1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598922 inlägg · 6213 ämnen
« · 8406 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Dream Team
Boman78: Vilken är tredje forward i lag 2 ??

Dream Team
Mv: De Roo
Backar: Jindrich(Årets Pasi?), Cassel(Alltid på topp)
Fwds:Hans Huczkowski(Luleå,Stark spelare som kan lyckas),Dieter Kalt(FBK, Min Joker) Crippe(Får sitt genombrott i år och blir draftad av La Kings i åttonde rundan)

Lag 2:

Mv: De Roo (Ja jag tror han tar Feddas plats)
Backar:Rajamäki(Kan även han bli årtets Pasi), Henrik Petré(BIF, vet inte så mkt om honom, en chansning från min sida, men Brynäs brukar värva bra)
Fwds:Tom Bissett(BIF, Alltid bra, gör alltid poäng!), Toni Sihvonen(AIK, värvad som poänggörare och målspottare i AIK dessutom rätt billig.)

Kommentera gärna!!

Sv: Hjälp
Petter Rönnqvist (VFHC)
Daniel Casselståhl ?
Robert Carlsson Miroslav Hlinka (Modo) Juha Hautumaa
Kvar 750 000 till ? . Känner för Styf, men känner på mig att dream team poängen är inget för honom.

Glömde Fwds:
Dieter Kalt(FBK)
Hans Huczkowski (Luleå)
Crippe

Mitt Dreamteam:

Mv: De Roo
Backar: Jindrich , Cassel
Fwds:

mike66: Thorén är en god vän till mej nu, annat var det förr.
Timrå IK är dom bästa

Sv: Åtta dagar
Dr Dängroth:

Kunde inte sagt det bättre själv... Håller fullständigt med... Tror nog inte grabbarna går omkring på moln efter SCA-Cupen, nä nu är det bara att ta fram blåstället o kriga i minst 50+3 omgångar...

Nu är premiären nära !!!

Sv: Försäsong...
Jag säger det igen: timrå blir giftiga i år. Roligt, vem gillar inte anfallshockey?
Uppe i norr är det som det brukar vara; LHF rosar inte försäsongsmarknaden precis. Vad som oroar mer, är att halva laget varit/är skadade :(
Men, bland de åtta framåt våren är vad som gäller. Skönt att det är ett tag kvar.

Åtta dagar
Nu har nedräkningen börjat på allvar. Åtta dagar kvar innan hemmapremiär mot Hv71. Bara en träningsmatch kvar mot Mora.
Kanske lite för många träningsmatcher säger många men det är viktigt att trimma in alla nya kuggar i lagbygget.
Bra var det också att TIK klarade SCA cupen utan alla dessa nyckelspelare som var borta. Halva hockeysverige tror ju på fullaste allvar att TIK bara är en person, nämligen Zäta. Låt dem tro så.... Zäta är en gåva såklart, fantastiskt viktigt att ha honom kvar i laget denna säsong.
Måste berömma ledningen i deras förmåga att plocka ihop ett bra lag. Utan PeO och Nubben mfl och deras kunnande skulle vi stå oss ganska slätt. Alltså hatten av för alla i kulisserna.
Man måste komma ihåg att tävlingssäsongen inte har börjat ännu och att inga som helst segrar kan kvitteras ut i förskott.
Nu får inte grabbarna gå omkring på några moln utan de måste kunna plocka fram fighterhjärtat direkt vid första nedsläpp.
När slutsignalen ljudit vet vi hur det gått. Inte förr. PeO:s ankomst till Timrå kan inte överskattas, en nyanserad ledare med positiv hockey som ledstjärna. Kan knappast bli bättre.

leftwing: Måste säga att jag har blev mkt impad av det jag såg i SCA-Cupen... Vilket samspelt lag trots så många nyförvärv... Uppspelsfasen så mkt bra ut, man tog sig snabbt igenom mittzon hela tiden o de bjöd även på många fina upprullningar i anfallzon... Så visst det ser mkt bra ut för tillfället, kanske för bra

Sv: Aftonbladet
Måste säga att jag blev väldigt förvånad när jag läste priserna på vissa spelare i TIK...

