1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608343 inlägg · 6214 ämnen
2976269 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2026-01-24
JonteD: Var det inte den här matchen vi var på? Almtuna borta 26/2 2020 när du körde...

Lilja berör med.

Man ska inte förvänta sig för mycket men oavsett så måste man ju konstatera att matchen igår var skön hos spelare såväl som supporters och nubbar mfl,

Stort!

Montén Python: Blir intressant hur vi följer upp denna match på tisdag. Förhoppningsvis rider vi vidare på vågen och ger oss en formtopp eller så går vi tillbaka till vinst varannan match.
Har dock en känsla att denna match ger en boost för laget.
Förhoppningsvis kan även Freij få visa Madhawk vad vi andra ser som han verkar missat.

Sakic: Var också på plats och det var året ingen gick upp, 2020. Dahlén för övrigt fyramålsskytt i en och samma period(!), om jag inte missminner mig?

Maktankan: är nog betydligt mer saker som talar för att han blir kvar, än att han åker över redan efter denna säsong.

Hört rykten om att det blåser i träa i Karlstad idag…

Nisse på Mon or: Jag tolkar det som att Madhawk tänker att Freij kanske hamnar i NHL nästa säsong. Det gör ju inte vi.

Smörgåsen : verkligen!

Bra jobbat BÄSTA Didde!

Tuffa på!

Nisse på Mon or: Mycket snack om Dahléns tangering av målrekord på en och samma säsong (fullt förståeligt) men Didrik Strömberg har nu tangerat sitt egna poängrekord på 10 poäng som är över 10 år gammalt från säsongen 14/15 i HA. Det tåls att uppmärksammas även fast hans styrkor ligger i andra delar av spelet. Är det nån spelare man unnar personliga ”rekord” så är det sånna som Didde. Hoppas för hans skull att han får göra en hel säsong också. Spelar verkligen med ett enormt hjärta.

Karlsson74: mm. Det blev en kännbar slash för Oscar.

Om Pettersson får 2 min för att ha slagit på motståndarklubba så är det väl ändå rimligt med 2 matcher för handleder…

Det var en vårdslös snudd på hjärndöd slash.
Men det var helt i linje med FBK’s mindset i matchen.

Något blev ordentligt ruttet i deras läger.

Det blir väl knappast enklare för FBK att möta ett FHC som torskat hemma mot Örebro härnäst…

Bragd-Birger: Jag tänker att man skulle kunna klippa ihop en liten film kring Lander igår och skicka till den mindre lyckade genpoolen norröver. Så kan den rulla på deras jumbotron när de kör I viljans vackra namn som intro

Karlsson74: Det är ändå en tvåhandssving där han börjar med klubban över huvudhöjd. Han fick nog en match extra när de läste hans svar: "Slaget är inte våldsamt eller överdrivet men träffar mot handen som är ganska låg." samtidigt som han menar att de borde ha varit 2 minuters utvisning.

Någonstans bör man nog medge att man gjort lite fel när man ber om att slippa straff.

Knylan: Han blir garanterat en klassback så småning om...ge det lite tid bara.

Söderöver: Blir inte förvånad över någonting som kommer därifrån längre ..hörde jag två för Oscar? 🙄?
Med tanke på allt annat som frias eller inte ens gransks så känns det jävligt maffigt med två .

Jåkkinen: Ja, själv har jag varit negativ under säsongen.

Men kval har jag i allafall själv släppt sen en tid tillbaks!

Vilket vill säga, säsongen är godkänd, om det så blir ingenmansland!

Play in är VG

Och topp 6 vore ju MVG+++

Det blir intressant vad denna match ger laget, fortsätter vi vara ett jojo-lag, eller var detta starten till en urstark avslutning på säsongen? 🙏

Nä vad säger ni, vi tar väl och njuter av gårdagens match en sväng till. Med tanke på höjdpunkten nere på Vincennes utanför Paris lite senare i eftermiddag - allez!

Fruktansvärt kukhärlig matchjävel igår!
Att få vända från extrem pessimism, gubbtjurighet, "jävla skitlag", "klarar vi oss undan kval är det ett mirakel" osv till nästan överdriven lycka och framtidstro på en jävla perre...helt sanslöst. D e t var fanimej inte igår.

Allt har redan sagts upprepade gånger, men det kan sägas hur många gånger som helst: Lander!
Alltså, hur han kanaliserar sin frustration över läget han satt laget i och formligen dominerar händelserna på isen dom avslutande 45 minuterna...helt sinnes. Vilket jävla psyke. Det där borde klippas ihop till en instruktionsfilm på temat "viljans makt".
Det spelar ingen roll att han inte är någon målskytt. När han fick läget vid ställningen 0-2 fanns det inget alternativ - pucken skulle in. Punkt slut. Inget funderande, inget tvekande, bara pang. Första maskan vid stolpen.
Det där avslutet har han bara när han känner att hela lagets tyngd vilar på hans kaptenaxlar.

