1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598934 inlägg · 6213 ämnen
« · 8564 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timråoptimism hos Aftonbladet
Patrick: Känns i.o.f.s som att AB mest kollat på försäsongsresultaten när man rankat lagen

Timråoptimism hos Aftonbladet
För några dagar sedan dömde Expressen åter igen ut Timrå och placerade dem på en 11:e plats. Visserligen en bättre placering än fjolårets tips, men trots det än mer korkat än ifjol. Om man under första året slutar 9:a och under andra året har förstärkt upp laget så bör man ju rimligtvis inte ramla ner på kvalplats.

Själv tror jag att Timrå, tillsammans med AIK och Luleå, kommer att slåss om plats 8-10. Kvalseriebiljetterna viger jag åt Linköping samt Södertälje, även om SSK säkerligen kommer vara hyfsat nära en 10:e plats när Peter Larsson, Juha Lind, Peter Ahola och Peter Popovic börjar gå på alla cylindrar.

Aftonbladet är dock lite mer optimistiska än så. De tror att Timrå ska ta sig förbi omöjliga Brynäs (2 poäng av 12 möjliga ifjol), landslagsfyllda Frölunda (4 spelare i Tre Kronor och 4 spelare i juniorlandslaget) samt kraftigt förstärkta HV71 (Huusko, Davidsson och Sahlstedt tex). Klicka på länktipset.
Det Aftonbladet gjort är att de har skrivit upp Timrå. Onödigt mycket dessutom. Det är ju precis sånt här som Timrå INTE behöver. "Experters" uppskrivningar leder bara till ökade förväntningar bland lagets anhängare och ökat tryck på laget. Vi minns väl kanske hur det gick säsongen 98/99 efter att både media och supportrar haussat upp laget? Målet Elitserien slutade i en flopp och närmare än 0-2 i matcher mot Mora i Playoff 2 kom man aldrig. Vill vi ha ett liknande scenario i år? Vill vi sätta en enorm press på vårt älskade lag? Borde vi inte istället fortsätta i samma ödmjuka stil som vi gjort de senaste två åren? Det är ju främst under den tiden Timrå tagit riktigt stora steg.

Sv: Internetarkeologi
El Maco: Ålderskris? Nu används ju fortfarande html och så även i Moras nya hemsida. Kanske dags att börja propagera för tallarnas återinförande? Bara jag inte drar igång det uttjatade ämnet igen.

Internetarkeologi
I bland när man känner sig gammal - inte minst när jag tänker på att jag inom kort ansluts till företagets ITP och ITPK-planer - så späds eländet på. Kolla på Moras hemsida i länktipset. Det fanns en tid, bara för tre-fyra år sedan, så alla ishockeyhemsidor såg ut på ungefär samma sätt (även om Moras är lite grönare än genomsnittet). Så min besvikelse är stor när man på framsidan hittar en länk med texten "OBS Ny hemsida" och man ramlar in i 2001 även i Morahockeyn på internet. Stoppa förfallet! Återinför html!

Sv: MOVERARE
Håller med... Skulle gärna vilja ha med fler Sundsvallare...

Moverare!!
Klart att vi accepterar dig även om du är sundvalls
supporter!! man måste ju ha en o munnhuggas med!!
livet skulle vara såååå tråkigt om ni inte fanns!!

mvh gud

Smokey: Ja det verkar onekligen så.

Moverare: Jag är faktiskt en rätt snäll typ.

Smokey: Det ska jag ärligt säga att den komentaren värmde, vare sig du ville det eller inte.

Är man en profil för sin rörelse så får man räkna med lärjungar och hysteriska efterföljare...

Titta bara på Småstjärnorna i teve 4...

Så sträck på dig Moverare.

MOVERARE
Eftersom det dykt upp flera nya Moverare i gästboken, bland annat "B" och "G", så måste jag klargra ett par saker, allt för att undvika eventuella missförstånd.

Jag är övertygad om att allt handlar om att en enda person, och jag vet vem han är, helt enkelt inte kan ta att jag tillsammans med bland andra "HH" och "actionleif tagit ett initiativ som innebär att Timrås och Sundsvalls supportrar gör något tillsmmans. Jag menar naturligtvis supportermatchen.

Det svider förmodligen att jag blivit allt mer accepterad av allt fler Tikare, vare sig de tycker om mig eller inte. Hans argument är slut och då beter han sig som en bortskämd snorunge istället, allt för att försöka misskreditera mig.

Det är inte så mycket att göra åt det. Jag kommer i alla att fortsätta att skriva under namnet "Moverare". Alla andra inlägg skrivna av signaturer som innehåller mitt namn är skrivna av någon annan.

Sv: Ny supporterklubb
Eller i Brooklyn Tigers?

Man blir kluven va. Som uppvuxen i norrhälsingland men boende i estocholmo, var hör man egentligen hemma? TIK08 eller TIKGävleborg? Man känner början av en identitetskris.