Som exempel:
Peltomaa 1,55mkr
Hallin 1,025mkr
Robban 850kkr
Henke E 425kkr
Danne C 700kkr

Ja vad säger man... Tycker synd om de som lägger dessa pengar på Peltomaa som lär dra på sig 80-120 utvisningsminuter... Undrar vad de grundar på när en sån som Hallin kostar mer än Lind, Robban, Mattiasson, Henke E mfl av TIKs forwards... På backsidan förstår jag inte hur man kan ha Casselståhl som 6:e back i prisväg... En annan intressant grej är ju att Freddan är dyrare än De Rouville... Vem satsar ni på ????

Hördu Jimmy från Matfors, är du fortfarande neg till TIKs försäsong...? :-)

Aha .. då kan man anta att det där med 64 sidors elitspecial också kanske stämmer.. bäst att hålla utkik runt den 16-17 / 9

Oraklet! Det står om Dream Team i dagens AB.
Viktor Wallin och Mikael Simons är dom enda i
Timrå som är billigare än Peter Gerhardsson.
Z är näst dyrast efter Jörgen Jönsson.

Sv: Supportermatchen
Så bra! Då blir det av då. Annonsera om matchen i högtalarna under kommande hemmamatcher, sätt ut sista anmälningsdag samt undersök om det finns möjlighet att låna utrustning någonstans ifrån. Där torde katterna och "vi" ha en gemensam sak.
Lycka till.

dr Dängroth:

Actionleif och HH skall träffa Movare och Matts E, Utan våld hoppas jag, och prata igenom saken,tänkbara tider regler, MM,,,,,

Sv: SCA
Madde:
Besviken?? eller vill du ha resliga karar, he he,,,,

Dom är så kort för dom är inte längre,,,Men dom nådde väl ner till backen va??

Försäsong...
Då var man tillbaka på jobbet igen efter en helg fylld av hockey och positiva vibbar som känns riktigt bra, det lyser spelglädje över TIK och det verkligen ut som det lyckats värvats SMART även denna säsong, och att vissa av ungtupparna ser ut att vuxit in i kostymen inför denna säsong, ta tex. Söderströms match mot S-vall där han visade prov på den teknik vi visste fanns, men där det stundtals var lite för mkt "handväska" ifjol....
Och Lind får fortsätta visa vilken playmaker han är, dessa isare över två zoner direkt på klubbladet WOW, Juha H som vars 2-0 mål mot Södertälje lär vara svårt att glömma i första taget, Jindrichs stabila bortplockande av spelare i egen zon, osv.osv. Hursomhelst så ser det ut att finnas en stabilitet i backspelet som inte alls såg lika bra ut ifjol, och framförallt att den OFFENSIVA gladhockeyn fortsätter att vara en ledstjärna för detta lag......

Man kan sitta här och rabbla upp mkt och ville man skulle man kunna klaga på en del också, men försäsong är försäsong och det har matchats flitigt sista tiden och det var inte heller bästa manskap som var på isen så det borde bara kunna bli bättre !!!
Jag känner på mig att TIK blir gödheta denna säsong, speciellt om de börjar kunna spela på ledningar och även spela bra hockey i den andra perioden så ser man fram emot dem kommande säsongen med stora förväntningar, och det är rörande att se relationen mellan spelarna och TIK:s klack......Betyder MKT !!!
Och angående inlägg så sluta kritisera de som trots lagtillhörighet skriver sakliga inlägg, ingen nämnd & ingen glömd och ser fram emot seriestarten då jag antar det blir mer HOCKEY och mindre svammel i denna HÄRLIGA GB..............

