Tom Topp: Uppehåll under JVM, tror inte många kassörer i SHL vill ha det på grund av alla hemvändare som är hockeysugna kring jul och nyår. Men till nästa säsong måste minst ett lag stå över mellandagshockeyn i varje omgång på grund av att Frölunda ska spela Spengler Cup.
Cobbel: Med tanke på ekonomin vi har och de viktiga platserna vi har att fylla, så ser jag det som positivt att vi inte i dagsläget lägger resurser på Kapanen.
Han kan absolut bli en bra back på sikt. Men här och nu så känns det som att vi tar rätt beslut. Förhoppningsvis så gör vi rätt i att ta Hallquisth före Ilari Kapanen dock. Men sett till rutin och vad de levererat innan så kan man ju inte säga att vi gör fel på förhand i alla fall.
Att det dessutom är Nubben och Co som valde att inte ge Boyce ett nytt kontrakt. Det tycker jag också är att ta ett obekvämt beslut, men ett rätt sådant.
Allt har sin tid, men Boyce kommer för evigt att vara en Timrålegendar på sitt sätt för det.
Men förhoppningsvis så är det nya tider i Timrå nu! Där kraven är högre ställda!
Gathlopp: Snart blir det nog inte bättre än att SHL-lagen kommer att börja säga nej till sina spelare att åka till JVM. Som NHL-organisationerna ändå gör emellanåt.
Varför ska inte vi kunna vara lika professionella här? Det står ju betydligt mer på spel i SHL än i showbiz NHL och AHL.
Mappe: Jag har inga stora problem med SAIK, en jävligt välskött klubb och ett ideal som Timrå borde följa på punkt efter punkt. Jag har inga problem med Rögle heller, utöver det där med guldet, haha, men jag ser inte Rögle som alls lika jämförbara som Skellefteå. Upptagningsunderlag, läget i landet, företagssammanhanget, allt är så mycket mer serverat än för oss.
Maktankan: Jag håller stenhårt på Rögle. Det är en sympatisk förening, som arbetat långsiktigt och träget för detta. Saik däremot… med sina skelögda avkommor ifrån allt för intima släktsammankomster.. Jag känner äckel… Långsur är jag också. Jag glömmer aldrig det smaklösa hånet mot Jonte Hedström… Jag ser Rögles eventuella SM-guld som ett kvitto på att det är möjligt, för lag som Timrå, att kunna gå hela vägen…
Snälla gode gud, kan alla lära sig att hålla sig till rätt ämne? Man tror ju att det har hänt något på sillyn varje gång man öppnar hemsidan, men istället så är det diskussioner om allt annat än just sillyn..