1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601815 inlägg · 6212 ämnen
« · 38179 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nya spelar på G...
Klokt att förbereda sig för kvalserien.
När vi själv krigade för att ta sig upp tänkte jag surmulet.

- Det går att åka på torsk i 50 omgångar, förbereda sig för kvalserien och vinna 10 matcher så är man med igen....

Nu har vi samma förutsättning och det är klokt att ta tillvara den.

Mvh

Nubben säger till Expressen att det inte blir klart med några nya spelare innan jul, och med vanlig gästbokslogik betyder det att det blir det! :)
Nåja, iallafall kan man utläsa den lilla nyansskillnaden mellan Tidningen Ångermanland och Expressens slutsatser, kvalförberedelser eller häng på lagen ovanför? Expressen ligger ju själva i kvalserien av vad jag förstår..

rådbjer: Intressant läsning. Lägger ut länken till nättidningens sportsida, så får alla väga Nubbens ord i guldvåg.

Nya spelar på G...
Läste en artikel i Tidningen Ångermanland idag där dom hade en intervju med Nubben om hockeykonsulten. Där frågade dom om nya spelare.
"Dom tittade på några stycken", sa Nubben. O dom var ute efter en center o en back.
Prioritet nr 1 var en back enligt honom, så det verkar var några nya på G...

Sv: Slanten är kastad
dr däng: Mycket intressant. Klurigare än jag trodde, men det gick ganska bra, så jag kan fortsätta att klaga på dåliga domare... :))

Sv: Pasi
Jimmy:
Det är bra! Skönt att någon kan döda av dessa rykten. Nog för att jag gärna sett Pasi i Timrå, men man måste ju vara lite realistisk också. Inte släpper de en toppback som Pasi.

Sv: Hockeykonsult
250kg: Håller fullständigt med dig... Ett mkt bra initiativ av ledningen...

Dr Dängroth: Detta var det bästa styrelsen kunde göra för att finna lösningen på diverse problem. Jag är fast i min övertygelse att det sitter i huvudet på våra spelare, inte att man hittar lyckade recept på att sparka och nyanställa. På vissa håll har det kanske varit nödvändigt med förnyelse eller helt nytt tänkande, som också visat sig i nyförvärven.

I brist av att hitta en ledare på isen är detta den absolut bästa lösningen på Timrå Ik:s problem!
Bra jobbat!

Jag: Alla som vill ska få spela i supportermatchen. Det är ingen som ska få för sig något annat!
Kanske jag ska dyka upp i ladan iaf på lördagsmorgon... förutsett att jag tar mig upp....

Haha..jag fick mig en keps i tävlingen men vad ska jag egentligen med den till? signerad av Mille dessutom...
Sedan undrar jag lite snällt när jag får kepsuslingen av Tik supp.klubb...

gud:
Din gamla get, jag har väl hört att du gillar hardcore men det är väl klart att du börjar att bli gammal och glömsk...Berätta ingenting Jimmy........

Jimmy..
jag har frågat om jag får bli medlem
hos er Hardcore Fanz..fick någon konstig
fråga om jag gillar Hardcore..va fan ska
man svara på det..kan du beskriva vad det
är..

gud: Kommentarer som detta som gör att man orkar... dessutom tillhör jag Hardcore Fanz, vårt motto är hårt arbete för TIK...

japp..det var svar nog när det
gäller Pasi..Tack Jimmy för ditt
hårda arbete för TIMRÅ IK fans
här på hockeysnack...fattar inte
hur du orkar...

Är precis som dig Jag mkt hoppfull om att Pasi ska återvända... Så jag satt o letade info om honom denna världsback (!?)... Frågade i TPS forum hur det gick för honom och om det var sant att han blivit bänkad o kan vara aktuell för utlåning... fick dessa svar:

"Oh, come on! Petriläinen made the National Team, so I guess he's quite OK. AND: his icetime ranges from 18 to 22 minutes in TPS games!!!"

"As others have already said, Pasi P. is going nowhere from TPS, at least not during this season. He hasn´t been as good as expected, but TPS can´t afford to let him go. And he hasn´t been benched in any game."

"That's plainly a rumour. He's our top D along with Marko Kauppinen, Mika Lehtinen and Chris Joseph. Nevermind other talks or gossips"

"Pasi has plaeyd all the games so far and there is no reason for his transfer. I guess TPS has been quite satisfied to him. But Timrå, you got to beat AIK!"

Sv: Slanten är kastad
Rådbjer och alla andra domare, domaraspiranter, domarkritiker, domarälskare, domarjävlar, domarnamn, domherrar och damer: testa edra kunskaper i domarens yrke på följande länk :www.aidk.nu/skapa_prov.asp
Jag provar lägga ut som länktips också.
Kanske rubelns värde höjs efter era försök?
Jag ska iallafall aldrig mer klaga på domaren..!?