Skarin; Vill vi veta varför?
Då kör vi på premiären! Vi får nog ses på läktaren...

Den stora frågan är ju om man dricker kaffe...

Frella: Jajemums! Dom har gått kaffe där.

Skarin: Alla till Puben :)

Haha, Lotus var ett bra ord! Mitt nickname en gång i tiden.

Madde: Premiären funkar. Väl mött i puben.

Styf= årets lotus?

Skarin; Säg till när bara! Premiären?

Kort summering.
Pär Styf kommer blomma ut i år. Ser ut att ha ett stort självförtroende just nu. Given i laget just nu.
Micke Lind ser vassare ut än på länge. Hans passningar är en fröjd för ögat. Hoppas det håller i sig då elitserien drar igång.
Alla nyförvärv har varit förvånansvärt bra så här långt.
De tre Kalle Anka-lirarna var strålande, även om jag missade derbyt.

Madde: Får hämta ut vinsten vid något bra tillfälle, då jag är riktigt törstig... Kanske efter en period av hårt slit bakom trumman, hehe.

Måste kommentera en sak till; Varför är juniorerna så korta??!!!

Friskan; Du kunde ha lånat min biljett om du ville besöka Moverare.

Länge sedan jag såg sådan bedrövlig ishockey spelas inför mina ögon! Spelar SSK i likadan stil i höst är det kört för dem.
Timrå såg vassa ut, klacken ännu vassare.

Skarin; Du vann, jag hade för hög tro på SSK. Men de gjorde faktiskt 3 mål. När tar du ut vinsten?!

Jag summerar ändå helgen som lyckad. SCA cupen bärgades hem trots tung träningsperiod och både nyförvärv och juniorer visade framfötterna, de senare över förväntan! För att inte glömma spelare som verkar ha höjt sig ett snäpp från förra säsongen. Motståndet var inte det bästa, men tendensen ser OK ut ändå. Mot femte SCA cupsegern i rad nästa år...

DJ hemp: Läs dina mail !

Kvasthilda : vi ska försöka "påa" matchen på timrås match mot mora .. Kanon idé !

Aftonbladet
Har från mina källor hört att aftonbladet skall publicera en 64-sidors bilaga kring elitserien den 17:e September. Vidare skall tydligen DreamTeam annonseras imorgon eller tisdag !

dr Dängroth : ett slutdatum är alltid bra så att folk inte velar och så ..

dj hemp : Låna en !

Jag tycker att vi borde mötas i en annan sport än hockey! Fan heller att man har råd med en hockeyutrustning... Fotboll däremot... Eller innebandy! Då räcker det i princip med en klubba... Hata hockey!

OK, actionman. Det var bra jobbat. Fler än jag visste. Moverare lägger ju hela tiden ut om hur dåliga vi är etc så mina inlägg har mest riktat sig till honom. Kul, då blir matchen av ändå!!! Ge dem pisk. Vad tror du om slutdatum för anmälningar?

första dagen som jag och HH tog tag i det så fick vi 10 anmälningar så jag tycker inte att är så svalt ändå .. :)

Nej, men ibland ska man nog se till att hjärnan är inkopplad innan man skriver........ Följ Dr Dängroth´s tips och sätt ett slut datum. Ni har ju läge att nå många supportrar även på torsdag när vi möter Mora. Ta tillfället i akt och berätta om den här supportermatchen i någon av pauserna......

Nej, jag är absolut inte hockeyintreserad!!!!! Faktiskt har t.o.m jag spelat hockey. Tidigare i denna tråd har jag berömt dig för ditt envetna initiativ att dra igång folk, och stöttat det. Fortsätt med det. Ska Moverare lyckas splittra oss och få oss känna oss dåliga på något sätt, nej antingen vill folk spela eller inte. Så ser det ut. Eftersom anmälningarna inte strömmat in så ser jag det som att intresset är lågt. Det är min åsikt. Sköt det snyggt!
Spela hockey och ha kul om ni vill.