Sv: Nya hockeyportalen www.hockeyligan.se
DJ Hemp:
TIK08-an lever kvar ser jag, trots flytt till Sundsvall. Bekvämsupporter!

Toppen Kenneth! Då slipper man åka ut så mycket till Isstadion i höst, det kändes jobbigt att behöva närvara vid alla matcher förra säsongen... Lika gärna sitter man i hemmets lugna vrå och följer direktrapporterna med sin kärlek... Tack, tack, tack...!

Välkommen TIK Supporterklubb Gävleborg!
Se till så att man får läsa om er i ST och Dagbladet snart.
Hur många medlemar är ni?
Kommer det nån hemsida?

Lycka till Kenneth.
Hoppas det blir en hit.
Det låter spännande i alla fall.

Låter spännande det där..

Nya hockeyportalen www.hockeyligan.se
Nu vet vi adressen till den nya hockeyportalen. Internethockey.net avslutas och den nya adressen blir www.hockeyligan.se. Öppnas senast den 18:e september med direktrapporter från bl a Timrå IK - HV 71. Sen blir det i accelerande tempo en spännande och utvecklande internethöst.

Sv: Åtta dagar
Med premiären i sikte så börjar man undra lite mer om de andra lagens aktuella status. Kan inte någon vänlig själ göra en analys om respektive lag, med de olika lagdelarna, profiler och kommentarer som inför förra säsongen.
Jag tror jag greppat en hel del men älskar ju läsning och bedömningar från flera. Ska man måsta vänta på sportpravda f'låt sportbladets elitseriebilaga????

Hur var det låten gick? It's a family affair... med Sly & the Family Stone (/Maco)

Den dagen? Det är väl inte den trettonde utan den tjugofemte!

Sv: Biljettförsäljning
"Jag" och jag har iaf köpt biljetter *pustar ut*

Borde inte brorsan ha annat att fira den dagen?

El Macos brorsa: Hmmm tror jag känner honom!!!

US Property:

Låter inte helt orealistiskt. En närmare tidsangivelse vore dock önskvärd. Har ni redan nu planerat några "highlights" inför säsongen? Speciella arrangemang i samband med matcher i Gävle t ex...?

DJ Hemp:

Det skulle vara en ära att få träffa denna legendar!!
Troligtvis blir nästa möte på torsdag den 13/9 på stadshotellet,
(det borde väl passa herr Hemp) ?

Sv: Delsummering..?
Jag har då ändå så förbannat svårt att släppa den man/kvinna som gjorde en hel del nätter sömnlösa. Fan man satt ju som klister och väntade på bomben som tickade i dennes bakficka. Råkade man somna ett par timmar var man snabb som fan på at kliva in på sidan och kolla om någon välinformerad person hade bombat gb:n.
Men så här i efterhand inser man at man blev lurad på många timmars sömn av ngn som hette "Vaken". Fan du är skyldig mig 23,7 timmars sömn- oärliga drummel!

Annars är det väl solkart vem den "icketikare" är som skall ha priset- Könjak. Skrev så bra att han helt plötsligt självdog, försvann, fick storhetsvansinne och valde att leva ett liv bakom en brevlåda!!

Jimmy:

Smicker gillar jag också! Lejon som jag är...

US Property:

DET gillar jag! Kan man som sommarstugeinnehavare i Gnarp få vara med??? Jag gillar SMÅ sammanslutningar...

Jag var en av de som var på det andra mötet och det var 11 Timråfans där men det var åtminstone 10 stycken till som inte kunde komma så här i begynnelsen. Nu ska vi sätta in en annons i Hudiksvallstidningen för det finns säkert en uppsjö i Gnarp, Bergsjö och hudik med omnejd som är intresserade av att gå med.
Skulle inte bli förvånad om vi blir minst ett hundratal personer.
Själv har jag åkt på i stort sett varje hemmamatch sedan 1984 (har väl missat en handfull ungefär) och det finns fler såna galningar i Hälsingland det är jag övertygad om.
Vi håller till i Hudiksvall och ska heta Timrå supporterklubb Gävleborg (för att även reta brynäsarna lite).
Lite kuriosa: El Macos brorsa är med och startar upp det hela.

Jag saknar Farbror H, han får absolut mitt 1:a pris helt oslagbar. Jag skrattade i en vecka åt hans "Nu har du vridit bakfoten över nyckelbenet".

Har tack vare att jag inte haft internet förrän i somras varit med så länge i GB kretsar (tackar dock 250 kg för din utnämning av årets Rookie :)) Men av de jag läst hittlis så gillar jag HH, Dj Hemp o 250 kg Kärlek bäst... HH för sina fyndiga repliker hela tiden... Hemp för att verkligen gå in stenhårt för att vara nego, jag som tycker att jag tippar negativt... 250 kg kärlek skriver alltid intressant o har god kunskap både runt omkring o om laget...

Tänkte avsluta med att jag hoppas att jag kommer att vara skribent här så länge som möjligt, för jag tycker verkligen att det är roligt att vädra mina åsikter här o inte måsta tjöta på mina nära o kära som inte delar mitt brinnande sportintresse...

