Lag 1 TIMRÅ IK Henrik Eriksson FÄRJESTAD BK Jörgen Jönsson MALMÖ IF Juha Riihijärvi backar Luleå HF Jonas Johansson AIK Mathias Svedberg målvakt TIMRÅ IK Phillippe De Rouville
kommentar: har satsat på juha och jörgen en ren chansnisng, det kan ju gå om det går lika bra för de två grabbarna, som det gick förra säsongen...mathias svedberg, samlade ihop nåra poäng förra säsongen, men har ju som sagt satsat på juha och jörgen, också finns ju henke, som alltid kan göra nått poäng, tog han istället för simons, tror han kommer få spela mer... tror att philippe kommer vara förste målvakt...kan bli en riktigt positiv överraskning i årets elitserie...
Lag 2 (timrå) Juha Hautamaa Mikael Lind Robert Carlsson backar Daniel Casselståhl Robert Jindrich målvakt Phillippe De Rouville
Lite Napp & Nytt-känsla över inläggen just nu : Nicolai Gedda, Harr Y Brandelius, Aborreginer, f.d Timråspelaren Ulf Thorsk, Lennart Sillen Selinder, f.d. Leksandsspelaren Hans Lax, Bosse Vahl, Margameta Krook och Anders Masken Karlsson.
Redax2: Vadarstövlar upp till låren räcker gott i ljustorpsån och också för de flesta fjällfiskevatten. vadarstövlar är dessutom billiga eftersom det inte ställs andningskrav på dem på samma sätt som för byxorna (295 :- hos redskapshandlarn på Götgatsbacken) och du kan lätt ta dem med dig hurän du än färdas. Annat kanske om du vill fiska i ljungan eller dalälven eller varför inte Kaitumälven.. I Indalsälven är det ubåt som gäller..
Nu blir jag föbannad, är inte detta en seriös sida och då ska man inte blanda in ironi och ämnen som inte hör till sidan,,Utan korekta raka och läraktiga och intresanta saker om Klubben eller spelare,,,,,Varken sex eller sprit eller flygolyckor hör hemma på en Hockey sajt,,,
Kulltorp: Eeh... Vi delade ju bil till Norrtälje (Fast jag nämnde kanske inte att jag var Redax 2, har t.ex för mig jag omnämdes med mitt rätta namn i ett inlägg fråg Dig några dagar senare...).
Redax2: Vadarbyxor duger länge. Vid normalt vattenstånd så finns det fina sanddynor att stå på. Hur visste du förresten att jag är en hängiven flugfiskare?
Jag kan ge ett expert tips! Freddan blir förstemålvakt och Ro Ville blir andremålis dessutom är det viss skillnad på dom, Freddan är mera aktiv runt målet och har till och med skott på mål, och släpper returer som Backarna måste ta bort så tyvärr Ro Ville är ingen Tim Thomas vilket är synd men Freddan räcker, det blir minst lika bra som förra Året för Timrå IK . Nån som sätter emot? Halvardsson såg jag stod högt i pris, tror denne också får kämpa hårt för att ta en plats, Viktor Wallin tror jag blir en Hit sen Jindrich och Cassel blir givna favoriter.
För att nå den ultimata chansen till att dra upp storfan så rekommenderar jag att använda vadarbyxor. Men givetvis går det bra med ett par vanliga stövlar från ÖB om man vill bli utan fisk.
Jag vet att detta är helt ovidkommande i en hockey-GB men då både Oraklet och Kulltorp och flera andra är flugfiskare och jag nyss börjat (dvs mest köpt en massa skoj prylar...) så vänder jag mig till Er i en fråga jag grunnat på. Är det nödvändigt eller bara over-kill med vadarbyxor i Ljustorpsån (då alltså vid normalt vattenstånd och inte i samband med 31 mm regn på ett dygn...) eller räcker det med vadarstövlar? Neopren eller är Nylon/PVC OK?
Fördelen med att vara mann, är väl att man skaffar sig en liten flicka, och sedan behöver man inte tänka på kompletteringar, och uppdatteringar,,,,Då man redan skaffat sig en Domän server som sjöter det, med den grymmaste brandvägg som inte släpper in den minsta mot information,,,,,
Patrick: Jag går i samma tankebanor som du... Vi ska inte överskatta TIK i år... Det är definitivt inte säkert att vi slipper undan en kvalserie... Likaväl som vi kan hamna på en slutspelsplats... Håller med om att vi ska köra samma ödmjuka stil som vanligt...
Aftonbladets lista var dessutom bara en ranking på ESlagen just nu... Det var därför TIK hamnade före exempelvis BIF som med sitt skadedrabbade lag inte imponerat på sista tiden... O TIK har ju trots allt 5 raka segrar....
Ja, du matiaz... Vi undrar detsamma... På försäongen så har de kört varannan o Peo har uttalat sig om att man kommer att välja en förste o inte hålla på dribbla mellan målisarna som ifjol... Men spelstopp är inte förräns den 25sep o då har det gått 3 omg o då vet vi oxå vem spm är förste... Men skulle jag tippa så tror jag att kanadicken ligger bäst till...