Det finns alltid behov och motiv till allt vi väljer att göra eller inte göra. Jag tror de tycker det är "roligare" eftersom revanschbehovet är större. Timråsupportrar är inte särskilt tråkiga, tycker jag. Tvärtom. ;). Man måste dock respektera ifall folk verkligen inte vill utan att döma dem.
Jag vet at det står många f.d hockeyspelare på stå så kanske det lossnar med anmälningarna nå'n gång. Sätt ut sista datum för anmälningar!

jovisst .. inte menar jag så men jag gillar inte inställningen hos vissa

Vaddå tråkiga ? Men alla kanske inte sitter uppkopplade mot den här sidan, min käre make kan tex inte ens komma ut på nätet utan min hjälp !!!!! Måste hem och be honom plocka fram skridskorna och damma bort allt spindelnät någon måste ju försvara familjenhedern.

men du kanske är en såndär som inte är intresserad av att spela/titta på hockey utan bara skriver här för att jävlas ?

dr Dängroth : måste det finnas ett behov ?? .. kan det inte vara kul att spela mot andra supportrar ?? .. men det är väl bara det att de flesta timrå supportrar är så tråkiga så att dom inte vill göra nåt sånt här ...

Inse att folk inte verkar vara intresserade av att spela match mot kattmänniskorna... That's it. Intresset är nästan noll, nada, zip, zero. Nobben... Det verkar som om behovet av supportermatch ökar kraftigt efter div besvikelser. Vad står det för?
Som jag skrivit tidigare så har nog IFSH fans större behov av matchen än TIK arna. Men blir den av så hoppas jag att de inblandade har en "trevlig" stund. Moverare's brillians vara eller icke vara kan diskuteras men han är välkommen enligt mig att diskutera, försöka dra igång supp matcher etc. För att inte bli tröttsamt irriterande krävs en mognad att inse när man kört huvet i väggen s a s. Tips: Föreslå ett stoppdatum för anmälan till detta spektakel så behöver vi inte dras med diskussionen hela hösten.

El Maco: jag har Hempens och Papa Macos nr det är inga dåliga grejer det heller.

Moverare: Jag kunde inte visa upp nån biljett.

Appropå den svenska akademin så är väl smaken något som de defintivt inte delar med majoriteten av befolkningen. För övrigt också något som kulturskribenter borde tänka lite mer på när de recennserar diverse kulturyttringar. Visst skall det finnas utrymme också för de smalaste intresseområden och visst finns det säkert något kulturlokomotiv som driver sin genger (stavning ? ) framåt . Vad det gäller Moverare så har jag respekt för honom på samma sätt som jag har respektar många andra skribenter vilken sida de nu må vara på ( gäller också DJ Hemp) .

El Maco är diplomaten som liknar DJ Hemp vid Tommy Söderberg. Känner att jag bör fly fältet och återvända till kärleken... Allah akhbar...

DJ Hemp: "Snille och smak"är den Svenska Akademiens valspråk,
känns i och för sig som om du och akademiledamot Horace Engdahl
besitter samma brist på distans till livet så det är väl inte helt fel att
du använder det valspråket i ett inlägg i en hockeydebatt.

Friskan: Ka inte ha varit tröjan det berodde på i alla fall, för jag var
omgiven av rött och vitt.

Åhh herregud. För egen del så tycker jag att Moverare är en välkommen krydda här. Förutom olycklig ishockeysmak så tillför han mer än vad många Timråiter klarar av i termer av att skriva meningsfulla inlägg.

Dessutom är jag väl en av få som har både Moverares och DJ Hemps nummer inlagda i telefonboken. Under den burdusa ytan är DJ bara en kramig nallebjörn han med. Lite förbundskapten över honom faktiskt.

Moverare: Inget basebollträ...bara en Timrå matchtröja

« · 8406 · »