FORZA GBn!!!

Jag tycker HH förringar sin egen betydelse. Han är nog den som oftast, tillsamman med Smokey, förhöjer nöjet av mitt GB läsande, samt naturligtvis även Friskan, Kongo, TGO, Bo Wasa och många fler.

Den messte och bässte och störst av dem alla skribenter är onekligen Smokey, skriver klart konstruktivt, och snällt begripligt,,Med ett genialisk drag av ironi inlindat i vardagens små händelser och allvar,,,,

Klar tvåa kommer friskans och Papa Macon små spydiga men ack så smarta underfundiga komentarer,,,

trea en hel hög el maco, 250kg, för era underfundiga ironiska inlägg där kan jag lägga till fler,,,,men väntar tills bla swen från simris hamn och co kommer igång

Tro det eller ej, men nog tusan är det en Bjärmebo med i även denna supporterklubb.

Kongo: Om du ser två filmer som du tycker ar lika bra och sedan får du veta att film 1 har tagit dubbelt så lång tid att göra. Tycker du då att film 2 är bättre?

å inget sa du .. så man kunde zappa över .

Ny supporterklubb
Såg på TV4 att det är en ny supporter klubb som startat upp i Gävle trakten med 9 medlemmar härligt att få sådan publicitet, att få göra reklam i lokal 4:an.

El Maco skriver inte så bra om man betänker hur mycket tid han lägger ner på varje inlägg.
Min favorit/idol är DJ Hemp.

Delsummering..?
Nu när allvaret snart drar igång så tycker jag att vi lite spontant kan summera försäsongen. Har vi några seriösa flipp/flopp-varningar inför serien? Vilken situation minns vi bäst när vi nu skall glömma den och rikta in oss på seriespelet?

Jag har inte sett så där väldans många matcher men låter "hata timrå+kämpa sundsvall"-sekvensen från SCA-cupen toppa min lista. Underbar känsla när Sundsvalls Blå förnedrades på ALLA plan!...Alla som var på plats vet säkert vad jag menar...

Här i den viruella supportervärlden då? Hempen syns mest & El Maco skriver bäst i år igen, eller?

Vad tycker ni har varit "best of försäsongen" och vad har ni för förväntningar på laget, supportrarna, hemsidan etc. nu när det snart börjar på riktigt?

Sv: Dream Team
Boman78:

Tja, din backbesättning i ditt andra lag tror iaf inte jag så mkt på... Rajamäki kommer nog inte vara ngn poängproducerande back o Petré (som för det första inte är nåt nyförvärv utan har redan gjort nåra år i BIF) drar på sig alldeles för mkt utvisningsminuter... Men ditt första lag ser mkt vasst ut o kommer nog ge dig många poäng... Även kedjan i andra laget blir farliga...

Knylan >> Skulle jag vara du skulle jag nog bege mig till nåt biljettförsäljningsställe, på fall att..

Börjar känna mer och mer oro nu. Måste jag verkligen förbeställa ståplatsbiljett? Får dom verkligen sälja ut allt i förköp? Jag tror inte det, bara jag är där i min vanliga tid (1.5 timme före då kassorna öppnar) så kommer jag nog in förhoppningsvis. Idiot som man var förra året på premiären så kom jag en timme före ca och då var köerna till parkeringen och då var det ju kassorna som är i entren.

Biljetterna säljs med rasande fart....Ringde nu kl 18 och bokade två sittplatts tills Lördags matchen. Det enda som fanns kvar var på rad ett här och där....
Premiären antar jag är slutsåld vad gäller sittplats.
Själv köpte jag ståplats till den matchen, frågan är när ståplats biljetterna börjar ta slut...

Nobba: Jag var på wärdshuset och skulle köpa biljetter, men ack så jag bedrog mig dom hade nämligen datahaveri. Så lyckat, just idag. Så då fick jag åka på kanslit och där var jag helt ensam inte en själ förutom han som sålde biljetterna då. Så det gick då väldigt smärtfritt :-)

Ursäkta katastrofsvenskan...

Biljettförsäljning
Var på Entre på Köpmangatan idag och införskaffade lite premiärbiljetter. Turligt (förutseende?) nog så var jag där sisådär 25 minuter före biljettsläpp och hamnade därför på femte plats i den snabbt växande kön. När jag väl fått ut mina biljetter och nöjt promenerade ut från tittade jag förstående på alla de stackare som köade ute på gatan för att med stor sannolikhet mötas av ett mindre muntert besked...för jag kan inte tänka mig annat än att åtminstone sittplatserna rök i ett hejdundrandes tempo.
Inne i butiken gick telefonerna varma och många var det som ringde före 13:00 och således bara fick veta att de måste återkomma efter ovan nämnda klockslag (hur lätt lär det ha varit att komma fram då??).
Hoppas från kommentarer från andra som har premiärköat för biljetter både i Sundsvall och de övriga biljettombuden.

Sv: Dream Team
Crippe!! Vem annars!

« · 8564 · »