PE är inte så svåra att hitta i t.ex Edinburgh (De flesta välsorterade butiker har någon/några tappningar) men de är dyra som ¤#%&". I ett svagt ögonblick köpte jag en halvflaska för 43 GBP på Royal Mile Whiskies (Vad det blir i vår bananvaluta vill jag inte tänka på...).
Port Ellen är här!! Wow, får jag slumpen? Berätta hur! Flöt den omkring i översvämmningarna? Betyder detta slutspel? Det är iallafall det tydligaste tecknet hittills.
El Maco: Stackare. Så Du har fyllt 2X år nu..? ITPK är helt enkelt den del av "Industrin och Handelns Tilläggspension" (ITP, en avtalspension som arbetsgivaren betalar åt dig och du ej ser röken av förrän du är gammal...) som Du själv kan bestämma hur den skall placeras. Då väljer Du givetvis f.ö XXX Pension!
F.ö kan meddelas att jag efter att ha besökt det land där riktiga karlar går i kjol numera har en PE 1980, 63,8 %. Något att ta till som tröst om det går extra dåligt...
Aha, du är 28 år! Ska man säga grattis? Nu är det dags att börja trygga ålderdomen. Spela på pensionslotto och så där.. Komplettering, tja den som lever får se. Det blir väl en överraskning.
Äntligen en hockeyrelaterad fråga ! "Industrins och handelns tilläggspension för tjänstepension - komplettering ( K)". Förvisso ganska självklart, men jag antar att El Maco hade det på tungan.
Turbolucidor; PeO har gjort ett... De ska visst heta Timrå IK eller var det Timrå Red Eagles eller Timrå IK Red Eagles eller..Red Eagles. Jag tror på dem iallafall.
Hej Friskan. Roligt att det finns människor som är intresserade av ruiner. Hur som helst så skönjer jag spår av nyandlighet i det djupaste av Stockholms betongdjungler. Helt överraskande siktade jag på en av grabbens hockeytäningar en äldre man iklädd en svart Timråkeps . Den genuina stockholmsdialekten avslöjade att det inte handlade om en utvandrare. Jag blev så chockad av upplevelsen att jag inte förmådde att tilltala honom. Kan det ha varit ett plötsligt infall ? eller håller TIKomanin på att sprida sig ? Hur som helst så var det ett av få tillfällen som jag studerat örnen med visst välbehag.
Låter allvarligt den sjukdommen du skulle få, ITPK eller vad det var den hette,,,,
Men tror inte det är något att oroa sig för, har kollat i min egen gjorda ordlista vad det betyder,,,I Timrå Per Korrespondens,,Låter inte så farlig,,,,
Patrick : - Vill vi sätta en enorm press på vårt älskade lag ? JA - Borde vi inte istället fortsätta i samma ödmjuka stil som tidigare ? NEJ
Inför säsongsstarten har jag drabbats av härligt genuin hockeyhybris. Bort med alla mjäkiga ödmjuka tips. Vi ska spöa skiten ur motståndarna ! Jag tror att vi klarar en slutspelsplats med god marginal. Lagets försvarsspel verkar ha höjts betydligt utan att ha gett avkall på den temposnabba offensiven. Dags alltså att damma av den genuint svenska kampfrasen "Going for gold". In med Arne Hegerfors ( gåuld), ut med Kjell-Åke Tjernström. Döp om Ladan till Eaglearena och utveckla en ny kepsmodell formad som en örn. Sparka ut de vattniga korvarna och ersätt dem med Scans ost och skinkfyllda. Fler slipsbunkrar och mjukare sittplatser . Mindre ståplats och mer och högre musik. Alla skall vara underhållna och skrattande tågar vi ut ur arenan efter att ånyo inkasserat en förlust. Om inte detta är ett schizofrent inlägg så inte vet jag !
Funderar lite kring olika fynd i årets dreamteam. Spelare i TIK som jag överväger att ta med är Casselstål som ju är rena fyndet till 700 000. Utvisningar är något sällan förekommande och finns det någon som kan driva igång ett anfall och lägga snygga pass så är det han. En annan som får förtroendet i TIK är Crippe som också reas ut, kan inte förstå varför då han garanterat kommer att göra ett genombrott i år om han fortsätter att jobba på.
När man tittar lit på andra lag så väljer jag också att ta med LHC's Stefan Pettersson som jag förstått är en mycket bra och också lovande spelare. Annars undviker jag LHC och SSK. Målvakt hämtar jag från Frölunda eller Malmö. Brynäs undviker jag också då jag tror att de är dyrare än vad de borde vara.
Visst saknar man vissa GB-profiler... Den legendariske Farbror Hasse som även gått under FH ibland... Nog är vi fler som väger hans kloka ord på guldvåg. Nyllet som gjort nästan lika mycket för TIK som Spitfirekillarna under slaget om GB... Eller #40... Eller Swen... Denne plyschens Socker Conny... Visst väntar vi med spänning på vägvisande inlägg från dessa giganter?
Sedan har vi mannen som väntar ända tills "korna går hem" och El him self. Som båda knappast kommit ur sommarformens skrivkrampsgrepp...
Och Nyllets Syrra och Flygarn... och Hasse och... Listan kan göras lång. Väldigt lång.