1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598943 inlägg · 6213 ämnen
« · 8979 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Supporterresor i serieupptakten?
Hur ser munkjackorna ut då ???? Är det samma som den något urtvättade som jag har sedan förut......

Sv: Tidningar och premiärtips.
OskarB:

Ja, jag tippade resultatet i den matchen redan nångång i Juni tror jag... Jag står kvar vid mitt dåvarande tips dvs 0-0 efter två perioder efter storspel av Bosse Ahl o De Rouville... Men i början av tredje så kliver en dittils rätt så anonym Zäta fram o står för ett jättesnyggt förarbete till Robert Carlsson som lägger in i ett öppet läge vid ena stolpen... TIK kontrollerar sedan händelserna o Henke Eriksson gör 2-0 efter en kontring o sedan blir det oxå 3-0 i öppen kasse i slutminuten... TIK-HV 71 3-0 (0-0,0-0,3-0)

ooops!

Modo ska ligga 7:a
:)

Här har ni mitt tips!

tabellen!

1. Färjestad
2. Malmö
3. Djurgården
4. Timrå
5. Frölunda
6. Brynäs
7. Luleå
8. Hv71
9. Luleå
10. AIK
11. Södertälje
12. Linköping

Premiär matchen tror jag slutar 3-2 till timrå efter sudden death!

TIK rulez!

de låter bra det dära supporterklubben...då ska man bara invänta csnpengarna innan man beställ då...

El Maco:
Taqck för tipset. Jag hittade några länkar som verkar lovande. Hoppas nu att de har utförliga artiklar från premiären.

Jag förstår att ni TIK:are betvivlar mitt tips, det är bara vad jag tror. Vad tror du själv?

Du har länkar till tidningarna på förstasidan av timraik.nu Kolla under TIK i Media till höger.

Betvivlar att HV:s revanschlusta räcker till en 6-2 seger.

Sv: Så här slutar det ?
1. Färjestad
2. Djurgården
3. Frölunda
4. Brynäs
5. Modo
6. Hv 71
7. Malmö
8. AIK
9. Södertälje
10 .Luleå
11. Timrå IK
12. Linköping

TIERPSBO

Tidningar och premiärtips.
Jag skulle uppskatta om någon kunda lägga ut länkar till samtliga nättidningar som skriver om TIK efter matcherna. Det börjar ju närma sig premiären och man vill ju läsa allt som finns att läsa.

Tippa gärna även hur premiären slutar med en liten motivering. Det ger ju en stunds underhållning om inte annat. Själv tror jag att HV71, revanschsuget från förra årets skadeparodi, kommer trampa gasen i botten i första perioden, vinna densamma med 3-0 och sedan defilera mot segern med 6-2. Men det är ju bara vad jag tror. Vad tror ni?

Friskan: Helt rätt. Det var TIK:s egen webshop jag syftade på och inget annat . Ingen skugga skall falla på Supporterklubben.

TIK Supp klubb: Lägg detta info på Suppsidans 1:a sida så det inte bara skrollas bort

Nähä så här blir det.
1. FBK
2. TIK
3. DIF
4. V Frölunda
5. Modo
6. MIF
7. HV71
8. Luleå
9. LHC
10. BIF
11. SSK
12. AIK

SÅDÄSÅ!

RunarUp: Det var nog inte ur Supporterklubbens sortiment du handlade då utan ur Tmrå IK:s......men jag håller med om att den är inte bättre uppdaterad den heller, ska bli intressant att se vem som uppdateras först, eller om det blir nån annan lösning.

TIK Supp Klubb: Vill bara infoga en varning för beställningen från webshopen. Jag beställde ett lagfoto till grabben för nån vecka sen och gissa vad dom skickade! Jo, lagbilden från säsongen 2000-2001. Kul grabbar i shopen.
Inte gick dom med på att ta tillbaka den och skicka den aktuella bilden. Svagt.
Den lilla summan kortet kostade spelar ingen roll men det är ganska oroande att shopen befinner sig på den här Kalle Anka-nivån.
Håller med de som tidigare att hela prylförsörsäljningen runt klubben håller gärdsgårdsserieklass.