Att sen Lundmark och Lilja fick göra mål också, Svensson - äntligen - återfann sig själv, och att laget bara kunde fortsätta och mala på och fullständigt pulverisera fucking Färjestad...fantastico.
Det här är en match som jag tror verkligen kan få effekt på avslutningen av den här säsongen. Boost på så många nivåer.

Kan vi få ett matchavsnitt typ nu? Och kan det pretty please innehålla Landers snack i första periodpausen?

Jag är fan tagen på riktigt. Det här var något av det vackraste jag bevittnat. En sån där match som man alltid kommer att bära med sig, och en sån som liksom blir svaret på varför man älskar den här jävla klubben så oerhört mycket. Man går genom hockeylivet och åker på ständiga bitchslaps men så, när man minst anar det, befinner man sig plötsligt i en gigantisk säng och matas med vin och druvor av ett dussin medlemmar ur svenska bikinilandslaget.
Det är då man inser att:

HOCKEY ÄR EN UNDERBAR JÄVLA SPORT!!!1

Montén Python: Dom som matar på om kval bör väl ha insett att det blir jävligt svårt för HV att rada upp segrar, lägg till att vi inte får vinna under tiden heller.

BlackBay: Får hoppas på nått liknande

Hardegård - Freij
Sundin - NY (BRA SHL back)
Forsmark - Strömberg
Svensson

Extra: Barkemo, Hallquist.

Men, när jag tänker efter lite, kommer man verkligen värva Barkemo för att sätta honom som 8e back på förhand? Jag är inte förvånad om han anses vara ersättaren till Nässén faktiskt. Dom liknar varandra i spelsättet iaf. Isåfall innebär det att man inte kommer värva något etablerat namn till backsidan.

Då bör det finnas massvis med pengar över till att ersätta Dahlén med riktig spets.

Villervalla: inget som gynnar oss såhär i efterhand. Lite synd. Dock kan man tycka att det är intressant att 8st ögon som ska ha koll på spelet hela tiden totalt missar det.

Nisse på Mon or: Tveklöst, men jag kan definitivt förstå att han framstår som lite av en flopp för folk som inte ser oss varje match. Vi som ser varje match tror jag är hyfsat överens om att det är en jävligt lovande ung kille men som kämpar på med att få till de sista procenten för att bli en klassback på den här nivån.

Söderöver: 2 matcher för O Steen blev det.

Nisse på Mon or: Madhawk kan inte ha sett många Timråmatcher i år om han tänker så. Han måste endast gå på antalet gjorda poäng.
Freij är given top 6 bland backarna medan majoriteten av oss här nog skulle sätta upp Hallquist som 9e med tanke på att han knappt får speltid i SSK.
Även om Madhawk ej sett några Timråmatcher måste han väl ändå ha lagt märke till Freij i JVM?.... och där gjorde han ju rikligt med poäng även.

Karlsson74: ”efter att ha granskat ärendet framgår det att Lilja blir träffad. Därför frias Lilja.”

Så kanske det kan låta ur ett gammfylleluktande uttalande från DN om en timme?

Nisse på Mon or: ja det är han ..Frej går före Hallquist h alla dar i veckan.

Nisse på Mon or: Freij är ju given på två första backparen. Hallquist är väl 9e back i nuläget.

Sillysnack med Madhawk 23/1

"Vad ska Timrå med Hallqvist till? Ska man inte ersätta en sån som Nässen med något likvärdigt alls?
Åke

Jag är lite frågande där. Och var ska Alfons Freij in egentligen?

Så här har jag laget, utan Freij.

Marcus Hardegård – X

Simon Forsmark – Didrik Strömberg

Tim Barkemo – Albin Sundin

Per Svensson – Wilhelm Hallquisth

Back 9: Junis"

Nu är väl Madhawk snett ute. Freij är väl.given på 6 backar nästa säsong?

jk: Oj.. ja någon nytta gör kanske lotterinämden ändå? Iaf när 4 dommarna är blinda eller tittar åt annat håll samtidigt . Fast blir det En två eller kanske Noll..eller en lite bötesbot. Det brukar bli lite mer på chans.

jk: Då passar det inte att kolla på repris bilder alltså...

Skillnad på lag och lag.

Hypocrisy: Ja det är en grej jag tänkte på genom säsongen.

Vi har som det nämnts haft rätt svårt att göra mål(läs inte igår och fåtal andra gånger tidigare)

Men vi har förutom typ mot möjligen Brynäs, inte låtit matcherna rinna iväg.

Det är en av grejerna som gör att det skulle vara lite betryggande att få ha haft kvar Tommy en säsong till. Visst det är inte så sexigt alla gånger. Men vi tappar Dahlén och det är nog trots allt rätt vanskligt att gå en väg att ta in en "renodlad offensiv tränare".

För skiter det sig med produktionen på det. Så kanske vi inte ens har en defensiv att täcka upp för det längre.

Hypocrisy: Disciplinnämnden missade iaf inte världens solklaraste Slashing på Lilja...

2976269 · »