1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602087 inlägg · 6213 ämnen
« · 40146 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Supportermatchen
ÄN EN GÅNG TACK ALLIHOPA NI SOM GJORDE SUPPORTERMATCHEN MÖJLIG! DET VAR ETT OFÖRGLÖMLIGT MINNE!

HH, Actionleif, Madde, Mats Edström, Anders "pajasen" Moverare, Timrå SK, Sundsvall Fans, Mattias Wiklund, Publiken (355st!), Sören Huring, Morgan Norman, Niklas Östberg mfl utan er ingen match! Det är fantastiskt att det finns människor som er som brinner för det ni gör och har en enorm lidelsen till hockeyn i allmänhet! Jag lyfter på hatten och bugar och bockar så hjärtligt till ett proffsigt genomfört arrangemang! GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET!

Nu tar vi ny sats mot en minst lika bra och sevärd retur i örnästet framåt vårkanten! Vi av er Sundsvall ska vi sträva efter att bli ett snäpp värre i det mesta!

Jag: Du ska veta att jag också stöttat dig och hela tiden velat att du skulle vara med! Är väldigt GLAD för att du inte bojkottade matchen!

Att jag funderade på att sära på dig, Kim och Milena inför den tredje perioden hade inget att göra med att jag har något emot dig, Kim eller Milena eller någon annan för den delen! Jag ville bara jämna ut femmorna och låta er få spela med jämnare medspelare! Det var för att ni skulle känna er delaktiga och ha skoj därute på isen! Det var så himla fint att se dig kämpa därute på isen! Det var så vackert att jag blev rörd! Du och ALLA som deltog gjorde detta till ett minne för livet! Vi ses på torsdag bruden! Lycka till med allt! Kramar // ernie

Sv: Nya Hockeysnack!
Hälge: ok

Redwhiteboy: Det var inte den jag menade utan jag menade den när man kan göra en sökning på vad en person skrivit .

Hälge:förstorings glaset mitt emellan krysset och ögat

Hälge: Det är inte bara den som är borta. Jag saknar även att ha den insändare man svarar på framme på skärmen.
Men det är väl bara att välja om man tycker detta blev bättre eller sämre.

Sv: Våga peta !!
mike66: exakt, det värsta som finns är när spelarna får istid på gamla meriter!
Är man ur form eller inte visar rätt inställning så skall man ställas åt sidan, så enkelt är det, sen spelar det ingen roll om man heter A eller B....

Var har funktionen "sökning" tagit vägen ?
Tror den hette så...

Frasse:
Ja man kan inte hänga med på allt och visst har du rätt i att om man inte visar rätt inställning så ska man vila oavsett hur namnkunnig eller rutinerad man är.

Finns många lovande och hungriga junisar som säkert vill ha chansen..Tägtström verkar inte ha gjort bort sig i sitt inhopp mot MoDo...

Frasse: Det har ju funnits med några juniorer på bänken även om de inte fått mycket speltid under matcherna.

mike66: ahha.....jag befann mig på canarieörna vid dessa matcher....har nog missat det!

Johan J: NÅN spelduglig junior bör vi väl ändå ha till förfogande....Zetterström eller vad han heter lyckades juh rätt bra när han testades på försäsongen om jag inte minns fel....skadar inte att prova iallfall!

Frasse:
Molla har ju börjat med det för ett tag sen...Mot VF borta var inte Åhlund med och mot DIF hemma var det Crippe...Så nog har han petat en och annan sen han kom...

Frasse: Visst, våga peta men vem ska gå in och fylla etablerade spelares platser i en tunn tropp som årets?

Våga peta !!
Bendelin visar lite stake han iallafall när han lät "Myran" stanna hemma i matchen mot Malmö!
Tycker nog att Molla bör göra detsamma med vissa spelare , så att de får sej en rejäl tankeställare å är laddad till tusen när de får chansen igen!

Sv: Timrå IK-AIK
Mycket viktigt nu på torsdag, en seger här mot nego (sarg ut) AIK och vi har vind i ryggen mot LHC.

Härligt gjort av hockeysnack alltså ! dom nya funktionerna är ju kung!

Det här ser ju bra ut men jag måste fördjupa mig i de nya funktionerna som personlig gästbok etc.

Om dessa profetsior skall slå in krävs nog två täta backar och en målgörande forward i Timrådressen snarast.

Det jobbas enligt två källor på en back från Finland plus en forward men om det är för att hålla sig kvar ovanför strecket eller rör sig om en rustning för kvalserien återstår att se...

mike66..
Härligt att det finns lallande dårar
som du..jag är också medlem i den
alla som vill bli medlem i lallande fånar
messa mig..

