Johan J: men det måste vara fler......och några andra än Timråspelare skulle jag vilja ha med........kanske försöker jag imorrn att sätta ihop ett lag.
Summiten: Opartisk är jag väl inte direkt men Carlsson det är en klippa, ingen kan jobba som han :) Han är en riktig riktig kämpe. Jag skulle absolut ha Robban med i mitt dreamteam men jag kan inte få ihop resten.
Robert Carlsson med nummer tolv på ryggen är en energisk och pålitlig arbetshäst. Rapp på skridskorna och en utomordentlig forecheckare. Har sinne för spelet och innehar en sensitiva handleder som kan göra de mest fascinerande dragningarna. Utsedd som kandidat till Årets Rookie förra säsongen och det säger en hel del om vad denne kille har för potential.
Det här med att Aftonbladet tippar Timrå som femma har nog att göra med att dom tippar läget just nu. Det där är ganska garanterat inte en tippning över hur serien ser ut efter grundseriens slut.
Realistiskt så tror jag att Timrå kan hamna på en 7-8 plats om det går bra.
Det som förvånade mig lite då jag lyssnade på Sportradions hockeysnack var att om det nu var Lasse Grankvist (reservation av stavningen utav namnet) som trodde att laget försämrats i år. Sen berömde han Timrå publiken ganska mycket. Kul att höra.
Men annars så är det lätt att folk stirrar sig blinda på såna där "experter". Den högsta placering Timrå kan placera sig på tror jag är 6:a men då ska det vara en mindre sensation. Den lägsta tror jag är 10:a. Jag tror verkligen inte att TIK får lira kvalserie fram i mars.
Jag tror som många fler att FBK kniper guldet. Känns som att dom har den starkaste truppen i år. Sen om Jörgen Jönsson skulle skada sig tror jag kan betyda lite men inte avsevärt mycket. Finns så många fler duktiga lirare i FBK.
Till sist så blir jag som flera andra TIK:are lita irriterad på medias ständiga Zäta feber. Zäta ÄR Timrå sägs det. Grabben är Timrås bäste spelare helt klart men det finns OTROLIGT många fler duktiga lirare i dagens TIK.
Zäta var bra som vanligt sen finns det ingen Pasi men säsongen är lång, tycker man ska ligga lite lågt så här tidigt på säsongen, tycker ändå att Marcus Sjöberg saknades, inget ont om Simons och Nordgren men dom gjorde ingen människa glad, då överglänstes både av Skoglund och Putte och Philippe ser inte ut som en Elitmålvakt, Styf såg mycket stabil ut innan han utgick pga skada? fick en hård tackling. Bäst vi ligger lågt, då kan man nå långt. Färjestad måste väl vara en av favoriterna och Djurgårn,Redhawks, och Frölunda har mycket starka Lag och Lagledning. Plus idag till P Hallin också som såg riktigt vass ut.
Har tagit med Carlsson i mitt dream team! Så nu tänkte jag om några opartiska Timråfans kunde säga hur hans spelstil är? Kul och veta om man gjort någon bra investering! Ha det bra! Ses 22/10!
Timrå är underskattad, Dom är bättre på backsidan, bättre och mer rutinerad på forvardsidan, DeRouville är en kanonmålvakt. Jag tror jag lägger en slant på "plats" i alla fall. Men man vet ju aldrig det händer mycket på en säsong, skador m.m.
Håckla: Matchen var ett sömnpiller utan dess like. Påminner mig om en match mot Vännäs för ett antal år sedan. Total bortkoppling av samtliga hjärnor på isen och stackars Mora, som var det bättre laget, förlorar ändå, herregud! TIK:s träningar är roligare att se på. Men det var ju sista innan serien så det var smart av Peo att välja ett piggt allsvenskt lag istället för ett lika lojt elitserielag till, då hade man somnat, garanterat. Skotten var: 26-26, (13-4)(9-11)(4-11). Jag har tillochmed glömt målskyttarna, Hallin gjorde sista iallafall. Usch nä, nu glömmer man det här fort och laddar inför Dagen D, tisdag.
BlackBay: Nej, det finns sannerligen många kvalitéer i årets trupp. Flera av nyförvärven är högkvalitativa och alla som var med förra säsongen har gjort ett år i elitserien. Slår man samman dessa två faktorer tror jag Timrå är ett mer slagkraftigt lag iår men om det räcker för att förbättra fjolårets resultat är omöjligt att få någon substans i förrän alla lagen spelat mot varandra och tabellen har börjat skikta sig.
Visst är det så... Aftonbladet har ju för övrigt tippat TIK som femma... det är väl kanske inte så realistiskt det heller .. men det som stör är att all media inte ser annat än Zäta i TIK... tycker det finns en hel del andra värdefulla spelare att lyfta fram i Timrå...
BlackBay: Men hur ofta är det egentligen som "experterna" tippar rätt då? Ta allt med en nypa salt för i slutändan är det trots allt spelarna ute på isen som avgör lagets tabellställning efter 50 omgångar...
Visst, Djurgården och Färjestad är alltid bra men det är helt omöjligt att tippa med säkerhet vilken placering ett lag kommer inta när man summerar slutställningen.
Har svårt att fatta hur Expressen kan tippa TIK som 11:a. En nionde plats i fjol... samt ett bättre lag i år.. i synnerhet på backsidan borde väl innebära att TIK borde ta sig till slutspel i år.. helt klart...... en sjunde åttånde plats borde vara rimlig....
Hörde nyss på sportradion som rankar TIK 9:a o talar om laget som om det inte bestod av annat än Zäta.... skulle TIK bara bestå av Zäta så skulle jag tippa TIK på kvalplats.... eftersom jag inte tycker han har hållt allt för hög klass på sistone..... Crippe gör minst lika fina dragningar som denne man...... Syns på tisdag i klacken..
SLASK Tack snälla för upplysningen ! NÄ, SCA cupen missade jag, matchen mot Mora missar jag och premiären mot HV71 missar jag ! Nedrans chef man har som inte förstår hur viktigt det är med hockey !!!! Däremot hoppas jag att resan till Karlstad blir av för då har jag tagit semester !!!!