1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598935 inlägg · 6213 ämnen
« · 8664 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Kaoset i USA
Men Uffe D är väl i Wachington,, urch bara hoppas att det inte är ett politisk land som ligger bakom,,,så Usa måste slå tillbaka

Sv: Dream Team
hoppas ja!!=)

lag 2 kommer att göra succe´

Sv: Kaoset i USA
Man kan ju alltid hoppas.....

Kaoset i USA
Visst fan är Källarsson hemma från New York?

Lag 1
TIMRÅ IK Henrik Eriksson
FÄRJESTAD BK Jörgen Jönsson
MALMÖ IF Juha Riihijärvi
backar
Luleå HF Jonas Johansson
AIK Mathias Svedberg
målvakt
TIMRÅ IK Phillippe De Rouville

kommentar: har satsat på juha och jörgen en ren chansnisng, det kan ju gå om det går lika bra för de två grabbarna, som det gick förra säsongen...mathias svedberg, samlade ihop nåra poäng förra säsongen, men har ju som sagt satsat på juha och jörgen, också finns ju henke, som alltid kan göra nått poäng, tog han istället för simons, tror han kommer få spela mer... tror att philippe kommer vara förste målvakt...kan bli en riktigt positiv överraskning i årets elitserie...

Lag 2 (timrå)
Juha Hautamaa
Mikael Lind
Robert Carlsson
backar
Daniel Casselståhl
Robert Jindrich
målvakt
Phillippe De Rouville

ja, va ska man säga? kommentera!

Sv: Helt ovidkommande...
Lite Napp & Nytt-känsla över inläggen just nu : Nicolai Gedda, Harr Y Brandelius, Aborreginer, f.d Timråspelaren Ulf Thorsk, Lennart Sillen Selinder, f.d. Leksandsspelaren Hans Lax, Bosse Vahl, Margameta Krook och Anders Masken Karlsson.

Redax2: Vadarstövlar upp till låren räcker gott i ljustorpsån och också för de flesta fjällfiskevatten. vadarstövlar är dessutom billiga eftersom det inte ställs andningskrav på dem på samma sätt som för byxorna (295 :- hos redskapshandlarn på Götgatsbacken) och du kan lätt ta dem med dig hurän du än färdas. Annat kanske om du vill fiska i ljungan eller dalälven eller varför inte Kaitumälven.. I Indalsälven är det ubåt som gäller..

Nu blir jag föbannad, är inte detta en seriös sida och då ska man inte blanda in ironi och ämnen som inte hör till sidan,,Utan korekta raka och läraktiga och intresanta saker om Klubben eller spelare,,,,,Varken sex eller sprit eller flygolyckor hör hemma på en Hockey sajt,,,

Kulltorp: Eeh... Vi delade ju bil till Norrtälje (Fast jag nämnde kanske inte att jag var Redax 2, har t.ex för mig jag omnämdes med mitt rätta namn i ett inlägg fråg Dig några dagar senare...).

Översvämningarna i Sundsvall ter sig rätt oskyldiga jämfört med smällen på Manhattan

Redax2: Vadarbyxor duger länge. Vid normalt vattenstånd så finns det fina sanddynor att stå på.
Hur visste du förresten att jag är en hängiven flugfiskare?

Jag kan ge ett expert tips! Freddan blir förstemålvakt och Ro Ville
blir andremålis dessutom är det viss skillnad på dom, Freddan är mera aktiv runt målet och har till och med skott på mål, och släpper returer som Backarna måste ta bort så tyvärr Ro
Ville är ingen Tim Thomas vilket är synd men Freddan räcker,
det blir minst lika bra som förra Året för Timrå IK . Nån som sätter emot? Halvardsson såg jag stod högt i pris, tror denne också får
kämpa hårt för att ta en plats, Viktor Wallin tror jag blir en Hit sen
Jindrich och Cassel blir givna favoriter.

Sv: Vilken blir förste målvakt?
"Freddan" har precis som förra säsongen visat upp en imponerande stabilitet! Vet inte själv vilken av de två jag skulle satsa på för tillfället.

Redax2: Jaha, då vet man vems fel det är om det blir mycket torsk framöver :).

Timra rockar fetast!

För att nå den ultimata chansen till att dra upp storfan så rekommenderar jag att använda vadarbyxor. Men givetvis går det bra med ett par vanliga stövlar från ÖB om man vill bli utan fisk.

tack för infon, jag satsar nog på kanadicken då. Fredrik Andersson har aldrig imponerat på mig. Lycka till i dream team och i elitserien!