JAG: jag har ju redan sagt att det är klart att ni ska vara med.
Vi ses på lördag morron då........

Sv: Skippa Gran Canaria
FnitterLisa:
Ackta din tunga fins en och annan Ledarmot här på forumet,,,

Kul att du vet det! Man kan ju fråga dig om man vill veta något om styrelseledarmot och sån skit, du verkar ju jättesmart! *skratt*

Sv: Supportermatchen
ernie eagle: Skulle vara hemskt trevligt om just Jerzewski gjorde en interju med någon. Har gått i samma klass i tre år tillsammans med honom.
En intervju med Moverare och HH/actionleffe skulle sitta fint...
Du kan oxå få vara med om du vill...hehe.

ser ju bra ut det här...Nu vänder det efter jul och vi petar ner AIK och Luleå bakom oss....KÄMPA TIMRÅ....

HH:
Fixat till hemsidan nu, in och kika om det blev bra......GLÖM inte att köra den nya Berömmaskinen minst två ggr per dag.......Nä nu ska jag bort till NSK och tjyvträna inför suppmatchen...vi synes...

Rune Andersson som går in med 2,5 milj kr i Trelleborg är styrelseledamot i klubben och tillika VD för koncernen Trelleborg AB.

dr Dängroth: Det här låter kanon, precis vad som behövs o som jag efterlyst ett tag.
En del verkar inte gilla sånt, men det behövs verkligen i dagens TIK. Sen får man säga o tycka vad man vill om det.

Nyheten ligger på Supportersidan

Per HApps din lilla fågelholk

Är detta sant så är det bara att grattulera, TJ är en av Sveriges
bästa ungdomstränare.

Hockeykonsult
Timrå IK har nu gjort klart med en hockeykonsult för resten av säsongen för att klara ut problemen som präglat hösten. Thord Johanssons bolag arbetar med målvaktsträning i DIF och FBK och kommer nu att arbeta individuellt med spelarna i Timråtruppen. Upplägg inför nästa säsong kommer också att göras.
Detta låter klokt. Potential finns och behöver utvecklas, då flera inte kommit upp till normal förmåga ännu. Kanske blir det också förändringar/nyförvärv??

Ja, bland annat jag vill att ni är med!

Jag: Fagerlund har "köpt läget" att vårt damlandslag i hockey åker till OS. Isen är bruten. :-)

ernie eagle: Jag skulle uppskatta om du tog kontakt med någon av antingen mig, Mats Edström, HH eller actionleif, innan du börjar ta kontakt med media. Vi har redan gjort en del vad gäller marknadsföringen och det är inte bra om alltför många agerar på eget initiativ utan någon som helst samordning.

Det finns vissa som verka tycka att vi inte kan spela för vi är tjejjer, nu vet jag inte namnen på alla dom här som spelar i laget, utan jag ve till utseendet... men visst finns det dom som tycker de e skitkul att de finns nåra tjejer som vill vara med....

Sv: Ett rykte eller?
Tror det var sisådär ett halvår sen jag skrev att fjärdelinare är inget att ha, så man fick kanske rätt där, varför ska Sundsvall vilja ha Simons och Halvard, om sundsvall behöver så är det spelare som tillför något, föresten det vore det nog för TIK med kanske?

Red Eagles: OM Pasi skulle återvända, så kan han ju få spela i andra och fjärde backpar. Det blir ca 25 minuter per match? Han ville väl ha massor av speltid? :-)

Nu har ju jag inte sett er spela, men jag säger bara det att jag tror på er! HH och 250kg tror jag säger samma sak =)

Man måste ju kämpa för rättvisan och aldrig överge hoppet...
Men handlar det om Supportermatchen var jag påväg att ge upp, vilket jag har ändrat mij nu, att jag och milena ska känna oss så j*vla utanför, bara för att vi ät tjejjer.... Kan inte vi också spela lika bra som killar ir???

Jag: Det är det som jag speciellt gillar med dej, du ger aldrig upp =)

Filsofin med detta spelår var att ca10 nya skulle komma till, men snart har ett helt lag bytts ut, tur då att trotjänarna Casselståhl Lind, Mattiasson då är kvar. Sjögren har bra betalt det vet ja, men han är ju en superstjärna!

Det är det enda som existerar för mij

Jag: Du vet ju vad man brukar säga, "hoppet är det sista som överger en rödvit själ"

Puolustaja : # 33 Pasi Petriläinen , vad jag har hört är att folk sett han i Timrå, även att han blivit bänkade ir liknande i landslaget och sitt klubblag TPS Åbo, Om det här nu stämmer att han blivit bänkad varför då spela kvar om han kan få komma till ett lag han trivdes med och får mycket speltid i?

