får välja också

Tom Topp: Känner samma här.
Blir det Karlin, Jönsson eller Montén så lär nog många säsongskort att tappas på vägen.

Ja framförallt om det blir Karlin eller Montén.

Hua. Nubben, spela korten rätt nu kommande säsong. 🙏

Men vi får avvakta TS beslut trots allt. Afonbladet har gissat fel förut och man är ju rätt skeptisk till deras koll många gånger.

Montén Python: blir det Karlin köper jag inget årskort nästa säsong! Jag löser nog inte ens medlemskortet! Men jag tror att han tar över AIK. Dom verkar missnöjda med sin nuvarande.

Madhawk hade lite liveblogg.

Lyfter fram denna som en han skulle tycka passar in som ersättare.

Säger bara FLY SATAN!1!1!1

Fattas bara en magisk duo.
Montén som frenetiskt tuggar Toy och en Läppsugande Karlin....
Uppladdat:

500x0-screenshot20260123-162213.png

« · 2974851 · »