Helt ovidkommande...
Jag vet att detta är helt ovidkommande i en hockey-GB men då både Oraklet och Kulltorp och flera andra är flugfiskare och jag nyss börjat (dvs mest köpt en massa skoj prylar...) så vänder jag mig till Er i en fråga jag grunnat på. Är det nödvändigt eller bara over-kill med vadarbyxor i Ljustorpsån (då alltså vid normalt vattenstånd och inte i samband med 31 mm regn på ett dygn...) eller räcker det med vadarstövlar? Neopren eller är Nylon/PVC OK?

Sv: Livet börjar vid 60
Fördelen med att vara mann, är väl att man skaffar sig en liten flicka, och sedan behöver man inte tänka på kompletteringar, och uppdatteringar,,,,Då man redan skaffat sig en Domän server som sjöter det, med den grymmaste brandvägg som inte släpper in den minsta mot information,,,,,

hmm bli flicka kanske?

Sv: Timråoptimism hos Aftonbladet
Patrick:
Jag går i samma tankebanor som du... Vi ska inte överskatta TIK i år... Det är definitivt inte säkert att vi slipper undan en kvalserie... Likaväl som vi kan hamna på en slutspelsplats... Håller med om att vi ska köra samma ödmjuka stil som vanligt...

Aftonbladets lista var dessutom bara en ranking på ESlagen just nu... Det var därför TIK hamnade före exempelvis BIF som med sitt skadedrabbade lag inte imponerat på sista tiden... O TIK har ju trots allt 5 raka segrar....

Ja, du matiaz... Vi undrar detsamma... På försäongen så har de kört varannan o Peo har uttalat sig om att man kommer att välja en förste o inte hålla på dribbla mellan målisarna som ifjol... Men spelstopp är inte förräns den 25sep o då har det gått 3 omg o då vet vi oxå vem spm är förste... Men skulle jag tippa så tror jag att kanadicken ligger bäst till...

Jag tror att det blir full huggning på den positionen, varken Freddan eller DeRoo är nog sugen på att agera grindvakt.

Vilken blir förste målvakt?
Vem blir första målvakt? Jag ska spela på dreamteam och funderar på använda nån av era målvakter. /Djurgårdaren

Sv: Internetarkeologi
PE är inte så svåra att hitta i t.ex Edinburgh (De flesta välsorterade butiker har någon/några tappningar) men de är dyra som ¤#%&". I ett svagt ögonblick köpte jag en halvflaska för 43 GBP på Royal Mile Whiskies (Vad det blir i vår bananvaluta vill jag inte tänka på...).

IFSH

Port Ellen är här!! Wow, får jag slumpen? Berätta hur! Flöt den omkring i översvämmningarna? Betyder detta slutspel? Det är iallafall det tydligaste tecknet hittills.

El Maco: Stackare. Så Du har fyllt 2X år nu..? ITPK är helt enkelt den del av "Industrin och Handelns Tilläggspension" (ITP, en avtalspension som arbetsgivaren betalar åt dig och du ej ser röken av förrän du är gammal...) som Du själv kan bestämma hur den skall placeras. Då väljer Du givetvis f.ö XXX Pension!

F.ö kan meddelas att jag efter att ha besökt det land där riktiga karlar går i kjol numera har en PE 1980, 63,8 %. Något att ta till som tröst om det går extra dåligt...

PRI, AMF, IFSH, ATP

Vad ska bort?

Det finns gifta män som vandrar omkring ett helt liv som en enda lång komplettering.
Själv har jag aldrig vågat fråga ITP.

Aha, du är 28 år! Ska man säga grattis? Nu är det dags att börja trygga ålderdomen. Spela på pensionslotto och så där..
Komplettering, tja den som lever får se. Det blir väl en överraskning.

Det är vackert. Som poesi. Vad är själva kompletteringen?

Livet börjar vid 60
Äntligen en hockeyrelaterad fråga ! "Industrins och handelns tilläggspension för tjänstepension - komplettering ( K)". Förvisso ganska självklart, men jag antar att El Maco hade det på tungan.

Kanske dagens frågesport: Vad betyder egentligen ITPK? Redax 2 ryktas vara tillbaka från översvämningar och högländerna och han borde veta.

Smokey!!
jag har hört bönen! hallelulea!!

mvh gud

Svar på Expressens rankning:
Ta i trä!

Svar på AB:s rankning:
Sikta mot stjärnorna. Komma till talltopparna.

Min vana trogen citerar jag PeO "the headmaster" Larsson.
"Det ser bra ut"

LOVE PEACE AND ENTERTAINMENT

Per HApps: Finns det några bilder från "Offensiva Timrås" framfart i helgen?

jag tänkte om det är någon som vill utmana mig på aftonbladets dream team.

