1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582268 inlägg · 6215 ämnen

A-laget 2005-2006

553906 · » Till forumet


Sv: A-laget 2005-2006
NorrlandsGuld: Appro på A-lag.
Jag var i Göteborg i går.
Från 11 till 18:30 irrade jag runt i staden, hett som faan var de också.
Fick ett tips att gå och se på det Maritima museet.
Bakom Operan. Där låg de bla en Yach från Norska kungahuset.
Jag promenerade mest hela tiden, besökte var butik i Nordstan.
Jag gick i närmare 6 timmar. Sista timmen satt jag och kollade på denna norska jätte båt. Helt plöttsligen började titta mig runt.
Till min förvåning satt alla där nere bakom Operan och pimplade vin eller öl.
Min slutsatts för att återknyta till denna tråd.

Bakom Operan i Göteborg håller A- Laget till.
Kommentera

Sv: A-laget 2005-2006
wesse: Visst + att Lasse Jonsson kanske försvinner..Men Tiks backsida är ju inte direkt imponerande det var den inte ifjol heller ,men när Aki-Petteri Berg kom in i laget så fick den ju lite stabilitet..
Kommentera

Sv: A-laget 2005-2006
Fet-Ecke: Bara solen behagar titta fram så skall jag koppla av. Anledningen till min oro är att den överlägset viktigaste lagdelen, målvakterna, är utbytt.
De målvakter som lämnade visste vi va de kunde och speciellt Kimmo var en klippa. Starkt bidragande till den position som TIK nu har i hockey-Sverige.
Förhoppningsvis kan vår nye finne axla Kimmos mantel. Men det är på långa vägar säkert. Normalt så borde Corey ha kommit tillbaka till Timrå, de var också en klippa, likt Kimmo. Men eftersom värvningsansvariga har valt Oksa, så får man hoppas att det är en keeper som håller högre klass än Corey. Återstår att se hur rätt "Nubben" hade. Om inte annat så får man se i Norrtälje.
Kommentera

Sv: A-laget 2005-2006
NorrlandsGuld: Backsidan ser ju i nästan ut som i fjol, bortsett Aki-Petteri Berg
Kommentera

Sv: A-laget 2005-2006
Fet-Ecke: Timrås svaghet tror jag blir just målvakterna,defensiven ser väl lite tunn ut också!
Kommentera

Sv: A-laget 2005-2006
El Aka Ali: Förstår inte oron över målvakterna! Slappna av, ta en öl, sola lite,(kanske inte just nu)! Det finns inget som helst att oroa sig för vad gäller Oksa! Lita på mig! Jag är "finne".
Kommentera

Sv: A-laget 2005-2006
TIK-Supporter: Leksand tycker jag har inte haft någon hjärna alls i deras satsande inför säsongen. De har bara köpt en massa spelare,, som visst. är bra spelare.. men det är en lag sport.. det ska finnas en bra miz i ett lag
Kommentera

Sv: A-laget 2005-2006
El Aka Ali: Det man kan säga om Asplund är att han har visat kapacitet men är lite ojämn. Förhoppningsvis har tiden i Nyköping gett honom en del värdefull rutin.

Dream Team: Mora och Leksand har också frågetecken på målvaktsfronet. Sen fick inte Henriksson spela mycket i Färjestad förra året, hur tog han det? Sen är det dags för Stefan Liv att visa att han är en stjärnmålvakt. Visst har han visat tidigare att han är duktig, men jag kommer ihåg NHL för 8-9 år sedan. Då kom det två målvakter (Blaine Lacher & Jim Carey) som blev stjärnor för att efter någon säsong mattas och sedan försvinna. Hoppas inte samma sak händer med Liv.
Kommentera

Sv: A-laget 2005-2006
Förhoppningsvis så kommer det att bli lite konkurrens mellan Oksa och Asplund... Det brukar kunna "tagga" en målvakt till att göra bra matcher....
En burväktare som känner sig säker på att lagets reserv inte kan konkurrera kan säkert känna sig säker och slappna av lite för mycket...
Det här är en teori som jag hört från en kompis som är gammal allsvensk målis själv... Vad han hade att tillägga var att det kan vara svårt att behålla två högklassiga målisar i laget då båda har det självklara målet att få vara förste...
Men att ha en andremålis som bara hoppar in i händelse av benbrott, Tyfus eller dödsfall är att göra förstekeeper´n till självklar hjälte... Det är inte heller bra.
Jag tror att Oksa o Asplund kommer att bli trygga i vår bur i vinter...

(Hoppas att Anahaim bränner så mycket flis på storstjärnor att dom bara kan erbjuda Jonte fickpengar och fria frukostflingor... Inte för att jag missunnar honom... men.... JAG VILL HA HONOM KVAR HOS OSS!!!!)
Kommentera

Sv: A-laget 2005-2006
Pätr: Ditt resonemang verkar helt logiskt vad gäller Oksa. Hoppas som du att det stämmer. Asplund var för ojämn i Brynäs. Varvade kalasmatcher med helt hopplösa. Däremot så var han bra i kvalserien. Hoppas att han är stabilare nu. Som jag sa tidigare Mv. är den absolut viktigaste lagdelen.
Kommentera

Sv: A-laget 2005-2006
Pätr: Vår länsgranne, är väl ett av dessa, DIF är ett annat. Frölunda likaså, men där har iaf jag uppfattningen att man ändå har stenkoll på läget.
Kommentera

Sv: A-laget 2005-2006
El Aka Ali: Helt sant. Fast jag har fått en känsla av att man vet var man har Oksa. Man hade kunnat värva Corey Hirsch och då vetat till 100% vad man fått. Nu valdet man istället Oksa, så då är han förhoppningsvis bättre.
Sen måste jag bara nämna att det är fler lag än Timrå som har frågetecken på målvaktssidan.
Kommentera

Sv: A-laget 2005-2006
Pätr: Det finns en riktig "Akilleshäl" och det är målvakterna. Visar det sig att båda "floppar", vilket inte är helt omöjligt. Då kommer Timrå att få kriga för att vara kvar i ES.
Förhoppningsvis så är båda bättre än väntat. Man borde ju kunna förvänta att speciellt finnen är rejält scuootad och pallar för ES. Har för mig att han hade hyfsad räddnings% i ett finskt bottenlag.
Det är den lagdel i TIK som är mest osäker och den överlägset viktigaste lagdelen.
Kommentera

Sv: A-laget 2005-2006
TIK-Supporter: SM-Guld känns kanske som lite väl höga ambitioner, fast större under har hänt. Däremot har du rätt angående laget. Jämnför man med förra årets lag (innan proffsen) så är det nog ganska likvärdigt (så när som en aning svagare centeruppställning i enligt mig). Sen känns väl det du skriver om Mora och Leksand lite avlägset. Jag kan inte hita några speciellt starkt lysande stjärnor i något av laget.
Kommentera

A-laget 2005-2006
Ju mer jag kollar in truppen för nästa säsong så tycker jag att den bara blir bättre och bättre. Vi har grundstommen kvar, både blad backar och forwards, sedan har Nubben tillfört laget med både rutinerade elitseriespelare och väldigt intressanta ungaspelare. Timrås trupp är mycket bättre än vad många tror, tänk även på tränar duon: som kommer skapa denna lagmaskin. Timrå är ett lag inte skickliga individer! likt det mora och leksand tycks bygga upp.


Forza Timrå!!! SM-Guld 2005-2006 (Jag lovar)
Kommentera

553906 · »