Jag tror inta allt handlar om pengar, visst det har stor betydelse men även Pasi kan nog tänka och fundera på vad som blir bäst.
Om det nu är så som ryktet säger att han är på väg tillbaka, vad bra för oss för vi behöver verkligen en som han. Men om ryktet bara har spridits för någon ville ha kul och se hur långt de kunde gå, så kommer det finnas många besvikna miner i Timrå.

Nubben sa att dom inte hade nån särskild kontakt med Pasi utan att när han pratade med han "igår" (!!) var han hemma i Åbo.
Samma med Kapanen, ena dagen "vi har ingen kontakt alls med han" och nästa dag så stog det nåt i stil med "Kapanen klar Timrå" Det e ganska knepigt egentligen.

Jag är nog en av dem som kommer bli lite besviken om det inte stämmer, men samtidigt vet jag ju vilka skillnader det är mellan "botten laget" i Sverige och topplaget i Finska ligan. Det går väll ändå inte att jämföra. Jag hoppas ju något otroligt eftersom jag fortfarande tycker Pasi är en av dom som tillhör dom bästa backarna i världen, faktum är att jag beundrat han sen länge tillbaka för hans spelstil. Jag gillar finskt spel helt enkelt.

Se nurå om jag lyckast med länken,

Mike66:
Bra att du skrev om matchen på er sida, men enklare om du lägger den bifogade länken med på er sida så blir det lättare hitta,,,

Eller så kan du lägga nid=5 istället för nid=21 står ju om matchen på Bägge,,,,,,,,,

Toppa formen till en kvalserie? Jag hoppas att inte spelarna har samma inställning som du. Visst ser det mörkt ut, men det är som att ligga under med 3-0, får man bara in 3-1 så har man kontakt och motståndarna blir stressade. Det finns inget värre än att tappa en 3-0 ledning som nu Luleå, AIK mm har på oss. Dom känner sig trygg tills målen börjar rulla in bakom dom, sedan blir det stress och besvikelse för att man tappat en sån säker ledning. Kom igen nu, hoppas att julmaten fastnar på alla Timrås motståndare runt midjan, sedan äter vi upp dom.

Vi undanber oss personangrepp i denna GB.
Försök att hålla nivån på en behaglig nivå!!

Två till tre nya spelare? Det skulle då göra totalt 6 nya spelar och två nya tränare (om vi räknar in Peter Smedberg som ny) sedan Elitserien startade. Arbetsro??? Ekonomiskt??? Taktiskt??? Panikartat!!
Vad händer vid en eventuell degradering? Är det totalkaos då, eller?

--

Toppa formen till kvalserien istället!

Hello everybody! Jag har fixat så att "Radio Guld" kommer ha ett reportage om matchen antingen den 29 eller 30:e, Dan Jerzewski är ensam i studion eftersom Niclas Axelsson och Jessica Bellgran är jullediga! Han kommer ringa upp antingen mig, Moverare eller Mats Edström och göra reklam för "Årets Match" med STORT M!!!! Ska även prata med P4 och ST om dom kan göra någonting! Så håll till godo ALLA TIKare och Sundsvallare! Jag ska göra vad jag kan för att styra upp detta på ett bra sätt!

FORZA TIMRÅ!

GOD JUL & GOTT NYTT TIK-ÅR!!!

Såg på din info att du inte gillade supportrar som skrev skit, jag får väl ta det lite lugnare nästa gång då.

Redhat: "elakartat navelludd".........vilket omdöme av våra spelare.

Ett rykte eller?
Enligt vissa rykten är två till tre nya spelare på gång till Timrå, sedan ryktas det också om att Halvarsson och Simons kan vara på väg till Sundsvall. Inte för att vara elak, men att få iväg dessa två herrar till Sundsvall, känns nästan som att bli av med ett elakartat navelludd. God Jul Sundsvall!!

Tack för den actionleffe, kul att något värmde i den annars så bedrövliga tillställningen ikväll....Iaf så har jag fixat lite gratis reklam på TIK031´s hemsida allt för att göra hela Sverige uppmärksammade på denna historiska hockeymatch...Pusha nu för den här suppmatchen ni alla som har möjlighet, upp med affischer och grejer för all hjälp behövs till att marknadsföra tillställningen...FORZA TIMRÅ IK SUPPORTRAR......Kom ihåg Söndagen den 30/12 kl 14.00 ute på Gärdehov, då smäller det...

Tycho : Klart du behövs.. du ingår i planerna =)

Mitt under denna hockeyfria vecka så drog abstinensen mig ut till Gärde där jag såg en match utspela sig mellan Heffners och NOLBY ( med bla mike66 och moverare)

Matchen inleddes med att moverare utan fruktan för sin egen hälsa slängde sig och täckte öppet mål då målisen var överspelad

Men det som sitter kvar på min näthinna det var Mike66's oooootroooooliga solomål ..fick pucken på mittlinjen, drog upp backen på sektion B rad 7 och avslutade med att skicka målvakten åt motsatt håll ..... Timrås A-lag nästa ?

« · 38179 · »