Gud hör bön!

Nu kan vi utmana varandra på dream team.
Tycker att laget enbart skall bestå av TIK-spelare.

Turbolucidor; PeO har gjort ett... De ska visst heta Timrå IK eller var det Timrå Red Eagles eller Timrå IK Red Eagles eller..Red Eagles. Jag tror på dem iallafall.

Hej Friskan. Roligt att det finns människor som är intresserade av ruiner.
Hur som helst så skönjer jag spår av nyandlighet i det djupaste av Stockholms betongdjungler. Helt överraskande siktade jag på en av grabbens hockeytäningar en äldre man iklädd en svart Timråkeps . Den genuina stockholmsdialekten avslöjade att det inte handlade om en utvandrare. Jag blev så chockad av upplevelsen att jag inte förmådde att tilltala honom. Kan det ha varit ett plötsligt infall ? eller håller TIKomanin på att sprida sig ?
Hur som helst så var det ett av få tillfällen som jag studerat örnen med visst välbehag.

Näe men man ska väll göra ett så småning om! jess det ska man!

är det någon som har gjort ett dream team?

Heja Farbror H, välkommen.

Sv: Delsummering..?
Läs Farbros H:s inlägg......det var ju det jag sa. Han är ju Kung på inlägg.

olika bra fynd som du kan hitta i årets dream team.

ja crippe var ganska billig tillsammans med nordgren och även casselstål var också ganska billig jag tycker även att freddan de rouville var billiga.

några spelare att ta med nordgren,crippe,casselsåtl dom kommer förmodligen att göra en del poäng.

El Maco:

Låter allvarligt den sjukdommen du skulle få, ITPK eller vad det var den hette,,,,

Men tror inte det är något att oroa sig för, har kollat i min egen gjorda ordlista vad det betyder,,,I Timrå Per Korrespondens,,Låter inte så farlig,,,,

Patrick :
- Vill vi sätta en enorm press på vårt älskade lag ? JA
- Borde vi inte istället fortsätta i samma ödmjuka stil som tidigare ? NEJ

Inför säsongsstarten har jag drabbats av härligt genuin hockeyhybris. Bort med alla mjäkiga ödmjuka tips. Vi ska spöa skiten ur motståndarna !
Jag tror att vi klarar en slutspelsplats med god marginal. Lagets försvarsspel verkar ha höjts betydligt utan att ha gett avkall på den temposnabba offensiven. Dags alltså att damma av den genuint svenska kampfrasen "Going for gold".
In med Arne Hegerfors ( gåuld), ut med Kjell-Åke Tjernström.
Döp om Ladan till Eaglearena och utveckla en ny kepsmodell formad som en örn. Sparka ut de vattniga korvarna och ersätt dem med Scans ost och skinkfyllda. Fler slipsbunkrar och mjukare sittplatser . Mindre ståplats och mer och högre musik. Alla skall vara underhållna och skrattande tågar vi ut ur arenan efter att ånyo inkasserat en förlust.
Om inte detta är ett schizofrent inlägg så inte vet jag !

Funderar lite kring olika fynd i årets dreamteam. Spelare i TIK som jag överväger att ta med är Casselstål som ju är rena fyndet till 700 000. Utvisningar är något sällan förekommande och finns det någon som kan driva igång ett anfall och lägga snygga pass så är det han. En annan som får förtroendet i TIK är Crippe som också reas ut, kan inte förstå varför då han garanterat kommer att göra ett genombrott i år om han fortsätter att jobba på.

När man tittar lit på andra lag så väljer jag också att ta med LHC's Stefan Pettersson som jag förstått är en mycket bra och också lovande spelare. Annars undviker jag LHC och SSK. Målvakt hämtar jag från Frölunda eller Malmö. Brynäs undviker jag också då jag tror att de är dyrare än vad de borde vara.

Sv: Delsummering..?
Visst saknar man vissa GB-profiler...
Den legendariske Farbror Hasse som även gått under FH ibland... Nog är vi fler som väger hans kloka ord på guldvåg. Nyllet som gjort nästan lika mycket för TIK som Spitfirekillarna under slaget om GB... Eller #40... Eller Swen... Denne plyschens Socker Conny... Visst väntar vi med spänning på vägvisande inlägg från dessa giganter?

Sedan har vi mannen som väntar ända tills "korna går hem" och El him self. Som båda knappast kommit ur sommarformens skrivkrampsgrepp...

Och Nyllets Syrra och Flygarn... och Hasse och... Listan kan göras lång. Väldigt lång.

« · 8664 · »