Timrå rockar ändå fetast!

Reseinformation.
I kväll på matchen så kommer vi att börja ta emot
till bla. Modo resan.
Vi kommer att stå i entrehallen som vanligt. Med
möjlighet till anmälning på wärdshusmacken.
Som det ser ut så kommer dom 2 närmaste resorna att vara.

Modo-TIK Tors den 20/9

FBK-TIK Lörd den 29/9

Vi kommer naturligtvis att ordna resor till samtliga
bortamatcher, men om det bara är några få anmälda så
kommer vi inte anordna någon resa.

Vi kommer även i år att ha behålla kravet på medlems-
skap för att få åka med på resorna.

Vi jobbade hårt på att göra om Brynäsresan från i fjol
men SJ kunde inte hjälpa oss med vårt önskemål att åka
den 27/10 men vi jobbar vidare på att ändå kunna ordna
en superresa till någon utav bortamatcherna.

Vi kommer att lägga ut om dom planerade bortamatcherna
på hemsidan. Där vi även kommer att uppdatera webshopen
inom kort. Dom som vill beställa turnetröja 150kr eller
munkjacka 425kr kan naturligtvis göra det redan nu fastän
bilderna inte är uppdaterade.

Må hända en önsketabell men inte helt orealistisk .

1: V Frölunda Conny,s idéer kommer att överraska.
2: FBK Rutin å kvalité
3: MIF Nydaning
4: HV 71 Slipper skador.
5: TIK En klass bättre.
6: DIF Kommer igång på slutet.
7: MoDo Saknar Bäckis
8: SSK Hallin har gjort det för.
9: BIF Gamla gardet håller ej.
10 Luleå Tappat för mycket.
11 AIK Sålt själen.
12 LHC Kan inte bättre.

Sv: PP-femmor
Det här tycker jag är en av Peos få svagheter som coach, nämligen att toppa i sådana här situationer... han brukar oftast bara gå runt som vanligt... Men o andra sidan så kan man inte bara köra på en första femma i PP o BP hela tiden heller, tänker naturligtvis på fortfarande unge Zetterberg som troligtvis skulle få spela alla PP o BP plus att har en massa landslgsuppdrag oxå...

Jag tycker att man ska samspela ihop 2 PP femmor o 2 BP femmor som får gå runt... I PP skulle jag vilja ha Zäta o Lind som centrar pga av att de har den där kylan att hålla i pucken lite extra plus att de ofta hittar fria spelare med öpnna passningar i anfallzon... Jindrich känns rätt given i en PP-femma enligt min bedömning. Vill även ha Styf framför mål i nån av femmorna i både PP o BP... I BP känns finländarna Hautamaa, Peltomaa, Rajamäki o Källarsson givna... Även här borde nog Zäta få speltid i nån av femmorna...

El Maco: Resesidan tycks ligga nere den också..........Grattiskram förresten dårå.

Supporterresor i serieupptakten?
Hej Timråiter
Första bortamatchen i serien är mot Modo. Antar att det blir bussresa dit.

Andra bortamatchen är mot Färjestad i deras nybyggda hall. Matchen är på en lördag första helgen efter lön. Hoppas och tror att det ordnas en bussresa även dit. TIK08 kommer i alla fall att ordna en buss till Karlstad och jag hoppas att även Medelpadingarna kommer dit. Klanen Bo Wasa tar bilen men vill ha sällskap av fler i buss, det vet jag.

Sv: Kaoset i USA
Per Happs:

Viss skillnad på "pojkstreck" och terrorist dåd med,,,,,

Inte vet jag du kanske ser det som Pojkstreck att kapa plan, och bränna dom i två skrapor och Pentagon, med en massa människoliv och hota Demmokratin som följd,,Då tycker jag du ska uppsöka läkare

USA har sin Amerika Attack och vi har vår tårtatack på Kungen.
Värst vad den nyheten fick litet utrymme i spalterna.