Timrå IK-AIK
Timrå IK - AIK...................3 poäng
Linköpings HC - Timrå IK...2 po
Timrå IK - Södertälje SK....3 po
Brynäs IF - Timrå IK.........1 po
Timrå IK - Luleå HF..........3 po
HV 71 - Timrå IK..............0 po
Timrå IK - MoDo Hockey....3 po
Brynäs IF - Timrå IK..........3 po
Timrå IK - V:a Frölunda HC..3 po
Djurgårdens IF - Timrå IK.....0 po
Timrå IK - Färjestads BK.......0 po
Luleå HF - Timrå IK..............3 po
Timrå IK - Malmö IF............3 po
AIK - Timrå IK....................3 po
Timrå IK - Linköpings HC.....3 po
Södertälje SK - Timrå IK.......3 po

Summa: 27 plus 36 = 63 poäng och ingen kvalserie...Hoppet är det sista som överger en/Hälsningar en Lallande Fåne.../ KÄMPA TIMRÅ....

Allt blir bara bättre och bättre. Det man inte skulle gjort var att försöka sig allt detta nya i går kväll. Det skapade mer förvirring än förstånd. Men nu börjar bitarna falla på plats.
Inför också fyrverkeriförbud till nästa år. Man får så jävla ont i huvudet av dem.

Marcus:
Vad är chattra??? samma som snattra, fnattra, kraxa, öh typ va licksom,,,,,,

Men glöm inte att chattra i gästboken nu bara =)

Frella:
Klart det var Backarna:) själv släppte jag fem tror isen var himla ojämn med, och himla hal, skulle sandas bättre,,,,,

Dansa fick jag inte för klacken men var fullt nöjd med ramsan,,

Vad är det för likhet mellan Zäta och det förra året?
Båda är lika kyliga vid avslutet....

Nya Hockeysnack!
Nyheter med nya hockeysnack med en personlig gästbok för alla användare!

God fortsättning på det nya året!

Jag tycker nog nr 20, som ja inte riktigt vet vem de va gjorde ett av dom elegantaste målen... tom Zäta satt och gapade på läktarplats.... =D

Gårdagens derbymatch är förmodligen en av de roligaste jag bevittnat...och då kan jag tala om att jag sett många!!!
Angående målskörden så anser jag att vi satsade på kvalitet istället för kvantitet - ett av målen var så snyggt att till och med Beliavski skulle släppa en tår!!!

Måste passa på att tacka alla som har ställt upp på mig innan årets slut , och hoppas dom forsätter så.. speciellt tack till:

HH, 250 kg kärlek, mike66, Smokey, kvasthilda och DreamTeam...
Utan er hade allt bara gått åt skogen... TACK!

Hoppas en ny bra start för Timrå IK också och hoppas dom ska ta så pass många poäng att dom slipper kval, även fast det ser mörkt ut... Alla som klagade på Jörgen Eriksson, Stefan Klockare mfl, i dagsläget hade dom haft större Timrå hjärta och skulle på så vis kunna kämpa lite bättre (??!) osv osv

GOTT NYTT ÅR ! ! ! ! !

GuRRa: Gå in på Svall hockeys hemsida såå lär du ju hitta till bilderna ganska snabbt!

En sak är klart! Räkna med mej i ett eventuellt returmöte i Timrå Isstadion mot våren =)...

Det gick inte att se bilderna ju.

Madde: När kommer lagfotot osv. läggas upp på hemsidan ?

Kolla in bilderna från supportermatchen

Sv: Inte alla rätt
dr Dängroth: Perfekt! Jag skriver ut "tråden" så att jag kan läsa in detta, tills sömntåget närmar sig - eller är det fusk?

Mats E:
Ja visst ska dom skämmas Roland E och dom andra på ST och även Anrell på AB, inte skriva mer om en sån stor idrottshändelse ;)....

Frella:
det vore väl f-n om man inte kan skilja på blått och rött, isf är det bara att lägga rören på hyllan..Slipningen kan jag inte heller skylla på, allt var tipp topp ska väl vara det där med ljumskarna då har iaf ont som bara den i både ljumskar och den övriga kroppen idag..Det är bara att börja med att döva smärtan, skönt att det är en sån dag att man kan göra det ;) SKÅL och Gott Nytt År...

mike66: Dålig slipning? Färgblindhet? Problem med "ljumskarna" =)

Jag ska juh visst med till OS enligt klacken... =)

mike66: Tyvärr är det så att den största tidningen i stan inte är bäst på sport. Det visar sig gång på gång.
AB och Expressen skickade jag mail till tidigare i veckan med info om matchen. Likadant med TV4 Mitt och Mittnytt.
Det var nog bara vi själva som tyckte att det här var en historisk händelse.

Gott nytt år, mina befjädrade vänner!

SUNDSVALL FANS - EN DERBYVINNARE!

Dr Dängroth: En utmärkt sammanfattning om vi ska prata gästboksskribenter och skita i spelet och spelarna. Du fick med allt!!

Nu tar vi med de goda från året och förvandlar det till något bra in på nästa år. Vi återfinns i ES nästa år- as simple as that!
Än lever hockeyn i Timrå, sanna mina ord.

I kväll firar jag nyår med tre Leksingar, två Morabor, en Mifare, fyra gävlebor. Självklart iklädd Timråtröja- vad annars? Finns inte en kostym i världen som pryder denna kropp bättre än just en Tik- tröja.
Jag ska följa supporterklubbens policy. Jag ska inte bråka, jag ska använda sunt förnuft... bla.
Jag ska bara le och kommentera:
- Lugn! Timrå Ik reser sig alltid!!

Gott nytt år alla mina vänner. Vi ses när raketerna tystnat.

Frella:
Vad är det jag läser...Backarnas fel??? Nä nu får man ta ett snack med Smokey om vad vi ska skylla på ;)...Och visst dansade vi hellre än bra alltid...!

Är väl bara å stämma in i vad som sagts att det var en riktigt kul upplevelse denna match, inramningen var det heller inget fel på, "Bara TIKare!"

Själv började man juh med att lira back 1a perioden å jag å min backpartner fick spelade 0-3 där...=)

Senare så blev det å ta över målvaktsspaden vilket var det svettigaste jag upplevt tror jag, men jag kan säga att jag var inne på 11 baklängesmål, inte illa =) men den del som jag stod så skyller jag givetvis på backarna, jag kan väl inte gjort nåt taskigt ingripande =) Eller va säger du HH? Backarnas fel eller hur? =)

Heller inte var dag man får dansa för klacken =)

swen: Din analys är säkert riktig. Betbåtarna blir inga flygande holländare i dimma, övergivna av sockerbolaget utan riktiga isbrytare som tar dig uppåt kusten till Timråland för att göra din plikt som hockeytränare. Sanndrömmar du vet.. Supportermatcherna lockar tillsammans med ett letande efter den speciella hockeykulturen från svunna dar med reklamfri sarg, kokt korv med lovikaludd från försäljarens vantar och spapshjälmar med rätt storlek. I norr finns t.o.m ishallar.
Minusgraderna slår vårt land med häpnad och förlamning, fullvuxna karlar vet inte hur en spade ser ut i storstäderna och gnäller över förhållanden som är vardagsmat för norrlänningar. Tack till sydkraft för värmen i våra hus varav 90% produceras i vattenkraftverk mellan Ljusnan och Umeälven, undrar om skattekronan hamnar där produktionen är?
HH är nog upptagen med förberedelser inför OS.. men behövs en sockerbagare så kanske han ställer upp i kabyssen.
Bind dig vid masten som Odesseus när du hör sirenerna ropa om att Timrå åker ur. Anrell stod och gal det senast mellan mälaren och havet, kör en bit från kusten där, likaså vid Gävlebukten låt dig inte luras av kaffedoften och ankra där, du får oväntat besök av letterman. Fortsätt istället norrut, förslagsvis ankrar du betbåten i Söråker, åker spark sista biten till Isstadion där laget väntar. De är mätta av HH:s sockerkaka som senare kommer att anmälas av ISFH fans till riksidrottsförbundet som misstänkt dopingmedel. Ni kör idioten ända till Moverares gossar tittar in då kan ni lägga av. Sedan vinner ni matchen, du säljer betbåten till Söderströms surströmmingsbolag, tar jobb som supporterklubbstränare, sover på Dimmans kvarglömda soffa och drömmer om att bygga en hockeyhall på Österlen. Vad sägs?

mike66: de gör inget vi gillar dig än då!

Stacey:
Nånn sekund för sen var jag,haha...

Hur kul som helst att följa turerna kring supportermatchen här i GB.
Vill helt klart va med nästa gång, bra jobbat Moverare!
Läste en överlägsen artikel med Nyllet i AB den får ni inte missa,
följ länken!
Gott Nytt ÅR alla hockey "frillor"..............

dr Dängroth: Hade en märklig dröm i natt. Smokey beordrade mig att ta hand om träningarna i en ishall här (han ville väl spela istället), men jag bor ju på ishallslösa Österlen. Det vara bra två träningar inplanerade i Timrå vid senare tillfällen och de kunde han ta hand om.

Undrar om det är förutsägelser inför supporterreturen? Aha, nu vet jag - det måste vara betbåten, som påkallar uppmärksamhet. Vi hade ca -10° i natt, så visst låter det realistitskt. Får drömma vidare för att finna rätt jobb åt HH, alla får inte plats samtidigt i en dröm. :-)

Puck: Vad gjorde jag som DU inte gillade då??????????

Måste säga att det var fruktsansvärt roligt att titta på! Men jag vart himla nervös när jag kom in i Timrås omklädnings rum med Jossi (Jag) och Milena, tänkte härregud det här klarar dom aldrig. Men där hade jag fel och tyckte att tjejerna gjorde ett himla bra jobb på isen, eftersom dom gick in och kämpade och spelade fast nästan alla andra åkte skridskor dubbelt så fort! Vinnst till Sundvall blev det ju kanske, men det spelade ingen roll. Tror alla hade lika roligt ändå!

Ha ett Gott nytt år alla!

Puck: Och då kan du hoppa in i laget istället för GuRRa dårå.

Tack för igår, alla godhjärtade och generösa människor.

Tack för igår, alla mina lagkamrater och coacher.

Tack för igår, alla i Timrå IK Supporterklubb, speciellt HH och actionleif.

Tack för igår, domartrion.

Tack för igår, alla som har hjälpt till att få den här matchen till stånd.

Och nu till dom som i höstas dömde ut den här idén fullkomligt..........LÅNGNÄSA!

SUNDSVALL HOCKEY - LAGET I STAN!

« · 40146 · »