Tror inte ni fattat än men så här slutar elitserien...
1. Färjestad
2. Malmö
3. Djurgården
4. Frölunda
5. Luleå
6. Brynäs
7. Timrå
8. Modo
9. HV71
10. Linköping
11. AIK
12. Södertälje

men man vet aldrig
TIMRÅ KANSKE TAR SM-GULD

Nu får du sluta vela. Först skriver du att en särskild PP-femma skulle slita för hårt på killarna, sen några minuter senare dementerar du detta. Vet du inte vad du skriver, eller ?

Farbror Hasse: Kan inte se att någon här argumenterar mot att ha PP-femmor. Det är väll precis som du säger att vid täta matcher kunna avgöra.

PP-femmor
Jag vet inte om det är idag som livet återgår till det normala, men låt oss försöka....
Jag förstår inte argumentet att vi inte skulle ha speciella PP-femmor eftersom det sliter på spelarna. PP är ju ett gyllene tillfälle att avgöra täta matcher vilket sannolikt 90% av säsongens matcher kommer att vara. Visst sliter det extra på spelarna , men vem har sagt att man bara ska ha en kombination av spelare och varför fungerar det i NHL ,Tre Kronor och inte i Timrå ?
Dessutom är PP-spelet speciellt och kräver rollspelare och mycket träning för att fungera väl. Har Du en speciell femma väljer Du de bästa skyttarna, passningsspelarna och "bökarna" framför mål. Du tränar dem extra mycket på olika uppställningsvarianter och spelkombinationer.
Att ha en speciell PP-femma kan säkert rädda hem åtskilliga poäng under säsongen.
Det är ju så otroligt självklart att vi ska ha speciella PP-femmor att jag nästan känner att det är fånigt att argumentera för saken.

Kul med förslag, men så här blir det ju faktiskt:
1. Djurgården
2. Malmö
3. Färjestad
4. Modo
5. HV71
6. Timrå
7. Frölunda
8. Luleå
9. Brynäs
10. Linköping
11. Södertälje
12. AIK

Ett till förslag...

1. Färjestad
2. Modo
3. MIF Redhawks
4. Djurgården
5. Hv 71
6. Timrå
7. Brynäs
8. Frölunda
---
9. Luleå
10. AIK
---
11. Södertälje
12. LHC

Nej så här slutar det!

1. Färjestads BK
2. Djurgårdens IF
3. MIF Redhawks
4. MoDo Hockey
5. Timrå IK
6. Frölunda Indians
7. HV 71
8. Brynäs IF
---
9. Luleå HF
10. Linköpings HC
---
11. AIK
12. Södertälje SK

Så här slutar det ?
1: Malmö
2: Färjestad
3: Frölunda
4: Djurgården
5: Modo
6: Timrå
7: Hv
8: Brynäs
9: Luleå
10: Linköping
11: AIK
12: Södertälje

Slutspelet återkommer jag till.

Sv: 11:a även enligt Challe
Visst är det synd om Civila runt om i Världen som får lida för terrorister även om nu det blev en riktig smäll, tänk hur det är i mellanöstern där det smäller nästan varje dag. Sen går ju Börsen ner och det är väl tråkigt för alla placerare, nu skulle man haft lite Guld som står högt i pris, Guld kanske TIK är med och slåss om man går till Slutspel då kan allt hända.
TIK verkar inte stå så högt i pris för Tjalle B som det stod om i Hockey i dag, där man kunde se TIKs
Lagbild även om jag tycker tröjorna verka bli väldigt plottriga som
den Finska Elitlagen väldigt mycke reklam men huvudsaken är väl att pengarna ramlar in. Zäta berättade om sin båt som han köpt den är mindre än min men ganska sportig om man säger så, båt kanske man måste ta nu när vädret är som det är.

Vi lär hammna på en 7:e eller 8:e plats skulle jag tippa.........

Vi får väl hoppas att Challe är lika duktig att tippa som Rolf Ridderwall var för några år sedan.

Har alltid tyckte att Challe verka vara en shysst kille men efter det här vet ja inte vad ja tycker längre.....nä men skämt åsido.
Förstår mej faktiskt inte riktigt på hur man kan säga hur det ska gå för ett lag utan ens ha sett dom spela en match. Challe sa
t e x att det nog skulle bli mycke svårt för Tommi Rajamäki och Jindrish att ta Pasis plats, men vad vet han om det när han inte ens sett dom spela. Att tippa är väll ockej men att kritisera spelare som man aldrig ens sett spela tycker jag bara är idiotiskt.....

Sv: Hockeysnack
mike66 pro tips finns på profilen in och tippa gud!!! ;).

Salle: Grabbarna har mycket "peppningsmatrl". att klistra på toadörren denna sässong.

11:a även enligt Challe
Egentligen är detta rätt så ovesäntligt en sådan här tragisk dag, men idag kom nya Hockeytidningen och såg att tidningens s.k hockeyexpert "Challe" Berglund tippade oss 11:a med endast Linköping efter oss. Mycket märkligt tippat anser jag efter att ha sett SSK i SCA-Cupen, nog borde vi kunna ha dom efter oss iallafall.

Tjobbas Grabbar 1

Målvakt
Fredrik Andersson TIK

Backar

Martin Johansson Modo
Daniel Casselståhl TIK

Forwards

Tom Bisstet Brynäs
Juha Riihijärvi Malmö
Mikael Simons TIK

Tjobbas Grabbar 2

Målvakt
Tobias Lundström Modo

Backar
Daniel Casselståhl TIK
Robert Jindrich TIK

Forwards
Crippe Söderström TIK
Daniel Rudslätt Brynäs
Toivo Sursoo Luleå

det är mina två lag

icke .. har inte råd :)

har actonleif gjort nåt dreamteam?

turbolucidor
: vad har du för lag då ??

jag har ansökt om att vara med i den.

Hockeysnack
Nu har jag startat en liga som heter Hockeysnack på DreamTeam...alla som skriver på hockeysnack kan va med!!!Det kan kanske va kul att ha en liten match inom hockeysnack??

Sv: Dream Team
I Ö-viks Allehanda finns bl.a detta att läsa........."Det råder tuffa tider för Modo Hockey som utmålas som rikast i Hockeysverige.
Innehållet i den börsen kan snabbt sina".

Källarsson är hemma nu, oskadd. I alla fall enligt Dagbladet...

Sv: MOVERARE
Moverare:

B Moverare... Det är jag. De andra bokstäverna har jag inget med att göra. Jag bryr mig inte ett piss om er supportermatch. Det handlar om att jag tycker att du är internetvärldens störste komiker och då kändes det givet att komponera en signatur till din ära, som en ren hyllning... Men du ju tycks missuppfatta det mesta här i livet!

Papa Maco: Huvudsaken du kryar på dej till supportermatchen....hela Maco gänget ställer väl upp?

Sv: Dream Team
Missa inte Johan Franzén i LHC i dream team hetsen bara! Är nog den mest underskattade spelaren i hela dream team! En av LHCs 3 bästa spelare och en klar årets rookie kandidat! Spelade i Tranås året vi möttes i superallsvenskan och ni sedermera gick upp! Anders Hedberg var och kikade på honom i LHC redan ifjol!

nä. precis...

Jimmy: Ingen vet vad som kommer att hända nu. Jag tror inte att det blir världskrig, men att det är allvarligt, därom råder inga tvivel. Ett uttänjt ledband, känns inte precis jätteviktigt just nu.

Jo, det är tragiskt detta... Hoppas att Källarsson befinner sig långt där ifrån nu... Även Uffe D, Calle J o alla andra hockeyspelare... Tänk om de bombar bort nåt i Salt lake City...

Snacka om att man får sig en tankeställare när en sån här grej händer... Tänk om det blir ett nytt världskrig nu...

« · 8979 · »